Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezel
Ik heb inmiddels 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon van Ziggo/Vodaphone. Ze melden zich met de opmerking dat ze bellen om een afspraak te maken voor het aansluiten van glasvezel. Als je niet direct geinteresseerd bent, zeggen ze dat de wijk wordt omgezet naar glasvezel en dat je straks geen internet meer hebt als je hier geen gebruikt van maakt. Hierbij geven ze het idee dat dit Ziggo degene is die dit komt regelen. Pas bij doorvragen blijkt dat ze je willen laten overstappen naar een Ziggo abonnement. Bij navraag bij mijn eigen provider (KPN) blijkt dat ik Ziggo hier helemaal niet voor nodig heb en dat dit tzt ook via KPN geregeld kan worden. Ondanks dat ik bij elk gesprek duidelijk aangeef geen interesse te hebben, blijven ze maar aan de deur komen en bellen en elke keer als ik aangeef geen interesse te hebben melden ze toch weer even dat je dan mogelijk zonder internet komt te zitten. Mijn vraag is: mag dit allemaal?
Kan alleen maar zeggen dat mijn ervaringen niet negatief zijn aan de telefoon. Weet u zeker dan het Ziggo mensen aan de deur waren? Maakt u al gebruik van glasvezel zou daarover uwerzijds met één woord hun "informatie" teniet worden gedaan.
Delete
Aan de telefoon melden ze zich Als Vodaphone/Ziggo en aan de deur als Ziggo. Onze wijk heeft nog geen glasvezel, maar staat wel op de lijst om dat te krijgen
Het lijkt mij vreemd als dat mensen van ziggo zijn. De huidige kabels die in de grond liggen worden niet weggehaald.
Bij ons liggen kabels van KPN glasvezel en Ziggo, de huidige groene kabel. Welke net zo goed is als glasvezel.
Voor je het weet heb een abbo bij een ander bedrijf die mee liften op de glasvezel kabel van KPN.
Onze wijk moet nog worden aangesloten op glasvezel. Wat ik heb begrepen is dat Ziggo dit niet zelf doet, maar wel de aansluiting kan regelen. Maar dat kan KPN ook. Het doel is dus gewoon om je te laten overstappen naar Ziggo. Maar dat vertellen ze er in eerste instantie niet bij. Ze komen langs alsof het volstrekt vanzelfsprekend is dat zij glasvezel voor je aan gaan sluiten
Wat er vreemd aan is, is dat Ziggo en KPN niet gebruik maken van hetzelfde glasvezel net en als KPN dat ook kan regelen er dan blijkbaar twee glasvezelnetten in de straat liggen wat mij ongebruikelijk lijkt.
En de vraag of het mag lijkt mij niet van toepassing, de vraag lijkt mij waarom een bedrijf zich zo onbeschoft misdraagt, ik zou klagen bij Ziggo zelf en bij de gemeente.
Toch klopt het dat er twee glasvezelnetwerken liggen. Allesn die van Ziggo gaat slechts tot de verdeelkast in de straat waarvandaan koper naar de woningen gaat.
Dat is 'gewoon' de Ziggo aansluiting, daar zie je geen glasvezel van maar coax en die ligt er al jaren naast de telefoonkabel waar TS dan KPN op heeft. KPN gaat die telefoonkabel natuurlijk ooit door glasvezel vervangen. Alleen heeft dat dan weer niets met Ziggo te maken en de Ziggo aansluiting ligt (normaal gesproken) ook al binnen, daar hoeft niets voor aangesloten te worden. Het lijkt mij allemaal bla bla van een of ander bureau dat in opdracht van Ziggo aan het ronselen is en klacht waardig bij Ziggo en mogelijk heeft men ook toestemming van de gemeente nodig voor dit soort acties en kun je daar ook je beklag doen.
Onze wijk heeft nog geen glasvezel, maar staat wel op de nominatie. Als ik het goed heb begrepen regelt Ziggo de aansluiting naar de woning, maar doet dit niet zelf. Je zit dan alleen wel aan een Ziggo abonnement vast. En KPN kan dit ook gewoon doen. Dus het uiteindelijke doel is om mensen te laten overstappen naar Ziggo, niet de glasvezelaansluiting zelf
Als Ziggo glasvezel aanlegt is het eigenlijk onmogelijk dat KPN daar over kan en wil leveren. Dan heeft u voor nu de keuze tussen bij KPN blijven op koper of switchen naar glasvezel van Ziggo. Wel zal KPN ongetwijfeld zelf ook koper door glasvezel vervangen maar dat kan ook nog wel even duren.
Daarnaast zit u natuurlijk niet aan Ziggo vast, u krijgt een jaarcontract en u kunt daarna ook weer naar KPN op koper switchen of naar KPN-glasvezel als dat er dan ligt.
