pe
door peter1968 May 8, 2012 om 23:38
Auto & vervoer

Ondeugelijke Fiets

Ik ben vrijwillige brandweerman en onlangs verhuisd en ben verder van de kazerne gaan wonen dus ik via http://www.bykibike.nl een mooie groene fiets besteld. oerdegelijk volgens de site en ik vind de site er ook gelikt uitzien, ze hebben mij laten denken dat ik een oerdegelijk produkt zou kopen. de fiets is om mee uit te rukken naar de kazerne, voor 109 euro niet te duur want het moet wel hobby blijven. De fiest was binnen 48 uur geleverd en je moest een paar onder delen in elkaar zetten en dan kan je fietsen. Als of het zo moest zijn had ik de fiets goed en wel in elkaar en afgesteld. krijg ik een uitruk bericht. dus ik naar de kazerne. en nog geen 50 meter van me huis ketting er af. je breekt dan bijna je nek moet je je voorstellen.
dat gebeurde nog 4 x op een stuk van 900 meter. toen ik eindelijk bij de kazerne was waren de collega's al vertrokken.

ik naar huis me zelf nog de schuld gevend dat ik het misschien verkeerd gedaan had.
maar thuis gekomen wat ik ook stelde aan de ketting hij bleef eraf lopen.

dus ik was helemaal klaar met die fiets. ik bykibike aangeschreven of ze fiets wilde terug nemen. na een paar dagen kreeg ik mail dat ze daar niet aan konden beginnen want de fiets was al in gebruik en in elkaar gezet.

wel konden ze de fiets repareren of ik hem even naar drachten wilde komen brengen. das een kleine 200km.
geen optie ook en volgens de consumenten bond mag dat ook niet en moet bykibike de fiets komen halen en repareren. ik moest ze een aangetekend schrijven sturen dus ik dat gedaan weer 7 euro lichter maar ja. en ze gesteld dat ze de fiets binnen 14 dgn. repareren dan wel omruilen of mijn geld terug zouden storten.

ik ben nog langs de plaatselijke fietsenmaker geweest en het tandwiel staat ten opzichte van kleine tandwiel 1,5cm uit het lood vandaar dus dat die ketting eraf loopt.

tot op heden en das nu 3 weken helemaal niets gehoord van deze oplichters.

Kan dat nu zomaar? ben ik mijn geld kwijt? Moet ik aangifte doen van oplichting? Ik voel me echt bedonderd maar bovendien ik heb nu geen uitruk fiets en moet me goede fiets gebruiken.
Wat kan ik nog meer doen dan wat ik al gedaan heb.
Een radeloze brandweerman

3276 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij is dit typisch een geval van een dubbeltje op de eerste rang.

U had, voor een goede goedkope fiets, direct naar de plaatselijke fietsenmaker moeten gaan.
Die had u goed geholpen en waarschijnlijk een heeeeeeeeeeeel goede [gebruikte] fiets geleverd. Met service en zonder gebreken.

U bent uw geld kwijt.
Deze fijne firma levert u een goedkope fiets en dan moet u, vinden zij, niet zeuren, alle waar naar z'n geld.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind uw reactie wat kort door de bocht maar goed iedereen is vrij zijn mening te geven, maar ik mag toch wel en zeker als je die site gezien heb. een goed produkt verwachten.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom je erop dat bikybike de fiets mioet komen halen. Ik lees op het web dat je de fiets zelf terug moet sturen. Kijk anders maar eens naar de berichtgeving hierover op het web (dus: bikybike .nl, bovenaan, bij de concurrent van deze site).

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou peter, dan had ik voor die € 109,00 een tweedehands bij de plaatselijke fietsenmaker gekocht. Weet je gelijk dat ie goed is; is persoonlijker en met problemen ben je dan sneller geholpen. Nee, je bent er gewoon ingetuind. Of je je geld dus terugkrijgt is afwachten. Je kunt wel via internet aangifte doen bij de politie, maar of dit helpt?

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer volgens de consumentenbond mag dit namelijk niet in hun garantievoorwaarde staan als zij een ondeugelijk produkt aanbieden via het net en opsturen zullen zij ook voor ophalen moeten zorgen. al dus de consumenten bond.

en ja beste mensen hadde en wat ik had kunnen doen maar ik ging toch van iets anders uit zeker als je die website bekijkt

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

't Is soms moeilijk om toe te geven dat je iets "fout" hebt gedaan. Al ziet een website er gelikt uit, wil dat niet zeggen dat die lui ook "gelikt" zijn; hooguit gewiekst.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de verantwoordelijkheid waar de fiets voor nodig is had ik toch echt wat deugdelijkers gekocht. Als de fiets gerepareerd is zal de volgende schade zich wellicht snel aankondigen. Inderdaad, goedkoop is duurkoop.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: zwemmer volgens de consumentenbond mag dit namelijk niet in hun garantievoorwaarde staan als zij een ondeugelijk produkt aanbieden via het net en opsturen zullen zij ook voor ophalen moeten zorgen. al dus de consumenten bond.

Je zegt het precies goed:

peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: al dus de consumenten bond

Alleen heeft de consumentenbond geen moer te vertellen.

peter1968 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:57: wel konden ze de fiets repareren of ik hem even naar drachten wilde komen brengen. das een kleine 200km.
geen optie ook en volgens de consumenten bond mag dat ook niet en moet bykibike de fiets komen halen en repareren.

De consumentenbond vertelt wel leugens zeg!
In dit geval hoeft bykibike de fiets helemaal niet op komen halen. Dat kan men hen ook helemaal niet verplichten!
Het is wel zo dat je de kosten voor transport naar bykibike (dus opsturen) in geval van non-conformiteit op bykibike kunt verhalen. bykibike dient immers kosteloos in geval van non-conformiteit kosteloos ervoor te zorgen dat de fiets alsnog volgens de koopovereenkomst wordt gebracht.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op woensdag 9 mei 2012, 00:05: Met de verantwoordelijkheid waar de fiets voor nodig is had ik toch echt wat deugdelijkers gekocht. Als de fiets gerepareerd is zal de volgende schade zich wellicht snel aankondigen. Inderdaad, goedkoop is duurkoop.

Als ik hier bij de lokale fietshandelaar kijk, heeft die dergelijke fietsen niet onder de €399,-.
Dus een fiets van bykibike is niet een oerdegelijke fiets.

Ik zeg dus niet dat die fietsen niet deugen, maar hoe goedkoper de prijs, des te minder is de kwaliteit. (dat is trouwens een ongeschreven regel)

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat verwacht je nou helemaal van een fiets die 99 euro kost?... Uit de FAQ op de site van Byki Bike: "Is de fiets van goede kwaliteit?" "De fiets heeft een goede prijs kwaliteits verhouding." Dit zegt mij genoeg.........

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denk je van een fiets van € 109,-- te verwachten?

De leverancier dient u een deugelijk product te verkopen, dus ook op een fiets van € 109,00 hebt u twee jaren garantie. Garantie geldt niet voor die onderdelen van het product die onderhevig zijn aan gebruiksslijtage.

De misèrie van koop op afstand!

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

zomerkoninkje schreef op woensdag 9 mei 2012, 02:03: De leverancier dient u een deugelijk product te verkopen,

Mispoes.
De verkopende partij dient een product te leveren volgens de koopovereenkomst.
De wet kent geen "deugdelijk" product.
Is een verzinsel van Consuwijzer, alleen heeft Consuwijzer net zoveel te vertellen als de Consumentenbond: niets dus.

zomerkoninkje schreef op woensdag 9 mei 2012, 02:03: dus ook op een fiets van € 109,00 hebt u twee jaren garantie.

Nee hoor.
De verkopende partij heeft één jaar garantie gegeven, dus zit op het product ook maar één jaar garantie.

Simpel. :-))

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee wielen met banden kosten al meer dan 109 euro....

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

allemaal erg bedankt voor jullie reacties hoor, maar niemand raakt de kern van de zaak en het lijkt wel of ik degenen ben die hier nalatig is. ja ik had, en ja het is, maar het feit is dat ik een nieuwe fiets heb waarop ik niet kan fiesten.
Ik koop een nieuwe fiets aangezien bikybike deze maar in 1 soort en 1 maat leverd klonk het mijn aannemelijk. nauurlijk verwacht ik geen hoogstandje. maar dat om de 50meter de ketting eraf loopt omdat het tandwiel niet goed staat, dat zou je van en tweede hands fiets ook niet accepteren. En ik wil hem best opsturen maar dan wel als hun de kosten gaan betalen maar ook dat bieden ze niet aan. Ze reageren gewoonweg niet meer en of je nou 1000 of 100 euro uitgeeft. Het gaat er om dat je er mee kan fietsen. Dat ding staat altijd buiten en ik krijg niets vergoed dus wilde er niet te veel geld aaan uitgeven. ik vind het teleurstellend dat omdat de prijs niet te hoog is Bikybike maar alles kan doen. Zo werkt het volgens mij niet.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het plaatje op hun website van een fiets is ook niet bepaald reclame,2 lekke banden. http://www.bykibike.nl/

Als wat koopt,eerst de eventuele klachten bekijken,via Trosradar of Kassa,of op internet.

Als Peter1968 een bijstand verzekering heeft,dan zou ik er gebruik van maken.

Van http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=102428
Redenen genoeg om te claimen én redenen genoeg (redelijk of niet) voor leverancier om veel claims te weerleggen... Zie hieronder (1 op 1 van hun website).
---
Garantie ??????
Als klant heeft u recht op een goed product. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over uw aankoop. Wij controleren alle producten nauwkeurig voordat we ze verzenden. Echter kan het voorkomen dat er iets ontbreekt of stuk gaat.
Om in aanmerking te komen voor garantie dient de klant bij levering te checken of alle onderdelen in goede staat zijn. Fouten die geconstateerd worden bij levering vallen onder de garantievoorwaarden. In overleg met Byki Bike zal gezocht worden naar de juiste oplossing.
Schade tijdens vervoer of foute levering
U dient uw bestelde fiets en/of pakket direct te controleren. Wij behandelen achteraf geen klachten van zichtbare schade. Wij nemen geen klachten van overige gebreken in behandeling die later dan 24 uur na het ontvangen van uw bestelling worden gemeld.
Constateert u een fout bij de levering, dan verzoeken wij u dit te melden via het contact formulier op onze website.
Garantie voorwaarden
Byki Bike frames worden gedurende 1 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten.
Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
Byki Bike geeft geen garantie op corrosie / roestvorming
De beslissing of defecte onderdelen vervangen dan wel gerepareerd zullen worden, berust bij Byki Bike. Onderdelen, die vervangen worden onder garantie, gaan zonder verdere vergoeding over in eigendom van Byki Bike. Indien een onderdeel binnen de garantietermijn wordt vervangen of gerepareerd, eindigt de garantie op het vervangen of gerepareerde onderdeel op hetzelfde tijdstip als de oorspronkelijke garantie.
De garantie geldt niet in de navolgende gevallen
Werkzaamheden niet door een officiële fiets monteur uitgevoerd zijn en schade die daaruit voortkomt.
Schade die voortkomt uit het achterwege laten van periodieke onderhoudswerkzaamheden.
Schade die voortkomt uit onjuiste reparatie- of onderhoudswerkzaamheden.
Schade die voortkomt uit gebruik van het voertuig bij wedstrijden, races of rally's of ander oneigenlijk gebruik, al dan niet op plaatsen die niet voor het verkeer bestemd zijn.
Schade die voortkomt uit het gebruik van niet originele onderdelen.
Schade die voortkomt uit veranderingen aan de fiets.
Schade die het gevolg is van normale veroudering zoals de natuurlijke verkleuring van gelakte oppervlakken, verchroomde oppervlakken en andere veroudering.
Schade die het gevolg is van onjuiste stalling of transport.
Verbruiksonderdelen.
Byki Bike fietsen die ingezet worden voor de verhuur worden uitgesloten van garantie.
Recht op vergoeding
Het recht op vergoeding op grond van de garantiebepalingen is uitsluitend voorbehouden aan de eerste eigenaar van het product. Op dit recht kan dan ook door geen enkel ander persoon of instantie aanspraak gemaakt worden. De garantie is dan ook niet overdraagbaar.
Procedure voor retourneren
U stuurt zelf uw product terug voorzien van een kopie van de factuur.
Bij ontvangst zal onze werkplaats uw klacht beoordelen.
ervolgens zullen wij het product (laten) repareren, of u krijgt een nieuw exemplaar thuisgestuurd.
Voeg altijd een briefje bij met uw bestelnummer, reden van de klacht, naam, adres en woonplaats.
Zorg ervoor dat u uw retourzending voldoende frankeert, ongefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd.
Aansprakelijkheid
Een door Byki Bike gehonoreerde garantieclaim betekent niet automatisch dat Byki Bike ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van Byki Bike strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze garantievoorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van Byki Bike voor gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Het gestelde in deze bepaling geldt niet indien en voorzover zulks voortvloeit uit een dwingendrechtelijke rechtsbepaling.
---

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kern van de zaak is wat mij betreft dat je er zeker in dit beroep op je gerekend moet kunnen worden. Je kunt wel op al je 10 vingers aftellen dat daar degelijk materieel voor nodig is. Of het nu om een brand blussen of om de kazerne bereiken gaat, het gaat mogelijkerwijs om het redden van o.a. mensen. Daarop bezuinig je niet als het goed is.

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zwemmer dit heeft toch niets met die fiets te maken. Als je een tweede hands auto koopt van 10000€ dan verwacht je ook dat de motor t doet.
Een fiets van 100€ dat kan geen hoogstandje zijn. Maar de ketting er af door tandwielen die niet goed staan. Dat hoef ik niet te accepteren.
100 of 10000 dat doet niet ter zake. Die fiets moet buiten staan niet op slot dus wat denk je zelf dat daar ik daar een nieuwe dure fiets neerzet. En is tie na 2 dgn gejat en kan ik dan bij jouw aankloppen. In ieder geval niet bij de burgemeester
En ook al krijg ik me geld niet terug of geen geld ik hoop via deze weg dat niemand meer koopt bij die website dan heb ik tenminste nog wat bereikt
En maak je geen zorge Ik ben op tijd v de uitruk. Alleen staat nu mijn goeie dure batavier buiten in weer en wind enne ??? Dat voelt toch minder goed.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je die dure batavier dan niet zo neerzetten dat de "buitenwereld" hem niet onmiddellijk kan zien en je toch vlug weg kunt? Aan de andere kant, of je nu van de vrijwillige brandweer bent of een arme student: fietsen worden altijd gestolen in fietsenland, daar leven we toch al "tig" jaar mee? De fietsendieven noemen het "gewoon lenen".

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof ook wel dat je het goed doet. Misschien fiets je wat te hard. In ieder geval, kijk eerst even rond en zoek reviews eer je weer wat online koopt dat zo nodig is.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich ben ik het wel met je eens dat je in ieder geval een fiets mag verwachten voor je geld. Als de tandwielen niet goed staan en daardoor het ketting er steeds af vliegt is er duidelijk sprake van een constructiefout en die moet worden verholpen.

Herstel van constructiefouten vallen onder de garantie. In hun voorwaarden staat dat je zelf de fiets retour moet sturen. Ik heb daar geen verstand van, maar vg mij is het ook wel gebruikelijk dat je eea zelf moet terugsturen (staat in elk geval wel vaak in de voorwaarden van bedrijven).

Als je zo'n enorm goedkope fiets koopt, die niet is afgemonteerd en dus niet getest, kun je op je klompen aanvoelen dat je een snel in elkaar geflanst product koopt van B-materialen. Daar zullen relatief vaak exemplaren tussen zitten met fabricagefouten etc. Acht van de tien keer heb je relatief mazzel en krijg je een exemplaar dat in ieder geval rolt, 2x zal het meer tegen zitten. Je kunt er best voor kiezen, zo'n koopje, maar doe het dan bij een bouwmarkt of warenhuis oid waar al een voorbeeld in elkaar staat zodat je een rondje kunt fietsen. Of iig bij een (internet)bedrijf dat fysiek dichter in de buurt is dan 200km.

