sp
door splint May 5, 2011 om 12:43
Computers & telefonie

Antivirus center blijkt virus

Beste mensen, I

Ik heb een virus binnengehaald met de naam Antivirus Center. Bij jullie waarschijnlijk al bekend, gedraagt zich als beveiligingsprogramma en wil dat je daarvoor gaat betalen. Maakt het werken op de pc onmogelijk door steeds paniekschermpjes te tonen met waarschuwingen over (andere) binnengekomen virussen, trojans, etc.

Probleem is dat ik de info elders op Internet om dit te verwijderen, niet kan volgen (9 pagina's opdrachten die mijn kennis overstijgen).

Weten jullie misschien een andere, minder bewerkelijke oplossing?

Vast mijn dank!

Splint

14216 64 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - May 5, 2011 om 12:47
171 Antwoorden / 0 Vragen

download, installeer en scan met dit gratis programma MBAM

succes

edrick3
door edrick3 - May 5, 2011 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo splint,

Scan eens met MBAM en/of SAS.
Is hier te downloaden.

Mocht dit niet helpen, meld dit dan even. (en als het wel helpt ook ;-))

Suc6

stacey
door stacey - May 5, 2011 om 12:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Weet niet of je met MBAM een virus wegkrijgt, programma is voor malware.......

Zou anders even SuperAntiSpyware laten draaien, ( Free Edition) downloaden, installeren en eerst even updaten en dan draaien.

Klik Hier

Hoe je het eventueel Handmatig verwijderd kun je hier lezen onderaan de pagina: Klik Hier

Succes,

stacey
door stacey - May 5, 2011 om 12:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@edrick3 Typ ik nou zo langzaam of ben jij zo snel ;-)

edrick3
door edrick3 - May 5, 2011 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stacey,

Laten we het maar op het laatste houden. ;-)

Groetjes.

stacey
door stacey - May 5, 2011 om 13:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 5 mei 2011, 12:58]@stacey,

Laten we het maar op het laatste houden. ;-)

Groetjes.

Ik word oud ;-(

;-)

edrick3
door edrick3 - May 5, 2011 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stacey,

Ach, een kat heeft negen levens. Er is dus nog hoop.
In ieder geval hebben we TS dezelfde (dus goede!!) suggesties gegeven.

Nu even afwachten of het geholpen heeft.

birdies
door birdies - May 5, 2011 om 13:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Weet niet of je met MBAM een virus wegkrijgt,........

Het is ook geen virus, maar malware. MBAM krijgt dit soort trojans overigens vaak niet weg, dus @topicstarter het advies om meteen met SAS te gaan scannen.

Na scannen overigens wel p.c. opnieuw opstarten en weer scannen.

jaapje_1
door jaapje_1 - May 5, 2011 om 13:23
315 Antwoorden / 0 Vragen

splint: het kan zijn dat je mbam ea niet kunt binnenhalen vanwege de net scanner die je op de pc hebt staan.
Veelal is dit programma opgestart met een volledig nietszeggende naam bijvoorbeeld: 1uad9832.exe
Om dit programma tijdelijk de nek om te draaien druk je op alt-ctrl-del (tegelijk) en kies je voor taakbeheer, vervolgens processen en zoek een programma op met een dergelijk rare naam, klik op proces beëindigen en dit zou afgesloten moeten worden. Zolang je processen genaamd svchost of explorer maar niet afschiet kan het geen kwaad.

Hierna zou je mbam wel moeten kunnen installeren en die haalt waarschijnlijk het nep programma wel weg. Mocht het niet zo zijn meld je dan weer dan verzinnen we een andere oplossing :)

freya
door freya - May 5, 2011 om 13:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo splint,

Ik zou zeggen, begin eerst eens met de computer op te starten in de 'veilige modus' en voer daarna een systeemherstel uit naar een datum van vóór de installatie van dat 'fraaie' antivirusprogramma. Daarna een fatsoenlijk antivirusprogramma installeren en de boel scannen.

m.vr.gr. Freya

.

sp
door splint - May 5, 2011 om 20:20
27 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen.

dank voor jullie snelle reactie!
Eerst geprobeerd SAS te draaien, etc. Die vond diverse 'Trojans' en heeft die verwijderd, maar helaas, het Antivirus Center bleef onverminderd actief.

Uiteindelijk systeemherstel in veilige modus toegepast. Dat lijkt te werken!
Erg opgelucht want van die pagina's lange handmatige toepassingen moet je het als amateur niet hebben.

Hartelijk dank voor jullie ideeën, want zo'n SAS programma blijf ik er toch maar bij gebruiken.

Prettige avond,

Splint

edrick3
door edrick3 - May 5, 2011 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@splint,

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

freya
door freya - May 5, 2011 om 20:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@splint:

Vergeet niet om na het systeemherstel een complete scan te doen. Er kunnen altijd nog resten achtergebleven zijn en je kunt er maar beter zeker van zijn dat alles daadwerkelijk weg is. Maar mooi dat het in ieder geval gelukt is.

Freya

di
door diversion - May 6, 2011 om 11:54
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dit ergerlijke programma indertijd gelukkig succesvol kunnen verwijderen met HitmanPro35, zonder systeemherstel. Daarna nooit meer teruggezien.

ge
door germbv - May 6, 2011 om 12:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met "helpdesk aan huis".

freya
door freya - May 6, 2011 om 12:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=germbv schreef op vrijdag 6 mei 2011, 12:08]Neem contact op met "helpdesk aan huis".
Spam??

De 'vraag' hier neerleggen is goedkoper hoor....

Freya

audb
door audb - May 6, 2011 om 12:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.ghacks.net/2010/07/19/remove-rogue-antivirus-defense-center-defcnt-exe/

http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Remove-Fake-Antivirus.shtml

audb
door audb - May 6, 2011 om 12:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=germbv schreef op vrijdag 6 mei 2011, 12:08]Neem contact op met "helpdesk aan huis".

Gewoon mijn intelligentie ofwel Google gebruiken is veel goedkoper en sneller.

zathros
door zathros - May 6, 2011 om 12:21
10 Antwoorden / 3 Vragen

Naast de al genoemde oplossingen is het ook mogelijk wijs om CCleaner van piriform te binnen halen, deze geeft in een duidelijk overzicht weer wat je allemaal kan schoonmaken en verwijderen.
Het kan geen kwaad om dit nadat je nu het opgelost heb dit er eens overheen laten lopen en dan ben je vaak een hoop weesbestanden ook kwijt die je niet hebben wil m.b.t. die malware rommel.

Nog een paar aardige tips van gratis hulp software.
Avira antivirus gratis light antivirus programma.
PC tools anti spyware(via Google pack is gratis).
Winpatrol met de netwerk waakhond Scotty.
Defraggler ook van piriform om je schijf goed schoon te maken.

Nog een misschien voor sommige onder jullie een overbodige tip:
Haal NOOIT antispyware of andere soort gelijke inbreuk programmas van vage sites of via email aanbeveling binnen, de gerenommeerde bedrijven doen dit namelijk niet op die manier.
gebruik Google of een andere behoorlijke zoekmachine om dit te controleren, en zoek altijd even naar referenties voordat je iets binnenhaalt op forums of websites over het desbetreffende programma.

Op de windows machines die ik in huis heb zijn dit wel de minimale standaard gereedschapjes die ik gebruik en zonder de vervelende problemen die jij schetste.

Grts
Ted

joselang
door joselang - May 6, 2011 om 12:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

vorig jaar had ik hetzelfde probleem, ondanks dat ik Norman geinstalleerd hebt. Ik moest naar een zaak om het virus te laten verwijderen. Later zag ik dat de site van het vervelende virus zich automatisch ook laat op slaan onder jouw favorieten. Vond het belangrijk genoeg om het even hier te zeggen en me te laten registreren. Het is een zeer agressief vervelend gedoe! Succes met oplossen.

th
door theoletty - May 6, 2011 om 12:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb twee weken geleden ditzelfde probleem ook gehad door het aanklikken van een plaatje (wat op een kaartje van Google Maps leek) op Google.
Ondanks een goede beveiligingen op mijn PC.
Dit heette XP Total Security
Kon zelf niet meer op internet komen/werd geblokkeerd
Heb er een Whiskid bijgehaald maar na een hele avond dingen verwijderen laten scannen, systeem herstel etc bleef het actief.
Gelukkig maak ik elke maand op een externe harde schijf een volledige back-up.
Tenslotte die er weer op gezet.
Het lukte maar wel gegevens van een maand kwijt.

Dus balen en ben benieuwd of er idd een snellere/betere oplossing is.

dorogaja
door dorogaja - May 6, 2011 om 13:18
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Splint.
De nep antivirus center die jij hebt beschreven is inderdaad een scam. Op http://news.loaris.com/nl/antivirus-center-virus-how-to-get-rid-of-antivirus-center/ staat bescherven hoe je er vanaf komt. Dit kan min of meer handmatig dat is allemaal niet zo moeilijk anders met behulp van Loaris antivirus... Succes.

jo
door josty - May 6, 2011 om 14:02
26 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij heb je nog geluk gehad met jouw probleem.Het heet scare-ware. De bedoeling is dat je denkt dat het echt is, dat je denkt dat jouw PC vergiftigd is met virussen en dat je dan betaalt om maar van die enge Virussen af te komen. Die nep antivirussen kunnen heel hardnekkig zijn en verhinderen soms dat je allerlei dingen op kunt starten. Ik had er een die zelfs verhinderde om vanuit CTRL+ALT+Del verder te werken. uiteindelijk opgestart in veilige modus, systeem hersteld gedraaid en daarna een volledige boot scan met [freeware] Emsi soft anti malware. Dan het systeem herstel uitgezet [ anders kan zo'n virus / scare-ware in je oude setup blijven staan en loop je het risico dat je het nog eens terugkrijgt, bijvoorbeeld als je jouw systeem terug zet naar de datum van dit nep program] Nog eens herstart en systeemherstel weer aan. Tijd rovend maar afdoende.

ho
door honza23 - May 6, 2011 om 14:46
262 Antwoorden / 3 Vragen

1) anti-virus herkent dit vaak niet, of weigert op te starten
2) verwijderen Software werkt vaak ook niet

hele simpele oplossing:

* disconnect het internet
* vaak zet dit programmatje een icoontje op je bureaublad: rechts klikken en vervolgens kijken waarnaar dit icoontje verwijst
* dit opschrijven want dit is het geïnfecteerde bestaand
* computer opstarten maar nu in Veilige Modus
* met de optie Zoeken het desbetreffende bestandje opzoeken en verwijderen
* prullenbak leegmaken
* afsluiten en gewoon opnieuw opstarten
* via Schijfopruiming je C opschonen, en dan Defragmenteren
klaar

qp
door qpc - May 6, 2011 om 15:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 5 mei 2011, 12:54]Hoi,

Weet niet of je met MBAM een virus wegkrijgt, programma is voor malware.......

Heb je wel enig idee wat 'malware' is????

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 6, 2011 om 16:27
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi,
éérst programma downloaden(€0,00);

http://www.zdnet.be/downloads/116134/advanced-uninstaller-free-10-1/

Dan installeren erna afsluiten en opnieuw opstarten maar................dan in de "Veilge mode"!

Het programma opstarten,dit geeft een lijst van programma's die geïnstalleerd zijn,zoek het "Valse Virus programma"click dit en kies "Uninstallen"!
VERGEET NIET DIRECT ERNA ÓÓK HET REGISTER ED. TE SCANNEN
(gaat bijna automatisch)

Daarna download het programma "Avast Free (kost € 0,00)" installeer het en download ook de key voor registratie(is een jaar geldig)

http://www.av.eu/avast_antivirus_producten/avast_antivirus_Home_Edition
en voor de registratie;
http://www.avast.com/nl-nl/registration-free-antivirus.php

Ik gebruik het programma al vele jaren tot vòlle tevredenheid !

Vergeet niet na activeren van avast de instellingen door te lopen en hier en daar aan tepassen !

J.A.DE WITTE@KADER.HCC.NL

mercvrivs
door mercvrivs - May 6, 2011 om 16:39
37 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf heb ik hele goede ervaringen met G-Data waarvan een gratis versie is en een
betaalde versie

Ikzelf heb de betaalde versie en die bevalt overigens goed!

wi
door wilcop - May 6, 2011 om 18:43
68 Antwoorden / 13 Vragen

wel splint weet niet of jij een backup (acronis ??) heb gemaakt,maar anders kopieer jij all your need bestanden, naar een d e partitie of externe hd en daarna de windows 7 en/of vista,xp dvd er in, en installeer jouw windows opnieuw, met de speciale optie onder het het lezen van de hd kan jij de c schijf formateren, dat is de veiligste manier.dus c: formateren...........
zelf loste ik het op met avast, door antivirus center te scannen met avast en plaatste het gewoon in garrantine map'.
maar de eerste opnieuw beginnen is de beste manier om vervolgens in de toekomst dit nooit aan te klikken.

wi
door wilcop - May 6, 2011 om 19:16
68 Antwoorden / 13 Vragen

ofwel een recent backup terug zetten ofwel op een ander partitie of externe hd,usb de bangrijkste werken opslaan om de c: partitie opniew te formateren en installeren.
anders blijf je klooien.

tenormin
door tenormin - May 6, 2011 om 19:45
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=joselang schreef op vrijdag 6 mei 2011, 12:45]vorig jaar had ik hetzelfde probleem, ondanks dat ik Norman geinstalleerd hebt. Ik moest naar een zaak om het virus te laten verwijderen. Later zag ik dat de site van het vervelende virus zich automatisch ook laat op slaan onder jouw favorieten. Vond het belangrijk genoeg om het even hier te zeggen en me te laten registreren. Het is een zeer agressief vervelend gedoe! Succes met oplossen.

Splint schreef op 5 mei 2011, 20.20: Bedankt allemaal, het probleem lijkt nu opgelost.

el
door elianverbetert - May 6, 2011 om 21:17
29 Antwoorden / 13 Vragen

pschaecker

als je met MBAM je computer scant, kom je niet verder dan een enkele fout
die er uit het systeem gehaald wordt !!
DAARNA KUN JE ALLEEN MAAR kopen !
NIKS GRATIS DUS !

groet
elian

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 7, 2011 om 01:04
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi theoletty,

een goede manier om eea. wèg te krijgen is; "Online "" scannen mbv. "Bitdefender"!

J.A.DE WITTE

ol
door olda - May 7, 2011 om 07:49
19 Antwoorden / 4 Vragen

Enige weken geleden, heb ik dezelfde vraag gelanceerd op het forum, als u.
Het is inderdaad een ramp en als je googled, dan zie je dat dit probleem al een jaar of 3 bestaat en steeds worden er andere links(namen) boven in de webbalk vertoont, die met weer googelen niets opleveren.
Ik heb volgens advies malwarebytes gedraaid in de veilige modus en ondanks mijn betaalde McAfee, werden er 4 dingen nog uitgehaald (maar ik ben een kritische consument, en een heel klain beetje behebpt met gezonde paranoia, het zou dus bij iedereen kunnen , de eerste keer (reclame)). pc afgesloten, nog een keer gedraaid. Verder bij mozilla firefox (mijn voorkeur boven IE) en IE ingesteld op verbieden popups en eerst vragen. ik weiger alles, tenzij ik heel, heel zeker weet dat het te vertrouwen is ( alhoewel, tegenwoordig mogelijk??)Kennelijk hebben de officiele virusprogrammaas geen antwoord hierop. Regelmatig defragmenteren en na elke sessie, 2x vrije schijfruimte laten ""cleanen"" met pc cleaner of cccleaner en tot nu toe, durf het bijna niet te zeggen, lijkt het, hoop ik, vermoed ik, wens ik, dat het probleem opgelost lijkt te zijn. good luck
olda
P.S. Zorg dat bij het websurfen jij de regie in handen houdt, dus er moet toestemming gevraagd worden voor alles, heb hiermee, denk ik, al drie keer ellende kunnen voorkomen.

th
door theoletty - May 7, 2011 om 08:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je XP total security binnen krijgt (zoals ik eerder beschreef) dan wordt ook gelijk je eigen virusscanner (Eset NOD 32) en je firewall uitgeschakeld.
Ook kan je niet meer op internet of je moet betalen voor het zogenaamde beveiligingssysteem van XP total security.
Dus toen maar de internet kabel eruit en via een niet geinfecteerde laptop gaan zoeken op internet. Uiteindelijk na uren worstelen en de wanhoop nabij de backup van een maand oud op mijn externe harde schijf op mijn PC gezet nadat deze eerst volledig gecleand is.
Wie weet een betere oplossing.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 7, 2011 om 09:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Opvallend dat eerst Freya aan de optie systeemherstel denkt! dat is op zich het meest eenvoudige instument om welke rariteiten dan ook te lijf te gaan. (Uitgezonderd een werkelijk virus)

Groeten

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 11:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 7 mei 2011, 09:35]Opvallend dat eerst Freya aan de optie systeemherstel denkt! dat is op zich het meest eenvoudige instument om welke rariteiten dan ook te lijf te gaan. (Uitgezonderd een werkelijk virus)
Groeten

Systeemherstel kan handig zijn maar ook niet altijd, dus niet altijd een 1e optie.
Je kunt daardoor ook dingen kwijtraken die je niet kwijt wilt..............