VodafoneZiggo doet, is mijn ervaring, nooit aan verkoop aan de deur en al helemaal niet via de telefoon.
Zoals @Moetdat als zegt heeft VodafoneZiggo helemaal geen glasvezel net. Daar kun je best blij mee zijn want dat glasvezelnet is ook niet storingen vrij.
Als je niet meer gebelt wil worden, zet dan je (beide) telefoonnummer(s) in het belmenietregister dan zal dat veel minder en wellicht helemaal niet meer gebeuren. Wederom mijn ervaring.
@thecla, belmeniet register bestaat niet meer.
@Tenormin,
dat wist ik niet. Thanks ;-))
Heb er een week of 2 geleden ook een gehad. Dat doen ze dus wel (aan de deur).
Ze melden zich toch echt als Vodaphone/Ziggo, zowel telefonisch als aan de deur. Ik heb inmiddels wel een recht van verzet formulier ingevuld. Hopelijk helpt dat. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich wel laten overrompelen, dus was vooral ook benieuwd of dit soort praktijken sowieso mogen.
Zeker een klacht/melding bij Ziggo/Vodafone indienen dat er overactieve vaak studenten met agresieve verkoopmethodes bezig zijn.
Heb de hele website van Ziggo al afgezocht naar de mogelijkheid om een klacht in te dienen, maar verder dan een telefoonnummer (naar waarschijnlijk één of ander callcenter) en een chatbot kom ik niet. Via social media al wel een keer een berichtje geplaatst, maar daar komt verder ook geen reactie op
Ik zou mij daar niet druk over maken
Als uw eigen provider u middels een brief gaat melden dat uw koperen leidingen abonnement worden vervangen een glasvezel abonnement kunt gewoon aangeven dat u de drager wenst aan te passen.
Bij mij zit er zo'n klein plaatje met tekst onder de deurbel.
Als u nooit klant bent geweest bij Vodafone/Ziggo, dan mogen ze u niet bellen. U kunt dan een klacht indienen bij de ACM.
Bent u er wel klant geweest kunt u bij het volgende telefoongesprek aangeven gebruik te willen maken van het recht van verzet. U krijgt dan een bandje te horen dat u niet mee gebeld zal worden.
In een grijs verleden heb ik inderdaad eens bij een voorloper van Ziggo gezeten. Ik heb het recht van verzet inmiddels ingevuld (online kan dat ook), hoop dat dat helpt. Moet zeggen ik me niet kan herinneren dat er bij de telefoongesprekken niet naar verwezen werd, wat volgens mij wel zou moeten. Maar dat kan ook komen omdat ze zo door bleven discussiëren dat ik voor die tijd al had opgehangen :-). Ik kan me alleen voorstellen dat er mensen zijn die hier wel door overtuigd worden, dus was toch benieuwd of dit soort verkooppraktijken zijn toegestaan.
Lastig is het zeer zeker maar om nu direct een klacht bij het ACM neer te leggen is wel heel erg drastisch.
Weer zo'n telefoontje hang op en een over ijverige verkoper aan de deur doe open, zeg niets, kijk de verkoper wat medelijdend aan, schud het hoofd, kijk daarna de verkoper nog eens aan en doe de deur weer dicht.
Zo leuk om een verbouwereerd gezicht te zien want zoiets verwacht geen ene verkoper als die aan belt.
Toevallig kreeg ik eergisteren ook een ongewenste colporteur van Ziggo voor mijn deur die heel aardig deed en het merkwaardig vond dat ik de deur niet open deed. Uiteraard met de bedoeling om mij te bewegen om over te stappen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat op geen enkele wijze van plan was (gebaseerd op de reden waarom ik een aantal jaren geleden 'daar ben vertrokken'. bZowel zijdens Ziggo als Vodafone is men kennelijk weer actief.
Bij mij is een aansluiting van KPN (KPN glasvezelnet) gerealiseerd en was al een aansluiting van Ziggo (Ziggo glasvezelnet) die niet actief bij mij is al staat de 'verbindingskast' daarvan op ca. 6 meter afstand van mijn woning.
Blokkeer het nummer / de nummers waarmee ze bellen en hang een briefje op de deur dat ze niet mogen aanbellen over glasvezel gezeik.
En laat je niet bang maken, er klopt niets van zijn verhaaltje.
Geloof dat dit om deur colportatie gaat...niet om telefonische verkoop... dan moet je gewoon je telefoonnummer wijzigen in je persoonsgegevens op Ziggo.nl
TS schrijft: 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon
Ze bellen steeds met een ander nummer. Ik heb er al heel wat geblokkeerd inmiddels, ook degenen die ik niet heb opgenomen :-). En ze staan inderdaad ook voor de deur. Maar inmiddels het recht op verzet formulier ingevuld. Benieuwd of dat gaat helpen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer