Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 00:22
Computers & telefonie

Leven we nog wel in een vrij land door een betaalsysteem dat steeds meer door digitalisering & techniek samengekoppeld wordt?

Men heeft het zo vaak erover dat alle privacy weg is en dat men steeds meer in de gaten wordt gehouden. Voorbeelden zijn pincodes, streepjescodes, waarin gegevens zitten verwerkt. Het gebruik van chips is weer een ander voorbeeld bij dieren en wellicht ook binnen niet al te afzienbare tijd zal worden toegepast bij mensen. Hierover zijn al video's op you tube te vinden en ik vind het al met al een beangstigend  Met andere woorden, het bestaat al, maar je leest en hoort er bijna niets over in de kranten of op de televisie. Straks staan we voor een voldongen feit. Stevenen we door al die digitalisering bij banken en andere instellingen niet af op een totalitaire regime (onderdrukkend) in verschillende landen? Sterker nog, wellicht binnen enkele jaren zelfs over de gehele wereld?

4160 33 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wie houdt u tegen om gewoon contact te betalen? Niemand toch?

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:03
58 Antwoorden / 11 Vragen

Bedoelt u contant te betalen? Het contante geld raakt er al meer uit, merkt u het niet?

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ook dat merk ik niet. Betaal altijd contant, behalve bij een onbemande pomp om te tanken.

Nog nooit de kassa's gezien in een winkel? Inderdaad contant, en niet contact.:-))

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:40
58 Antwoorden / 11 Vragen

Eén -twee-eurocentmunten zijn er wel, maar worden nauwelijks nog gebruikt. Zelfs de Aldi is daarmee gestopt tot voor kort. Toch is het in feite nog altijd een legaal betaalmiddel.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat dan nog? Mijn boodschappen kosten meer dan een of twee cent.

U ziet spoken. Als u tenminste uw bril op zet.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:49
58 Antwoorden / 11 Vragen

Uiteraard kost het meer. Ik ben niet dom.

hansje klein
door hansje klein Nov 18, 2016 om 18:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Met cash een auto kopen, dat wordt al een stuk lastiger!

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 18:28
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Hansje Klein, grapjas!

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou dat lastiger worden? Alleen wat meer geld.

hansje klein
door hansje klein Nov 19, 2016 om 09:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De verkoper wil geen cash, want hij moet er dan melding van maken, tenminste een procedure 'cliënt controleren' opstarten. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/toezicht/voorkomen_van_witwassen_en_terrorismefinanciering/verkopers_van_goederen

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2016 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ hansje klein. Uw link werkt niet. Maar wat dan nog? Als hij een auto wil verkopen, is cash echt geen probleem hoor.

ja
door jackyh - Nov 18, 2016 om 00:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

De partij DENK wil een racistenpolitie. Die zijn uw woorden al voor. De pil van Dion is al verkrijgbaar zodat mensen die te duur worden kunnen worden opgeruimd. Ja zo'n wereld gaan wij tegemoet.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2016 om 01:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

'Ieder nadeel heb zijn voordeel'. Bij dementerende mensen of vermiste/ontvoerde kinderen, zou een geimplanteerde chip verdomd handig zijn. Net zoals ik het erg handig vind te kunnen pinnen, allerlei zaken met DigiD te kunnen regelen en de 'pil van Drion' in mijn keukenlade ligt, zodat ik niet van 10 hoog naar beneden hoef te springen. enz. enz.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:04
58 Antwoorden / 11 Vragen

Die geïnplanteerde chip bestaat al onder de noemer: RFID-chip. Die hoef ik niet, want ik ben geen robot.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2016 om 01:48
16831 Antwoorden / 108 Vragen

In het commentaar van @jackyh staat zelfs dat de pil van Drion verkrijgbaar is! Dat is een hypothetische pil: die bestaat niet! Ga vooral niet op dat antwoord af want dat is gel*l. Dat het verkrijgbaar is. Zie commentaar van @carola.83. Die weet ook dat dit nonsens is, al zou iedereen dat ding wel in huis willen hebben. En ja, deze gedigitaliseerde wereld: men heeft echt geen privacy meer. Zodra je maar iets op internet schrijft: het word niet vergeten, erger, je word nagegaan. En @ marimelda: men word al nagegaan over de hele wereld. Als heel klein voorbeeld: heb een zeer regelmatig contact met de USA en, al kon ik het eerst niet geloven, e-mails worden zelfs gelezen en ik verzin het niet: vaak geweerd: ontvanger ontvangt het niet totdat eerst mijn personalia is nagegaan. En van de andere kant. Als ik persoonlijk een mail stuur over b.v. de laatste verkiezingen en mijn gedachte daarover: het word niet ontvangen! Kan dat ondervangen door een krantenartikel door te zenden, dan lukt het wel. Is een spooky world waarin we nu leven en ook: waaraan we moeten leren mee om te gaan. Dus eigenlijk, geen internet gebruiken, maar ja, dat is vandaag de dag onmogelijk. Net zoals dit antwoord (en andere reacties): het is altijd terug te vinden.

pi
door pieterwolters Nov 18, 2016 om 08:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mails niet ontvangen worden moet een andere oorzaak hebben. Of je staat op een lijst met verdachten... ;-)

Ik stuur regelmatig emails naar de VS en nog nooit problemen gehad. Die komen direct aan.

ja
door jackyh Nov 18, 2016 om 08:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Je leest toch regelmatig dat mensen de "zelfmoordpil" in hun bezit hebben. Dat geeft ze een prettig gevoel.  Volgens tenormin zit ik weer uit m'n nek te lullen. De betweter aan zet.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Online kun je inderdaad de benodigde medicatie kopen (buitenland).

ltmvz
door ltmvz Nov 18, 2016 om 11:10
949 Antwoorden / 18 Vragen

"...al zou iedereen dat ding wel in huis willen hebben...". (De pil van Drion). Ik niet, Tenormin, ik laat het over aan Onze Lieve Heer, wanneer mijn vertrektijd zal zijn aangebroken. Hij besliste ook over mijn aankomsttijd, dus.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 11:25
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik bedoel met "de pil van Drion"- die bestaat niet -. Online is de betreffende medicatie inderdaad wel te koop.
@ltmvz, uiteraard ben ik wat te snel geweest om te schrijven "iedereen zou"; iedereen die dat wil had dat moeten zijn. En met je laatste regeltje: "hij besliste ook over mijn aankomsttijd", tja, daar verschil ik van mening over. Volgens mij zijn dat je ouders die daarover beslisten. ;-)

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: veel mensen denken inderdaad onterecht dat de 'pil van drion' maar 1 pilletje is.

marita5
door marita5 Nov 18, 2016 om 11:30
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zag op internet dat zijn 2 pilletjes , er zit een aantal dagen tussen ( voor tweede pil ) om je nog te bedenken .

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 12:24
16831 Antwoorden / 108 Vragen

@pieterwolters, ik stond kennelijk wel op een lijst met verdachten ;-); kreeg mijn ESTA permit niet één, twee, drie en dat was vreemd. Normaal heb je dat binnen 10 minuten, dit keer (het waarom antwoord kom ik nooit te weten) moest ik dagen wachten, en kwamen mijn mails niet aan. (Heb er zelfs een Topic voor geopend).

reflecs
door reflecs Nov 18, 2016 om 12:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tenormin, misschien tijd voor een nieuw avatar ;) ? Grapje hoor. Lag het niet aankomen van de mail niet aan het e-mailadres/apparaat dat u gebruikte om de mail te verzenden?

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

De pil van Drion bestaat wel degelijk. Ga naar de site van NVVE = Nederlandse Vereniging van Vrijwillige Euthanasie en u kunt er alles van weten. Maar het is de achterdeur uit. Mensen de dood in willen jagen vind ik bepaald niet van sterkte getuigen. En nog minder als diezelfde personen deze pil ook als het ze te heet onder de voeten komt, zelf zullen gaan gebruiken. Waar is onze wil dan om te leven? Onze vrije wil wordt ondergraafd. En dat al zo lang.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 13:15
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Nee,@reflecs, AOL liet mijn mails 3 dagen niet toe, althans dat kreeg ik als antwoord. En, achteraf, dat was in exact de periode dat ik mijn ESTA verlengd wilde hebben. Maar alles gaat nu goed en ik heb een nieuw ESTA permit. ;-) Ik ga kennelijk te vaak, zonder zakelijke reden. En dat is voor dat land gevaarlijk: oude vrouwtjes die telkens  de USA in willen. Haha.

costnix
door costnix Nov 18, 2016 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@ltmvz:  uw aankomsttijd is door uw ouders bepaald. Namelijk 9 maanden na een verblijf in Wippenstein :-)

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Neem in ieder geval geen hogedrukpan mee in uw bagage, anders komt u er nooit meer in of uit.:-))

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 13:35
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Zou dan voor de laatste optie kiezen: er nooit meer uit. Helaas, dat zit er niet in. Er is me ook werkelijk gezegd: you come too much, next time we don't let you in. Daar is, bij thuiskomst, de Amerikaanse Ambassade aan te pas gekomen en heb ik een document gekregen wat me vrijwaart van dit soort opmerkingen, ik dat kan laten zien. En dat is werkelijk waar. The American Dream. Mijn hoela.

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 16:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Beste tenormin, mocht  de fbi en cia  langskomen wippen, we komen wel op visite hoor, tenminste als we een visa  krijgen van die nieuwe  achterlijke trumph maar maak fff een wensenlijstje aan boodschapjes he  :-)  die droom van de amerikanen is overal oorlogje voeren, als ze niet hadden gelogen over irak was er nu geen  i s  en geen migratie tsjunami , en verdrietige mensen, mja   kenne we wel doorgaan .....Nu nog  een biologie cursus voor @LMTZH ?? of  hoe was  het nouw  LMZHT ? ZLHTM ?? geeft op  teveel mogelijkheden....

ha
door halex - Nov 18, 2016 om 01:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit ziet er inderdaad uit als een typische consumentenvraag voor dit forum...
U hebt als therapie een account aangemaakt? Dat is niet handig, want middels uw ip-adres en uw facebook-, linkedin-, twitter- of epd-profiel kan de Vara exact uitzoeken wie u bent, waar u woont en welke medicatie u voorgeschreven krijgt.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:15
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dan is de privacy-wetgeving dus al overschreden. Stoppen met Internet is eigenlijk de enige optie nog.

costnix
door costnix Nov 18, 2016 om 13:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@marimelda: Vluchten kan niet meer!  https://youtu.be/sE2yz-L64ag

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 16:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marimelda, dat is geen optie, dan moet je stoppen met leven, want  chips  zijn er overal om u heen, type bijv. bomgordel en NU staat ik op het lijstje bij de cia  bermbom  hoppa  weer mn ip nummer erbij... via google maak ik ook gebruik van trefwoorden, best leuk.... niet altijd  maar vaak wel....

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 16:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Heb nu ff de chip van mijn thermostaat lager gezet, opdat de chip in de cv  ketel weet dat het hier te warm wordt.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 18:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Costnix, dat liedje is al een oud moppie.

Be
door Ben22 - Nov 18, 2016 om 07:51
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, mijn oma wilde geen TV hebben omdat de mensen via die TV bij haar in de kamer konden kijken. Daarnaast wilden de koeien geen melk meer geven toen er spoorwegen werden aangelegd. Er zijn werkelijk talloze van dit soort voorbeelden uit het verleden.

Is uw leven zo boeiend dat anderen er belangstelling voor zouden hebben?

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:57
58 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien wel. Ik zou bij wijze van spreken wel een boek over mijn leven kunnen schrijven. Dit is tevens mijn voorlopig laatste reactie op dit item. Ik weet niet tot hoelang dit item open blijft staan voor reacties? 1 dag of langer dan een dag?

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 15:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ach tot  de ships  op is denk ik ??

pi
door pieterwolters Nov 18, 2016 om 18:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste boeken liggen binnen no time in ramsj.... Daar zitten ook veel biografieen tussen van mensen die vonden dat ze wel een boek over hun leven konden schrijven.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 21:23
58 Antwoorden / 11 Vragen

@pieterwolters, maar dat ga ik niet doen, hoor. Dat vind ik niet echt nodig, maar bij wijze van spreken dan.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, u houdt zelf ook uw eigen gegevens niet echt geheim. U vermeldt uw leeftijd, in welke provincie u woont, dat u alleenstaand bent en ook een beetje kippig begint te worden.

En dat is alleen nog maar hier.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En als TS op Facebook zit, kan zij haar privacy helemaal wel aan de wilgen hangen.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 12:18
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn privacy hangt in een heel bos en ik kan er niet eens wakker van liggen.

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 18, 2016 om 10:08
234 Antwoorden / 16 Vragen

En ik leef in een grot en soms als ik met vakantie ga onder een steen (in Drenthe).

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuke afwisseling.:-))

Apetjoek
door Apetjoek Nov 18, 2016 om 12:23
234 Antwoorden / 16 Vragen

Met de kerst zit ik in de grotten van Vaals heb daar een midweek geboekt.

eclipse
door eclipse - Nov 18, 2016 om 10:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Maak me meer zorgen over het NU, met die frisse "ik blaas je op typetjes", en ik knal een hele bioscoop, eiland, of  kroeg debielen neer die "vrij" loslopen.
partijtjes als denk die de Nederlandse Krijgsmacht van wapens wilt ontdoen, en ik een krijsende Sylvana achter me aanhebt, wild  west taferelen in A`dam,
Overigens gisteren een docu gezien over een arts  met A L S die dankzij de chip in dr hersenen met dr man en kinderen ken communiceren, chips die hartpatienten redden, chips die verlamde mens weer laat lopen, chips die mensen op de IC het leven redden. een chip die U dit laat lezen, En nu ga ik weer naar mn hunnebed, naast de steen van @Kowalski, nog ff de chip van m senseotje gebruiken,

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:16
58 Antwoorden / 11 Vragen

Met het inplanten van chips ben je niet meer dan een robot. Je vrije wil is dan helemaal weg. Het lijkt mooier dan het in werkelijkheid is.

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 15:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

?????? Marimelda, veel geluk in uw  sjiploos leven. de dame  met a l s  zei absoluut  andere dingen, die was vooral blij nu haar spieren het niet meer deden... ze met gedachten via  hersens, chip, computer contact heeft met haar man en kinderen , En de kinderen en man zijn blij dat ze nog  leeft, want  ze  wordt ook nog beademd normaal staat er Ca  3 jaar voor als  maar met behulp van  de techniek ken deze mevrouw  oud  worden,  mja  boeit het U , en nu ga ik mezelf  even opladen,ik kijk op mn horloge die via  d chip 15:47 aangeeft, dus wordt tijd  voor de senseo chip  fijne dag

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 18:26
58 Antwoorden / 11 Vragen

De inplantatie van onderhuidse RFID-chips op de hand, dat wordt wel degelijk al toegepast, zeker al veel in de U.S.A, maar ook in Europa. Er zit een chip in je bankpas en waarmee je contactloos kan betalen. Overigens kun je dat wel nog uitzetten. De techniek en digitalisering, hoe dan ook, gaan mij veel te ver.

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 18:43
1561 Antwoorden / 370 Vragen

nou verhuis je naar d maan   doei   goede reis...O en uw   chip heeft niets  met de hersenen van doen hoor indirect wel , maar de chip die ik bedoel wordt aangestuurd door de a l s  patient  aan een duim vingerbeweging te doen denken, die reageert op de chip ( de activiteit  van de hersenen, waar d handen worden aangestuurd) de chip stuurt het signaal dan weer naar de computer, en zo ken mevr  schrijven. want  dan weer wordt omgezet door een chip naar een verstaanbaar geluid, nl een vrouwenstem. maar ik ben geen filosoof indeze, dus van mij geen reactie `s meer , mocht  u de maan voorbijschieten, nouw  sja  genoeg eten meenemen, en ga anders  met Uw  irritatie naar een antichip forum ofso ? kunnen wij hier gewoon de tijd  besteden aan het helpen van mensen die ergens  zinnige problemen mee hebben, als U dan met een stel hippies  in de duinen met een kampvuurtje   gezellig  mekkert over de chip , bent  U daar iig  chipvrij...of u moet uw  mobiel stiekum meenemen om op facebook te zetten dat u op het strand  aan het kampvuur zit   fototje  erbij  klaar

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 21:28
58 Antwoorden / 11 Vragen

Een hippie ben ik nou ook weer niet. Ik sta niet zo gauw op de bariicades.