sp
door splint - May 7, 2011 om 14:08
27 Antwoorden / 22 Vragen

Tja,

toen bleek er inderdaad een icoontje te staan op het bureaublad (honza32!) met de naam Antivirus Center. Als ik volgens de aanwijzingen van Honza32 op rechts klik en de bestandlocatie opvraag is dit C:windows>system32>rundll32. Dit laat zich (in de veilige modus) niet verwijderen omdat je daartoe gemachtigd moet zijn als TrustedInstaller. De datum van dit bestand komt overeen met een heleboel andere bestanden: is dit dan toch iets van Microfosoft, zoals in de bestandinfo staat aangegeven, of weer een slimmigheidje?
Het probleem doet zich nu niet meer voor, maar uit jullie adviezen blijkt dat ik nog een stapje verder moet gaan dan systeemherstel, zeker nu ook deze snelkoppeling op het bureaublad staat?

Groet, Splint

birdies
door birdies - May 7, 2011 om 14:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........dat is op zich het meest eenvoudige instument om welke rariteiten dan ook te lijf te gaan..........

Tenzij je een volgende keer net die datum van syst. herstel pakt, waarop de trojan actief was! Daarom altijd alle syst. herstelpunten verwijderen na besmetting.

domantwoord
door domantwoord - May 7, 2011 om 16:26
192 Antwoorden / 0 Vragen

en ja hoor......Frya geeft (zoals gewoonlijk) het juiste antwoord al op blad 1 maar de would be experts kunnen het niet laten om er nog 2 pagina's "kennis" achteraan te gooien......opgelost is opgelost hoor!!

( en ja hoor....kom maar weer met de rode duimen ;-)......)

edrick3
door edrick3 - May 7, 2011 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=elianverbetert schreef op vrijdag 6 mei 2011, 21:17]pschaecker

als je met MBAM je computer scant, kom je niet verder dan een enkele fout
die er uit het systeem gehaald wordt !!
DAARNA KUN JE ALLEEN MAAR kopen !
NIKS GRATIS DUS !

groet
elian

Dan heb je toch de verkeerde gedownload!

MBAM is gratis en hier te downloaden.

wimmi20
door wimmi20 - May 7, 2011 om 18:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het heeft even niets te maken met het onderwerp, toch wil ik deze waarschuwing rondstrooien.
Ik ontving een e-mail, opgesteld in de Engelse taal met fouten, dat DHL binnen 7 werkdagen een pakje zou bezorgen.
Voor details moest ik een aanhangsel openen.
Ik vertrouwde het niet en nam contact op met DHL.
Het antwoord was dat deze mail niet van DHL afkomstig was en dat het aanhangsel een virus bevat.
Een en ander was al bekend bij DHL.
Op hun site valt dit ook te lezen.
Open geen mail van DHL in het Engels

tenormin
door tenormin - May 8, 2011 om 09:29
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 7 mei 2011, 18:41]Het heeft even niets te maken met het onderwerp, toch wil ik deze waarschuwing rondstrooien.
Ik ontving een e-mail, opgesteld in de Engelse taal met fouten, dat DHL binnen 7 werkdagen een pakje zou bezorgen.
Voor details moest ik een aanhangsel openen.
Ik vertrouwde het niet en nam contact op met DHL.
Het antwoord was dat deze mail niet van DHL afkomstig was en dat het aanhangsel een virus bevat.
Een en ander was al bekend bij DHL.
Op hun site valt dit ook te lezen.
Open geen mail van DHL in het Engels

Als ik contact zou moeten zoeken met alle bedrijven die mij een "onbetrouwbare e-mail" sturen zou ik dagwerk hebben. Gelukkig hebben we een delete knop; ik kijk er niet eens naar. Iedereen weet inmiddels dat bedrijven, tenzij je zelf eerst contact zoekt en bekende zaken, geen mail rondsturen, b.v. ING, AMRO-ABN en ga zo nog maar een tijdje door. Niet openen dus minder kans op virussen (die je dus nooit helemaal kunt voorkomen).

birdies
door birdies - May 8, 2011 om 09:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ik ontving een e-mail, opgesteld in de Engelse taal met fouten, dat DHL binnen 7 werkdagen een pakje zou bezorgen. Ik vertrouwde het niet en nam contact op met DHL.

Knap onnozel!

tenormin
door tenormin - May 8, 2011 om 09:51
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Birdies, helemaal niet onnozel, kost je alleen een telefoontje, goedkoper dan virus op PC toch?

birdies
door birdies - May 8, 2011 om 10:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=brigden schreef op zondag 8 mei 2011, 09:51]Birdies, helemaal niet onnozel, kost je alleen een telefoontje, goedkoper dan virus op PC toch?

Brigden, ik reageer zo, aangezien wimmi20 zelf altijd zo'n grote mond heeft in zijn reacties op ict gebied.

zathros
door zathros - May 8, 2011 om 11:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

Heel interessant allemaal maar die emailtjes zwerven al enige jaren over het internet. Net zoals vele andere typen, allemaal spamtraps of nubus, of troyan horses gerelateerde zaken.

Wanneer je een twijfelachtige email hebt ontvangen altijd even naar het werkelijke verzend adres kijken. Bijna altijd zal je zien dat het totaal niet van de zogenaamde verzender kan zijn.

Rechter muis knop, eigenschappen en uitgebreide info opvragen.

De header van de email geeft altijd goede informatie daar over en kan twijfel wegnemen.

Helemaal voorkomen kan je het niet altijd, er zal er altijd wel eentje door slippen maar je kan dit voorkomen door een email adres bij bijv. google aan te maken voor publiekelijk gebruik zoals forums en openbare lidmaatschappen, en je prive email gewoon alleen voor vrienden, kennissen en familie behouden.
1 waarschuwing, wees voorzichtig met mensen die hun email via yahoo of vooral hotmail versturen. Het is in het verleden al vaker gebeurd dat deze adreslijsten geript zijn en dan krijg je heel snel ladingen met spam binnen.

Grts
Ted

wimmi20
door wimmi20 - May 8, 2011 om 12:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Onnozel ? Birdies waarom noem je mijn handelen onnozel ?

Ik ontvang wel vaker pakketjes.
Dan delete je een bericht toch niet waarin staat dat je een pakje kunt verwachten ?
Mijn argwaan was gewekt omdat het bericht in de Engelse taal was opgesteld, en er 2 taalfouten inzaten.
In het Nederlands opgesteld had ik de bijlage waarschijnlijk wel geopend.
Ik heb met DHL contact gezocht per e-mail en gaf hen de details van de boodschap.
Ik kreeg onmiddellijk antwoord : afblijven, en ik werd verwezen naar de website van DHL waar een waarschuwing staat.
Onnozel ? Wat heb ik dan onnozel gedaan ?

Bridgen stelt dat hij/zij berichten van bedrijven verwijderd.
Dan heb je mogelijk heel wat berichten weggegooid die wel voor je bestemd waren.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=birdies schreef op zondag 8 mei 2011, 09:36: ...........Ik ontving een e-mail, opgesteld in de Engelse taal met fouten, dat DHL binnen 7 werkdagen een pakje zou bezorgen. Ik vertrouwde het niet en nam contact op met DHL.

Knap onnozel!

valerius-2
door valerius-2 - May 8, 2011 om 12:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 5 mei 2011, 13:08][quote=edrick3 schreef op donderdag 5 mei 2011, 12:58]@stacey,

Laten we het maar op het laatste houden. ;-)

Groetjes.

Ik word oud ;-(

;-) ]@stacey,

Dat hoop je dan maar

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 8, 2011 om 13:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. Stacey,
Met systeemherstel raak je alleen programma bestanden kwijt die zijn geinstalleerd na de gekozen hersteldatum. 'gewone' data bestanden raak je niet kwijt.
Maar zelfs dan: het maken van regelmatige back-up's is altijd handig in geval iets 'zoek' raakt tijdens een herstel operatie.

mg Gerrit

tenormin
door tenormin - May 8, 2011 om 13:21
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Wimmie20, nee hoor, bedrijven waar ik mee in zee ben gegaan ken ik en gooi ik ook niet weg. Ik lees eerst tekst (en daaruit kun je al in één oogopslag lezen dat én Nederland en/of Engelse tekst niet goed is. Dat we allemaal wel eens een tikfout maken is iets anders dan opstelling van een mailbericht. Lees al je post maar dat je $1.000.000 dollar krijgt van iemand die is overleden en jij in het testament staat. Dan ben je toch van je fiets gevallen als je daarop ingaat?

stacey
door stacey - May 8, 2011 om 13:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 8 mei 2011, 13:16]N.a.v. Stacey,
Met systeemherstel raak je alleen programma bestanden kwijt die zijn geinstalleerd na de gekozen hersteldatum. 'gewone' data bestanden raak je niet kwijt.
Maar zelfs dan: het maken van regelmatige back-up's is altijd handig in geval iets 'zoek' raakt tijdens een herstel operatie.

mg Gerrit

Dat snap ik ook wel, maar heb je zin om alles opnieuw te gaan installeren ?!
Of back up`s te gaan terugzetten als je programma met een simpele scan zou kunnen verwijderen ..........

En ik raak zo ook programma`s kwijt in sommige gevallen, ik heb veel software van Giveawayofftheday en die moet je binnen bepaalde tijd downloaden en istalleren, je krijgt niet bij alles de reg.gegevens en dan kun je het dus niet herinstalleren ........weg dus en met een back up kreeg ik ze ook niet altijd hersteld, dus als ik ze niet kwijt wil ga ik niet direct maar een systeemherstel uitvoeren.

birdies
door birdies - May 9, 2011 om 01:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Mijn argwaan was gewekt omdat het bericht in de Engelse taal was opgesteld..........

Waarom zou DHL überhaupt jou een bericht in het Engels sturen? En je weet zelf wel wanneer je een pakje kunt verwachten. Bovendien krijg je dan van de verzender doorgaans een link naar DHL.

Je bent altijd zelf grof met je commentaar leveren op - naar jouw mening - foute antwoorden, moet je ook niet vreemd op kijken als een ander een keer hetzelfde op jou reageert.

wimmi20
door wimmi20 - May 9, 2011 om 01:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Birdies,

die groene duim heb je van mij

=======================================

=birdies schreef op maandag 9 mei 2011, 01:16: .........Mijn argwaan was gewekt omdat het bericht in de Engelse taal was opgesteld..........

Waarom zou DHL überhaupt jou een bericht in het Engels sturen? En je weet zelf wel wanneer je een pakje kunt verwachten. Bovendien krijg je dan van de verzender doorgaans een link naar DHL.

Je bent altijd zelf grof met je commentaar leveren op - naar jouw mening - foute antwoorden, moet je ook niet vreemd op kijken als een ander een keer hetzelfde op jou reageert.

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 9, 2011 om 02:51
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi edrick3 ,
ik clickte jouw KLIKHIER en kreeg
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera?s=c3d0f502d143e79e4067f44ad8b91db8&p=2524021#post2524021.

Ik heb mij geregistreerd bij ze maar na mijn vraag omtrent "Art DABBER"(is een grafisch tekentablet) heb ik nog wat aanvullingen erbij gedaan.

Plots kreeg van een zekere PUB oid. de medcedeling dat ik nu wel "Genoeg" REACTIES HAD GEHAD EN HET ITEM WERD AFGESLOTEN ! ! !

Terwijl ik alleen zèlf wat aanvullingen erbij had gedaan in de hoop dat.....

Tja DAT WAS HELPMIJ.NL !

wi
door wilcop - May 9, 2011 om 11:11
68 Antwoorden / 13 Vragen

beste mensen je kan er lang en breed over discuseren de tijd die je bezig bent met een oplossing te vinden valt in het niet met het opnieuw formateren c: installeren van windows ( w7 circa 20 minuten) het ruimt alle schadelijke bestanden op, ook de verborgen bestanden, je infecteerd andere computer gebruikers niet en alles loopt weer als nieuw.
het beste is om alle bestanden die je gebruikt, o/a printer brander, virusscanner, enz: op te slaan op een 8 gb usb stick of externe hd, maak een map met installatie en kopieer dat in die map, zo maak je meerdere mappen voor elk belangrijk bestand wat jij denkt nodig te hebben alles met jou serials, nooit meer problemen.
zelf formateer ik elke twee a drie maanden mijn harde schijf en zet windows 7 terug, wel zo veilig met intenet bankieren....

edrick3
door edrick3 - May 9, 2011 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op maandag 9 mei 2011, 02:51]Hi edrick3 ,
ik clickte jouw KLIKHIER en kreeg
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera?s=c3d0f502d143e79e4067f44ad8b91db8&p=2524021#post2524021.

Ik heb mij geregistreerd bij ze maar na mijn vraag omtrent "Art DABBER"(is een grafisch tekentablet) heb ik nog wat aanvullingen erbij gedaan.

Plots kreeg van een zekere PUB oid. de medcedeling dat ik nu wel "Genoeg" REACTIES HAD GEHAD EN HET ITEM WERD AFGESLOTEN ! ! !

Terwijl ik alleen zèlf wat aanvullingen erbij had gedaan in de hoop dat.....

Tja DAT WAS HELPMIJ.NL !

De door mij gegeven link was alleen bedoeld als een mogelijkheid om MBAM en SAS te downloaden en om de beschrijving te lezen.

Dat een bestuurslid van de Helpmij,nl site (=puppie) je reacties afgesloten heeft, komt doordat je op een oud item (van 2003!!) reageerde, zoals ook aangegeven is.
Je had beter zelf een topic kunnen starten.

Met vr.gr.

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 9, 2011 om 15:50
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi,

mbt. e-mail heb ik tot tervredenheid een programma dat heet "Lydia" , als er een mail in mijn server komt oid. dan krijg ik een melding en kan "Alléén" op txt nivou naar die mail's kijken/lezen,derhalve géén kans op "Linke"mailtjes meer.

url; http://www.kabsoftware.com/lydia_purchase.htm

Ook de "Broncode"kan bekeken worden.

ladys
door ladys - May 9, 2011 om 22:57
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik heb het ook toevallig verleden week gehad,en ik kreeg het antwoord dat je ......... SAS ..... moet downloaden en het is gelukt dus probeer het maar succes

wi
door wilcop - May 11, 2011 om 12:45
68 Antwoorden / 13 Vragen

hier nog een goede tip: maak altijd een of twee partities aan.
na het installeren van windows maak je op partitie d: een map programfiles.
hierin installeer jij al jouw installatie programma,s (printer, virus, spellen, branders, enz:
bij een eventuele crash en opnieuw installeren van windows, is het installeren van jouw sofware een fluitje van een cent, want die staan in d: programfiles,deze dus aanklikken,en met de dvd of progamma voor install er in, in 3 seconde gepiept.
wel de progamfiles op d: nooit verwijderen...

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 11, 2011 om 16:53
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi wilcop ,
ik ben geïnteresserd in jouw techniek in je artikel mbt. xp,hoe en wat heb je ermee gedaan ?
Ik verneem het graag !

wi
door wilcop - May 11, 2011 om 17:07
68 Antwoorden / 13 Vragen

j.a.de.witte: welke precies? dehierboven door mij genoemde technieken zijn al van af windows 95, dus 16 jaar oud.
wat bedoel je met mbt.xp

wi
door wilcop - May 11, 2011 om 17:27
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op woensdag 11 mei 2011, 16:53]Hi wilcop ,
ik ben geïnteresserd in jouw techniek in je artikel mbt. xp,hoe en wat heb je ermee gedaan ?
Ik verneem het graag !
mbt is niet van wilcop

j.a.de witte
door j.a.de witte - May 12, 2011 om 02:27
86 Antwoorden / 6 Vragen

wilcop woensdag 11 mei 2011, 12:45

hier nog een goede tip: maak altijd een of twee partities aan.
na het installeren van windows maak je op partitie d: een map programfiles.
hierin installeer jij al jouw installatie programma,s (printer, virus, spellen, branders, enz:
bij een eventuele crash en opnieuw installeren van windows, is het installeren van jouw sofware een fluitje van een cent, want die staan in d: programfiles,deze dus aanklikken,en met de dvd of progamma voor install er in, in 3 seconde gepiept.
wel de programfiles op d: nooit verwijderen...

Van WIE dan wèl ?
Ik verneem het graag

wi
door wilcop - May 12, 2011 om 11:32
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=j.a.de witte schreef op donderdag 12 mei 2011, 02:27]wilcop woensdag 11 mei 2011, 12:45

hier nog een goede tip: maak altijd een of twee partities aan.
na het installeren van windows maak je op partitie d: een map programfiles.
hierin installeer jij al jouw installatie programma,s (printer, virus, spellen, branders, enz:
bij een eventuele crash en opnieuw installeren van windows, is het installeren van jouw sofware een fluitje van een cent, want die staan in d: programfiles,deze dus aanklikken,en met de dvd of progamma voor install er in, in 3 seconde gepiept.
wel de programfiles op d: nooit verwijderen...

Van WIE dan wèl ?
Ik verneem het graag
deze van wilcop zijn mijn tips maar heeft met mbt xp niets van doen, zijn maar tips van mij om beginners veiliger te laten computeren