Ri
door Rik369 Jul 2, 2019 om 17:04
Computers & telefonie

Mag Ziggo mijn pakket zomaar omzetten naar een duurder pakket?

Krijg onderstaande mail. Moet ineens 8 euro per maand meer gaan betalen en de snelheid gaat omlaag. Mag Ziggo het pakket eenzijdig opzeggen en omzetten naar een duurder pakket?

Beste mevrouw, meneer,

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

Televisie

  • Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.

Internet

  • De internetsnelheden veranderen. Downloaden gaat van 60 Mbps naar 50 Mbps.

  • En uploaden gaat van: 6 Mbps naar 5 Mbps.

Bellen

  • Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.

Prijs

  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 8,00.

  • De factuur na 9 augustus 2019 is daarom anders dan anders:

  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.

  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.

Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 9 augustus 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd aan de Boven Vredenburgpassage 128, 3511 WR in Utrecht. KvK 62393944, BTW nr NL807048525.B01, Rekeningnummer (IBAN) NL98 INGB 0000 8457 45 en BIC-code INGBNL2A. De betreffende voorwaarden voor de geleverde diensten zijn van toepassing.

9094 14 Rapporteer

Th
door Thijs124 - Jul 2, 2019 om 17:26
289 Antwoorden / Vragen

Dat mag. En je mag opzeggen of overstappen.

simon55
door simon55 - Jul 2, 2019 om 17:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En welk pakket heeft of had u dan , want met dit kunnen we hier géén zinnig antwoord op geven

mpbraaksma
door mpbraaksma Jul 3, 2019 om 17:29
48 Antwoorden / 0 Vragen

Dat maakt niet uit. Ziggo mag het aanpassen en jij hebt het recht om over te stappen of op te zeggen .

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2019 om 17:28
16830 Antwoorden / 108 Vragen

U krijgt ook het "aanbod" opzeggen, dus zoek een andere, goedkopere provider. Uiteindelijk bent u keurig op tijd op de hoogte gesteld. Of anders uw oude pakket terugwillen.

ja
door janf43 Jul 2, 2019 om 17:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat oude pakket gaat vervallen. Er zijn diverse oude Ziggo en UPC pakketten die nu gesaneerd worden en "gemoderniseerd" worden door een overgang naar het meest daarop lijkende pakket van het nieuwe Ziggo.

Ri
door Rik369 Jul 2, 2019 om 21:31
Antwoorden / 1 Vragen

Is gewoon een verkapte prijsverhogong van meer dan 18% en dan durft die directeur je nog een fijne dag te wensen. Waardeloze communicatie vanuit Ziggo. Er zijn bij ons helaas geen alternatieven met dezelfde snelheid dus de monopoliepositie van Ziggo zorgt ervoor dat ze kunnen doen wat ze willen. Ik snap niet dat die samenvoeginging van upc en ziggo ooit goedgekeurd is.

tenormin
door tenormin Jul 2, 2019 om 22:25
16830 Antwoorden / 108 Vragen

@rik369, u moest eens weten hoeveel (standaard) mails ik van Robin Clements met "fijne dag" heb ontvangen. ☻

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2019 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan het goedkoopste pakket van € 52 per maand.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 2, 2019 om 17:40
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Als u het niet eens bent met deze eenzijdige wijziging kunt u dat opzeggen en kunt u een pakket nemen van een andere provider. U dient dan wel of over een telefoonlijn te beschikken of over glasvezel van een ande provider dan ziggo. Eenzijdige wijziging is een wettelijke reden om zonder boete etc. uw overeenkomst te beëindigen.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2019 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag Ziggo het pakket eenzijdig opzeggen en omzetten naar een duurder pakket?
Ja, dat mogen ze.
En als je dat niet wilt kun je dus opzeggen.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2019 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan had je een mooi (snel) en goedkoop pakket, helaas is dat niet voor eeuwig. Opzeggen dan maar.

ma
door malty - Jul 2, 2019 om 19:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo verhoogt het abonnement van de TS, als het nu 53 euro gaat kosten, in feite met bijna 18 %,
En geen overgangsperiode aanbieden, nee meteen 18% erbij.
Ja, als consument kun je naar een andere provider, maar die is ook niet voordeliger.

tijger1
door tijger1 Jul 2, 2019 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie nergens staan wat de Ts nu betaalt.

Ri
door Rik369 Jul 2, 2019 om 21:34
Antwoorden / 1 Vragen

Oude prijs was € 44,00. Nieuwe prijs wordt € 52,00.

Prijs dus met ruim 18% omhoog en de snelheid met ruim 16% omlaag. Schoften zijn het.

ma
door malty Jul 2, 2019 om 22:03
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Even laten weten dat u het abonnement beëindigd, krijgt u misschien een aanbod met korting voor de eerste 6 maanden, zit u er wel weer een jaar aan vast, nu misschien ook al met het nieuwe pakket.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2019 om 00:26
16830 Antwoorden / 108 Vragen

@rick369, lees nu wat u betaalde en moet gaan betalen. U heeft (had) dan wel het meest uitgekleedde pakket. Het mijne was €61,00 all in. Nu ineens €69,00 per vorige maand. Waar ik eerder schreef: verander van provider denk ik nu dat u waarschijnlijk bij een andere provider wel een aanbod zal krijgen voor wat u nu betaald maar... ook dat zal dan na een bepaalde tijd omhoog gaan. Zou het woord schoften niet willen gebruiken, denk, dat als we, allebei, van provider veranderen we dezelfde problemen later ook weer tegenkomen. (Ik ben lui om te veranderen): moet je weer iedereen en alles op de hoogte brengen van een ander email adres. Enz.

simon55
door simon55 Jul 3, 2019 om 11:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan zou ik n hotmail.com of google gmail nemen , dan hoef je niks te veranderen , en iedereen t te laten weten,

Le
door LeCorbeau - Jul 3, 2019 om 12:15
38 Antwoorden / Vragen

Ben al 18 jaar weg bij ziggo maar kan gewoon via mijn ziggo e-mail adres berichten ontvangen. Versturen gaat niet maar wel ontvangen en beantwoorden.IK zit bij Tele2 al jaren erg tevreden, to 50 uur ongelimiteerd bellen naar mobiel en vast, internet niet snelste omdat dat in mijn wijk niet ka 3 mb/s en 36 euro p/m.Voldoet prima voor mij.

tijger1
door tijger1 Jul 3, 2019 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is beantwoorden anders dan versturen?

ja
door januitgroningen Jul 3, 2019 om 13:24
53 Antwoorden / 2 Vragen

18 jaar weg?! De naam 'ZIGGO' begon pas in 2008. Daarvoor was het @home, maar had toen het begon 18 jaar geleden ook geen landelijk dekking. Slechts een paar regio's in de Randstad. Het zgn. kabelinternet kwam in het noorden van het land pas heel laat op gang.

boedha01Dik
door boedha01Dik Jul 3, 2019 om 14:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

18 jaar is best wel waar, was eerst chello, toen upc en nu ziggo

zoekster1
door zoekster1 - Jul 3, 2019 om 13:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik raad u aan uw abonnement telefonisch op te zeggen. Meestal krijg je dan een aanbieding om je toch nog als klant te behouden. Een extra zender, of iets anders. Als je op het Ziggoforum kijkt zie je dat bij alle klanten die telefonisch opzeggen. Eerst boos dat het duurder wordt en dan opgetogen omdat ze er toch nog een aaridge deal hebben weten uit te slepen. De brutaalsten hebben de halve wereld. Dat blijkt keer kop keer.

sandrie
door sandrie Jul 3, 2019 om 20:08
28 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, de andere helft van de wereld hebben dan de beleefde mensen, dus zou niets uit moeten maken ;)

zoekster1
door zoekster1 Jul 4, 2019 om 20:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Jazeker maakt het uit. De brutalen zijn nl ver in de minderheid. Stel er is een bevolking van 1.000.000. Daarvan is 30.000 brutaal. Die hebben de ene helft van de wereld. De andere beleefden, zachtmoedigen, voorzichtigen, aarzelenden zijn met  970.000 over en moeten het met de andere helft van de wereld doen. Snap je het verschil? Hoe het zit met het verdelen van de wereldse koek?

re
door red1 - Jul 3, 2019 om 13:37
329 Antwoorden / 1 Vragen

Blij dat ik KPN heb !!!

1paul
door 1paul - Jul 3, 2019 om 14:19
3149 Antwoorden / 0 Vragen

opzeggen en overstappen...

cl
door clearmaker - Jul 3, 2019 om 18:00
11 Antwoorden / Vragen

Ja ach Ziggo voorheen lang geleden Chello die het ook al slecht deed.
Je betaald als lid bij Ziggo mee voor de rechten van o.a. voetbal en formule1 , ook al ben je niet geabboneerd op dat pakket.

Ik heb Telfort alles in 1 (voorheen lijbrandt) en word nu KPN en telfort heeft zojuist abbo verhoogt met 2,5 euro van 51 euro naar 53,50
wat krijg ik daarvoor:
Stabiele glasvezel-aansluiting met 100 Mbit down en Up
Vaste telefonie (die ik alleen heb voor inkomende gesprekken)
TV uitgebreide pakket+ (waarde 10 euro)
2 ontvangstkastjes (waarde elk 5 euro)

5 euro korting of gratis uitgebreide + pakket t.w.v. 10 euro, ik heb gekozen voor het laatste
deze korting/uitbreiding kreeg ik omdat ik óók mobiel abbo heb welke 7,14 euro kost (zonder verkeer buitenshuis) met 300 belminuten/sms
Mijn vriendin heeft mobiel abbo + 4 Gb verkeer en 300 belminuten/sms voor 11,43 euro

Bij abbo 3 in 1 glasvezel 50 Mbit down en 5 Mbit Up is het 5 euro goedkoper

Gezien de verschillen qua prijzen en wat je krijgt, is Telfort (binnenkort KPN) behoorlijk goedkoper.
Maar pas op, als telfort geheel is overgegaan naar KPN zullen de aanschafprijzen voor 3 in 1 stijgen.

Je moet uiteraard wel over glasvezel beschikken, anders ben je minimaal 15 euro goedkoper uit maar kom je op de koperen telefoonlijnen van KPN te zitten met 30 Mb Down en 3 Mbit Up.

Mooiste van het hele verhaal is ... als er meer dan gedacht mensen overstappen naar een andere provider, dan zal er wederom een prijsverhoging komen bij Ziggo, zoals alle leden daar al bekend was-:o)

Ik heb vanwege storing/werkzaamheden 1 x de laatste 4 jaren snachts 3 uur geen aansluiting gehad, dus vrij stabiel.

TIP: telefonisch kun je vaak extra korting bedingen, en met aktie's tot wel 120 euro het 1e jaar.

Mijn zus en zager zaten bij Vodavone die duurder werd en dreigde over te gaan naar Ziggo terwijl zij bij Ziggo waren weggegaan vanwege de prijzen, nu zijn ze overgezet naar T-mobil die ongeveer op alle pakketten 9,5 euro duurder zijn dan Telfort.

Je kunt dus sowieso elders op glasvezel veel goedkoper terecht ... en stabieler internet (niet vrijdagsavonds in de wachtrij met nog geen 5 Mbit)

diumenge
door diumenge Jul 3, 2019 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ontzettend interessant...

tijger1
door tijger1 Jul 3, 2019 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

diumenge
door diumenge Jul 3, 2019 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daarnaast klopt er het e.e.a. niet in dit te lange relaas.

Ja ach Ziggo voorheen lang geleden Chello die het ook al slecht deed. >> Alleen een deel van Ziggo was vroeger Chello.

Je betaald als lid bij Ziggo mee voor de rechten van o.a. voetbal en formule1 , ook al ben je niet geabboneerd op dat pakket. >> Je bent niet lid van Ziggo, het is geen vereniging. Je kan je niet abonneren op Ziggo sport (o.a. voetbal en F1), dat zit in het standaard pakket. Daar betalen alle abonnee's dan inderdaad wel aan mee.

Mooiste van het hele verhaal is ... als er meer dan gedacht mensen overstappen naar een andere provider, dan zal er wederom een prijsverhoging komen bij Ziggo, zoals alle leden daar al bekend was-:o) >> Mogelijk, maar dat geldt voor elke provider.

Ik heb vanwege storing/werkzaamheden 1 x de laatste 4 jaren snachts 3 uur geen aansluiting gehad, dus vrij stabiel. >> Dat is beter dan vrij stabiel. Ik heb bij Ziggo de laatste 4 jaar misschien iets meer storingen gehad, maar nog steeds betreft het een stabiele aansluiting.

Je kunt dus sowieso elders op glasvezel veel goedkoper terecht ... en stabieler internet (niet vrijdagsavonds in de wachtrij met nog geen 5 Mbit) >> Waarschijnlijk baseer je dit op ervaringen van lang geleden, ik heb 50/5 internet (meer heb ik niet nodig) en dat heb ik altijd, ook op vrijdagavond. Zoals al aangegeven is Ziggo, in ieder geval voor mij, ook zeer stabiel, maar storingen heb je altijd wel 's.

Het is helemaal niet zo dat ik een Ziggo fan ben, maar ik heb er ook niets over te klagen. Fijn dat je zo tevreden bent met je glasvezel, die keuze heb ik (helaas?) niet.

cl
door clearmaker Jul 26, 2019 om 16:38
11 Antwoorden / Vragen

Ja Diumenge, helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid over te stappen op glasvezel.
Klopt dat ik in een ver verleden abbonee was van Chello met enorme problemen, afgesloten voor o.a. 06 koopnrs. en voor buitenland, en toch rekeingen krijgen voor het bellen naar koopnrs. en buitenland nrs.
Uiteindelijk na 5 incassoprocedures verder en de daarbij behorende incassanten die gezien de bewijzen alleen onverrichte zake weggingen, 5 x per brief aangezegt werd dat Chello een rechtzaak zou starten, en uiteindelijk toen Chello wilde starten alle zaken op voorhand van Chello in Den Bosch niet ontvangkelijk verklaard werden.
Ik heb nooit de borg van 100 gulden teruggehad van het Chello kastje/modem.

Maar ik hoor velen uit mijn omgeving die klagen over snelheden, zeker vanaf smiddags 4 uur tot s'avonds 11 uur ... haperend beeld, downloads die gewoon stoppen met 5Mb/sec.

Ik wist niet dat voetbal en F1 standaard in pakket zitten, lijkt mij sowieso dom als je dan niet van voetbal en/of F1 houd dat je toch verplicht bent mee te betalen voor dat soort uitzendingen.
In mijn tijd tot vele jaren later, waren er extra pakketten voor nodig.

Wat betreft *stabiel* of niet, ligt eraan wat je op de digitale snelweg doet, ik heb b.v. met regelmaat meer dan 250 vensters open, naast dat dit afhankelijk is van de laptop en/of desktop die het aan moet kunnen, Ziggo kan deze aantallen vensters dus geheel niet aan terwijl een oude koperen KPN tel. aansluiting van 40 Mb up en 3 Mb Down dat wel aankan. (kenissen)
Dat duid er dus op dat Ziggo in de avond uren overbelast is.

Voorbeeld: ik woon in Nijmegen, vorige week de zomerfeesten ... heb ik met glasvezel totaal geen last van, maar de buren klagen steen en been over de overbelasting op Ziggo .