Onfatsoenlijke behandeling verwarmingsbedrijf
Geachte Redactie ,
afgelopen movember is onze verwarmingsinstallatie voor jaarlijks onderhoud nagekeken en schoongemaakt zoals altijd omstreeks die tijd.
Op dat moment constateerde de servicemonteur dat de pomp een keertje aan vervangin toe is ,maar aangezien ze die niet op voorraad hebben kon hij die niet vervangen ( gelukkig achteraf).
Na deze onderhoudsbeurt volgens contract van 84 euro in samenwerking met een storingsdienstcontract is hij weer vertrokken.
Nog geen twee weken later krgen wij storing aande verwarmigsinstallatie echter niet aan de pomp want die draaide nog gewoon.
Het was op een vrijdagmiddag 30 november ergens om 16.00 uur dat ik de het bedrijf Owens belde en de storingsdienst aan de telefoon kreeg, inmiddels Nederlandse Installatiemaatschappij geworden door een fusie.
Ik vertelde de storinsdienst dat onze verwarmingsinstallatie niet meer wilde starten en dit ook aangaf in de display van de Nefit -verwarmingsketel 23 V.
Deze zou zorgen dat er contact me ons zou worden opgenomen om de storing te verhelpen.
Zo gezegd en gedaan werd er een klein half uurtje later ons gebeld door de servicemonteur die dat weeknd dienst had in ons rayon West-Brabant Roosendaal en vertelde ons misschine nog vandaag lags te komen ,maar het kon ook zaterdag worden. Nu dat laaste is ook geschied en hij kwam dan ook om een uur of 12.00 bij ons op die zaterdag aan de deur.
Na de :,,monteur" begeleid te hebben na de zolder waar onze verwarmigsinstallatie bevind is hij aan de slag gegaan. De monteur dee de standaard proceduer volgen zoals ook in het boekje staat geschreven,maar ik merket al vrij snel dat hij alleenmechanisch verstand had van verwarmigsinstalatie,s en de fout die hij aangaf was elektrisch ,dus een probleem en ook zeer vreemd dat men iemand als storinngsmonteur op pas stuurt die niet weet hoe hij eiegenlijk simpele elektrische metingene hoeft tedoen om te kunnen constareren wat er nu werkelijk kapot was. Nee hij begon allerlei dingen te vervangen en de barnder automaat maakte tegelmatig sluiting ,maar hij kon dit niet meten ,daar hij niet over een univereel meter beschikte daar hij hier geen verstand van had,.Dus ging eiegnlijk als een leek allerlei onderdelen vervangen die uiteiendelijk de verwarminsginstallatie niet tot werking bracht.. Uiteindelijk naa veel dte hebben vervangen is hij maar een collega gaan bellen in Amsterdam die hem telefonisch meededeelde wat hij moets doen. Zekeringen vervangen en op de bollefooi uit[proberen ,maar geen resultaat. Uiteindelijk vertelde hij mij er geen raad mee te weten en vremoede dat de brander automaat kapot zou zijn,maar dit niet zeker wist,maar hij vertelde mij dat ik me geen zorgen heofde te maken,want de onderdelen die waren vervangen zouden worden verrekend bij de aanschaf van een nieuwe installatie mocht dit nodig zijn.Ik zou gewoon maandag even naar Owens in Hendrik Ido Anbacht moetenbellen en dit aan de desbeterffende afdeling alleen heoven door tegeven. Zo gezegd en gedaan en dus de maandag 3 december het bedrijf in Henrdik Ido Ambacht genaamd Nederlandse installtaiemaatschappij opgebeld en door verbonden door de telefoniaste met de technische dienst en kreeg daar iemand aan de telefoon ,waarschijnlijk de manager van dit bedrijf en hen =m vertelt dat de storingsmonteur was langs geweest ,maar geen raad wist met het elektrotechnssche gedeelte. Deze vertelde mij dat ik de onderdelen niet terug werden genomen van 215 euro,maar ik wel een nieuwe instal kon kopen.Graag uw advies!!
Beste tijger allereerst bedankt voor uw reactie!
