Nieuwe senseo toch geen garantie
Ik heb 2 1/2 jaar geleden bij onze lokale cafetaria een roestvrij stalen senseo bij elkaar gespaard.
Onze eigen senseo was nog goed dus hebben we de nieuwe weg gezet.
Ook omdat ons huis te koop staat en ik deze senseo in mijn nieuwe keuken pas wilde gebruiken.
Nu ging laatst onze oude senseo kapot en dus pakte ik de roestvrij stalen uit de kast.
Maar bij de eerste keer doorspoelen {wat volgens de gebruiksaanwijzing moet}sprong de aardlek eraf,en na meerdere keren te hebben geprobeerd ook andere stopcontacten blijkt er dus kortsluiting in het apparaat te zitten.
Dus contact gezocht met philips maar die zeggen dat na 2 jaar de garantie is verlopen en dus niets voor mij willen doen.
Als ik het apparaat nu al die tijd zou hebben gebruikt dan begrijp ik hun reactie,maar hij is splinter nieuw {aantoonbaar}
Er heeft nog nooit een koffiepad in gezeten.
Ik mag toch van een nieuw philips apparaat toch wel verwachten dat die het gewoon doet.
We hebben de rechtsbijstand ook al gebeld maar die kunnen niets voor me doen omdat de schade onder de 200 euro is.
Wie heeft nog een idee.
Heel vervelend maar 2 jaar garantie gaan in op datum van aankoop of levering.
Of u het apparaat nu veelvuldig of nooit heeft gebruikt maakt niet uit, de twee jaar zijn voorbij.
Wel zou u bij de leverancier (ligt moeilijk want geen dealer) vragen of zij u een stuk coulance op de reparatie willen geven.
Ik kan me voorstellen dat u enorm baalt maar er is weinig aan te doen denk ik.
Succes
MAstag
Heel zwart wit gezegd is het niet het probleem van Philips dat jij het apparaat 2,5 jaar ongebruikt in de kast zet.
100% zekerheid geeft het niet, maar wellicht dat u de volgende keer als u van plan bent om een apparaat nog niet direct te gaan gebruiken het voor de zekerheid beter eenmalig kunt uitproberen.
2 jaar garantie is 2 jaar garantie. Of je het product nu wel of niet gebruikt. Je mag verwachten dat een nieuw product in orde is maar dat is niet altijd de realiteit. in jouw geval heel zuur maar niks aan te doen helaas.
Het zou echter van coulance en klantvriendelijkheid getuigen als u toch een nieuw apparaat geleverd krijgt omdat u kunt aantonen dat dit apparaat nog niet gebruikt is.
Minpuntje t.a.v. de service van Philips.
babette0162
Mogelijk kun je nog eens kontakt opnemen met het bewuste cafetaria en vragen of zij nog een duit in het zakje kunnen/willen doen.
ReadAC.
Tuurlijk, wat denk jezelf?
Waar blijft je "tip" om het fraaie bedrijfje te informeren dat je deze zeer ernstige zaak hebt gepost op deze site...
Op de eerste plaats wil ik u namens Philips graag excuses aanbieden voor het feit dat u hinder ondervindt van uw Senseo. Onze producten staan in het algemeen bekend om hun duurzaamheid en hoge mate van betrouwbaarheid.
Ik raad u aan om contact op te nemen met de Philips helpdesk, op deze manier kunnen wij mogelijke oplossingen met u bespreken. U kunt de helpdesk bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Wanneer u contact met de helpdesk opneemt, vergeet niet uw dossiernummer te vermelden. Uw dossiernummer is: 50-790516698.
Met vriendelijke groet,
Philips Nederland
Allereerst wil ik iedereen die heeft gereageerd heel hartelijk danken.
Zoals jullie kunnen lezen moest ik contact op nemen met philips en werd er bekeken wat er voor oplossing zou komen.
Heb ik gedaan en wat denk je ,nee sorry mevrouw we kunnen niets voor u doen de garantie is verlopen,
Reageer dan niet op mijn oproep wat een k... bedrijf.
Eerst net doen of ze het begrijpen en je willen helpen,staat wel leuk op een site als deze je eigen goed voor willen doen,en je dan dood leuk afwimpelen.
Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.
babette0162 schreef op woensdag 16 mrt 2011, 11:39: Allereerst wil ik iedereen die heeft gereageerd heel hartelijk danken.
Zoals jullie kunnen lezen moest ik contact op nemen met philips en werd er bekeken wat er voor oplossing zou komen.
Heb ik gedaan en wat denk je ,nee sorry mevrouw we kunnen niets voor u doen de garantie is verlopen,
Reageer dan niet op mijn oproep wat een k... bedrijf.
Eerst net doen of ze het begrijpen en je willen helpen,staat wel leuk op een site als deze je eigen goed voor willen doen,en je dan dood leuk afwimpelen.
Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.
Mevrouw, u heeft geen poot om op te staan! U kiest er zelf voor om het apparaat ongebruikt en ongetest in een kast te zetten. Het apparaat heeft 2 jaar garantie. Dan blijkt na 2,5 jaar het apparaat defect. Philips staat in zijn recht door niets voor u te doen. Naar de geschillencommissie stappen zal u niets opleveren. U kunt met krachttermen gaan gooien, maar de garantie is nu eenmaal verlopen. Bittere pil? Zeker, maar u heeft gewoon echt heel erg pech.
Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.
Welke geschillencommissie dan?
Je hebt dat ding bij de snackbar bijeen gespaard... De geschillencommisie patatbakkers?
Ik wens je veel succes met deze heilloze actie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer