Ondeugelijke Fiets
Ik ben vrijwillige brandweerman en onlangs verhuisd en ben verder van de kazerne gaan wonen dus ik via http://www.bykibike.nl een mooie groene fiets besteld. oerdegelijk volgens de site en ik vind de site er ook gelikt uitzien, ze hebben mij laten denken dat ik een oerdegelijk produkt zou kopen. de fiets is om mee uit te rukken naar de kazerne, voor 109 euro niet te duur want het moet wel hobby blijven. De fiest was binnen 48 uur geleverd en je moest een paar onder delen in elkaar zetten en dan kan je fietsen. Als of het zo moest zijn had ik de fiets goed en wel in elkaar en afgesteld. krijg ik een uitruk bericht. dus ik naar de kazerne. en nog geen 50 meter van me huis ketting er af. je breekt dan bijna je nek moet je je voorstellen.
dat gebeurde nog 4 x op een stuk van 900 meter. toen ik eindelijk bij de kazerne was waren de collega's al vertrokken.
ik naar huis me zelf nog de schuld gevend dat ik het misschien verkeerd gedaan had.
maar thuis gekomen wat ik ook stelde aan de ketting hij bleef eraf lopen.
dus ik was helemaal klaar met die fiets. ik bykibike aangeschreven of ze fiets wilde terug nemen. na een paar dagen kreeg ik mail dat ze daar niet aan konden beginnen want de fiets was al in gebruik en in elkaar gezet.
wel konden ze de fiets repareren of ik hem even naar drachten wilde komen brengen. das een kleine 200km.
geen optie ook en volgens de consumenten bond mag dat ook niet en moet bykibike de fiets komen halen en repareren. ik moest ze een aangetekend schrijven sturen dus ik dat gedaan weer 7 euro lichter maar ja. en ze gesteld dat ze de fiets binnen 14 dgn. repareren dan wel omruilen of mijn geld terug zouden storten.
ik ben nog langs de plaatselijke fietsenmaker geweest en het tandwiel staat ten opzichte van kleine tandwiel 1,5cm uit het lood vandaar dus dat die ketting eraf loopt.
tot op heden en das nu 3 weken helemaal niets gehoord van deze oplichters.
Kan dat nu zomaar? ben ik mijn geld kwijt? Moet ik aangifte doen van oplichting? Ik voel me echt bedonderd maar bovendien ik heb nu geen uitruk fiets en moet me goede fiets gebruiken.
Wat kan ik nog meer doen dan wat ik al gedaan heb.
Een radeloze brandweerman
Hallo,
Volgens mij is dit typisch een geval van een dubbeltje op de eerste rang.
U had, voor een goede goedkope fiets, direct naar de plaatselijke fietsenmaker moeten gaan.
Die had u goed geholpen en waarschijnlijk een heeeeeeeeeeeel goede [gebruikte] fiets geleverd. Met service en zonder gebreken.
U bent uw geld kwijt.
Deze fijne firma levert u een goedkope fiets en dan moet u, vinden zij, niet zeuren, alle waar naar z'n geld.
Succes, poltol
ik vind uw reactie wat kort door de bocht maar goed iedereen is vrij zijn mening te geven, maar ik mag toch wel en zeker als je die site gezien heb. een goed produkt verwachten.
Hoe kom je erop dat bikybike de fiets mioet komen halen. Ik lees op het web dat je de fiets zelf terug moet sturen. Kijk anders maar eens naar de berichtgeving hierover op het web (dus: bikybike .nl, bovenaan, bij de concurrent van deze site).
Zwemmer
nou peter, dan had ik voor die € 109,00 een tweedehands bij de plaatselijke fietsenmaker gekocht. Weet je gelijk dat ie goed is; is persoonlijker en met problemen ben je dan sneller geholpen. Nee, je bent er gewoon ingetuind. Of je je geld dus terugkrijgt is afwachten. Je kunt wel via internet aangifte doen bij de politie, maar of dit helpt?
zwemmer volgens de consumentenbond mag dit namelijk niet in hun garantievoorwaarde staan als zij een ondeugelijk produkt aanbieden via het net en opsturen zullen zij ook voor ophalen moeten zorgen. al dus de consumenten bond.
en ja beste mensen hadde en wat ik had kunnen doen maar ik ging toch van iets anders uit zeker als je die website bekijkt
't Is soms moeilijk om toe te geven dat je iets "fout" hebt gedaan. Al ziet een website er gelikt uit, wil dat niet zeggen dat die lui ook "gelikt" zijn; hooguit gewiekst.
Met de verantwoordelijkheid waar de fiets voor nodig is had ik toch echt wat deugdelijkers gekocht. Als de fiets gerepareerd is zal de volgende schade zich wellicht snel aankondigen. Inderdaad, goedkoop is duurkoop.
peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: zwemmer volgens de consumentenbond mag dit namelijk niet in hun garantievoorwaarde staan als zij een ondeugelijk produkt aanbieden via het net en opsturen zullen zij ook voor ophalen moeten zorgen. al dus de consumenten bond.
Je zegt het precies goed:
peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: al dus de consumenten bond
Alleen heeft de consumentenbond geen moer te vertellen.
peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: wel konden ze de fiets repareren of ik hem even naar drachten wilde komen brengen. das een kleine 200km.
geen optie ook en volgens de consumenten bond mag dat ook niet en moet bykibike de fiets komen halen en repareren.
De consumentenbond vertelt wel leugens zeg!
In dit geval hoeft bykibike de fiets helemaal niet op komen halen. Dat kan men hen ook helemaal niet verplichten!
Het is wel zo dat je de kosten voor transport naar bykibike (dus opsturen) in geval van non-conformiteit op bykibike kunt verhalen. bykibike dient immers kosteloos in geval van non-conformiteit kosteloos ervoor te zorgen dat de fiets alsnog volgens de koopovereenkomst wordt gebracht.
zwemmer schreef op woensdag 9 mei 2012, 00:05: Met de verantwoordelijkheid waar de fiets voor nodig is had ik toch echt wat deugdelijkers gekocht. Als de fiets gerepareerd is zal de volgende schade zich wellicht snel aankondigen. Inderdaad, goedkoop is duurkoop.
Als ik hier bij de lokale fietshandelaar kijk, heeft die dergelijke fietsen niet onder de €399,-.
Dus een fiets van bykibike is niet een oerdegelijke fiets.
Ik zeg dus niet dat die fietsen niet deugen, maar hoe goedkoper de prijs, des te minder is de kwaliteit. (dat is trouwens een ongeschreven regel)
Wat verwacht je nou helemaal van een fiets die 99 euro kost?... Uit de FAQ op de site van Byki Bike: "Is de fiets van goede kwaliteit?" "De fiets heeft een goede prijs kwaliteits verhouding." Dit zegt mij genoeg.........
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen. VVE geïnformeerd over mijn plannen. De VVE doet moeilijk
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer