xh
door xheleennn Nov 13, 2013 om 13:14
Geldzaken & recht

Provea schrijft, zonder dat ik ooit contact gehad heb met het bedrijf, bedragen af van mijn rekening

Ik zag dat Provea afgelopen maandag 21,80 van mijn rekening heeft afgeschreven. Toen ik beter keek, zag ik dat er in september ook al eenmalig 6,90 door hen was afgeschreven.

Ik heb echter NOOIT, zoals velen hier op het forum, telefoon gehad of pakketjes gehad van het bedrijf. Ik heb nog nooit contact gehad met de organisatie en had er ook nog nooit van gehoord. Dit betekent dus dat ik hen nooit een machtiging heb verstrekt om geld van mijn rekening af te halen.
Ik heb dus nooit de luxury set, zoals de beschrijving op mijn afschrift staat, ontvangen.

PROVEA
64065879701 MIRIALE LUXURY SET
PROVEA¬ZWITSERLAND

Zou het kunnen zijn dat iemand anders mijn naam en bankrekeningnummer heeft doorgegeven, toen hij/zij gebeld is door het bedrijf? Ik ben ook nog nooit gebeld en sta geregistreerd in het bel me niet register.

Ik heb het recente bedrag laten storneren, het bedrag van september ook terug gevraagd via een aanvraagformulier (is al langer geleden dan 56 dagen (dagen die trouwens staan voor incasso waarvoor een machtiging is verstrekt!! die ik nooit heb gegeven) dus kan niet meer zomaar laten storneren, en heb het bedrijf laten blokkeren. Maar ik vroeg me af hoe dit kan dat ik zelfs nooit contact met de organisatie heb gehad of iets van hen heb ontvangen, zijn er meer slachtoffers van Provea die alleen maar afschrijvingen van hun rekening vonden, zonder telefoontjes of pakketjes?

17659 34 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 13, 2013 om 13:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Van de consumentenbond

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de manier waarop Provea Miriale een soort ondergoedabonnement aan de man probeert te brengen misleidend. Na ontvangst van een proefzending volgen er automatisch vervolgzendingen, zonder dat Provea Miriale daar bij de bestelling duidelijk over is. De Consumentenbond ontving klachten over deze praktijk en diende met succes een klacht in bij de RCC.

Provea Miriale heeft laten weten de uitspraak in overweging te nemen en de verkoopmethode te gaan aanpassen. Tot dat daadwerkelijk is gebeurd raadt de Consumentenbond aan om niet te betalen voor een ongewilde vervolgzending. Volgens de wet mogen consumenten die gewoon houden, maar om de zaak niet onnodig op de spits te drijven is het verstandig ongewilde lingeriesetjes of boxershorts toch terug te sturen naar Provea Miriale. Om de kosten voor het retour zenden of versturen van een opzegging zo beperkt mogelijk te houden, raadt de Consumentenbond aan die niet te verzenden naar het door Provea opgegeven postbusadres, maar ongefrankeerd naar het antwoordnummer (Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht). Provea heeft ook een 0900-nummer waar opzeggingen kunnen worden doorgegeven, maar de Consumentenbond raadt af dat te bellen, aangezien het 55 cent per minuut kost.

Gewonnen 'prijs'
Er waren de laatste tijd ook veel klachten over Provea Miriale van mensen die telefonisch waren benaderd door het ondergoedbedrijf met de mededeling dat ze een lingeriesetje of boxershort als prijs hadden gewonnen, omdat ze een enquête hadden ingevuld. Na ontvangst van de ‘prijs’ kwamen er vervolgzendingen. Provea Miriale verkoopt ook op soortgelijke wijze onder de naam Tono herenondergoed en sokken. In het verleden heeft de Consumentenbond daar ook geregeld klachten over ontvangen

bron klik HIER

Geen idee verder hoe ze aan uw rekeningnummer zijn gekomen.

xh
door xheleennn - Nov 13, 2013 om 13:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al zei, ik heb nooit een proefverzending of vervolgzending ontvangen... En daarbij komt dat ik alle artikelen van Radar, Kassa en de consumentenbond hierover al heb gelezen en op zoek ben naar meer mensen waarbij er enkel iets van de rekening is geschreven, ZONDER dat zij ooit contact met het bedrijf hebben gehad.

do
door doeve-deem - Jan 27, 2014 om 11:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben slachtoffer van een ongevraagd product.Ik ben geregistreerd in het bel me niet register.Een ander heeft mijn naam en adres gebruikt.Gelukkig geen automatische betaling,omdat zij mijn rekeningnummer niet hebben, wel acceptgirorekening van 2.90 wil betalen. Mensen ik heb het uitgezocht en gevonden.De klantenbeheer/abonnementenbeheer van Tono/Provea was eerst verzorgt door DataMail in Mijdrecht,nu failliet en wordt nu beheert door NicOud Direct Mail in Heerhugowaard.Een telefoontje naar Mevrouw Carla Kieft op telefoonnummer: 072-5671000. Zij is de aangewezen contact persoon van Provea en Tono.Dus niet die zotte dure 0900 nr..Aan haar kan je alle vragen.Een scan maken van je brief met acceptgiro opsturen naar receptie@nicoud.nl en vermelden dat je uit hun bestand gehaald wilt worden per direct .Dit bedrijf (NicOud) is de bron.Ik denk dat het allemaal hoge kosten an telefoontjes en dure aangetekende brieven scheelt,en ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen helpen.

ve
door verbeek12 - Jan 29, 2014 om 11:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het bedrijf Provea Tono Socks al sinds oktober 2013 bedragen incasseert van mijn vaders rekening. Twee recente bedragen heb ik meteen laten storneren en voor de andere heb ik een verzoek ingediend bij de bank daar het termijn om dit zelf te doen was verstreken.
Mijn vader heeft nóóit een pakketje gekregen, bestelling geplaatst of machtiging gegeven.
Heb zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice van Provea. Had daarvoor gebeld, zoals voorgesteld door droeve-deen, met Direct Mail, maar de dame die ik aan de lijn kreeg gaf mij al heel snel het nummer van Provea zelf.
Volgens klantenservice Provea is er iets misgegaan bij de boekhouding, waarop ik antwoordde dat het dan wel goed mis is gegaan daar ik niet de enige ben. Ik moest maar kopieën maken van de afschriften en deze toe mailen.
Kan, maar zoveel moeite ga ik niet doen. Ik laat Provea gewoon blokkeren bij de bank, zodat zij niets zomaar kunnen afschrijven.

xh
door xheleennn - Jan 29, 2014 om 12:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Pas wel op dat je geen aanmaningen op de mat krijgt dan....!

xh
door xheleennn - Jan 29, 2014 om 12:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb via de mail contact gezocht met Provea, en na bijna twee maand is het eindelijk helemaal opgelost...

ad
door adrianaclasina - Jan 30, 2014 om 10:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zojuist ook gebeld door Provea. Ik heb nergens op toegezegd en ook geen enkele gegevens verstrekt maar ik vond het allemaal wel zeer shady klinken dus toen wou ik het bedrijf opzoeken en vond ik dit.

Het rare was al dat ik werd gebeld door ene Richard Kleijn van .........., na letterlijk 4 keer vragen verstond ik pas de naam .. Provea. Zij omschreven zichzelf als gelijken van bjorn Borg, Calvin Klein etc. vreemd aangezien ik nog nooit van dit merk gehoord heb.

Vervolgens zei de meneer aan de telefoon, deze vermeende Richard, die overigens voor een telefonische verkoper erg onduidelijk sprak?!, dat ik de winnaar was van mijn regio... maar hij zei niet welke regio... frapant.....

Toen zei Richard dat ik een pakket had gewonnen, twee paar sokken en ondergoed? en dat was geheel vrijblijvend, niet verplicht en volledig gratis.. als ik wel even de verzendkosten betaalde. Dat klopt niet, volledig gratis maar wel verzendkosten betalen en dat heel erg snel zeggen. Hij liegt dus. Vervolgens heb ik gelijk gezegd dat ik niet geintresseerd was. hieruit volgde een vrij vreemde reactie, meneer klonk boos dat ik niet geintresseerd was en vroeg of ik wel snapte dat ik speciaal was geselecteerd. Vervolgens bedankte ik deze niet zo vriendelijke meneer voor zijn aanbod maar benadrukte het feit dat ik niet geintresseerd was. Er klonk gemompel. nogmaals vreemd. Toen werd er een heel verhaal opgehangen over registers en of ik nog even wou luisteren etc. ik heb opgehangen.

Het lijkt mij dat als je daadwerkelijk iets gewonnen hebt dat een bedrijf zich goed zou voorstellen, een duidelijke sprekende telefoniste zou verzorgen, zou toelichten wat er is gewonnen en hoe, de voorwaarden uitleggen, een VRIENDELIJKE telefonist verzorgen en meer informatie zou hebben zoals uit welke regio ik ben geselecteerd.

Nu, ben ik toch bang dat ondanks ik nergens op heb toegezegd er straks geld van mijn rekening wordt geschreven, of dat er op mijn telefoon is ingebroken op het moment dat ik met dit bedrijf aan de telefoon zat.

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2014 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=adrianaclasina schreef op donderdag 30 jan 2014, 10:59]

Nu, ben ik toch bang dat ondanks ik nergens op heb toegezegd er straks geld van mijn rekening wordt geschreven, of dat er op mijn telefoon is ingebroken op het moment dat ik met dit bedrijf aan de telefoon zat.
Hoe zouden ze iets van je rekening kunnen afhalen als ze je rekeningnummer niet hebben?
En er is niet ingebroken op je telefoon, zo erg is het ook weer niet.

ad
door adrianaclasina - Jan 30, 2014 om 11:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 30 jan 2014, 11:06][quote=adrianaclasina schreef op donderdag 30 jan 2014, 10:59]

Nu, ben ik toch bang dat ondanks ik nergens op heb toegezegd er straks geld van mijn rekening wordt geschreven, of dat er op mijn telefoon is ingebroken op het moment dat ik met dit bedrijf aan de telefoon zat.
Hoe zouden ze iets van je rekening kunnen afhalen als ze je rekeningnummer niet hebben?
En er is niet ingebroken op je telefoon, zo erg is het ook weer niet.

Misschien lichtelijk overdreven inderdaad, maar als je op internet en andere reacties kijkt, wordt er vaak gesproken over bedragen die zijn afgeschreven zonder dat mensen hun rekeningnummer hebben gegeven. vandaar mijn vraag

ad
door adrianaclasina - Jan 30, 2014 om 11:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 30 jan 2014, 11:06][quote=adrianaclasina schreef op donderdag 30 jan 2014, 10:59]

Nu, ben ik toch bang dat ondanks ik nergens op heb toegezegd er straks geld van mijn rekening wordt geschreven, of dat er op mijn telefoon is ingebroken op het moment dat ik met dit bedrijf aan de telefoon zat.
Hoe zouden ze iets van je rekening kunnen afhalen als ze je rekeningnummer niet hebben?
En er is niet ingebroken op je telefoon, zo erg is het ook weer niet.

wu
door wuissie - Feb 3, 2014 om 20:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nooit wat aangevraagd en ook nooit wat ontvangen.
Ben er nu achter gekomen dat er twee keer volgens een automatische incasso geld is afgeschreven door Provea Zwitzerland. Let goed op je afschriften, ik had er overheen gekeken omdat het kleine bedragjes waren. Ik ging er van uit dat mijn vrouw ergens gepind had.
ING heeft incasso geblokkeerd en bedrag terug gestort.

ve
door verbeek12 - Feb 4, 2014 om 07:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij jou dus ook wuissie. Het is toch belachelijk!!! Heb ze vorige week kopieeen gemaild van de afschrijvingen en gevraagd om uitleg, maar tot op heden niets van gehoord. Ik heb ze ook laten blokkeren bij de ING.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe ze hiermee wegkomen, met zoveel klachten.

ed
door edwin.vos - Feb 13, 2014 om 22:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Is van het het bedrijf 'provea' een dergelijk email adres bekend?, Ik ben naar benieuwd hoe deze mensen aan mijn 06 Nummer en Woon adres komen,
onbeschofte gaapsnavels zijn het.
Bij opnemen van de telefoon een zeer en zeer onduidelijke vrouw aan de lijn die niet echt gecharmeerd was van mijn uitspraak dat ik het maar raar vondt dat ik werd gebeld ondanks dat ik in het bel-me-niet-register sta,
En dat ik het bedrijf totaal niet kende, Ook is mij verteld dat de kwaliteit het zelfde is als bjornborg en Calvin Klein .

Wie het mail adres óf telefoon nummer van provea in zijn bezit heeft kan diegene mij dit dan sturen
?,

Ik heb namelijk geen zin om geld kwijt te raken aan dit zeer brutale bedrijf!

Mvg

Edwin Vos

alfatrion
door alfatrion - Feb 13, 2014 om 22:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Doet u bij uw bank een Melding Onterechte Incasso (MOI). U kunt dan tot 13 maanden terug uw geld van de bank terug krijgen.

ed
door edwin.vos - Feb 13, 2014 om 23:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 13 feb 2014, 22:58]Doet u bij uw bank een Melding Onterechte Incasso (MOI). U kunt dan tot 13 maanden terug uw geld van de bank terug krijgen.

Dat snap ik, Maar ik bedoel dat ik wil weten waar ze onze gegevens vandaag plukken..

en euhh A.U.B geen 'u' wordt ik zo oud van :)

mvg
Edwin Vos

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aar hoe kunt u dan geld kwijt raken aan dit bedrijf?

ve
door verbeek12 - Feb 13, 2014 om 23:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Edwin Vos, zie eerder bericht van mij, hierin vermeld ik het telefoonnummer van Provea

ed
door edwin.vos - Feb 13, 2014 om 23:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=verbeek12 schreef op donderdag 13 feb 2014, 23:26]Edwin Vos, zie eerder bericht van mij, hierin vermeld ik het telefoonnummer van Provea

hoi,

bedankt had er in alle vlugheid overheen gelezen, zal ze morgen vroeg eens bellen.

ha
door hashas - Feb 15, 2014 om 10:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

ook goedemorgen
plots een incassobrief op de deurmat van bovengenoemd incassobedrijf st derdegelden Certin uit Haarlem. Ik zou Provea 22,70 schuldig zijn en plus incasso 62,86 moeten betalen binnen 7 dagen. Heb geen email, brief noch ondergoed ontvangen ooit van provea toen ik ooit dacht goedkoop ondergoed op internet te scoren via gratiz.nl.
Toch incasso ontvangen vandaag dus. Mevrouw Does van Certin aan de lijn verzekerde dat door mijn wanbetaling het abonnement stop zou zijn gezet, of nee, dat kon ze toch niet garanderen. Wel wilde ze het gesprek even opnemen. In een behendig gesprek heeft ze vast een juridische uitspraak van mij ontfutseld waarin ik heb gesteld dat ik voor 1 mrt het geld overmaak, ook al heb ik in datzelfde gesprek vermeld dat ik dit niet van plan ben zodra ik kans tot ontwijking zie

nu ik bovenstaande allemaal lees, ben ik dubbel in het ootje genomen. Certin en Provea is een en hetzelfde bedrijf. Ik heb haar dit min of meer trouwens gevraagd, hetgeen ze ontkende. maar uit meerdere opmerkingen van haar bleek dat ze het wel degelijk wist.

Does heeft me een bevestigingsemail gestuurd waarin ze stelt : U erkent de vordering ad. € 62,87 van onze cliënte Provea onverkort. tevens heeft ze me gegevens van provea terwijl ze het gesprek eerst heel lang volhield dit niet te kunnen doen.

ik kan de betaling ongedaan maken door te bewijzen dat ik nooit iets heb ontvangen. Maar hoe bewijs ik dat? Want ik heb niets van dit bedrijf.

ander probleem is dat ik onvoldoende rechtsonderlegd ben dat ik niet wat in hoeverre een incassobedrijf mij zulk een kosenin rekening kan brengen voor een niet geleverde dienst...

ed
door edwin.vos - Feb 15, 2014 om 10:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hashas schreef op zaterdag 15 feb 2014, 10:52]ook goedemorgen
plots een incassobrief op de deurmat van bovengenoemd incassobedrijf st derdegelden Certin uit Haarlem. Ik zou Provea 22,70 schuldig zijn en plus incasso 62,86 moeten betalen binnen 7 dagen. Heb geen email, brief noch ondergoed ontvangen ooit van provea toen ik ooit dacht goedkoop ondergoed op internet te scoren via gratiz.nl.
Toch incasso ontvangen vandaag dus. Mevrouw Does van Certin aan de lijn verzekerde dat door mijn wanbetaling het abonnement stop zou zijn gezet, of nee, dat kon ze toch niet garanderen. Wel wilde ze het gesprek even opnemen. In een behendig gesprek heeft ze vast een juridische uitspraak van mij ontfutseld waarin ik heb gesteld dat ik voor 1 mrt het geld overmaak, ook al heb ik in datzelfde gesprek vermeld dat ik dit niet van plan ben zodra ik kans tot ontwijking zie

nu ik bovenstaande allemaal lees, ben ik dubbel in het ootje genomen. Certin en Provea is een en hetzelfde bedrijf. Ik heb haar dit min of meer trouwens gevraagd, hetgeen ze ontkende. maar uit meerdere opmerkingen van haar bleek dat ze het wel degelijk wist.

Does heeft me een bevestigingsemail gestuurd waarin ze stelt : U erkent de vordering ad. € 62,87 van onze cliënte Provea onverkort. tevens heeft ze me gegevens van provea terwijl ze het gesprek eerst heel lang volhield dit niet te kunnen doen.

ik kan de betaling ongedaan maken door te bewijzen dat ik nooit iets heb ontvangen. Maar hoe bewijs ik dat? Want ik heb niets van dit bedrijf.

ander probleem is dat ik onvoldoende rechtsonderlegd ben dat ik niet wat in hoeverre een incassobedrijf mij zulk een kosenin rekening kan brengen voor een niet geleverde dienst...

Zow,

ik heb de beste mensen net een mail gestuurd met het dringende verzoek om eventuele orders etc stop te zetten, nog niks terug.. Maar waarom je een ingescande brief krijgt als order bevestiging??? Tis mij allemaal een raadsel.
Nu is het wachten op een mail terug,

p.s

HasHas, Mischien even contact opnemen met de consumenten bont die kunnen er vast wel wat mee ..

mvg

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hashas

Maar u hebt toch hopelijk niets betaald?

Stuur die club nog éénmaal een mail, niet meer bellen, met daarin vermeld dat u nooit iets besteld noch ontvangen hebt en dat u niet tot betaling zult overgaan. Stuur dat ook naar Certin, hoewel dat een is met Provea.

Verder stelt u dat u de rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. En dan verder nergens meer op reageren.

Wel alle correspondentie zorgvuldig bewaren.

Mocht het tot een rechtszaak komen, dat gebeurt niet, maar stel, ga daar dan wel naar toe met uw dossier om de vordering te bestrijden.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 11:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is heel simpel, de bewijslast voor het verzenden ligt bij Provea, niet bij u. Dus Provea moet aantonen dat het ondergoed is verstuurd, u hoeft niet aan te tonen dat u niet heeft ontvangen. Wel erg onverstandig om dat gesprek te laten opnemen.

En u weet toch dat Gratiz nooit gratis kan zijn?

Hou op met die site te bezoeken, komt alleen maar narigheid van.

ha
door hashas - Feb 15, 2014 om 15:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

hartelijk dank voor al uw snelle reacties.
Ik heb op hun bevestigingsemail reeds een mail teruggezonden waarvan de strekking ondermeer overeenkomt met hetgeen jullie stellen.

Omdat ik dacht dat ik een boete moest betalen dacht ik dat ik eerst moest betalen, en daarna pas praten met provea, zoals dat bij overheidsbedrijven gaat in mijn beleving. Dom van me, het incassobureau heeft niets met de overheid te maken natuurlijk...

interessant ook dat dat incassobureau Certin /stg. derdegelden 'buitengerechtelijke kosten' rekent die ongeveer 200% bedragen van de zgn werkelijke kosten. Is dit op zichzelf al niet strafbaar te stellen?

Daarnaast zit ik met het feit dat ik telefonisch een betalingsregeling overeen gekomen was, op band met mij goedkeuring (schaamrood..). Hopelijk heb ik hiermee niet een nieuw 'contract' ondertekend. Ik heb in de mail die ik terug heb verzonden ook bestreden dat ik überhaupt zal betalen uiteraard.

tevens heb ik aangifte gedaan bij politie en het fraudemeldpunt. hopelijk doet iedereen die dit leest dit zodat er actie ondernomen kan worden.

Blweh wat sonde van mijn leuk bedoelde dag is zo een rotbedrijf!

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangifte bij de politie is zinloos. Deze praktijken zijn al jarenlang aan de gang en de mensen blijven er in stinken.

Iedere Jan met de korte achternaam kan een incassobureau beginnen, daar hoef je niets voor te kunnen, alleen maar belachelijke termen gebruiken in je correspondentie.

U bent een betalingsregeling overeengekomen op onjuiste gronden. Stuur een mail en trek die zogenaamde overeenkomst tot betaling in. Beroep u op "dwaling". Tenslotte wilde u alleen maar betalen, omdat u dacht dat verplicht te zijn. En dat is NIET het geval.

Daarna niet meer en nergens op reageren. Mochten er pakjes komen, niet accepteren, of direct ongefrankeerd terugsturen.

Maar als u al betaald hebt, bent u uw geld kwijt, want dan moet u gaan procederen om het terug te krijgen. Maar ik begrijp dat dat nog niet is gebeurd.

ha
door hashas - Feb 15, 2014 om 21:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag had ik dus al gelijk een mail teruggestuurd.
mijn verbazing is groot: Certin heeft gelijk geantwoord!

wat een brutaliteit. ze verwijzen naar een wikipedia-lemma dat hun ongelijk bevestigd, en toch gaan ze er mee door...
ze hebben het over 2 zendingen, maar ik heb dus nooit zelfs maar een email ontvangen.

Hun antwoord:
_________________________________
Geachte ####

Bedankt voor uw email.

U stelt, nadat u in eerste instantie overeen bent gekomen om de vordering te voldoen, dat u het product niet heeft ontvangen. Onze opdrachtgever Provea heeft het product verstuurd naar het volgende adres:

MIJN ADRES
AMSTERDAM

Het gaat om twee zendingen d.d. 23-11-2012 en 01-02-2013.

Wij gaan uit van het principe dat wanneer er een bestelling wordt gedaan en deze niet is ontvangen dat men contact opneemt met het bedrijf waar de dienst is afgenomen. Indien men in de tussentijd is verhuisd dan is de consument conform de algemene voorwaarden gebonden de adreswijziging tijdig door te geven. Daarnaast is er minimaal een herinneringsfactuur gestuurd. U heeft voldoende tijd gehad om daar op te reageren naar onze opdrachtgever.

Uw tweede bezwaar heeft betrekking op de gerekende buitengerechtelijke incassokosten. De gerekende kosten zijn in overeenstemming met het Nederlands recht, waarin een minimum bedrag van €40,00 is vastgesteld als vergoeding. Volledigheidshalve verwijs ik naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten, zodat u dit zelf zou kunnen nakijken.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag van € 62,87 over te maken naar rekeningnummer 596.786.557 t.n.v. Stichting Beheer Derdengelden Certin Incasso o.v.v. uw dossiernummer #####. Wij gaan er vanuit dat u de eerder getroffen regeling alsnog nakomt.

Wij voelen ons genoodzaakt u er op te wijzen dat, indien betaling, dit uiteindelijk kan resulteren in rechtsmaatregelen. De kosten hiervoor zullen wij ter uwe laste brengen.

Met vriendelijke groet,

J. de Jong

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat ze maar lekker kletsen en last ze maar rechtsmaatregelen nemen, dat doen ze niet.

Dus stuur die mail met uw beroep op dwaling naar Provea en dan verder klaar met die zaak.

Bewaar alles zorgvuldig. Ga zeker niet meer bellen, naar wie dan ook.

ed
door edwin.vos - Feb 16, 2014 om 00:17
5 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja,

Ik heb een mailtje terug best snel voor provea begrippen...

"Geachte heer, mevrouw,

Allereerst excuses voor het ongemak.

Wij bevestigen hiermee de beëindiging van de bestelling.

Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Vivianne"

Maar ze geven mij niet het antwoord op mijn vraag hoe ze aan mijn gegevens komen

ac
door ac10943 - Mar 17, 2014 om 10:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben ik ook een slachtoffer van PROVEA. Inderdaad een niet door mij afgegeven incasso (controleert de ING niet?!?!?!?!). Ik kwam er gelukkig snel (bij toeval) achter.

Ze zijn heel geniepig. Eerst proberen ze het via een incasso met een minimaal bedragje (Eur 2,90). En als dat goed gaat, gaan ze door met een hoger bedrag (in mijn geval (Eur. 19,80).

LET WEL: Ik heb NOOIT iets bij hun besteld en ben NOOIT door hun telefonisch benaderd.

Wel de incasso vandaag kunnen blokkeren en het laatste afgeschreven bedrag vandaag teruggestord gekregen.

Ik dacht : ik doe hiervan aangifte bij de politie. Maar die doen/kunnen er niks mee.

Mvg
Frits Bode
Almere

ti
door tinq - Oct 25, 2014 om 12:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=xheleennn schreef op woensdag 29 jan 2014, 12:17]Ik heb via de mail contact gezocht met Provea, en na bijna twee maand is het eindelijk helemaal opgelost...

ti
door tinq - Oct 25, 2014 om 12:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook gebeld dat ik een luxe lingerie set gewonnen had,nou ik dacht voor alleen de verzendkosten van 3,90 euro is dat niet gek!Blijken het een herenboxer te zijn en heren sokken!Nu wist ik er iemand voor maar ja!De kosten voor verzendkosten,zijn dus 2x,de short en sokken zijn appart verstuurd!EN ik blijk dus voor deze produkten 2 klantnummers te hebben,dus na opgezecht te hebben,blijft er 1 klantnr actief!Ik heb geen zendingen meer gehad,maar na betaling van de verzendkosten,blijft er een openstaand bedrag van 8,34 ?????????????????WAAR halen ze in vredesnaam dat bedrag vandaan????????????Ik ben al 3 maanden bezig!Iedere keer opzeggen en krijg er een bevestiging van,maar het openstaande bedrag wil in niet betalen!Maar ben ook bang dat er incasso's bovenop komen!Het zijn oplichters gewoon,en ze moeten er echt iets an doen als ik op diverse forums lees hoeveel mensen erin getrapt zijn!Ik zou graag een telefoonnummer van ze hebben,er schijnt een 0800 nummer te zijn maar kan het niet vinden!Kan iemand mij helpen?

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tinq

Waarom zou u iets winnen als u nergers aan meegedaan hebt? En waarom moet je betalen als je iets gewonnen hebt?

Voortasn nooit meer op zoiets reageren.

Laat het bankrekeningnummer blokkeren. Als u nog iets ontvangt niet aannemen en als ze het in de bus doen, ongefrankeerd terugsturen.

Verder nergens meer op reageren. Niet meer bellen of mailen. Dan stopt het vanzelf.

Nooit meer uw gegevens verstrekken door de telefoon.

ix
door ixohoxi - Nov 6, 2014 om 10:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ontdekte ook een IC van provea sa van 21 €. Heb dit geblokkeerd en terug laten boeken. Ik heb nooit toestemming of gegevens gegeven. Ook nooit iets besteld of ontvangen. Ik hoop niet dat ik een aanmaning krijg, maar wat moet ik dan doen? Is niets doen dan de beste optie?

ho
door hoekanhet - Nov 17, 2014 om 15:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ontdekte het vandaag ook op mijn rekening. Twee afschriften van Provea SA:

Omschrijving:65902351201 TONO CL
Tegenrekening: [edit redactie]
MutatiesoortIncasso
Mededelingen
Naam:Provea SA
Omschrijving:65902351201 TONO CL
ASSICS - blookeerd debitering va
n de 10/10/2014
IBAN: [edit redactie]
Kenmerk:FD0B0017-1D78-4046-A
Mandaat:[edit redactie]
Crediteur:[edit redactie]
SEPA Incasso, eerste
Naar Incasso's en terugboeken (storneren)

Ook dus nog nooit van dit bedrijf gehoord, nooit iets besteld maar ze kunnen verdorie wel je rekening plunderen! Wat is dit voor crimineel gedoe. Hoe komen ze aan je gegevens. Is dit een naar kijkje in de toekomst? Ik zou zeggen: aanpakken die gasten.

ja
door janbor - Nov 21, 2014 om 04:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook 18 nov 3,90 afschijving tgv provea zonder ooit hun te machtigen.
De bank behoort autom incasso misbruikers van hun autom incasso lijst af te halen.

Waarom haalt de bank Provea niet van hun autom incasso lijst af?

Tegenrekening NL16 INGB 0009 4733 34
BIC-code INGBNL2A
infoType incasso Europese Incasso, eerste
infoTerugboekperiode 56 dagen
Omschrijving 50849640010 TONO CLASSICS
Machtigingsnummer NLDML11565616-10
Incassant ID CH67ZZZ00000000315
Land Nederland