La
door Lagoa Jan 22, 2019 om 11:57
Elektronica & tv

Canaldigitaal wijzig contract van € 9,95 na bijna € 25.

In maart 2017 ben ik ingegaan op een telefonisch aanbod mijn abonnement bij canaldigitaal met 2 jaar te verlengen voor een vaste prijs van € 9,95 per maand. M.a.w. dit loopt tot maart 2019. Omstreeks september 2018 meldde mij dat de prijs verhoogd zou worden naar bijna € 25 per maand. Ik gaf aan dat dit contract breuk was van canaldigitaal en ik dan het contract wilde beëindigen. Of dat zij het  omzetten na het App appartement van €9. 95 per maand, wat overigens per maand op te zeggen is. Dat kon niet en ik gaf aan het verhoogde bedrag niet te willen betalen en dat zij mij dan maar af moesten sluiten. Dat is bevestigd op 7 december jl. toch menen zij dat ik tot het eindecontractdatum het door hun (inclusief allerlei bedragen zoals aan- en afsluitkosten) verhoogde bedrag verschuldigd ben. Naar meer dan 15 jaar gebruik hebben gemaakt ben ik erg teleurgesteld in Canaldigital . Wat is mijn recht?

2145 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2019 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met App appartement?

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2019 om 12:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u destijds de actievoorwaarden gelezen en wat er in uw contract staat?
Ik begrijp dat van App appartement ook niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2019 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dat telefonische aanbod ook zwart op wit bevestigd gekregen?

ne
door neodutchio - Jan 22, 2019 om 13:03
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u niet het eerste jaar 10 euro korting gekregen op het abonnement? Soortgelijke topics zijn al vaker voorgekomen namelijk. Na een jaar betaald u dan €19,95 per maand en dat abonnement is in prijs verhoogd. Net zo als elk abonnement trouwens. Op het moment van de prijsverhoging had u kunnen opzeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2019 om 13:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb ooit canal digitaal gehad en het lijkt mij dat een abonnementsprijs van %9,95 erg laag is en dan is het, als al gemeld, inderdaad van belang dat u dat schriftelijk heeft. Daarmee heeft u dan bewijs voor de gemaakte afspraak m.b.t. de door u genoemde €9,95.

Afschrijvingsinformatie is ook bruikbaar.
Hoe dan ook ben u volgens de wetgeving gerechtigd om bij een éénzijdige contractwijziging uw overeenkomst als beëidigd te beschouwen en hoe dan ook, als u niet verlengd eindigt het zelfs van rechtwege en zie ik geen enkele reden dat men u dan nog bijv. afsluitkosten in rekening kan resp. mag brengen.
(Tenzij dat wel in de overeenkomst was geregeld m.b.t. afloop contract).
Ubent op geen enkele wijze het hogere bedrag verschuldigd als dat afwijkt van de overeenkomst. Het is dus mogelijk dat u volgens die overeenkomst wel kosten verschuldigd bent als u voor maart 2019 zou beëindigen. Herhaald, tot beëindiging op einde contract datum mag men niet eenzijdig de abonnementprijs wijzigen.

ne
door neodutchio Jan 22, 2019 om 17:01
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Elke aanbieder heeft in zijn av staan dat er een prijsaanpassing jaarlijks kan en mag plaats vinden. Dus om die reden moet TS gewoon de hogere prijs betalen. En ja, opzeggen kon ten tijde van de prijsverhoging.

Uitgaande van andere topics hier is het zeer waarschijnlijk dat TS een abonnement heeft waarin je het eerste jaar 10 euro per maand korting krijgt.

marita5
door marita5 - Jan 22, 2019 om 13:52
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lagoa ,

De voorwaarden :

Artikel 11.
Wijzigingen 11.

1 Canal Digitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen, de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten en/of het set top box-pakket te wijzigen. Canal Digitaal maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen.

11.2 De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen indien de wijziging objectief ten nadele van de Klant strekt, mits de opzegging vóór de ingangsdatum van de wijziging door Canal Digitaal is ontvangen.

11.3 De volgende wijzigingen worden niet aangemerkt als een wijziging in de zin van artikel 11.1 en vormen derhalve geen grond voor opzegging: a. Verlaging van enige Vergoeding; b. Wijzigingen die noch in het voordeel, noch in het nadeel van de Klant zijn (“neutrale wijzigingen”); c. Wijzigingen die noodzakelijk zijn op grond van wetgeving of enige andere door de overheid vastgestelde regeling of maatregel of een voor de branche relevante gerechtelijke uitspraak; d. Verhoging van Vergoedingen met de inflatiecorrectie op basis van het bepaalde in artikel 6.2; e. De beslissing van Canal Digitaal om programmaonderdelen ongecodeerd uit te zenden, zodat ook personen die geen Abonnement hebben deze kunnen bekijken.

https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/algemene-voorwaarden-canal-digitaal.pdf

 Of dat zij het  omzetten na het App appartement van €9. 95 per maand

Bedoeld u met het omzetten App , Alles Van Tv in 1 app ?

https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/aanbod/

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2019 om 15:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, m.i. geldt hier wel de vraag of Art. 11 lid 1 wel conform onze nationale overeenkomstwetgeving is. In ieder geval zou het aspect van billijkheid/redelijkheid aan de orde kunnen zijn bij een wijziging van € 9,95 naar € 25,00

costnix
door costnix Jan 22, 2019 om 17:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij dat Alles in 1 app een extra is bij een Canal Digital abonnement is en moet je extra voor betalen.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2019 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor die app hoef je niet extra te betalen als je een abonnement hebt.

panter22
door panter22 - Jan 22, 2019 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

Het contract kon je opzeggen vanwege de prijsverhoging, (zie link Marita5) Uiteraard schriftelijk.
Eerst doe je dat ook, ws telefonisch, maar dan ga je van alles doen, wat je beter niet had kunnen doen.
Canal digital wilde het huidige contract niet omzetten in een goedkoper contract.Dat weet je dan.
Daar had je het bij moeten laten en een andere provider kiezen.
In plaats daarvan zeg je het contract niet op maar wil je de verhoging niet betalen en je wilt dat Canal digital je maar af moet sluiten,
Dat doen ze dus keurig.
Op dat moment ben je een wanbetaler. Dat betekent dat  je je contract moet uitdienen en de extra kosten betalen.
Je had naar de geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten kunnen gaan toen je het niet eens werd met Canal digital,, maar het conflict dat je hebt is onderhand al meer dan 3 maanden gelden. Dan kan nu niet meer, Je zult nu moeten betalen.
Kijk in de algemene voorwaarden bij artikel 18.