ba
door babette0162 Mar 9, 2011 om 20:41
Elektronica & tv

Nieuwe senseo toch geen garantie

Ik heb 2 1/2 jaar geleden bij onze lokale cafetaria een roestvrij stalen senseo bij elkaar gespaard.
Onze eigen senseo was nog goed dus hebben we de nieuwe weg gezet.
Ook omdat ons huis te koop staat en ik deze senseo in mijn nieuwe keuken pas wilde gebruiken.
Nu ging laatst onze oude senseo kapot en dus pakte ik de roestvrij stalen uit de kast.
Maar bij de eerste keer doorspoelen {wat volgens de gebruiksaanwijzing moet}sprong de aardlek eraf,en na meerdere keren te hebben geprobeerd ook andere stopcontacten blijkt er dus kortsluiting in het apparaat te zitten.
Dus contact gezocht met philips maar die zeggen dat na 2 jaar de garantie is verlopen en dus niets voor mij willen doen.
Als ik het apparaat nu al die tijd zou hebben gebruikt dan begrijp ik hun reactie,maar hij is splinter nieuw {aantoonbaar}
Er heeft nog nooit een koffiepad in gezeten.
Ik mag toch van een nieuw philips apparaat toch wel verwachten dat die het gewoon doet.
We hebben de rechtsbijstand ook al gebeld maar die kunnen niets voor me doen omdat de schade onder de 200 euro is.
Wie heeft nog een idee.

6439 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend maar 2 jaar garantie gaan in op datum van aankoop of levering.
Of u het apparaat nu veelvuldig of nooit heeft gebruikt maakt niet uit, de twee jaar zijn voorbij.
Wel zou u bij de leverancier (ligt moeilijk want geen dealer) vragen of zij u een stuk coulance op de reparatie willen geven.

Ik kan me voorstellen dat u enorm baalt maar er is weinig aan te doen denk ik.

Succes

MAstag

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel zwart wit gezegd is het niet het probleem van Philips dat jij het apparaat 2,5 jaar ongebruikt in de kast zet.
100% zekerheid geeft het niet, maar wellicht dat u de volgende keer als u van plan bent om een apparaat nog niet direct te gaan gebruiken het voor de zekerheid beter eenmalig kunt uitproberen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 jaar garantie is 2 jaar garantie. Of je het product nu wel of niet gebruikt. Je mag verwachten dat een nieuw product in orde is maar dat is niet altijd de realiteit. in jouw geval heel zuur maar niks aan te doen helaas.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou echter van coulance en klantvriendelijkheid getuigen als u toch een nieuw apparaat geleverd krijgt omdat u kunt aantonen dat dit apparaat nog niet gebruikt is.

Minpuntje t.a.v. de service van Philips.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

babette0162

Mogelijk kun je nog eens kontakt opnemen met het bewuste cafetaria en vragen of zij nog een duit in het zakje kunnen/willen doen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk, wat denk jezelf?
Waar blijft je "tip" om het fraaie bedrijfje te informeren dat je deze zeer ernstige zaak hebt gepost op deze site...

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats wil ik u namens Philips graag excuses aanbieden voor het feit dat u hinder ondervindt van uw Senseo. Onze producten staan in het algemeen bekend om hun duurzaamheid en hoge mate van betrouwbaarheid.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de Philips helpdesk, op deze manier kunnen wij mogelijke oplossingen met u bespreken. U kunt de helpdesk bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Wanneer u contact met de helpdesk opneemt, vergeet niet uw dossiernummer te vermelden. Uw dossiernummer is: 50-790516698.

Met vriendelijke groet,

Philips Nederland

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst wil ik iedereen die heeft gereageerd heel hartelijk danken.
Zoals jullie kunnen lezen moest ik contact op nemen met philips en werd er bekeken wat er voor oplossing zou komen.
Heb ik gedaan en wat denk je ,nee sorry mevrouw we kunnen niets voor u doen de garantie is verlopen,
Reageer dan niet op mijn oproep wat een k... bedrijf.
Eerst net doen of ze het begrijpen en je willen helpen,staat wel leuk op een site als deze je eigen goed voor willen doen,en je dan dood leuk afwimpelen.
Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

babette0162 schreef op woensdag 16 mrt 2011, 11:39: Allereerst wil ik iedereen die heeft gereageerd heel hartelijk danken.
Zoals jullie kunnen lezen moest ik contact op nemen met philips en werd er bekeken wat er voor oplossing zou komen.
Heb ik gedaan en wat denk je ,nee sorry mevrouw we kunnen niets voor u doen de garantie is verlopen,
Reageer dan niet op mijn oproep wat een k... bedrijf.
Eerst net doen of ze het begrijpen en je willen helpen,staat wel leuk op een site als deze je eigen goed voor willen doen,en je dan dood leuk afwimpelen.
Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.

Mevrouw, u heeft geen poot om op te staan! U kiest er zelf voor om het apparaat ongebruikt en ongetest in een kast te zetten. Het apparaat heeft 2 jaar garantie. Dan blijkt na 2,5 jaar het apparaat defect. Philips staat in zijn recht door niets voor u te doen. Naar de geschillencommissie stappen zal u niets opleveren. U kunt met krachttermen gaan gooien, maar de garantie is nu eenmaal verlopen. Bittere pil? Zeker, maar u heeft gewoon echt heel erg pech.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ik ben nog niet klaar met philips ik ga nu de geschillen commissie inschakelen,ik ben het nu beu.

Welke geschillencommissie dan?
Je hebt dat ding bij de snackbar bijeen gespaard... De geschillencommisie patatbakkers?
Ik wens je veel succes met deze heilloze actie.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw,

Via deze weg wil ik u toch nogmaals verzoeken om telefonisch contact met mij op te nemen. U bent helaas niet goed ingelicht door mijn collega, want Philips heeft wel degelijk een passende oplossing voor u. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn collega geen contact gegevens van u heeft genoteerd.

U kunt mij bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Vergeet niet uw referentienummer bij de hand te houden als u contact met mij opneemt, uw referentienummer is: 50-790516698.

Ik hoop u snel te woord te mogen staan!

Met vriendelijke groet,

Linde Bosboom
Philips Nederland

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, TS, is dat even boffen. Waar maak je dat nog mee....

En misschien moet je in je eigen netwerk kenbaar maken dat er nog steeds fraaie bedrijven zijn die het netjes op willen lossen, hoewel je daar eigenlijk geen enkel recht op hebt.

(vrij naar een deskundige....)

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen die hebben gereageerd op mijn verhaal.
Ik wil even laten weten dat alles naar tevredenheid is opgelost.
Ik heb de toezegging van philips dat ik een nieuwe senseo krijg.
Daarmee laten ze toch zien dat ze wel degelijk een goeie service verlenen.
Eind goed al goed

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, wat mij betreft zijn ze knettergek, want u heeft geen recht op vervanging. Leuk dat ze het doen, dat wel.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

babette0162 schreef op maandag 21 mrt 2011, 15:20: beste mensen die hebben gereageerd op mijn verhaal.
Ik wil even laten weten dat alles naar tevredenheid is opgelost.
Ik heb de toezegging van philips dat ik een nieuwe senseo krijg.
Daarmee laten ze toch zien dat ze wel degelijk een goeie service verlenen.
Eind goed al goed

Mooi zo. Pluspuntje voor Philips. Fijn dat het zo opgelost wordt.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Kijk, dat is nou KLANTENSERVICE!
(En het heeft waarschijnlijk wel geholpen dat het op deze site vermeld is!)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

babette0162 schreef op maandag 21 mrt 2011, 15:20: beste mensen die hebben gereageerd op mijn verhaal.
Ik wil even laten weten dat alles naar tevredenheid is opgelost.
Ik heb de toezegging van philips dat ik een nieuwe senseo krijg.
Daarmee laten ze toch zien dat ze wel degelijk een goeie service verlenen.
Eind goed al goed

Dan zou ik op zijn minst toch een excuses van jou richting Philips verwachten omdat je ze eerst uitmaakt voor k.. bedrijf.