Ja, ik ben zo dom geweest om nu eens de allereerste keer direct te betalen met zo,n pinapparaat. als trowue klant tot die dag!
Ze kwamen met de smoes ,dat ze achter al hun geld aan moeten lopen omdat klanten slecht betalen.Achteraf kan ik me wel indenken waarom. Als je slecht werk levert ( niet gediplomeerd monteurs als storingsmonteur de weg op stuurt)en mensen beloftes doet en niet na komt krijg je klanten die niet betalen.
Ik heb dan ook spijt dat ik direct betaald betaald heb ,want dit doe ik voortaan niet meer.
:,,,Eens maar nooit meer."!!!
Ik hoop dat kassa dit bedrijf ( Nederlandse installatie maatschappij vroeger Owens uit Hendrik Ido Ambacht )een koude douche wil geven en Hollamnd Warmte uit Numandorp een warme!!
gr, Philemon Hofman
Was die eerste club niet bij een geschillencommissie aangesloten? Zo ja, misschien kunt u daar nog uw beklag doen.
Dit is een openbaar forum en niet de redactie van Radar noch van Kassa.
Ik neem aan dat Holland Warmte u uit de brand, nou ja de kou dan, heeft geholpen?
Geachte,
Dat een electrische storing zich niet direct laat oplossen is geen vreemd verhaal en komt met enige regelmaat voor bij alle fabrikanten.
Wat uw monteur wel had kunnen doen is de service-helpdesk van Nefit raadplegen, deze zijn voor installateurs 7 dagen per week tot 22.00 uur bereikbaar.
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat de betreffende storing niet wordt vermeld maar dat er alleen een bedrijf direct wordt bestempeld als ondeugelijke en een tweede bedrijf direct wordt bestempeld als zéér aanbevelingswaardig, waarschijnlijk heeft u bij de tweede firma een ketel gekocht.............
Waarom heeft het tweede bedrijf de ketel niet bekeken en uw storing opgelost ?
Een Nefit HRC 23 VT heeft over het algemeen weinig tot geen problemen en kan bij fatsoenlijk onderhoud gemakkelijk 15 jaar of ouder worden.
Met vriendelijk groet,
LS .... even voor de duidelijkheid, ik ben géén monteur bij eerdergenoemde installateurs
Beste cvtechnieker,
ik ben zelf ook technisch geschoold ,maar werk op een tekenkamer en had de monteur al aangegeven om de elektrische installatie eerst eens door te meten waarom de zekeringen er er uit klapten van de branderautomaat,maar hij had nog nooit van een univereelmeter gehoord en was niet elektrisch onderlegd. Aangezien ik zelf geen universeelmeter meer in huis heb,kon ik ( wat de taak van een bekwaamt monteur hoort te zijn) niet meten waar de sluiting zat.
Dit is een van de elementaire dingen die je toch wel behoort te weten als je als storingsmonteur op pad wordt gestuurd.
Maar blijkbaar denkt dit bedrijf er anders over en ( aan geld binnen halen)dan nog dat de monteur aan mij vertelde dat de onderdelen zouden worden verrekend ,terwijl zijn leidinggevende daar anders over dacht is voor mij een reden om dit bedrijf als slecht te bestempelen. Immers een klant behoort naar behoren te worden geholpen,zeker als deze in goed vertrouwen de rekening van meer als 200 euro ineens betaald.
Hij zei dat er veel klanten waren die de rekening achteraf niet voldeden,nu dat is voor mij ook al een teken aan de wand dat er meer klachten zijn met dit bedrijf!
Zeker gezien ,dat de onderdelen en het makersloon( wat gemaakt????) juist de kosten zijn en wij nog steeds met een kapotte installatie zitten.
Ook de fabrikant Nefit die ik maandags had gebeld na het eerste telefoontje met Ouwens ,die niet van plan was om iets te verrekenen of even iemand met verstand van elektrische storingen langs te sturen vond het zeer vreemd dat Ouwens zo reageerde, tegewoordig Nederlandse installatie maatschappij.
