Jaarafrekening Electrabel
Hallo
Ondanks een retourmail met de juiste meterstanden heb ik toch een afrekening van Electrabel gehad met ruim 700 kub verbruik te veel. Hierdoor moest ik € 175 bijbetalen, terwijl ik eigenlijk geld terug had moeten hebben
Ondanks bellen, vragen aantonen heb ik nog steeds geen geld terug, is de afrekening wel van mijn rekening gehaald, net als de voorschotbedragen.
IS dit een manier om als energiemaatschappij je liquiditeit op peil te houden op een moment dat je veel mensen moet uitbetalen!
Herkent iemand dit probleem? Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben?
Het is een algemeen bekent probleem dat de administratie bij Electrabel een zootje was. Intussen zijn ze overgestapt naar een ander administratief systeem en zijn de achterstanden weggewerkt. Ja en natuurlijk is het voor een energieleverancier gunstiger om de jaarafrekening te laten plaatsvinden na de winterperiode. Kunt u 5 maanden het volle pond betalen terwijl het verbruik maar minimaal is. Tel uit je winst.
Had u de juiste meterstanden wel tijdig doorgegeven? En waren de standen van elektra dan wel correct, want u herft het alleen over gas.
[quote=jantje7 schreef op maandag 12 mei 2014, 18:41]Het is een algemeen bekent probleem dat de administratie bij Electrabel een zootje was. Intussen zijn ze overgestapt naar een ander administratief systeem en zijn de achterstanden weggewerkt. Ja en natuurlijk is het voor een energieleverancier gunstiger om de jaarafrekening te laten plaatsvinden na de winterperiode. Kunt u 5 maanden het volle pond betalen terwijl het verbruik maar minimaal is. Tel uit je winst.
Hoe kom je erbij dat de achterstanden zijn weggewerkt? ik zit nog steeds op mijn jaarrekening te wachten en heb ze nu een email gestuurd dat ik mijn voorschotbedragen opschort tot dat de jaarrekening er is.
Wat Marlel hier beschrijft is ook mijn angst, hun administratie was (en is nog steeds) een zooitje, ik vrees voor de jaarrekening want als deze niet klopt communiceer dan maar eens met electrabel. zodra ik kan overstappen ben ik weg bij deze dievenbende.
Dit schrijft Electrabel:
Weer jaar- en eindafrekeningen op de post
26 mei 2014
Aanstaande woensdag versturen wij 5.500 eindafrekeningen. Vanaf 2 juni volgen nog eens 25.000 jaarafrekeningen. Helaas is het nog niet mogelijk om jaarafrekeningen te versturen voor klanten met teruglevering of een grootverbruikaansluiting. Wij blijven heel hard werken aan een oplossing.
Bij teruglevering langer wachten op jaarafrekening
22 mei 2014
Klanten die energie terugleveren, moeten helaas langer op hun jaarafrekening wachten. Het lukt ons nog niet om deze jaarafrekeningen te maken. Wij werken aan een oplossing, maar kunnen nog niet zeggen wanneer u de jaarafrekening ontvangt.
Lekker soepzootje. Dan zal een geschillencommissie ook niet veel zin hebben.
Maar ze werken wel heel hard, dat is ook wat waard!
Misschien een klacht bij de ACM indienen.
Wel, nog niets is opgelost bij Electrabel. Mijn meterstanden op 17 januari doorgegeven en nu, 14 juni, nog steeds geen afrekening. Het is daar echt een rommeltje wat betreft de administratie. Ze stellen hun klanten niet op de hoogte en hebben een grote mond als je ze hierover telefonisch benaderd. Wegwezen daar dus. Een wel heel erg slechte energieleverancier.
Ook wij lopen tegen problemen aan.. Wij moesten in augustus van dit jaar de jaarafrekening hebben .. keurig begin juli de meterstanden doorgegeven .. en nu sinds twee weken eindelijk de jaarafrekening binnen .. We hebben recht op ruim 1500 euro teruggave .. alleen zou er geen rekeningnummer bekend zijn van ons .. dus zolang we die niet doorgegeven hadden kon het wel 4 weken duren.. ik bellen hoe of het zit .. zijn er zelfs drie rekeningnummers bekent !!! dus gauw het rekeningnummer doorgegeven waar het op gestort mag worden ...
Kreeg zelfs te horen dat ze 3x per week overmaken dus zou het diezelfde week nog op mijn rekening kunnen staan .. Niets is minder waar .. vorige week donderdag weer gemaild en kreeg toen een telefoontje dat het uiterlijk maandag (gisteren dus ) op de rekening zou staan ??? maar ook dat is dus niet gebeurt ...dus maar weer eens met Electrabel gemaild en gebeld .. krijg ik te horen dat ik niet moet zeuren .. het is onderweg dus het kan er ieder moment zijn ??? alleen waar heen het onderweg is ??? blijkbaar niet naar mij .. want tot nu toe hebben wij nog niets ontvangen .. Ik kreeg gisteren ook een antwoord van dan is het afwachten wanneer je eigen bank het stort ???? dat is nieuw voor mij ....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer