Iphone 6 reparatiekosten extreem hoog
Ik heb vorige week mijn iPhone 6 64 GB ingeleverd bij iCentre Hengelo voor reparatie van mijn koptelefoonuitgang. Deze gaf veel ruis en kraakte erg. Ik loop al een aantal weken met dit probleem en op dit moment verloopt mijn garantie bijna, vandaar dat ik toch maar naar het iCentre ging.
Hier is alles genoteerd.
Vandaag kreeg ik een prijsopgave van Harmony Service Centre B.V. welke de reparatie zou moeten uitvoeren.
In deze prijsopgave wordt echter gesproken over een gebogen iphone waardoor de garantie zou zijn vervallen. Echter weet ik 100% zeker dat het toestel nog niet gebogen was bij het inleveren bij iCentre aangezien ik enorm zuinig ben op mijn toestel van ruim €800,-, ook staat er op het afgiftebewijs niets gemeld over enige vorm van buiging.
Goed hoe dan ook worden mij nu 3 opties geboden:
- Ongerepareerd retour €35
- Toestel afstaan aan iCentre
- Repareren €403
Nu is deze prijs natuurlijk absurt hoog. En ook kan ik hem niet gratis terug krijgen, ik ben dus hoe dan ook geld kwijt.
Ik heb hierop Harmony gebeld en gevraagt om uitleg, hier zeiden ze dat ik de mail moest beantwoorden dat ze er dan mee bezig zouden gaan. Dit heb ik gedaan maar ik heb er een hard hoofd in dat dit netjes opgelost gaat worden.
Een erg rare gang van zaken allemaal. Wat kan ik doen om alsnog mijn gelijk te krijgen?
Topantwoord
Blijkbaar houdt Harmony er dezelfde praktijken op na als Dynafix. Dus op naar ICentre en daar uw beklag doen. Laten zij het maar oplossen.
Ik vind wel dat er vaak word gezegd iPhone is gebogen en vooral iPhone 6 , vorige week was een vraagsteller met dezelfde iPhone gebogen in zijn broekzak , viel niet onder garantie bij Vodafone .Het lijkt of ze dit als exuus gebruiken om onder de garantie uit te komen .
Dit vermoeden heb ik dus ook @Marita5
Maar u hebt hem niet-gebogen ingeleverd en er staat daarover niets op de bon.
Op de bon zetten aangeleverd in ongebogen toestand. Waar zijn wij dan in hemelsnaam (nog) mee bezig. Ziet U dan niet enige onzin. De Apple verbruikers veel succes toegewenst. (V). Leeuw1.
Onderzoekskosten kunnen uiteraard zonder oplossing van enig probleem in rekening worden gebracht. Deze moet U betalen. Ga vervolgens naar een Turks reparatie bedrijf en laat uw toestel repareren. Want Dynafix fixt nog nix. En maar hopen dat dit 'servicecenter' niet zelf de boel heef kromgetrokken door een val of zo. Bewijs dat dat maar weer. Mvrgr.
Gaat hier niet om Dynafix.
Het is dus een 'krom' verhaal. Vooral Apple probeert zich bij voortduring aan enige garantieverplichting te onttrekken. Dat MOET eens gezegd worden. De klachten komen te vaak voor en Kassa! merkte al op dat bedrijf Dynafix onjuiste conclusies trok aangaande 3 (!) OF MEER van de 5 aangeleverde Iphones. Met 'waterschade'. Mvgr?
Gaat niet over Dynafix.
Is en blijft een boevenbende die repair toko's. Of het is waterschade, of krom getrokken door verkeerd gebruik. Volgens mij worden we met z'n allen beduveld waar we bij staan.
Als het probleem niet fatsoenlijk wordt opgelost door iCentre, zou ik eens op zoek gaan naar een ander repairbedrijf(je). Ben je honderden euro's minder kwijt. Wel even opletten met welk bedrijfje je in zee gaat. Je garantie is toch bijna verlopen.
U heeft volkomen gelijk. Maar de klacht moet ook gelegd worden bij importeurs en leveranciers. Die sturen hun smartphones niet zelden eveneens door aan malafide bedrijven als Dynafix die bij mijn weten voor de zoveelste keer weer te kijk stonden bij Radar 8/11/2016. De kwestie blijft actueel.
@Rzoomer .
Neem eens contact op met consuwijzer , vraag daar inlichtingen, niet geschoten is altijd mis .
Het verhaal iedere keer de iPhone is gebogen , is een goedkoop excuus klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Zowiezo moet u voor garantie claims altijd bij de leverancier zijn van het betreffende produkt. De eerste 6 maanden wordt geacht een defect reeds aanwezig te zijn geweest tenzij de leverancier kan aantonen dat dit door de gebruiker is veroorzaakt. Na die 6 maanden dient de gebruiker het bewijs voor de ondeugdelijkheid te leveren.
Als ICentre niet de leverancier van de teleoon heeft u dus niet de juiste persoon aangesproken. In dat geval is de telefoon onder de fabrieksgarantie bekeken en zegt de fabrikant "U moet niet bij mij zijn want het defect is uw eigen schuld".
U dient nu bewijs te leveren dat u niet verantwoordelijk bent. Daartoe zult u een second opinion moeten krijgen en dat lukt alleen als u de telefoon weer in uw bezit hebt. U zult dus de 35 euro moeten betalen anders vist u op zeker achter het net.
Die 35 euro kunt u in een vervolgtraject, als dat gunstig voor u afloopt, terug eisen.
Overigens heb ik al meer plekken op internet gelezen dat een Iphone bij dragen in een broekzak inderdaad nog wel eens krom trekt. Dat krom trekken hoeft maar enkele minimeters te bedragen en voorstelbaar is dat dit bij inleveren niet is opgemerkt maar in het reparatiecentrum wel.
Als de second opinion de leverancier niet overtuigd van uw gelijkt zult moeten gaan procederen.
Ja, ja, dit soort verhalen komen met de regelmaat van de klok voorbij. Goede telefoon ingeleverd met klein gebrek.
dan wordt ineens een totaal onbekend probleem geconstateerd, verbogen telefoon in dit geval, en jij zit met de schade.
als het centrum de telefoon niet kan repareren dan moet die kostenloos retour. Het is en blijft jouw eigendom.
apple verdient goudgeld aan de iphone en ipad business.
Waarom niet naar een Apple winkel eventueel Amsterdam .
dit is gewoon belachelijk zo veel geld kun je beter een nieuwe nemen.
Ik vermoed dat de inkoopprijs van zo'n telefoon een stuk lager is dan de reparatie kosten dus is vervangen door de verkoper goedkoper.Het makkelijk verbuigen is een gebrek van dit toestel en het gevolg van een zwakke constructie . Dat euvel is bekent bij Apple en zou dus ook onder de garantie moeten vallen. Het is niet zo vreemd dat de verkoop van dit merk terugvalt. Al met al is het een poging om je een hoop geld uit de zak te kloppen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer