roodborstje
door roodborstje Feb 17, 2017 om 12:40
Computers & telefonie

Windows live mail

Sinds een paar weken heb ik problemen met Windows 10.
Er komen wel mails binnen. Maar.....met versturen heb ik de grootste problemen.
Van tevoren kwamen de verzonden mails in het vakje "verzonden mails" maar nu altijd in Postvak uit.
Van mijn contacten hoor ik dat ze mijn mails niet ontvangen hebben.
Het trucje dat ik heb ontdekt is dat als ik de computer uitzet en daarna weer aan de mails weg zijn uit Postvak uit.
Bij navraag aan de ontvangers blijkt dat ze de mails ontvangen hebben.
Nog iets raars. Bovenaan in de werkbalk van mijn Windows live mail staat ineens een rood kruisje bij offline werken.
Hier snap ik dus niets van want ik heb dat zelf niet daar neer gezet.
Wie kan mij helpen want ik wordt er behoorlijk "gek" van.

5851 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2017 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ga je op gestelde vragen en gegeven antwoorden dan weer geen enkele reactie geven? Vorige keer ging je vraag ook al over WLM https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/alles-weg-op-pc?id=588444

ph
door philip36 - Feb 17, 2017 om 12:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als de mail's verzonden zijn komen ze uiteraard in de Verzonden box, als ze, om welke reden dan ook niet meteen verstuurd kunnen worden, in de Uit box.
Om het kort te houden, kijk eens of u hier wat mee kunt, lees ook de reacties.
http://www.opgelost.net/?p=516

zw
door zwaardvis - Feb 17, 2017 om 13:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je wilt testen of mails ontvangen worden, stuur je een Email naar XXXXXX@yopmail.com
Op de XXXXXX zet je iets willekeurigs, wat je even kunt onthouden. Bv: ikbenjan123
Dan ga je naar de website van www.yopmail.com en vult daar ikbenjan123 in en klikt Check for new mails. Daar staat dan jouw mail in als het goed is.
(Je kunt ook vanuit die mail een bericht terugsturen, dan kun je checken of je PC mails ontvangt)
Met het rode kruisje kun je je testmail bij yopmail verwijderen. Anders wordt deze na 2 weken vanzelf gewist.

Heb je overigens in Live Mail bij Bestand->Opties->Mail->Tabblad Verzenden,  een vinkje staan bij Berichten direct verzenden? Zo nee, dan moet je op de knop Verzenden/Ontvangen drukken om mails vanuit Postvak Uit te verzenden (Of WLM opnieuw opstarten).

simon55
door simon55 Feb 17, 2017 om 13:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom niet n mail naar jezelf veel simpeler

zw
door zwaardvis Feb 17, 2017 om 13:20
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Werkt niet altijd, een mail naar jezelf. Bij Gmail bv niet.

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jeetje zeg, wat een omslachtig gedoe. Bijna iedereen heeft wel meer dan 1 emailadres, dus stuur je een mailtje naar 1 van de andere.

gerbera
door gerbera - Feb 17, 2017 om 15:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat rode kruis door de bol is normaal, betekend dat ofline is uitgeschakeld en u dus online bent. Mogelijk is de tijdsinstelling voor het verzenden niet ingesteld. Klik linksboven op het driehoekje (voor start) vervolgens op opties, dan op mail en tabblad algemeen. Daar kunt u de tijd instellen waarop naar berichten gezocht moet worden en tevens aanvinken "berichten ontvangen en verzenden bij opstarten" Stelt u geen tijd in dan worden berichten alleen verzonden als u de pc opstart.

oeps, zie nu, na plaatsing, dat @zwaardvis hetzelfde advies heeft gegeven. Was bij mij niet zichtbaar voor ik een reactie schreef.

ne
door newsboel - Feb 17, 2017 om 15:54
3 Antwoorden / Vragen

Je kunt toch gewoon een mail naar jezelf sturen om het te testen of maak een gratis tweede mailadres aan (gmail, hotmail o.i.d.), is ook handig om spam te voorkomen...

Succes.

roodborstje
door roodborstje - Feb 22, 2017 om 12:10
91 Antwoorden / 71 Vragen

@zwaardvis.
Allereerst bedankt voor je antwoord. Alles over ontvangen en direct verzenden staat al sinds ik Windows 10 heb aangevinkt. Maar....toch blijft het probleem zich voordoen. Je schrijft ook "dan moet je op de knop Verzenden/Ontvangen drukken om mails vanuit Postvak Uit te verzenden (Of WLM opnieuw opstarten)". Ook dit heb ik geprobeerd en helpt ook niet.
Vanmorgen heb ik een paar mails naar mezelf verzonden en die komen alleen maar bij mij binnen als ik de PC uitzet.
Dus....ik weet het ook niet meer. Temeer omdat ik dit probleem sinds een paar weken pas heb.

simon55
door simon55 Feb 22, 2017 om 13:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je gebruikt WLM dus staan de poortnummers wel goed ingesteld dan

marita5
door marita5 Feb 22, 2017 om 14:31
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Roodborstje , heeft u geprobeerd wat in mijn link staat ?

marita5
door marita5 - Feb 22, 2017 om 14:36
11514 Antwoorden / 15 Vragen
gsm
door gsm - Feb 22, 2017 om 15:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet Explorer kan de veroorzaker zijn.
Sluit Windows Live mail en controleer of Internet Explorer (IE) goed werkt.
Als in IE, in het menu onder Bestand, de optie Offline werken nog bestaat, vink die dan aan en weer uit.
Doe dezelde controle en handeling bij Firefox als je die hebt.
Controleer nu Windows Live Mail nogmaals.
Zorg dat in Windows Live Mail niet veel teveel berichten in Postvak IN staan en dat Verwijderde Items is leeggemaakt.

Opmerking: Als er geen menu zichtbaar is in de browser(s), druk dan een keer op de Alt-toets.

gsm
door gsm - Feb 22, 2017 om 16:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Online werken moet rechts onderaan in het venster van Windows Live Mail in de juiste stand geklikt worden. Gebruik hiervoor niet het pictogram bovenaan in de werkbalk. Rechts onderaan, bij Online werken mag geen rood kruisje staan.

ph
door philip36 - Feb 22, 2017 om 18:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@roodborstje
Zojuist bezig geweest met Windows live mail in windows10, had hetzelfde probleem als u, hoe ik dat voor elkaar gekregen heb weet ik niet.

Uit noodzaak alle e-mailadressen moeten verwijderen en opnieuw aangemaakt (IMAP)
De standaard poorten stonden bij het opnieuw aanmaken niet goed dus voor de juiste poortnummers even kijken op de site van de provider.

U kunt eerst van de bestaande e-mails een backup maken of daarvoor het gratis Mailstore Home downloaden en installeren.