Ik heb zelf ook wel eens een fiets bij de Praxis zien staan voor 200e met een heleboel versnellingen. Op het oog wel een mooi ding. Rondje fietsen en je merkt meteen allemaal gebreken: dingen die aanlopen, remmen die matig werken, versnellingen die krakend werken enz enz. => toch maar niet. Dat zie je niet op een plaatje.

Denk dat je twee dingen kunt doen:
1) die lui nog een keer mailen en vragen hoe eea het beste kan worden opgelost, omdat jij denkt dat het om een constructiefout valt, die dus onder de garantei van 1 jaar valt. (Niet alle constructiefouten zie je in de verpakking, of binnen 24h dus daar mogen/kunnen ze niet mee aankomen zetten). ik vrees - maar dat zou je moeten checken- dat je m dan zelf retour moet zenden of naar Drachten moet rijden. Zou dan wel even kijken wat dat gaat kosten en of je dat er voor over hebt.

2) je verlies nemen, ding met een hamer aan gort slaan, en nooit meer een dergelijk goedkoop product via een internetbedrijf zonder fysieke locatie vlakbij of betere retour-zend-voorwaarden kopen.

Zelf zou ik optie 2 kiezen, omdat ik geen zin in die rompslomp zou hebben, maar optie 1 zou beter zijn. Alleen al omdat zo'n bedrijf moet leren behoorlijk met hun klanten om te gaan, en hun aftersales klaarblijkelijk nogal te wensen overlaat. Als iedereen zo lui als ik zou zijn, zou zo'n bedrijf nooit verbeteren ;-)

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik nu iets gemist? Je kan de fiets toch terugsturen voor reparatie?

Maar eerlijk gezegd, voor €109,- koop je al bijna geen gestolen fiets! ;-)
Het beste is nog steeds om naar de fietsenmaker om de hoek te gaan, die hebben meestal wel een goede service en dan hoef je je fiets ook niet op te sturen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mrcljns schreef op dinsdag 12 jun 2012, 12:46:
Herstel van constructiefouten vallen onder de garantie.

Toch niet.
In beginsel valt dat onder non-conformiteit. Het valt alleen onder garantie als de garantievoorwaarden bepaalde gebreken uitsluit.

Veel mensen gooien garantie en conformiteit op één grote hoop. Zelfs de consumentenbond en ook tros radar kennen het verschil niet tussen garantie en conformiteit. Maar er zit wel degelijk grote verschillen tussen garantie en conformiteit.

Vaak wordt in plaats van conformiteit (de zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden) ook wel de term "wettelijke garantie" gebruikt.
Let op! De term "wettelijke garantie" heeft niets te maken met de garantie die de verkopende partij of fabrikant geeft!

Zelf zou ik optie 2 kiezen, omdat ik geen zin in die rompslomp zou hebben, maar optie 1 zou beter zijn. Alleen al omdat zo'n bedrijf moet leren behoorlijk met hun klanten om te gaan, en hun aftersales klaarblijkelijk nogal te wensen overlaat. Als iedereen zo lui als ik zou zijn, zou zo'n bedrijf nooit verbeteren ;-)

Bij mij weten geeft de verkopende partij aan dat de koper zelf de fiets naar het bedrijf dient te brengen of op te sturen. De verkopende partij is helemaal niet verplicht om het product zelf op te komen halen.
De aftersales is bij een webshop ook niet te vergelijken met een locale winkelier die kosteloos zelfs de producten bij de mensen thuis op komt halen.

Als je zo'n enorm goedkope fiets koopt, die niet is afgemonteerd en dus niet getest, kun je op je klompen aanvoelen dat je een snel in elkaar geflanst product koopt van B-materialen. Daar zullen relatief vaak exemplaren tussen zitten met fabricagefouten etc.

Klopt.
De aard van het product is een zeer goedkope fiets (te goedkoop naar mijn persoonlijke mening) en voor die prijs inderdaad B of C kwaliteit. Voor dat bedrag kun je geen kwaliteitsfiets verwachten. Dan vallen "constructiefouten" ook niet onder non-conformiteit en kan de koper niets afdwingen. Als het om een fiets ging van minimaal €1.000,- dan was het een totaal ander verhaal geweest.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

de aqangetekende brief die ik naar het adres dat op hun website staat vermeld is niet geaccepteerd en via denhaag weer retour gekomen. deze zaakt stinkt gewoon.
al kan ik maar voorkomen dat meer mensen er in stinken zou me dat bij wijze van spreken nog een 100 euro waard zijn. er is is gewoon iets fout met het achterwiel. en dat horen ze netjes te repareren. en een passende oplossing aan te bieden en mij niet naar drachten te laten rijden .
Maar ja kennenlijk omdat het maar 100 euries kost is het in eens niet meer van belang. omdat een gemiddelde fiets nu eenmaal duurder is.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

peter1968 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 19:02: er is is gewoon iets fout met het achterwiel. en dat horen ze netjes te repareren. en een passende oplossing aan te bieden en mij niet naar drachten te laten rijden.

Nogmaals: de verkopende partij is niet verplicht om jouw fiets bij je thuis op te komen halen. Jij dient die fiets zelf naar hun te brengen of op te sturen.

Wil jij de fiets niet naar hun brengen en ook niet opsturen, blijft er eigenlijk niets over. Nergens in de wetgeving staat dat de verkopende partij verplicht is om jouw fiets bij je thuis op te halen.

In de AV van het bedrijf staat ook dat in geval van problemen de koper de fiets naar het bedrijf moet opsturen.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent helaas niet de enige. Ik had de fiets voor mijn vriend gekocht. De fiets voldeed niet aan onze verwachtingen en wij hebben hem retour gestuurd. Alles netjes gedaan, fiets netjes weer ingepakt, email met uitleg en brief bij de fiets, geen reactie. Wij wachten nog steeds op ons geld. Ze reageren niet op emails. Echt schandalig! Tijd dat ze worden aangepakt door Kassa of Radar!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 02:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

berends schreef op zondag 17 jun 2012, 21:49: Je bent helaas niet de enige. Ik had de fiets voor mijn vriend gekocht. De fiets voldeed niet aan onze verwachtingen en wij hebben hem retour gestuurd. Alles netjes gedaan, fiets netjes weer ingepakt, email met uitleg en brief bij de fiets, geen reactie. Wij wachten nog steeds op ons geld. Ze reageren niet op emails. Echt schandalig! Tijd dat ze worden aangepakt door Kassa of Radar!

Daarom koop ik nimmer op het internet!

Ga naar de lokale leverancier van fietsen, goede service en de garantieaanspraak (letterlijk) naast de deur.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.korenwolf schreef op maandag 18 jun 2012, 02:20:
berends schreef op zondag 17 jun 2012, 21:49: Je bent helaas niet de enige. Ik had de fiets voor mijn vriend gekocht. De fiets voldeed niet aan onze verwachtingen en wij hebben hem retour gestuurd. Alles netjes gedaan, fiets netjes weer ingepakt, email met uitleg en brief bij de fiets, geen reactie. Wij wachten nog steeds op ons geld. Ze reageren niet op emails. Echt schandalig! Tijd dat ze worden aangepakt door Kassa of Radar!

Daarom koop ik nimmer op het internet!

Ga naar de lokale leverancier van fietsen, goede service en de garantieaanspraak (letterlijk) naast de deur.

Maar geen fietsen van €109,--

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op maandag 18 jun 2012, 09:57:
Maar geen fietsen van €109,--

De zeer lage prijs moet toch ergens vandaan komen.

Van een fiets van €99,- kun je echt geen kwalitatieve degelijkheid verwachten.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:47: Het valt alleen onder garantie als de garantievoorwaarden bepaalde gebreken uitsluit

Juist!
Kapotte tandwielen vallen pas onder de garantie als in de garantievoorwaarden staat dat kapotte tandwielen uitgesloten zijn van garantie. Anders geen garantie!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 18 jun 2012, 10:12:
ikbenik schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:47: Het valt alleen onder garantie als de garantievoorwaarden bepaalde gebreken uitsluit

Juist!
Kapotte tandwielen vallen pas onder de garantie als in de garantievoorwaarden staat dat kapotte tandwielen uitgesloten zijn van garantie. Anders geen garantie!

Nee, je draait het om.
Kapotte tandwielen vallen pas onder de garantie als in de garantievoorwaarden staat dat kapotte tandwielen juist niet uitgesloten zijn van garantie.

De voorwaarden of iets onder garantie valt of niet, wordt door de verkopende partij of fabrikant zelf bepaald. Het is geen recht.

Het andere is de conformiteitsbeginsel: dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen. Daar zijn weer hele andere regels voor.

Het probleem is juist dat veel mensen garantie en conformiteit door elkaar halen.

Even terzijde, maar de term "wettelijke garantie" is een andere benaming voor conformiteit.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 18 jun 2012, 10:12:
ikbenik schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:47: Het valt alleen onder garantie als de garantievoorwaarden bepaalde gebreken uitsluit

Juist!
Kapotte tandwielen vallen pas onder de garantie als in de garantievoorwaarden staat dat kapotte tandwielen uitgesloten zijn van garantie. Anders geen garantie!

Dit is weer typisch op z'n wintermans verdraaid. Je snapt er niets van.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 18 jun 2012, 10:21:
Nee, je draait het om.

Ik draai niets om. Ik bevestig precies wat jij schrijft.

Als zelfs jij je teksten niet leest doet straks niemand het meer.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 18 jun 2012, 10:35:
ikbenik schreef op maandag 18 jun 2012, 10:21:
Nee, je draait het om.

Ik draai niets om. Ik bevestig precies wat jij schrijft.

Als zelfs jij je teksten niet leest doet straks niemand het meer.

off topic;

Denk dat nu echt?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peter.

Ook wij hebben een probleem met bykibike en nee dit heeft niets te maken met mensen die op de eerste rang willen zitten. Want als je een fiets koopt zoals wij van 130 euro en hij wordt geleverd zonder dat je er op kan fiets omdat de banden van de velgen aflopen en dat dan ook nog blijkt dat bykibike helemaal niet op het adres zit wat ze opgeven (want dat is een te huur staand pand) en als je de naam opzoekt op google dan lees je dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Daar om Peter doe aub aangifte via mijnpolitie.nl want dat hebben wij ook gedaan en als er meer mensen zijn die aangifte doen dan gaan ze actie ondernemen en wij zullen er misschien niet beter op worden maar alle andere raken misschien niet hun geld kwijt.

mvg marcel.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar om Peter doe aub aangifte

Van wat? En na ruim een half jaar?

Tuurlijk......

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel14868 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 21:48: Beste Peter.

Ook wij hebben een probleem met bykibike en nee dit heeft niets te maken met mensen die op de eerste rang willen zitten. Want als je een fiets koopt zoals wij van 130 euro en hij wordt geleverd zonder dat je er op kan fiets omdat de banden van de velgen aflopen en dat dan ook nog blijkt dat bykibike helemaal niet op het adres zit wat ze opgeven (want dat is een te huur staand pand) en als je de naam opzoekt op google dan lees je dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Daar om Peter doe aub aangifte via mijnpolitie.nl want dat hebben wij ook gedaan en als er meer mensen zijn die aangifte doen dan gaan ze actie ondernemen en wij zullen er misschien niet beter op worden maar alle andere raken misschien niet hun geld kwijt.

mvg marcel.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel14868 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 21:48: Beste Peter.

Ook wij hebben een probleem met bykibike en nee dit heeft niets te maken met mensen die op de eerste rang willen zitten. Want als je een fiets koopt zoals wij van 130 euro en hij wordt geleverd zonder dat je er op kan fiets omdat de banden van de velgen aflopen en dat dan ook nog blijkt dat bykibike helemaal niet op het adres zit wat ze opgeven (want dat is een te huur staand pand) en als je de naam opzoekt op google dan lees je dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Daar om Peter doe aub aangifte via mijnpolitie.nl want dat hebben wij ook gedaan en als er meer mensen zijn die aangifte doen dan gaan ze actie ondernemen en wij zullen er misschien niet beter op worden maar alle andere raken misschien niet hun geld kwijt.

mvg marcel.

ik zal is uitzoeken of dit nog zin heeft want de fiets staat er nog steeds in oneranderde toestand.
als het nog kan zal ik het zeker gaan doen. wat is de reactie van de politie geweest btw?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zo'n fiets koopt en je krijgt die thuis gestuurd, kun je er niet gelijk op fietsen.

