Ma
door MartinG010 Mar 14, 2024 om 12:04
Computers & telefonie

Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezel

Ik heb inmiddels 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon van Ziggo/Vodaphone. Ze melden zich met de opmerking dat ze bellen om een afspraak te maken voor het aansluiten van glasvezel. Als je niet direct geinteresseerd bent, zeggen ze dat de wijk wordt omgezet naar glasvezel en dat je straks geen internet meer hebt als je hier geen gebruikt van maakt. Hierbij geven ze het idee dat dit Ziggo degene is die dit komt regelen. Pas bij doorvragen blijkt dat ze je willen laten overstappen naar een Ziggo abonnement. Bij navraag bij mijn eigen provider (KPN) blijkt dat ik Ziggo hier helemaal niet voor nodig heb en dat dit tzt ook via KPN geregeld kan worden. Ondanks dat ik bij elk gesprek duidelijk aangeef geen interesse te hebben, blijven ze maar aan de deur komen en bellen en elke keer als ik aangeef geen interesse te hebben melden ze toch weer even dat je dan mogelijk zonder internet komt te zitten. Mijn vraag is: mag dit allemaal?

8503 25 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Mar 14, 2024 om 12:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kan alleen maar zeggen dat mijn ervaringen niet negatief zijn aan de telefoon. Weet u zeker dan het Ziggo mensen aan de deur waren? Maakt u al gebruik van glasvezel zou daarover uwerzijds met één woord hun "informatie" teniet worden gedaan.

pr
door prikker Mar 15, 2024 om 12:57
15 Antwoorden / 1 Vragen

Delete

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de telefoon melden ze zich Als Vodaphone/Ziggo en aan de deur als Ziggo. Onze wijk heeft nog geen glasvezel, maar staat wel op de lijst om dat te krijgen

mo
door moetdat - Mar 14, 2024 om 12:26
104 Antwoorden / 19 Vragen

Het lijkt mij vreemd als dat mensen van ziggo zijn. De huidige kabels die in de grond liggen worden niet weggehaald.
Bij ons liggen kabels van KPN glasvezel en Ziggo, de huidige groene kabel. Welke net zo goed is als glasvezel.
Voor je het weet heb een abbo bij een ander bedrijf die mee liften op de glasvezel kabel van KPN.

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onze wijk moet nog worden aangesloten op glasvezel. Wat ik heb begrepen is dat Ziggo dit niet zelf doet, maar wel de aansluiting kan regelen. Maar dat kan KPN ook. Het doel is dus gewoon om je te laten overstappen naar Ziggo. Maar dat vertellen ze er in eerste instantie niet bij. Ze komen langs alsof het volstrekt vanzelfsprekend is dat zij glasvezel voor je aan gaan sluiten

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 14, 2024 om 12:50
2055 Antwoorden / Vragen

Wat er vreemd aan is, is dat Ziggo en KPN niet gebruik maken van hetzelfde glasvezel net en als KPN dat ook kan regelen er dan blijkbaar twee glasvezelnetten in de straat liggen wat mij ongebruikelijk lijkt.
En de vraag of het mag lijkt mij niet van toepassing, de vraag lijkt mij waarom een bedrijf zich zo onbeschoft misdraagt, ik zou klagen bij Ziggo zelf en bij de gemeente.

rj
door rjw Mar 14, 2024 om 19:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Toch klopt het dat er twee glasvezelnetwerken liggen. Allesn die van Ziggo gaat slechts tot de verdeelkast in de straat waarvandaan koper naar de woningen gaat.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 15, 2024 om 13:01
2055 Antwoorden / Vragen

Dat is 'gewoon' de Ziggo aansluiting, daar zie je geen glasvezel van maar coax en die ligt er al jaren naast de telefoonkabel waar TS dan KPN op heeft. KPN gaat die telefoonkabel natuurlijk ooit door glasvezel vervangen. Alleen heeft dat dan weer niets met Ziggo te maken en de Ziggo aansluiting ligt (normaal gesproken) ook al binnen, daar hoeft niets voor aangesloten te worden. Het lijkt mij allemaal bla bla van een of ander bureau dat in opdracht van Ziggo aan het ronselen is en klacht waardig bij Ziggo en mogelijk heeft men ook toestemming van de gemeente nodig voor dit soort acties en kun je daar ook je beklag doen.

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onze wijk heeft nog geen glasvezel, maar staat wel op de nominatie. Als ik het goed heb begrepen regelt Ziggo de aansluiting naar de woning, maar doet dit niet zelf. Je zit dan alleen wel aan een Ziggo abonnement vast. En KPN kan dit ook gewoon doen. Dus het uiteindelijke doel is om mensen te laten overstappen naar Ziggo, niet de glasvezelaansluiting zelf

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 21, 2024 om 16:02
2055 Antwoorden / Vragen

Als Ziggo glasvezel aanlegt is het eigenlijk onmogelijk dat KPN daar over kan en wil leveren. Dan heeft u voor nu de keuze tussen bij KPN blijven op koper of switchen naar glasvezel van Ziggo. Wel zal KPN ongetwijfeld zelf ook koper door glasvezel vervangen maar dat kan ook nog wel even duren.
Daarnaast zit u natuurlijk niet aan Ziggo vast, u krijgt een jaarcontract en u kunt daarna ook weer naar KPN op koper switchen of naar KPN-glasvezel als dat er dan ligt.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 14, 2024 om 12:58
854 Antwoorden / 3 Vragen

VodafoneZiggo doet, is mijn ervaring, nooit aan verkoop aan de deur en al helemaal niet via de telefoon.

Zoals @Moetdat als zegt heeft VodafoneZiggo helemaal geen glasvezel net. Daar kun je best blij mee zijn want dat glasvezelnet is ook niet storingen vrij.

Als je niet meer gebelt wil worden, zet dan je (beide) telefoonnummer(s) in het belmenietregister dan zal dat veel minder en wellicht helemaal niet meer gebeuren. Wederom mijn ervaring.

tenormin
door tenormin Mar 14, 2024 om 13:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@thecla, belmeniet register bestaat niet meer.

Thecla58
door Thecla58 Mar 14, 2024 om 13:15
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin,

dat wist ik niet. Thanks ;-))

pr
door prikker Mar 15, 2024 om 13:01
15 Antwoorden / 1 Vragen

Heb er een week of 2 geleden ook een gehad. Dat doen ze dus wel (aan de deur).

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze melden zich toch echt als Vodaphone/Ziggo, zowel telefonisch als aan de deur. Ik heb inmiddels wel een recht van verzet formulier ingevuld. Hopelijk helpt dat. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich wel laten overrompelen, dus was vooral ook benieuwd of dit soort praktijken sowieso mogen.

ro
door ronny530 - Mar 14, 2024 om 13:11
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Zeker een klacht/melding bij Ziggo/Vodafone indienen dat er overactieve vaak studenten met agresieve verkoopmethodes bezig zijn.

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb de hele website van Ziggo al afgezocht naar de mogelijkheid om een klacht in te dienen, maar verder dan een telefoonnummer (naar waarschijnlijk één of ander callcenter) en een chatbot kom ik niet. Via social media al wel een keer een berichtje geplaatst, maar daar komt verder ook geen reactie op

wi
door wilhelmina59 - Mar 14, 2024 om 13:34
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou mij daar niet druk over maken
Als uw eigen provider u middels een brief gaat melden dat uw koperen leidingen abonnement  worden vervangen  een glasvezel abonnement kunt gewoon aangeven dat u de drager wenst aan te passen.
Bij mij zit er zo'n klein plaatje met tekst onder de deurbel.

ne
door neodutchio - Mar 14, 2024 om 13:56
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als u nooit klant bent geweest bij Vodafone/Ziggo, dan mogen ze u niet bellen. U kunt dan een klacht indienen bij de ACM.
Bent u er wel klant geweest kunt u bij het volgende telefoongesprek aangeven gebruik te willen maken van het recht van verzet. U krijgt dan een bandje te horen dat u niet mee gebeld zal worden.

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

In een grijs verleden heb ik inderdaad eens bij een voorloper van Ziggo gezeten. Ik heb het recht van verzet inmiddels ingevuld (online kan dat ook), hoop dat dat helpt. Moet zeggen ik me niet kan herinneren dat er bij de telefoongesprekken niet naar verwezen werd, wat volgens mij wel zou moeten. Maar dat kan ook komen omdat ze zo door bleven discussiëren dat ik voor die tijd al had opgehangen :-). Ik kan me alleen voorstellen dat er mensen zijn die hier wel door overtuigd worden, dus was toch benieuwd of dit soort verkooppraktijken zijn toegestaan.

ro
door ronny530 - Mar 14, 2024 om 14:56
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Lastig is het zeer zeker maar om nu direct een klacht bij het ACM neer te leggen is wel heel erg drastisch.
Weer zo'n telefoontje hang op en een over ijverige verkoper aan de deur doe open, zeg niets, kijk de verkoper wat medelijdend aan, schud het hoofd, kijk daarna de verkoper nog eens aan en doe de deur weer dicht.
Zo leuk om een verbouwereerd gezicht te zien want zoiets verwacht geen ene verkoper als die aan belt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 14, 2024 om 16:58
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Toevallig kreeg ik eergisteren ook een ongewenste colporteur van Ziggo voor mijn deur die heel aardig deed en het merkwaardig vond dat ik de deur niet open deed. Uiteraard met de bedoeling om mij te bewegen om over te stappen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat op geen enkele wijze van plan was (gebaseerd op de reden waarom ik een aantal jaren geleden 'daar ben vertrokken'. bZowel zijdens Ziggo als Vodafone is men kennelijk weer actief.

Bij mij is een aansluiting van KPN (KPN glasvezelnet) gerealiseerd en was al een aansluiting van Ziggo (Ziggo glasvezelnet) die niet actief bij mij is al staat de 'verbindingskast' daarvan op ca. 6 meter afstand van mijn woning.

Mabelle
door Mabelle - Mar 14, 2024 om 17:11
423 Antwoorden / 1 Vragen

Blokkeer het nummer / de nummers waarmee ze bellen en hang een briefje op de deur dat ze niet mogen aanbellen over glasvezel gezeik.

En laat je niet bang maken, er klopt niets van zijn verhaaltje.

pr
door prikker Mar 15, 2024 om 12:59
15 Antwoorden / 1 Vragen

Geloof dat dit om deur colportatie gaat...niet om telefonische verkoop... dan moet je gewoon je telefoonnummer wijzigen in je persoonsgegevens op Ziggo.nl

Mabelle
door Mabelle Mar 16, 2024 om 01:11
423 Antwoorden / 1 Vragen

TS schrijft: 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon

Ma
door MartinG010 Mar 21, 2024 om 09:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bellen steeds met een ander nummer. Ik heb er al heel wat geblokkeerd inmiddels, ook degenen die ik niet heb opgenomen :-). En ze staan inderdaad ook voor de deur. Maar inmiddels het recht op verzet formulier ingevuld. Benieuwd of dat gaat helpen.

sira
door sira - Mar 14, 2024 om 17:43
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen enkele ervaring met agressieve verkoop.

Is het wel Ziggo/Vodaphone?
En is de glasvezel bij u al wel tot aan de voordeur aangelegd?
Als dat namelijk niet het geval is en de partij door wie u agressief benaderd wordt, is van het bedrijf dat de glasvezel aanlegt en u weigert nu, gaat het straks veel geld kosten.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2024 om 20:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij dit soort drammers helpt maar 1 ding: U zegt dat u onder beheer staat en geen beslissingen mag nemen. Dat stopt 99% van de drammers.

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo is inderdaad behoorlijk opdringerig. Agressief vind ik echter iets te sterk uitgedruikt.

pr
door prikker - Mar 15, 2024 om 12:58
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo (en anderen) gebruiken externe bureaus met 'vertegenwoordigers' die op commissie contracten proberen aan te smeren.

Dat gaat heel agressief en met leugens dat je bent 'aangemeld' etc... niets van waar. Gewoon harde sales technieken.

1paul
door 1paul - Mar 15, 2024 om 16:13
3148 Antwoorden / 0 Vragen

ziggo legt geen glasvezel aan denk dan ook dat dit van die internet cowboy's zijn, niet doen dus....

Jon K
door Jon K - Mar 15, 2024 om 17:09
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zelfde meegemaakt maar dan zgm verkopers voor Delts. Ik heb de Politie laten komen. Die gast ontkende dat hij dat gezegd had. De agenten hebben  van het hele stel in de wijk de gegevens genoteerd. Bij meer klachten gingen ze optreden

Jon K
door Jon K - Mar 15, 2024 om 17:12
5 Antwoorden / Vragen

Ze zijn van clubjes betaalde aqasiteurs. De werken voor veel bedrijfeven Ze leren daar zo te liegen... en als je zegt dat ze liegen..... dan mogen ze dat van het gellof...

je
door jetty - Mar 16, 2024 om 12:34
7 Antwoorden / 6 Vragen

Enige tijd geleden kregen wij een folder in de bus van ODF (open dutch fiber) met informatie over het aanleggen van glasvezel in heel Amsterdam. De straten gaan open en iedereen in onze flat zou persoonlijk benaderd worden om een afspraak te maken om de glasvezel aan te sluiten. Wij hadden hier geen behoefte aan en hebben contact opgenomen met Ziggo, onze provider, of dit noodzakelijk was. Het antwoord was nee. Dus hebben wij niet gereageerd.
Enkele weken geleden werd de straat opengebroken en tot onze verbazing werd ongevraagd en zonder onze toestemming onze meterkast, die op de gezamelijke hal is, opengemaakt  en de glasvezel geinstaleerd. Hier heeft Ziggo helemaal niets mee te maken.
Bij navraag bij verschillende buren bleek dat bijna niemand toestemming had gegeven en hier behoefte aan had.
Uit de folder blijkt dat de instalatie vrijblijfend zou zijn en alleen op afspraak geinstaleerd/aangebracht zou worden.

Het is ons gewoon door de strot geduwd. De meterkast is onderdeel van ons huis en daarom voelt dit aan als huisvredebreuk.

Franske1958
door Franske1958 Mar 16, 2024 om 17:01
426 Antwoorden / 2 Vragen

Bij een appartement gelden iets andere regels dan voor een normale woning.
Is het een huur appartement, dan bepaald de eigenaar hoe er gehandeld moet worden bij het aanleggen van glasvezel,
Vaak geeft bij een huur apprtement de eigenaar daarvoor inderdaad toestemming en dan wordt dat aangelegd.
Bij een normale huurwoning heeft ook de eigenaar het voor het zeggen wat er gebeurd.  Hier waar ik woon
heeft  de woningstichting iedere huurder van een normale huurwoning een brief gestuurd  dat de huurder zelf mag
beslissen of er glasvezel wordt aangelegd of niet en dat de woningstichting niet aansprakelijk is voor het al dan niet
functioneren van die glasvezel. Bij een koop appartement beslist de vereniging van eigenaren en moet er dus gestemd
worden door de leden of glasvezel of wat dan ook gaat worden aangelegd of niet, ook al betreft het een gratis iets.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 17, 2024 om 20:40
2055 Antwoorden / Vragen

Huisvredebreuk, maar ze zijn helemaal niet bij je binnen geweest?

mi
door miennaamishaaz - Mar 17, 2024 om 14:33
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u kan zeggen de volgende keer is dat u onder bewind staad. dan kunnen ze niets anders dan weglopen of ophangen, want iemand die onder bewind staat heeft geen beheer over zijn geld.