Verder had ik totaal geen trek meer om nog eens onderzoekskosten te gaan steken in een installatie waar al meer als 150 euro aan nieuwe niet op dit moment gebruilte onderdelen in zitten.
De installatie staat nog in de schuur en ik hoop dan ook dat ik van radar een berichtje krijg om dit bedrijf aan te pakken
Verder is het zeer onder de maat van het bedrijf om na 9 jaar zo te reageren( 9 x 84 euro en nooit iets aan de hand) en hoop dan ook dat mensen die met dit bedrijf in zee gaan goed nadenken.
Schoonmaken zijn ze zelfs nog niet eens goed in,laat staan storingen oplossen!
Vr P.Hofman
Dit is ook de reden dat wij al jaren geleden ons zogenaamde onderhoudscontract hebben opgezegd.
Elk jaar 80 euro betalen voor max een half uur werk.
En als er wat aan de hand is, moet je uiteindelijk toch de volle mep betalen.
In de kleine letters zijn zo veel uitsluitingen, dat het uiteindelijk alleen maar een prettig verdien model voor het betreffende bedrijf is.
Wij hebben er nu voor gekozen om een zzp er een keer per 2 jaar goed onderhoud te laten doen.
Kosten 70 Euro. Afgesproken dat ik kan bellen igv storing.
Dit werkt naar tevredenheid.
[quote=philemonhofman schreef op woensdag 9 jan 2013, 15:47]Beste cvtechnieker,
ik ben zelf ook technisch geschoold ,maar werk op een tekenkamer en had de monteur al aangegeven om de elektrische installatie eerst eens door te meten waarom de zekeringen er er uit klapten van de branderautomaat,maar hij had nog nooit van een univereelmeter gehoord en was niet elektrisch onderlegd. Aangezien ik zelf geen universeelmeter meer in huis heb,kon ik ( wat de taak van een bekwaamt monteur hoort te zijn) niet meten waar de sluiting zat.
Dit is een van de elementaire dingen die je toch wel behoort te weten als je als storingsmonteur op pad wordt gestuurd.
Maar blijkbaar denkt dit bedrijf er anders over en ( aan geld binnen halen)dan nog dat de monteur aan mij vertelde dat de onderdelen zouden worden verrekend ,terwijl zijn leidinggevende daar anders over dacht is voor mij een reden om dit bedrijf als slecht te bestempelen. Immers een klant behoort naar behoren te worden geholpen,zeker als deze in goed vertrouwen de rekening van meer als 200 euro ineens betaald.
Hij zei dat er veel klanten waren die de rekening achteraf niet voldeden,nu dat is voor mij ook al een teken aan de wand dat er meer klachten zijn met dit bedrijf!
Zeker gezien ,dat de onderdelen en het makersloon( wat gemaakt????) juist de kosten zijn en wij nog steeds met een kapotte installatie zitten.
Ook de fabrikant Nefit die ik maandags had gebeld na het eerste telefoontje met Ouwens ,die niet van plan was om iets te verrekenen of even iemand met verstand van elektrische storingen langs te sturen vond het zeer vreemd dat Ouwens zo reageerde, tegewoordig Nederlandse installatie maatschappij.
Verder had ik totaal geen trek meer om nog eens onderzoekskosten te gaan steken in een installatie waar al meer als 150 euro aan nieuwe niet op dit moment gebruilte onderdelen in zitten.
De installatie staat nog in de schuur en ik hoop dan ook dat ik van radar een berichtje krijg om dit bedrijf aan te pakken
Verder is het zeer onder de maat van het bedrijf om na 9 jaar zo te reageren( 9 x 84 euro en nooit iets aan de hand) en hoop dan ook dat mensen die met dit bedrijf in zee gaan goed nadenken.
Schoonmaken zijn ze zelfs nog niet eens goed in,laat staan storingen oplossen!
Vr P.Hofman
Beste heer Hofman,
In de inleiding van uw vraagstelling heeft u niet aangegeven dat de glaszekeringen in de UBA (branderautomaat) defect was/waren wat mij op het verkeerde been zette.