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2016 om 11:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry hoor, maar het bericht van de Ts gelezen hebbende ben ik nu al de weg kwijt. En chips eet ik al geruime tijd niet meer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 18, 2016 om 11:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Doemdenken!
Als iets op YouTube of internet staat is het niet per definitie waar.
Aangezien u klaarblijkelijk internet is uw privacy sowieso al ver te zoeken.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:18
58 Antwoorden / 11 Vragen

Is het wel doemdenken, als mensen al jarenlang waarschuwen dat het niet goed gaat met deze wereld en dat de digitalisering en de techniek ons in feite kapot zullen maken? We kunnen nog terug, als we maar willen, Maar de wil ontbreekt, omdat het zo gemakkelijk is en lijkt te gaan allemaal. Niet willen weten, is je kop in het zand steken.

me
door mein33 - Nov 18, 2016 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@miramelda,

U kunt het allemaal wel beangstigend vinden, maar de tijd dat alles met "potlood en stufje" werdt geregistreerd ligt allang achter ons.
Het woord "privacy" wordt in 2018 uit het "groene boekje" verwijdert aangezien "echte privacy" niet meer bestaat.
In elke systeem van welk instituut, instelling, bedrijf en/of de overheid zijn uw gegevens bekend en hoe om te gaan met die "privacy-regels" wordt omschreven in de "kleine lettertjes" van de privacy-wetgeving. (dus maar even het vergrootglas erbij halen). ;-))

Ga met uw tijd mee en let wel, "deze tijd is ook uw tijd" en ligt niet ergens in het verleden.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:20
58 Antwoorden / 11 Vragen

We leven nu, we leven soswieso in deze tijd. Meegaan is anders. De huidige tijdgeest hier in Nederland vind ik om te stikken.

reflecs
door reflecs - Nov 18, 2016 om 12:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het gebruik van chips is weer een ander voorbeeld bij dieren en wellicht ook binnen niet al te afzienbare tijd zal worden toegepast bij mensen. Hierover zijn al video's op you tube te vinden en ik vind het al met al een beangstigend.

U bedoelt chips met enkel als doel om mensen te volgen? Dat gaat niet gebeuren, om te beginnen zou dan de Grondwet aangepast moeten worden.
Ben benieuwd welke video u zo bang heeft gemaakt.

Over een paar maanden zijn er verkiezingen.https://www.privacybarometer.nl/partij/0/Index Zoek er een uit die het beste aansluit bij u, dat is praktischer dan doemdenkerij.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:30
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat gebeurt al wel met RFID-chips. RFID staat voor Radio Frequency Identity. In Amerika dragen zeker zo'n 2000 mensen zo'n chip. In Nederland ligt dat aantal aanzienlijk lager. Het Betaalsysteem die we nu hebben wordt steeds totalitairder. Het contante geld zal er geheel uitraken. We leven in een cultuur van de dood. Bepaalde liberale partijen willen de dood al meer faciliteren met o.a. de Wet op de Euthanasie steeds verder de grenzen te verleggen.
Dit alles staat al voorzegd in de Bijbel. Matteüs 24 is deze tijd. Openbaring 13 is aankomende tijd, misschien dichter bij dan we denken. Waarschuwingen geven is geen doemdenken, maar mensen ertoe bewegen zich er bewust van te worden dat ondanks alles God ons nabij wil zijn. Maar de desinteresse en de onverschilligheid m.b.t. de Godsdienst is zo groot, daar kom ik nauwelijks of niet doorheen. Immers het geloof moet je achter de voordeur houden. Dus nu even op deze manier, achter de voordeur.. Met dank aan Kassa.Vara.nl -

reflecs
door reflecs Nov 18, 2016 om 14:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet wat het betekent, u geeft geen antwoord op de vraag. Maakt niet uit, m'n vermoeden heeft u bevestigd. Conclusie: het heeft geen enkele zin verder te antwoorden.

pi
door pieterwolters Nov 18, 2016 om 18:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

RFID staat voor Radio Frequency Identification, en identification is iets anders dan een identity. Get ur facts right voordat je een discussie begint.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: + 10.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 18:21
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Pieter Wolters. Identification komt aan je identiteit,  als persoon, als mens als bedrijf, als bank..Hoe het ook zij, er bestaan al mensen met een onderhuidse chips. Meerdere filmpjes op You Tube bevestigen dat, zowel Amerikaanse en Nederlandse filmpjes laten het letterlijk zien hoe men dat doet. Ik vind dat we in een gekke wereld leven. Ik zeg het en schrijf het. Velen denken het en durven wellicht niet hierover te praten. Of ze hebben het nooit onderzocht. Maar de onderhuidse RFID-chip is en bestaat al wel en wordt in Amerika al toegepast en in Europa nu nog in mindere mate.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 18:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had ons een paar uur geleden al beloofd, hier niet meer te reageren. Belofte maakt schuld, dat staat vast ook in de bijbel.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 21:30
58 Antwoorden / 11 Vragen

Nee, ik stopte maar voor even.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 13:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@marimelda: elke ketter zijn letter zegt een spreekwoord over de bij-bel.

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 20:40
58 Antwoorden / 11 Vragen

Kun je ook op wetenschappelijke boeken toepassen.

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2016 om 12:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het gebruik van chips is weer een ander voorbeeld bij dieren en wellicht ook binnen niet al te afzienbare tijd zal worden toegepast bij mensen.
Helaas u loopt een beetje achter, heb al jaren een chip in mijn boddy, niet dat ze mij hier mee kunnen vinden, maar dankzij dat ding ben ik nog op deze wereld. En mijn verdwaalde kat heb ik terug dankzij die chip in zijn boddy.

Stevenen we door al die digitalisering bij banken en andere instellingen niet af op een totalitaire regime
Nee hoor, kan nu vanuit mijn "luie"stoel al mijn bank- en overige zaken regelen en dat heb ik zelf in de hand.
En dat gebeurd al over de gehele wereld, tenzij je in een tentje op de shahara woont want daar zal wel geen verbinding zijn.

Leven we nog wel in een vrij land

Ja hoor, volgens mij leven we tot op heden nog steeds in een betrekkelijk vrij land.

ro
door ronny530 - Nov 18, 2016 om 12:14
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Daarom is er ook een wet op de privacy van kracht die ons zeg maar beschermd tegen misbruik van gegevens. Streepjescodes geven informatie over het product, de prijs daarvan en ook belangrijk de doorloopsnelheid want lege schappen wil een klant niet zien. De pincode is persoonlijk en dient ter verificatie bij een pin betaling. Huisdieren worden gechipt om het terugvinden na het weglopen makkelijker te maken en vele baasjes en bazinnetjes zijn er blij mee. Ik zie de digitale mogelijkheden niet als een probleem maar als een hulpmiddel die het leven makkelijker maakt.

Gr
door Grunn1 - Nov 18, 2016 om 12:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wie houd je tegen om te verhuizen naar en onbewoond eiland.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 12:28
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Maar dan kan ze geen vragen (?) meer stellen, want daar is geen internet. ;-D

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 20:41
58 Antwoorden / 11 Vragen

Vragen staat vrij, @Tenormin

costnix
door costnix - Nov 18, 2016 om 12:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Haal al uw geld van de bankrekening en investeer in goed hang- en sluitwerk voor uw woning. Voeg daar ook nog een aantal aluhoedjes aan toe.

bultn
door bultn - Nov 18, 2016 om 12:37
54 Antwoorden / 9 Vragen

het komt er straks van dat alle informatie straks op een chip te zien is, in duitsland is er al zo een chip op de duitse IDkaarten.

en als die chip er toch al is dan is het zeer makkelijk om stukje bij beetje elke keer meer informatie er op te plaatsen (donorschap, zorgverzekering, personalia, gps tracking nummer etc). en dan gaat het waarschijnlijk, als het aantal data toeneemt, van de IDkaart af.

en tijger1? ja nu kunnen we nog ocntant betalen, maar die optie gaat in de toekomst ook wel verdwijnen.

op het verwijdering van contant geld na, vind ik dit een goede ontwikkeling. handig om criminelen op te sporen en het weer terugvinden van geliefden want gps(persoonsnummer?) nummers. maar ook van onschuldige mensen is alles traceerbaar, en dat zou niet moeten mogen.

alleen op deze manier, als de chip bv in onze arm geinplenteerd word, worden we genummerd als vee in de wei in veehouderij nederland. met de overheid als onze hoeder.

en dat is wat het probleem is, die ver***** overheid is niet te vertrouwen, en de heren-brussel al helemaal niet.

is dit wat wij willen? immers, met de komst van de verplichte id kaart begonnen burgers zich al als vee te voelen, hoe zal dat wel niet voelen als we straks gechipt worden?

terechte klacht, maar ik zie voordelen en nadelen.

maar mijn enige nadeel is de overheid. als die niet zomaar, zonder reden, toegang tot de gps gegevens mag hebben vind ik het wel prima.

oh en als ze de data ook maar niet kado doen aan amerika!

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:34
58 Antwoorden / 11 Vragen

Microsoft / Google / etc. allemaal Amerikaanse producten/ Amerika weet al veel meer dan wij denken. Zo heb ik eens een telefoontje gehad uit Amerika en die wisten mijn naam en adres al. En hoe ze er aankwamen? Mij een raadsel. Ik vroeg hun naam in het Engels. Geen antwoord. Ik bedoel maar.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:54
58 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, het is wat.

me
door mein33 - Nov 18, 2016 om 13:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marimelda,

Voer de door u gebruikte naam MARIMELDA eens in op Google en u zult zien dat u er zelf op voor komt en zult versteld staan wat er van uw privacy nog overblijft  ;-))

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:31
58 Antwoorden / 11 Vragen

Mij is dat bekend. Ik sta nergens meer versteld van. Ik ben een rasechte Hollandse..

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 13:41
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Heb even Marimelde gegoogeld @mein33, deze marimelda zie ik niet, wel veel buitenlandse Marimelda's. Tenzij deze Marimelda uit de USA, Mexico of Spaans sprekende landen komt? ;-)

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Rasecht" mag dat nog wel gezegd?:-))

me
door mein33 Nov 18, 2016 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARIMELDA 18 NOV. 2016 OM 13:31
ANTWOORDEN / VRAGEN

 Ik ben een rasechte Hollandse..

................Een Hollandse bestaat al niet en een rasechte al helemaal niet..
U kunt hoogstens een inwoonster van Noord- of Zuid-Holland zijn.
Ga maar eens terug in de geschiedschrijving en u zult er achterkomen dat iedere inwoner van "de Lage Landen" import is. ;-))

aurora1
door aurora1 Nov 19, 2016 om 02:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mein33: +10

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar iedereen die zo bang is dat contant geld verdwijnt, heeft dat zelf in de hand. Pin het bedrag dat u nodig hebt en doe uw aankopen contant. Klaar.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:37
58 Antwoorden / 11 Vragen

Zo doe ik dat al. Maar de banken hebben wel steeds minder persoonlijke service. Hier is de bank verdwenen, daarvoor moet ik naar een ander dorp. Er zijn naast contante kassa's ook al alleen pinkassa's. Je kan bijpinnen in Supermarkten. Terwijl ik dat juist de taak vind van de Bank. Het wordt allemaal steeds minder transparant. Ik herinner mij een oud Nederlands Spreekwoord: "Schoenmaker, blijf bij je leest!"  Ieder zijn taak. Maar taken lopen nou door elkaar heen. Vroeger stond de klant veel meer centraal. Nu draait alles alleen nog maar om geld. Wat is geld?

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is geld? Super handig, daar kan je dingen mee aanschaffen die je nodig hebt, en ook dingen die je niet nodig hebt.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:48
58 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, de reclames maken mensen gek.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, hebt u liever uw loon nog in een zakje en allemaal bodes aan de deur voor gas en licht en verzekeringen, plus de huisbaas die de huur komt halen.