Die fietsen moeten eerst rijklaar gemaakt worden.

Wat dacht je dat de fietshandelaar moet doen als die van de fabrikant een nieuwe fiets binnenkrijgt?
Even het stuur rechtzetten en fietsen maar?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 02:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel14868 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 21:48: Beste Peter.

Ook wij hebben een probleem met bykibike en nee dit heeft niets te maken met mensen die op de eerste rang willen zitten. Want als je een fiets koopt zoals wij van 130 euro en hij wordt geleverd zonder dat je er op kan fiets omdat de banden van de velgen aflopen en dat dan ook nog blijkt dat bykibike helemaal niet op het adres zit wat ze opgeven (want dat is een te huur staand pand) en als je de naam opzoekt op google dan lees je dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Daar om Peter doe aub aangifte via mijnpolitie.nl want dat hebben wij ook gedaan en als er meer mensen zijn die aangifte doen dan gaan ze actie ondernemen en wij zullen er misschien niet beter op worden maar alle andere raken misschien niet hun geld kwijt.

mvg marcel.

Als u zelf een probleem hebt met een fiets, dan is het niet toegestaan om in oude topic uw probleem voor te leggen. M.a.w. u moet dan een eigen topic als topicstarter (ts) opstarten en daar kunnen de experts dan uw probleem wel of niet beantwoorden.

"Brandmeester na bijna 8 maanden!"

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel14868 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 21:48: Beste Peter.

Ook wij hebben een probleem met bykibike en nee dit heeft niets te maken met mensen die op de eerste rang willen zitten. Want als je een fiets koopt zoals wij van 130 euro en hij wordt geleverd zonder dat je er op kan fiets omdat de banden van de velgen aflopen en dat dan ook nog blijkt dat bykibike helemaal niet op het adres zit wat ze opgeven (want dat is een te huur staand pand) en als je de naam opzoekt op google dan lees je dat heel veel mensen dezelfde problemen hebben. Daar om Peter doe aub aangifte via mijnpolitie.nl want dat hebben wij ook gedaan en als er meer mensen zijn die aangifte doen dan gaan ze actie ondernemen en wij zullen er misschien niet beter op worden maar alle andere raken misschien niet hun geld kwijt.

mvg marcel.

Als u zelf een probleem hebt met een fiets, dan is het niet toegestaan om in oude topic uw probleem voor te leggen. M.a.w. u moet dan een eigen topic als topicstarter (ts) opstarten en daar kunnen de experts dan uw probleem wel of niet beantwoorden.

"Brandmeester na ruim 8 maanden!"

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Als u zelf een probleem hebt met een fiets, dan is het niet toegestaan om in oude topic uw probleem voor te leggen. M.a.w. u moet dan een eigen topic als topicstarter (ts) opstarten en daar kunnen de experts dan uw probleem wel of niet beantwoorden.......

Wat een onzin! Dit topic was helemaal niet meer actief, dus waarom zou je daar dan niet in mogen posten?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is normaal om een fiets te verkopen van 109 euro.
Dat het een barrel is, weten ze ook allemaal op dit forum. Want voor zo n prijs kan je dat verwachten...Daar kan je ook geen fiets voor kopen... (maar wel verkopen, dat is geen punt...)
Maar als een koper gaat klagen zijn de rapen gaar, wat denkt ie wel, had hij kunnen weten.
Dan wil die ook nog garantie, is die helemaal belazerd... al breekt de hele fiets spontaan doormidden. je had het kunnen weten. Eigen schuld. dikke bult.

Je kan beter hier niet posten voor je klachten Peter.
Dit forum wordt beheerd en verpest door een paar stamgasten die niks anders doen als anderen afzeiken.
Een zooitje minkukels dus, bespaar je de moeite.

Btw. je hebt gewoon recht op garantie, kosten van transport zijn ook voor de verkoper.
Maar ja, recht hebben is niet altijd recht krijgen..
Tip>> koop geen fiets van internet, de meeste verkopers zijn criminelen en bij service of garantie geven ze nooit thuis.