c.
door c. Laarhoven Feb 2, 2016 om 21:24
Computers & telefonie

Ziggo horizon

Waarom meld Ziggo niet dat hun 'nieuwe' Horizonbox' alleen werkt met het koppelen van de tv afstandbediening met bepaalde merken tv's? En waarom reageerd de afstandbediening van de Horizon zo traag dat het wel lijkt dat het uit de jaren60 komt?

Ik ben dit jaar overgestapt van Tele2 naar Ziggo. grote fout van mij.

Het bestellen gaat gewoon goed maar dan begint het ge-erger.

* Ziggo Horizon box ontvangen maar deze had geen scart uitgang (wordt bij bestellen niet gevraag wat voor tv men heeft)

* Geen van bijgeleverd muur aansluit materiaal paste

* Gebled met Ziggo en sturen een monteur 1/2 verlof dag genomen

* Monteur heeft een oude UPS Horizon box geplaatst en alle bekabeling aangsloten/aangepast

* Aantal van mijn favoriete zenders hadden haperend geluid en blokjes in het beeld

* Myprime werkt vaker niet dan wel

* Kan afstandbediening van Horizon niet koppelen met tv

* Afstandbediening reageerd zeer traag op de Horizon box

* Camera's Portforwarden lukt niet op de modem

* Nog maals gebeld met Ziggo,  sturen weer een monteur, weer 1/2 dag verlof genomen

* Monteur heeft gehele bekabeling vervangen en zelfs een verdeelblokje op de houten vloer geschroefd. Ziggo doet niks aan het portfowarding probleem meld de monteur, Monteur kan ook afstandbediening niet koppelen.

* Weer haperend geluid en blokkjes in het beeld, afstandbediening problemen.

* Wederom gebeld met Ziggo, sturen wederom een monteur, weer 1/2 verlof genomen

* Monteur is komen kijken en kan niks doen omdat het probleem bij Ziggo Horizon ligt en niet aan de bekabeling de monteur meld dat er een een software update komt. Afstandbediening koppelen lukte hem ook niet te oude tv

* Storing bleven zich voordoen

* Software update gehad en beeld & geluid problemen zijn opgelost, Myprime wel iets vebeterd maar valt nog regelmatig weg

* Nu het in de woonkamer redelijk werkt begin ik de extra box in de slaapkamer aan te sluiten en heb voor de zekerheid een nieuwe led tv gekocht.

* Box aangeloten volgens aanwijzingen in het boekje, start de box op, taal keuze maar de afstandbediening om dat in te stellen werkt niet!

* Weer gebeld met Ziggo zij weten het ook niet!, sturen weer monteur

* zelf de rest van de dag online onderzoek gedaan en met een handmatige update waarin men de box in het LAN netwerk opneemt, de slaapkamer box wel werkend gekregen. Ziggo telefoon medewerkers weten dat schijnbaar niet!

* Afstand bediening reageerd net zo traag als in de woonkamer

* En krijg de afstandbediening niet met de nieuwe! tv gekoppeld

* Nogmaals gebeld met Ziggo, krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen want mijn nieuwe  Salora tv staat niet in het lijstje van merken die de Horizon qwerty-afstandbediening kan bedienen,

Waarom kan dit ook niet vooraf gemeld worden want dan had ik nooit voor Ziggo gekozen, nu zit ik er voor een jaar aan vast en heb onnodig een nieuwe led tv gekocht

17393 19 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 2, 2016 om 21:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen
tenormin
door tenormin - Feb 2, 2016 om 21:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@c.laarhoven, ik zeg: kom bij de "Ziggo club". Ben net een maand daar. Spijt als haartjes op het hoofd. En niet alleen met TV, welnee, internet, ook tablet, niets werkt. Ik weet niet hoe u zich voelt maar ik voel me ge***** en dat mag uzelf invullen.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dat kan niet kloppen, dat het internet niet werkt, want u zit op het forum.

@laarhoven

Men gaat toch geen nieuwe tv kopen omdat de afstandsbediening niet gekoppeld kan worden?

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2016 om 23:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, u zit nu toch op internet, dat kan niet kloppen!! U schrijft over iets waar u geen idee van hebt en hoe het kennelijk werkt. Ik kon reageren door de reeds bestaande antwoorden, maar moest inloggen; alles was 'uit de lucht'. En echt emailen ging niet meer vanaf 12.25 uur. Dus maak me niet uit voor een jokkenbrok, raadpleeg dan maar (waar u niet aan meedoet) de Ziggo site op Facebook! Is een heel onplezierige reactie uwerzijds. De verbinding is 15 minuten geleden weer hersteld, voor uw informatie.

rv
door rvveen2 - Feb 2, 2016 om 23:46
2 Antwoorden / Vragen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Salora&code=2443

En.......

Ziggo is niet verantwoordelijk voor het merk/type tv die u heeft.

Het klinkt echter dat het binnen komend signaal niet zuiver is.  Hier moet een storings monteur voor komen. Deze moet bewijzen dat het goed is op het lever punt (aop) die geplaatst is met de installatie. Niet Gidion, maar een echte Ziggo storingsmonteur. Ze hebben het druk want ze zijn zeldzaam.

blijf bellen tot ze juiste monteur willen sturen maar blijf wel kalm.

Success

reflecs
door reflecs Feb 3, 2016 om 11:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Salora&code=2443

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2016 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als u kunt reageren op de reeds bestaande antwoorden, hebt u internet. Heel simpel.

Om 21.45 plaatst u hier een reactie, maar om 23.09 zegt u dat een kwartier geleden de verbinding is hersteld.

En dan heeft men even geen internet, so what. Overal komen storingen voor.

jo
door joerieve Jan 11, 2017 om 08:15
31 Antwoorden / 7 Vragen

Weet niet in wel tijdperk jij leeft. Maar tegenwoordig kan je ook internetten op je mobiel en dus bij een ander producer zitten qua mobiel :)

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2016 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

En om 13.20 hebt u nog een reactie geplaatst bij dat rare gedoe met de prijzen van vluegen naar Amerika.

Dus ja, u bent volgens uzelf al een jokkebrok. :-)

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2016 om 02:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT@tenormin: Er was een e-mailstoring, dat is waar ze het op Facebook over hebben. Die storing stond/staat ook vermeld op de site van Ziggo. Ik denk dat je een internetstoring en e-mailstoring door elkaar haalt. Kan gebeuren.
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ziggo-heeft-grote-e-mailstoring

tenormin
door tenormin Feb 3, 2016 om 10:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zal ik inderdaad door elkaar gehaald hebben, ;-) , maar je weet: no brain, no pain!

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 06:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@C.Laarhoven,

Afstandsbediening koppelen aan uw tv zie hier ,

https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/afstandsbediening-koppelen/

Gr
door Grunn1 - Feb 3, 2016 om 07:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zo te lezen heeft u nog een oude beeldbuis tv met scart aansluiting. Het kan inderdaad kloppen dat de afstandsbediening niet is te koppelen met dit soort oudere tv's tevens zal ook de beeldkwaliteit op oudere tv's minder zijn.
Volgens de link van Marita zou een Solara tv gewoon te koppelen zijn met de afstandsbediening met code 2443.

@Tenormin en @Tijger persoonlijke vetes graag ergens anders uitvechten en alleen reageren op de vraag indien je een duidelijk antwoord kan geven. Het is wel duidelijk dat sommige forum gebruikers hun persoonlijke hetze tegen o.a. Ziggo en Mediamarkt hier aan iedereen kenbaar willen maken maar dit lijkt me daarvoor geen geschikte plek.
En nee ik behoor niet tot die "Ziggo club" van Tenormin maar ben al jaren een tevreden klant van Ziggo. Goede beeldkwaliteit en groot zender aanbod en snel internet met relatief weinig storingen zeker gezien de concurentie.

marita567
door marita567 Feb 3, 2016 om 08:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@epcot ,  Ts heeft een nieuwe Salora tv gekocht .

Cookies
door Cookies Feb 3, 2016 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita567: what's the difference?

costnix
door costnix Jan 11, 2017 om 04:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: Binnen een merk kunnen de codes van de afstandsbediening verschillen.

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: epcot had alleen de naam verkeerd geschreven, het gaat dus gewoon om hetzelfde merk.

simon55
door simon55 - Feb 3, 2016 om 10:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt ook eens vragen of de monteur t kastje wat buiten staat waar u signaal vandaan komt eens onder de loep neemt want de transponder die daar in zit kan waarschijnlijk defect zijn

door 1953 Feb 3, 2016 om 11:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Binnenshuis kan het oké zijn, buitenshuis kan het niet oké zijn.

Schuld werd vaak gelegd door de komst van de 4G-mast. Lulkoekverhaal!

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2016 om 10:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot

Als iemand beweert geen internet te hebben, maar hier wel via zijn of haar aansluiting reacties kan plaatsen, kan dat dus niet kloppen. Heeft helemaal niets met persoonlijke vetes te maken. Ik heb zelf geen Ziggo, dus mijn oordeel gaat niet over Ziggo.

En wanneer en hoe ik reageer, maak ik zelf wel uit. Klachten kunt u indienen bij de redactie.

door 1953 - Feb 3, 2016 om 11:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Herkende uw situatie als vanouds en nog steeds onverbeterd.

* Aantal van mijn favoriete zenders hadden haperend geluid en blokjes in het beeld#
Kan de kanalen nog steeds opdreunen: 13 ZIGGO TV; 70 TV5; 74 Mediaset Italia; 123 ID; 136 Horse & Country enzovoort.

ZIGGO was op een gegeven moment het gezever van mij zat, dus trokken zijzelf de stekker uit het contract. Terwijl ik had gedreigd per 1 juli 2016 ZIGGO te verlaten als het niet zou verbeteren. Ook geschreven de Horizonbox twee hoog vanuit het raam te gooien. Had 1½ week de tijd om een contract met KPN aan te gaan.  KPN ook niet zaligmakend. Kan ZIGGO nog steeds bekijken in beperkte mate via een coaxkabel vanuit de muur rechtstreeks op de televisie. Sterker nog kanaal 13 ZIGGO TV kan ik ongestoord bekijken, wat met de Horizonbox niet lukte.

Blijkbaar zijn ze bij ZIGGO ook niet gelukkig met de Horizonbox - I hate Samsung! - made by Samsung, want er zijn andere boxen van een ander merk besteld ter verbetering. Een miljoenenorder aan boxen!

De afstandsbediening van de Horizonbox is verre van ideaal, die heeft menig keer de hoek van het huis gezien, wat een thyphusding was dat.

Teletekst was ook rampzalig!

door 1953 - Feb 3, 2016 om 11:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Met de internet(snelheid) is niets mis mee bij ZIGGO dat gezegd hebbend. Dat staat buiten kijf goed werkend.

Horizonbox is het zwaktste punt: alleen HDMI of Scart!

reflecs
door reflecs - Feb 3, 2016 om 12:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft het portforwarding. Heeft u hier iets aan? https://hackflag.org/forum/showthread.php?mode=linear&tid=5450&pid=70805

gn
door gn van schaik - Aug 24, 2016 om 15:36
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de horizon box ontvangen en aangesloten, het zou een half uur duren voor ik verbinding had maar na 3 uur nog steeds niks alleen een melding 1060. Ik heb met ziggo gebeld en er kwam een monteur. Echter kon hij het probleem niet oplossen  omdat zij mijn box niet hadden aangemeld, nu 3 dagen later nog steeds geen verbinding. Weer met ziggo gebeld ze zijn ermee bezig er schijnt een storing te zijn . Nu moet ik af en toe kijken of hij het al doet, zijn er meer mensen die hier last van hebben. Ps een vriend van mij die vlakbij woont heeft dezelfde box en hij heeft wel beeld, rara hoe kan dat.

getty
door getty Aug 24, 2016 om 16:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gisteren horizon gekregen en aangesloten. Werkt prima, vergt wel wat technische kennis om het aan te sluiten

marita5
door marita5 Aug 24, 2016 om 16:30
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Gn van Schaik , plaats uw probleem op het ziggo forum , zijn medewerkers actief , klik op de rode regel .https://community.ziggo.nl/televisie-gebruiken-95/horizonbox-fout-1060-12238

Ka
door Kabelventje - Jan 10, 2017 om 23:49
1 Antwoorden / Vragen

Niet om het een of ander, maar 95% van de klachten met en over internet/tv providers is te wijten aan onkunde , te hoge verwachtingen en slechte binnenhuis installatie's. Er worden te pas en te onpas versterkers, splitters en range extenders geplaatst zonder enige kennis van zaken. (Ook door " installateurs")Men heeft ook vaak te hoge verwachtingen van b.v. draadloze verbindingen. Er word hierin geen rekening gehouden met muren, verdiepingen, bouwmaterialen en signalen in de omgeving.  Ook worden de invloeden van 4G telefonie/data op de TV ontvangst onderschat. Dan zie je pas wat een stekker met plastic kapje voor meuk is. En gewoon stug volhouden " Ja maar vroeger had ik geen problemen" Duhh....  En dit is maar een kleine greep. Ook veel gehoorde klacht: "Ik haal de beloofde snelheid niet", nee.. blijkt vaak allerlei troep op PC te zitten die dit onderuit haalt. Heel vaak word ook niet rekening gehouden met het feit dat ook al heb je een supersnelle draadloze verbinding , toch het apparaat met de laagste snelheid ,die van de rest bepaald.

Dus kijk eerst eens alle apparaten en bekabelingen van je zelf eens goed na alvorens te klagen.....

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 11, 2017 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beetje laat kabelventje! Topic is bijna een jaar oud.

Ma
door Mat Matheij - Jan 11, 2017 om 00:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

U bestelt een Horizonbox en heeft-of had een TV met scartaansluiting. Tja dan trap je met een Olifant niet een muis maar zoiets als een vlieg dood. Voorheen had KPN, het veel bekritiseerde Online alleen maar HDMI uitgangen, bij KPN soms met Audio soms niet. Nu bestaat HDMI al tien jaar. Ook toen HD TV er niet was. En nu neemt u de Belgische Salora TV die in geen lijst voorkomt. De klachtenlijst lijkt eindeloos maar beperkt zich tot enig ongemak. Doe Ziggo de groeten.

marita5
door marita5 Jan 11, 2017 om 07:39
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Mat Matheij , leees datum van dit topic , is bijna 1 jaar geleden .

Ma
door Mat Matheij Jan 13, 2017 om 00:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heb daar niet op gelet. Dit soort gedateerde info moet er dan ook niet op staan. Bedankt voor de info echter dit soort vragen moeten er gewoon uit. Het topic is voor sommigen nog steeds aktueel.

costnix
door costnix - Jan 11, 2017 om 04:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch niet gelijktijdig aan het uploaden? Hierdoor gaat de downloaden snelheid met een rotgang achteruit!

marita5
door marita5 Jan 11, 2017 om 07:40
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Costnix , topic is bijna 1 jaar geleden .

costnix
door costnix Jan 11, 2017 om 08:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas: u meent het? Echt waar?
Maar heeft u de reacties van @Kabelventje en @Matmatheij niet gezien?

Cookies
door Cookies Jan 11, 2017 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: klopt niet wat je schrijft over up-/downloaden. Het zou kloppen als het over adsl gaat.