Mabelle
door Mabelle - Mar 21, 2024 om 10:27
423 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zo mijn twijfels of het wel Ziggo is die je iedere keer belt. Kun je 1 of 2 telnrs. plaatsen zodat ik e.e.a. even kan checken?

Ma
door MartinG010 Apr 24, 2024 om 11:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn steeds verschillende (net)nummers, van de laatste weken o.a. 050-8080489, 010-8083315 en 026-2207185. Als ik opneem melden ze zich als Ziggo/Vodaphone. Als ik niet opneem en de nummers google, lijken dit ook nummers te zijn die namens Ziggo/Vodaphone bellen.

Ep
door Eppe - Mar 25, 2024 om 17:22
1 Antwoorden / Vragen

Ben ook al minstens 10x à 15x gebeld door (zogenaamd?) Ziggo over glasvezel, terwijl ik bij KPN/Xs4all zit. Als je kritische vragen stelt soms onbeschofte reactie. Geef steeds aan niet meer gebeld te willen worden, paar weken later weer raak. Soms 030 nummer, soms 050. Mijn vriendin idem dito. We staan beiden ingeschreven bij de KvK. Laatste mevrouw liet zich ontvallen 'dat ik maar de kleine lettertjes bij de KvK had moeten lezen' dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Ma
door MartinG010 - Apr 24, 2024 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update: ik heb een paar weken geleden het Recht van Verzet van Ziggo ingevuld, maar dit lijkt niet te werken. Ik wordt nog steeds bijna wekelijks gebeld. Een klacht indienen bij Ziggo lijkt vrij lastig: geen emailadres te vinden, via chat kan alleen met een Ziggo app en de enige andere optie is bellen. Dat kan alleen gratis vanaf een Ziggo lijn en anders via een betaald nummer. Daar heb ik niet zo'n zin in en bovendien niet zoveel vertrouwen dat het helpt om met één of ander callcenter te gaan bellen.

Ik blijf nummers blokkeren, maar ze bellen steeds met andere nummers vanuit verschillende steden. Als ik wel een keer opneem en aangeef echt niet meer gebeld te worden, proberen ze doodleuk toch weer in discussie te gaan dat ik dan zonder internet kan komen te zitten. Als ik dit afkap, wordt ik dus een week later doodleuk weer gebeld.

Pe
door Pensioen1954 - Apr 24, 2024 om 11:39
21 Antwoorden / Vragen

Volgens mij heeft Ziggo geen glasvezel netwerk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2024 om 11:48
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas en toch anders dan sommigen stellen: ook ik heb werkelijk 'een aardige'meneer aan de deur gehad die namens Ziggo aanbelde en dat ook kon bevestigen. Ik was echter al bekend met deze wijze van vcolporteren en heb de deur niet open gedaan. De jongeman verbaasde dat en stelde dat hij toch echt aardig was. Ik ggaf dat ook al eerde aan in een reactie.

En helaas hebben sommigen van mijn reageer collegae dit ook niet gezien: https://www.maxmeldpunt.nl/recht/vrijdag-op-tv-agressieve-verkopers-van-ziggo-aan-de-deur/

gerbera
door gerbera - Apr 24, 2024 om 15:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn er die beweren dat Ziggo geen glasvezel heeft en dat klopt niet. Ziggo heeft wel degelijk glasvezel echter gaat deze niet tot de woning maar de verdeelkast in de straat. Vandaar wordt het signaal door de kabel gestuurd hetgeen mogelijk is door de door hun gebruikte software waarmee het signaal met glasvezelsnelheid door de kabel gezonden kan worden. Er komt dus geen glasvezel (zoals bij bv KPN) maar kabelaansluiting in de woning.