Kijk eens op You Tube naar iets vrolijks, zult u van opknapoen. Al dat doemdenken is niet goed voor een mens.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 13:53
58 Antwoorden / 11 Vragen

Waarom niet? Mijn eerste baantje hanteerde nog een envelop met geld aan het einde van de week. Maar alles moet digitaal. Er zijn mensen die nog geen pc. hebben. En ze voelen zich er echter wel steeds meer toe gedwongen. Kijk dat bedoel ik. Mensen raken hun vrijheid geheel kwijt met de, in mijn ogen, te verregaande digitalisering. Het zou geen moeten moeten zijn.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn eerste baan was het berekenen van de inhoud van die zakjes. Overigens kunt u nog steeds bankieren zonder internet. U wilt volgens mij alleen maar zeuren.

me
door mein33 Nov 18, 2016 om 14:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARIMELDA 18 NOV. 2016 OM 13:53
ANTWOORDEN / VRAGEN

 Het zou geen moeten moeten zijn.

...................@marimelda.

Zonder vervelend te willen worden, maar u spreekt zich zelf telkenmale tegen.
Zo ook weer hier.!!
Het zou "geen moeten moeten zijn",  maar gelijktijdig schrijft u "dat het wel zou moeten moeten" .

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: ik moest altijd bij het boodschappen doen bij de VANA ook munten voor het gas en licht kopen.
De TS zou er goed aan doen om, behalve een aluhoedje, ook een alujas, alubroek en aluschoenen te kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2016 om 14:03
16853 Antwoorden / 202 Vragen

Neem mij n iet kwalijk maar wat hebben betaalsysteem in hemelsnaam met het al of niet leven in een vrij land te maken?

Er kan alleen maar sprake zijn van een totalitair regiem als wij
a. dat zelf kiezen
b. er een staatsgreep zou zijn geweest en niemand treedt daar tegen op

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 17:49
58 Antwoorden / 11 Vragen

Omdat het betaalsysteem uit één betaalsysteem bestaat door de codes (pincode/binaire codes/ EAN-codes, etc.. Het aantal systemen wat aan elkaar gekoppeld is, lijkt mij niet zonder gevaar. Contacloos betalen is ook zo iets. De transparantie in veel zaken is er al zo lang uit. Centraal geregeld. Het lijkt alsof wij in Nederland makke schapen zijn, die denken dat het allemaal wel los zal lopen. Straks staan we voor een voldongen feit en dan is er geen weg meer terug. Je moet sterk in je schoenen staat om dan NEE te zeggen tegen een systeem, dat zeer onderdrukkend zal werken. Het feit dat ik hier veel wordt tegengesproken, met termen die ik niet anders meer hoor de afgelopen jaren zegt ook iets. Men is er misschien bewust of onbewust bang voor en wil er niet over praten. Ook is het juist met zaken als de met name onderhuidse RFID-chips, juist zo verdacht stil in media en in kranten. Maar er zijn genoeg serieuze filmpjes ook over te vinden. Juist ook vanuit Amerika. Er gebeurt al veel meer dan wij hier in Europa vermoeden. Verder zijn er over deze ontwikkelingen een aantal jaren eerder al vragen gesteld in de Tweede Kamer. het vervolg hoort niemand. De bijeenkomsten in Bilderberg, Oosterbeek, nabij Arnhem, zijn niet transparant, dat is ook al overduidelijk. Ook daar vind je wel You Tubefilmpjes over, maar journalisten komen niet verder ermee. Zodat je krijgt dat mensen de wildste speculaties gaan maken. Dat is niet mijn bedoeling. Maar ik kijk, ik zie, ik wacht af. Maar breng dit nu wel naar voren. Het zijn juist de voorspelling in de Bijbel die NU al meer lijken uit te komen. KIjk dat velen de Bijbel als een sprookjesboek zien, daar kan ik niets aan doen. Maar de tekenen zijn wat mij betreft wel heel duidelijk. En een gewaarschuwd man telt voor twee.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@maimelda: tl, dr.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2016 om 15:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Te belachelijk voor woorden wat je schrijft. Misschien kom je zelf ooit nog eens in een positie om er achter te komen, hoe veroordelend en kortzichtig je nu reageert.

DOOR MARIMELDA 18 NOV. 2016 OM 13:13
*Knip* Mensen de dood in willen jagen vind ik bepaald niet van sterkte getuigen. En nog minder als diezelfde personen deze pil ook als het ze te heet onder de voeten komt, zelf zullen gaan gebruiken. Waar is onze wil dan om te leven? Onze vrije wil wordt ondergraafd. En dat al zo lang.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 17:59
58 Antwoorden / 11 Vragen

Je kon dit: 'En nog minder als diezelfde personen deze pil ook als het ze te heet onder de voeten komt, zelf zullen gaan gebruiken',  nota bene enige tijd geleden zelfs vinden op de website van de Vereniging voor Vrijwillige Euthanasie. Ze hebben het inmiddels vast weggehaald. Zo veroordelend ben ik niet. Ik weet wat ik heb gezien, al zullen ze het nu vast ontkennen.
Maar ik vind dat men in de politiek met name door de Liberale Partijen als D'66 en VVD wel heel raar bezig zijn. De aanval is altijd op de christelijke partijen, maar nu geef ik even een flinke tik terug. Ik ben het wel even zat dat met name de christenen altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Over respect gesproken. En het respect voor het leven. Waar is dat dan bij de liberale partijen? De dood faciliteren zijn ze wel erg goed in, zogenaamd met een barmhartig jasje.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In naam van de christenDOM zijn vele oorlogen gevoerd en de nodige "heksen" verbrand.

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 20:47
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het Communisme heeft ook niet veel goeds gebracht. Het zit in de mens blijkbaar. We kunnen elkaar wel steeds de zwarte piet blijven toespelen, maar schieten we daar mee op? Ik denk van niet. Waarom steeds alleen het christendom aanvallen? Of je een moord pleegt in de naam van God of een moord pleegt niet in de naam van God, het blijft moord en God kan er niets aan doen als extremistische gelovigen Zijn Naam misbruiken. Dat is een dubbele zonde. Wat dat betreft hebben niet-gelovige moordenaars toch nog een streepje voor, een zonde minder in ieder geval.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, nou ook nog de bijbel erbij halen. U bent aan het doordraaien. Niet meer naar You tube kijken.

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 18:06
58 Antwoorden / 11 Vragen

Jullie komen er nog wel achter. Wie niet horen wil, zal voelen. Maar zeg dan niet dat ik je niet heb gewaarschuwd. Ik geef onmiddelijk toe dat er veel onzinnige speculaties ook zijn op youtube. Ik heb er heel veel voorbij zien komen. Daarom juist is het van belang alleen de Bijbel te pakken. Daar staat genoeg, zo niet alles in voor wat we te weten kunnen krijgen in deze zeer moeilijke tijd voor zovele miljoenen, miljarden mensen, niet alleen christenen, maar ook moslims en andere gelovigen en niet-christenen, niet-gelovigen, noem maar op. God ziet en weet alles. Gelukkig hoeven wij niet alles te weten. Maar je kop aldoor in het zand (willen) steken is ook niet echt verstandig.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2016 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou als u dat dan werkelijk gelooft, waar maakt u zich dan zorgen over?

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 18:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zeg, ga ergens anders heen met je geindoctrineerde geest. Misschien heeft het SGP wel een forum of de één of andere sekte. Jehova is ook nog een optie. Je gewauwel over hel en verdoemenis heeft overigens NIETS meer te maken met consumenten kwesties.

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 02:27
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Carola 83 - heb ik het over de hel en verdoemenis gehad? Men kan niet God dienen en de mammom (=het geld).Je bent een echte kat en kattig.

hansje klein
door hansje klein - Nov 18, 2016 om 18:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

AMEN!

eclipse
door eclipse - Nov 18, 2016 om 20:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Marimelda , als U de computer kast opent, dan ziet U waarschijnlijk een 12 pinnig zwart (soort stripje) , zitten,mag ook met minder pinnetjes, ligt  aan Uw  mobo, rechts  van die rare strippen die ook wel werkgeheugen worden genoemt. steekt U daar eens een schroevendraaier in,.............................

Maar goed, om Uw  zeurderig  gedrag te helpen verzachten, geef ik U een proggie, waarvan U vrij zeker kunt  zijn dat deze uw privacy niet aantasten,
kijk even welke  browser U gebruikt, U weet wel dat enge ding  wat vensters op internet zoekt  en opent en zeurt om cookies

,,klik

klik op de link waarvan U de browser hebt, site is betrouwbaar geen rotzooi   heeft u chrome klik op chrome    firefox klik op fire fox  enz... haal het proggie binnen en pak het uit, nu staat er in het door u door chip `s gestuurde  gehate venster als u de browser opent een icoontje, tevens  komt  rechtsonder   een popup tevoorschijn  zomaaar hocuspocus  floeps  en daar is de pop-up, deze pop-up vraagt of U  anoniem wilt  surfen, klik op JA en hoera Marimelda scheurt  anoniem door de digitale snelweg,

heeft U ook nog  last van oude sporen met irritante reclame  die al huppelend  en flitsend, bevend  in beeld  verschijnt ? klik
klik free aan, haal het proggie binnen, pakuit  en gossie, de reclame is weg,

mocht  niets helpen Uw  leed te verzachten  klik    veel plezier met deze optie

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 21:43
58 Antwoorden / 11 Vragen

Chrome niet meer. Twitter weg. Facebook weg. Een stuk rustiger, toch? Die cookies vind ik verder ook maar een vervelend fenomeen. Heb niks op zak. Die mensen die dat allemaal moeten lezen en onderzoeken hebben hun leven lang werk er aan als je het mij vraagt. Ik zie het nut niet daarvan in. Verder heb ik geen verstand van computers, alleen maar hoe ik het zo'n beetje kan bedienen. Ze maken het allemaal wel steeds ingewikkelder. In feite worden we gewoon gek gemaakt. Je moet tegenwoordig alles per computer doen. Zelfs op de radio en televisie verwijzen ze je naar websites. Ze maken je bijvoorbeeld nieuwsgierig door niet alles te vertellen om je zo weer te lokken naar het internet en die website op te zoeken. Het wordt hoe langer hoe gekker. Er is geen rust meer in onze maatschappij en overal in de wereld is onrust door oorlog en rampen en andere noden. En dat blijkt wel uit het feit dat er steeds meer verwarde personen rondlopen. Want we kunnen alles zien op televisie en dat raakt lijkt mij toch wel de meerderheid van de bevolking in Nederland.

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 21:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

MARIMELDA  ZOU JE NU KUNNE  OPHOUDEN MET JE OEVERLOOS GEZEUR,   eet je biovegan koekje  en ga  anderen treiteren met Uw  idioot  gezeur heb je nou echt niks  zinnigs  te doen als dit  forum lastig  te vallen ?? DIT  IS GEEN DISCUSSIE  GROEPJE, GEEN ZULLEN WE FF LEKKER KLETSEN CLUPJE,, EN HIER KEN JIJ JE FRUSTRATIES  EN VERVELING  NIET KWIJT  ....VOLGENDE REACTIE  KLIK IK OP DE RAPPORTEER KNOP IN DE HOOP DAT ZE JOU    ER VOOR EEN WEEK AFKIEPEREN OF  LIEFST VOORGOED , GA IN EEN BEJAARDENHUIS  ZITTEN DIE MENSEN DAAR  VALLEN VAN DIT  OEVERLOOS GEZEIK TOCH IN SLAAP....

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 00:08
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat laat ik geheel over aan de moderator van kassa.vara.nl. Wie ben jij dat je zo hoog van de toren blaast?

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2016 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eclipse. Dat wilt u mensen in een bejaardentehuis toch niet aandoen? Zo'n zwartgallige doemdenker om je heen, die maar blijft jammeren over alles?

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 16:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Tijger, absoluut niet, heb van de zomer enkele maanden als vrijwilliger  in een verzorgings  huis gewerkt ( vrijwilliger) om zelf  verdriet te verwerken, dus beetje wandelen, schaken, praten enz.. als je het levenslied  van sommigen hoort, springen de tranen je in de ogen, Als je dan zo `n oude dame, die echt enkelt maar ken zitten,hoort zeggen  dat je zo `n behulpzame man bent, sjezen de emoties  door je lijf, en pink je een traan op het toilet, of in de gang, zo dankbaar dat deze mensen zijn, En er dan zo`n nee noem dr naam niet bij te zetten is mensonwaardig, overigens zijn deze hulpbehoevende mensen als een bankstel naar een ander verzorgings-tehuis verplaatst ivm sloop en bezuinigen..

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2016 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U maakt wel veel problemen met uw 58 jaar, gezien uw diverse mededelingen. De meeste bejaarden zeuren en klagen niet zo veel als u doet.
U kunt maar beter een blog ergens beginnen en daar discussies aangaan.
Deze rubriek is voor consumentenproblemen en -vragen. Lees voor de lol anders ook even de spelregels door.
Om een blog te beginnen klik hier: https://www.blogger.com/about/?r=1-null_user

Ma
door Marimelda Nov 18, 2016 om 21:55
58 Antwoorden / 11 Vragen

De bejaarden zijn te moe om soms nog te kunnen reageren (u noemt het 'zeuren') over de ontwikkelingen in onze Maatschappij.. Ik ben van een andere generatie. Ik zeur niet over mensen, maar ik reageer op ontwikkelingen in de maatschappij, die ik zeer verontrustend vind. Dit is ook een consumentenprobleem. Want de digitalisering zorgt enorm voor een slechte communicatie tussen mensen en de eenzaamheid wordt steeds groter bij de mensen, bij jong en oud. Velen komen inproblemen, alleen financiëel al, maar ook op andere fronten. Met die moderne smartphones kun je mensen intimideren, bespioneren, gesprekken opnemen, foto's maken. Ik zeg niet dat iedereen dat doet, maar die mogelijkheid is er wel degelijk. Ik heb het zelf zien gebeuren. Dus hoezo zeur ik? Bijna iedereen loopt achter allle nieuwigheid aan.Het een is er nog niet, of het volgende komt er al weer aan. En dan denk ik: Waar zijn wij toch mee bezig? We maken elkaar daar gek mee. Er zijn toch wel al ook instanties die deze signalen al afgeven. En ik doe het hier, zolang Kassa.Vara.nl mij dit toestaat. Zou best een keer mijn verhaal daar willen doen via de Radio.
Verder ben ik geen blogger.

eclipse
door eclipse Nov 18, 2016 om 22:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

De  radio ? binnen 5  min. wordt jij in een dwangbuis  de studio uitgesleept, de enigste die hier een beetje gek doet ben jij,.   beetje veel .............

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 00:00
58 Antwoorden / 11 Vragen

Wat ben je aanvallend bezig. Moet ik nu bang van je worden?

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2016 om 22:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als u dan toch een bijbeltekst er bij wilt halen heb ik nog wel een nieuwe.
En de heer sprak tot zijn schare, zullen we de deze onzin verder maar voor later beware.

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 00:02
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Gerbera,

"Spotters ontvangen spotters' loon."

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2016 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het dan maar in een zakje zit.:-))

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera: Dat citaat is onmin te lijsten :-D

Ma
door Marimelda - Nov 19, 2016 om 00:16
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Moderator of Directie van deze website kassa.vara.nl,

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik liever van de directie van kassa.vara.nl zelf een reactie krijgen of het goed gaat zo.
Ik krijg heel veel commentaar van Eclipse op dit topic, uitziende als wolf op zijn Avatar.
Nog niet zo lang ben ik hier actief. Graag wil ik weten hoe lang een topic actief blijft.
Hopende op een antwoord, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
Marimelda.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Klik onderaan ope pagina "Contact" (en daarna niet meer zeuren)

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2016 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach ja, voorheen kon je in het telefoonboek van iedereen zijn adres vinden en vaak ook van de rest van de familie. Dus wat zeurt u nu toch weer?
Emigreer naar bijv.Noord-Korea of China, dan heeft u geen problemen met digitale zaken. Daar kan vast alleen maar contant betaald worden, voor zover er het e.e.a. te koop is en u mag kopen.

ro
door ronny530 - Nov 19, 2016 om 12:02
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Voor mij gaat het implanteren van een chip bij een mens ook te ver tenzij iemand het wil in het kader van de veiligheid. Het herkennen van met name kinderen gebeurt al doordat hun ouders ze bandjes met telefoonnummers omdoen in geval van een vermissing, het strand gebeuren is daar een goed voorbeeld van. Een geïmplanteerde chip kan een toevoeging zijn want nu puilen de portomonnees uit vanwege de hoeveelheid pasjes die als maar weer getoond moeten worden of fraude gevoelig zijn. De digitale vooruitgang waarin we nu leven staat nog in de kinderschoenen en zal ons leven in de toekomst verder gaan bepalen want die digitale vooruitgang is nog lang niet uitontwikkeld. Waar we wel voor op moeten passen is dat het verzamelen van gegevens niet door gaat slaan omdat iedereen het recht heeft om niet aan de onvermijdelijke digitalisering deel te nemen.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 14:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is groepering, die nog steeds in een zwart koetsje rijdt.

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 20:49
58 Antwoorden / 11 Vragen

Goed te zien zeker in je glazen bol?

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2016 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit (een kloon van) @1953?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 20, 2016 om 12:24
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf dacht ik aan @vragenderwijs.

Redacteur
door Redacteur - Nov 21, 2016 om 13:17
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic gaat nergens heen. We doen er een slot op!

De redactie