Antwoorden gegeven door: kweettniet
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 29, 2012 om 21:37Hollandse nieuwe: spookverbruik
Inmiddels heb ik de klantenservice van HN aan de lijn gehad. Zij geven inderdaad whatsapp de schuld. Deze maakt voortdurend verbinding met internet (dus ook als je onderweg bent). Omdat HN steeds afrondt op 100 kb, gaat het beltegoed in no time op.
Wij voelen ons al met al wel belazerd door HN. Wij dachten dat 500 MB wel voldoende zou zijn om whatsapp te installeren (dat heeft toch bijna iedereen met een smartphone?) Maar bij HN is dat kennelijk niet het geval. Je kunt internet wel steeds handmatig in- en uitschakelen, maar daarmee haal je natuurlijk de functie van whatsapp onderuit: Je kunt dan niet continu berichten ontvangen.
Al wisten wij van het afronden: We vinden een meer specifieke waarschuwing in dit geval wel op zijn plaats.
Mijn vrouw heeft inmiddels grote spijt van HollandsNieuwe!
We zullen de Consumentenautoriteit hiervan op de hoogte stellen en roepen mensen die dezelfde klacht hebben, op om dat ook te doen. -
Jul 26, 2012 om 20:50Hollandse nieuwe: spookverbruikBedankt voor de reacties tot dusverre.
Miraltje, weet u zeker dat whatsapp ook zo'n 11 mb per uur verbruikt? Dat lijkt onwaarschijnlijk. Dan zou een bundel van 500 Mb per maand (wat best veel is), voor bijna geen enkele whatsapp-gebruiker volstaan. -
Jul 2, 2009 om 15:46Nederlandse Energie Maatschappij
Beste Theo,
U kunt de prijzen van energiebedrijven niet vergelijken op basis van de voorschotbedragen die zij in rekening brengen. Het kan best zijn dat u straks veel meer geld terugkrijgt van de Nederlandse Energie Maatschappij dan u gewoon was. Als het goed is wordt dan ook het voorschotbedrag vanzelf naar beneden bijgesteld.
Verder zou ik u afraden om automatische incasso's te storneren, omdat u als klant van de Nederlandse Energie Maatschappij m.i. gewoon verplicht bent te betalen. Wel kunt u het bedrijf nogmaals vragen het voorschotbedrag verder te verlagen, op basis van uw lage verbruik.
@ Stacey De transportkosten worden bepaald door de netbeheerder, en dus niet door de leverancier, in dit geval de Nederlandse Energie Maatschappij. Wel is, geloof ik, het vastrecht van dit bedrijf hoger dan het vastrecht bij andere leveranciers. Daardoor ben je met een laag verbruik niet altijd voordeliger uit bij de Nederlandse Energie Maatschappij.
-
Jun 4, 2009 om 21:35Schade na auto-inbraak
Dank voor de antwoorden. We zullen voor de zekerheid contact opnemen met de tussenpersoon, maar de kans dat deze uitkeert schat ik inderdaad op vrijwel nul procent. Het voegen in het strafproces lijkt me een bruikbare tip, hoewel ik een beetje bang ben dat een zaak als deze wat gemakkelijk geseponeerd wordt. Verder staat er in de politiemap die mijn vriendin mee kreeg dat het Bureau Schadebemiddeling Brabant ( http://www.politie.nl/Brabant-Zuid-Oost/Afdelingen/Executieve_Ondersteuning/bureauschadebemiddeling.asp ) mogelijk probeert tot een schaderegeling te komen. Maar daar kan zij zich als slachtoffer niet zelf aanmelden.
De schade moet wel snel verholpen worden. Het slot is uit de deur. De kosten kan ik niet inschatten, maar ik denk dat ze deze zelf moet dragen en dan maar hopen dat er nog iets terugkomt.
-
Feb 12, 2008 om 21:01Gasmeter
@gerritaltena
In dit geval is vermoedelijk niet Continuon maar Oxxio verantwoordelijk. De metermarkt is op dit moment namelijk nog open. Pas vanaf 2009 gaat hij waarschijnlijk weer op slot en wordt de netbeheerder weer formeel verantwoordelijk voor alle meters, dus ook de Oxxio-meters. Zie, ter verduidelijking, dit verhaal: http://www.ad.nl/economie/article2034502.ece
-
Mar 22, 2007 om 08:18Oxxio en Centrica
Oxxio is al een tijdje geleden overgenomen door het Britse Centrica. Oxxio heeft in het verleden inderdaad veel klachten gegenereert, maar volgens toezichthouder DTe (www.dte.nl) heeft het bedrijf zijn zaken inmiddels wél op orde.
Cogas heeft, voor zover ik weet, met beide bedrijven niets te maken. Cogas wordt overgenomen door het Belgische Electrabel, dacht ik.
Als u een brief heeft gehad waarin staat dat Centrica uw energie gaat leveren is er iets merkwaardigs aan de hand. Óf u bent ongewild klant geworden bij een ander bedrijf. Of er heeft een overname plaats gevonden waarvan niemand iets weet. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
-
Apr 19, 2006 om 18:28eEye digital security
Hoi Marij,
Volgens mij loop je geen gevaar. Vermoedelijk heb je de melding van eEye digital security gehad dat de Microsoft-patch op je pc ontdekt is (je had immers een update uitgevoerd) en dat je de eEye-patch dus kunt verwijderen. De patch van eEye is waarschijnlijk automatisch geïnstalleerd tijdens het draaien van Hitman.
Voor de norton 2005-gebruikers: Als je de optie 'volledige script eenmalig toestaan' kiest komt een en ander volgens mij wél in orde.
-
Dec 21, 2005 om 16:45Website belastingdienstIk krijg, na lang wachten, telkens de bekende pagina 'Kan de server niet vinden'. Ik heb dit probleem werkelijk met geen enkele andere website..
-
Dec 19, 2005 om 14:56Laptop uit domein gehaald > niet meer inloggen
Heb onlangs exact hetzelfde meegemaakt.
Een medewerker van Essent had mij de computernaam laten veranderen.
Ik moest met mijn laptop naar de applicatiebeheerder op mijn werk. Alleen hij beschikte over de inlognaam en wachtwoord om de pc weer te 'ontgrendelen'. Met mijn eigen naam en wachtwoord kan ik alleen via het domein inloggen.
Ik vrees dat jij hetzelfde moet doen. De applicatiebeheerder beschikt over een zogenaamde 'admin account'.
-
Jun 13, 2005 om 22:10Vastzetten energieprijs
Kenners van de energiemarkt voorspellen over het algemeen een stijging van de gas- en stroomprijzen. Dat heeft veel te maken met de stijgende olieprijs. Waarschijnlijk is het dus verstandig om je prijs nu voor drie jaar vast te laten zetten.
RWE is overigens niet de voordeligste als het gaat om driejarige contracten. Oxxio biedt bijvoorbeeld een lager tarief. Dat zegt niet alles: het is ook belangrijk om de service in ogenschouw te nemen wanneer je overweegt om over te stappen. Energiewaakhond DTe en de Consumentenbond zijn onafhankelijke partijen die bijhouden hoeveel klachten de verschillende stroombedrijven genereren.
In het energieforum van Kassa staan veel tranentrekkende verhalen van mensen bij wie de overstap mis ging; cijfermatig bekeken vormen zij maar een klein deel van het totaal aantal overstappers. M.a.w.: meestal gaat het goed!