Wanneer glaszekeringen doorbranden houd dit simpelweg in dat er een sluiting is in het 24 volt of 230 volt circuit die zelfs zonder multimeter op te sporen is.
Uw ketel heeft twee 230 volt onderdelen zegge pomp en ventilator en één 24 volt onderdeel zegge gasregelblok.
Al deze onderdelen zijn voorzien van connectors die makelijk los te halen zijn.
Haal alle connectors los voorzie het toestel van nieuwe zekeringen en sluit de onderdelen weer 1 voor 1 aan, wanneer de zekering springt is zéér hoogstwaarschijnlijk het betreffende onderdeel defect, springt de zekering zonder dat de onderdelen zijn aangesloten dient men de gloeiplug (ontsteking) los te nemen, al springt hiervan meestal niet de glaszekering kapot maar de aardlek in uw meterkast, springt de zekering dan nog dan is de UBA defect....... al met al 15 minuten werk.
Wat ik dan persoonlijk niet snap is hetgeen dat er betaald voor iets wat niet is opgelost, ongeacht de groote van het bedrag, waar heeft u dan voor betaald ? arbeidsloon en voorrijdkosten ?
Zoals u in uw reactie het een en ander weergeeft kan ik de frustratie / boosheid enigzins begrijpen, maar begrijp dan eigenlijk nog niet waarom u bij een installateur klant blijft als u eigenlijk niet tevreden bent over zijn diensten, let wel dit is géén aanteiging richting u maar een verbazing van mij.
m.v.g.
Geachte cvtechnieker,
bedankt voor uw reactie en het klopt wat u schrijft storing zit in het 24 volt circuit.Pomp werkt gewoon.
Ik ben ook bij dit bedrijf Owens opgestapt en naar Holland warmte te Numansdorp overgestapt,daar gelijk een nieuwe installatie genomen met een beter onderhoudscontract. Eerste twee jaar geen kosten,natuurlijk fabrieksgarantie en daarna een onderhoudsconrtact van 12 euro duurder ,94 euro per jaar met een garantie uitbreiding op de installatie zelf.
Dus binnen in het appararaat op alle onderdelen voor 12 jaar na de 2 jaar fabrieksgarantie,volledige garantie op onderhoudskosten en onderdelen voor 94 euro. Nu er kan dus niet veel meer gaan kosten dan een exspansievat dat een keertje de geest kan geven. De Nefitketel heb ik nog thuis staan met alle nieuwe onderdelen nog in het systeem,dus misschien op marktplaats zetten,dan kan een iemand met dezelfde installatie installatie voor een klein bedrag de installatie van mij kopen,zeg maar de kosten die ik betaald heb voor de nieuwe onderdelen die erin zitten.
Vr Phillippe
Beste sweeterlake,
je formuleert het goed:,,Had geen slechte ervaring"
Ook wij hadden gen slechte ervaring in de afgelopen 11 jaren ,maar nu dus wel.
De grootste oplichterij die je je eigen maar kunt voortsellen.
Een ketel allerlei onderdlen instoppen en nog steeds niet werken,dan nog iemand die geen verstand heeft van elektrische installatie,s.
Wat kan je dan van zo iemand verwachten ,als deze dan ook nog eens zegt,sorry maar ik kan het niet oplossen ,maar wilt U wel de rekening betalen van arbeidsloon en 150 euro onderdelen.
Wel graag nu pinnen ,want we hebben slechte ervaring met betalende klanten!!!
Waarom willen die klanten niet gelijk betalen? Heeft U zich dit wel eens afgevraagd,U zult wel geen slechte ervaring op hebben gedan of misschien wel werken bij Ouwens ,het tegenwoordige Nesrlandse installatie bedrijf.
:,,Oplichters zijn het "andere woorden heb ik er niet voor en hoop ook dan dat ze veel klanten verliezen.
P. Hofman
Ja danke de koekoek,dat begrijp ik ook wel als je je wek niet geod doet.
Als ik dit op m,n werk zou doen,stond ik al lang op straat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer