du
door duifje1959 Aug 23, 2012 om 11:09
Elektronica & tv

Senseo quattro

Ik heb op 24 mei 2012 een Senseo quattro gekocht.
Op 6 augustus constateerde ik dat er, als ik op 2 kopjes koffie druk, dat er maar 1 kopje uitkwam.
Hierop heb ik de senseo ontkalkt en de koffiepadhouders in sodawater uitgekookt. Het probleem was niet verholpen.
Philips gebeld, probleem uitgelegd en het apparaat werd opgehaald. Na 2 weken apparaat terug en was volgens reparateur in orde. Wat blijkt, ze hebben naar heel iets anders dan de klacht gekeken. Nu moet ik weer mijn apparaat 2 weken missen.
Hebben meer mensen dit probleem?

12224 29 Rapporteer

vagcom
door vagcom - Aug 23, 2012 om 11:31
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=duifje1959]
Hebben meer mensen dit probleem?

Ja hoor! veel mensen hebben dit probleem....
Iedereen maakt weleens een foutje, ook bij Philips werken mensen.

Zorg dat u nooit een foutje maakt dan kunnen ze u tenminste niets verwijten.

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 23, 2012 om 12:03
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb zelf geen Senseo maar een Nespresso, toen deze stuk ging kreeg werd hij thuis opgehaald en kreeg ik een vervangend apparaat, ik was best verbaasd eigenlijk.

Wat jouw probleem betreft: Als ik iets terug moet brengen of sturen zorg ik er altijd voor dat er een papier met het euvel aan het apparaat of de doos vastgeplakt zit. Ik maak overigens ook een merktekentje op het apparaat om te zien of ik het ook daadwerkelijk terug krijg (handig om te zien of je een nieuwe hebt of je eigen apparaat terug krijgt want soms zeggen ze dat je een nieuwe krijgt terwijl dat niet zo is..).

dearagain
door dearagain - Aug 23, 2012 om 12:10
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Ik raad je aan om met de Philips reparatiedienst te overleggen of je in aanmerking zou kunnen komen voor een (tijdelijk) vervangend aparaat.

readagain

zwemmer
door zwemmer - Aug 23, 2012 om 13:33
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Rare vraag: hebben meer mensen dit probleem? Het gaat om werkzaamheden die niet juist uitgevoerd zijn. Als het nu een gebrek aan een artikel betrof dan had ik je vraag nog begrepen, maar in dit geval dus niet.

jo
door jorisw - Aug 23, 2012 om 13:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=duifje1959 schreef op donderdag 23 aug 2012, 11:09]
Philips gebeld, probleem uitgelegd en het apparaat werd opgehaald. Na 2 weken apparaat terug en was volgens reparateur in orde. Wat blijkt, ze hebben naar heel iets anders dan de klacht gekeken.

Dit soort dingen kunnen gebeuren. Je kent vast wel het spelletje dat je in een kringetje een zin aan je buurman fluistert en dan afwachten wat er aan het einde van de cirkel overblijft van de originele zin.

In iets mindere mate kan dat hier ook gebeurt zijn natuurlijk. Jij legt het probleem uit aan iemand, die ander denkt dat hij/zij het begrijpt, en draagt het over aan een ander die ook weer denkt dat het duidelijk is. Zolang menselijke communicatie niet 100% perfect is, zullen dit soort dingen blijven bestaan. Doe je weinig aan.

du
door duifje1959 - Aug 23, 2012 om 15:25
11 Antwoorden / 7 Vragen

Een mens kan altijd fouten maken. Maar ik had er zelfs een briefje bijgedaan met alle gegevens, zowel van mezelf als van het apparaat, en de klacht omschreven.
Ik heb er alle begrip voor als mensen fouten maken maar een dubbele fout?

Met mijn vraag of meer mensen dit probleem hadden wordt heftig gereageerd.
Mijn vraag was 2-ledig.
1. Probleem met senseo quattro
2. Onjuiste formulering (door klantenservice en niet door mezelf).

vl
door vlinder30 - Aug 24, 2012 om 13:48
52 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben ook een senseo Quattro, jul-aug 2010 gekocht bij BCC.
Ook hier dit probleem gehad, terug naar BCC en idd na 2wkn retour ontvangen (wel leen senseo meegekregen trouwens, maar dit is een stukje service van de zaak vlgs.mij). Het euvel was verholpen, er was idd een onderdeel kapot (kan er helaas niet meer op komen wat het was), wat vlgs.BCC bijna een standaard probleem was wat kapot ging bij die dingen, dus zou (ook bij Philips) bekend moeten zijn wat het is. Zou ze het probleem telf. uitleggen en dan krijg je vast wel respons van hun. Waar heb je het apparaat gekocht, zit toch garantie op via de winkel (?)

lon63
door lon63 - Aug 24, 2012 om 13:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad met mijn Senseo Quattro. Ik heb hem via de winkel waar ik hem had gekocht teruggestuurd. Die winkel gaf mij een leenapparaat mee.
Mijn 'gerepareerde' Senseo was na 3 weken weer terug. Helaas probleem niet opgelost. Weer teruggebracht, weer opgestuurd, weer retour zonder gerepareerd te zijn. Toen vond de winkelier het welletjes en gaf mij een nieuwe Senseo. Hij zei dat hij het verder wel met Philips zou regelen. Kijk dat vind ik nou service! Naam winkelier: Bachman in Breda! Een warme douche zou ik zeggen.

ma
door marlies - Aug 24, 2012 om 14:06
17 Antwoorden / 3 Vragen

Zelfde probleem gehad met hetzelfde resultaat - dus 2 keer een "foutje". Daarna begon het apparaat te lekken. Wederom..terug. Toen het z.g. gerepareerd was, bleek het apparaat nog steeds te lekken. Einde oefening Senseo voor mij. Na het opmaken van de pads...weg met dat ding.
Moet er trouwens even off-topic bij vermelden, dat Philips bij mij althans nou niet bekend staat als klantvriendelijk. Dure stofzuiger gaf problemen binnen de garantietijd, maar de behandeling van de klacht duurde zo lang, dat de garantie was verstreken en dat werd mij op een bijzonder asociale wijze door een Philips medewerkster bekend gemaakt.
Ik heb wat koffie zetten betreft een méér dan uitstekende ervaring met Nespresso. De service is werkelijk fantastisch. Ik had nl. per ongeluk bij mijn dochter een opvangbakje voor de capsules weggegooid. Email gestuurd, direct antwoord waarin men mij de technische en andere gegevens van het apparaat vroeg (een "oud" model) en binnen 3 dagen een vervangend bakje ontvangen - gratis. Kijk...dàt is service.

di
door diversion - Aug 24, 2012 om 14:26
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dit probleem zelf gelukkig nog niet gehad met mijn toestel, maar op de site www.kieskeurig.nl is een levendige discussie aan de gang hierover en hierbij staan ook antwoorden van Philips zelf over wat te doen. Het lijkt erop dat de meeste klachten wel goed worden opgelost en dat je zelfs geen aankoopbon nodig hebt om je apparaat te kunnen laten maken. Hopelijk blijft die van mij het wel goed doen.

ma
door marlies - Aug 24, 2012 om 14:34
17 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diversion schreef op vrijdag 24 aug 2012, 14:26]Ik heb dit probleem zelf gelukkig nog niet gehad met mijn toestel, maar op de site www.kieskeurig.nl is een levendige discussie aan de gang hierover en hierbij staan ook antwoorden van Philips zelf over wat te doen. Het lijkt erop dat de meeste klachten wel goed worden opgelost en dat je zelfs geen aankoopbon nodig hebt om je apparaat te kunnen laten maken. Hopelijk blijft die van mij het wel goed doen.
Ik kan die discussie op kieskeurig.nl niet vinden. Op welke wijze kwam u daar?

b.
door b.veld - Aug 24, 2012 om 14:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een probleem gehad met de dosering; kopjes ( originele Senseo-kopjes ) stroomden bijna over. Apparaat retour gebracht naar verkoper ( Expert ), maar pas na 2 weken kreeg ik het apparaat terug: dosering nog niet oké. Wij hebben bij Blokker maar andere koffie-glazen gekocht, werkt nu redelijk. Maar zou geen Senseo meer kopen.

di
door diversion - Aug 24, 2012 om 14:50
103 Antwoorden / 7 Vragen

Op de site www.kieskeurig.nl zoeken op "Senseo Quadrante" en vervolgens kijken bij "Reviews" en "Vragen en antwoorden".

ma
door marlies - Aug 24, 2012 om 14:57
17 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diversion schreef op vrijdag 24 aug 2012, 14:50]Op de site www.kieskeurig.nl zoeken op "Senseo Quadrante" en vervolgens kijken bij "Reviews" en "Vragen en antwoorden".
Bedankt.

re
door red1 - Aug 24, 2012 om 15:41
329 Antwoorden / 1 Vragen

Heerlijk , wij hebben een normale koffiezetter van meneer phillips . kost slechts 19 eurie's . werkt al 15 jaar zonder ellende!!!! en de kofffie smaakt ook beter !! Op zijn Rotterdams gezegt : pleur weg dat ding !! En zet normale koffie !!!

di
door diversion - Aug 24, 2012 om 15:49
103 Antwoorden / 7 Vragen

Dat ligt natuurlijk helemaal aan je eigen smaak. Zelf zou ik na al die jaren niet meer op gewone filterkoffie kunnen overstappen. Ik heb een Senseo voor "het dagelijkse bakkie" en een Nespresso voor in het weekend (want voor elke dag zijn die cups veel te duur), aangezien die koffie nóg lekkerder is dan die van de Senseo.

si
door sietske - Aug 24, 2012 om 18:13
42 Antwoorden / 12 Vragen

wij hebben juist het omgekeerde gehad met een senseo. Zette een kopje, liep weg, ging het apparaat spontaan een volgend kopje zetten. Liep dus al het water over het bureau heen.
Terug naar de winkel, opgestuurd naar Philips. Twee weken later weer opgehaald in de winkel, zou gerepareerd zijn, maar bleek nog steeds spontaan een extra kopje te zetten. Weer terug naar de winkel(BCC). Hier kreeg ik van de winkel een nieuw apparaat aangeboden, geen problemen meer gehad gelukkig.
Ik heb Philips hier nog over benaderd, het apparaat was immers net nieuw, 2 maanden oud en ik heb er in totaal 4 keer van Leiden naar Zoeterwoude moeten rijden, maar Philips wilde absoluut niets weten van een schadevergoeding voor bijvoorbeeld de benzine. Ook de mogelijkheid het apparaat bij mij thuis op te halen en terug te laten bezorgen deden ze niet aan! Ik kreeg als stank voor dank een zakje ontkalker, wat ik al lang bij de aankoop van het apparaat had aangeschaft.
Vroeger gaf Philips erg goede service, maar tegenwoordig vind ik het echt bagger!!

keessie1
door keessie1 - Aug 24, 2012 om 23:40
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wil je niet ontmoedigen maar hier staan Tig-klachten van mensen met het zelfde
probleem.

Klachten Senseo geeft te weinig water

Groetjes Keessie

keessie1
door keessie1 - Aug 24, 2012 om 23:48
138 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien kan ik je hier mee helpen:

1. Trek de stekker uit het stop-contact.

2. Houd allebei de knopjes voor één en twéé kopjes ingedrukt, terwijl men de stekker weer in het stop-contact steekt.

3. Als men nu de knopjes los laat, branden alle drie de lampjes ( knoppen ) continue.

4. Om de hoeveelheid water te vergroten, drukt men op het knopje voor twéé kopjes. Als men het knopje indrukt en weer loslaat, gaat
het lampje van de aan en uit knop even uit, en dan weer continue aan.
Per " knop-druk" verlengt de looptijd om ongeveer 0.5 seconden.
Drukt men de knop voor twéé kopjes, 4 keer achter elkaar in, dan blijft het water 2 seconden langer lopen.

5. Hetzelfde geld voor het verminderen van de hoeveelheid water, als men b.v. sterkere koffie wilt.
Alleen gebruikt men nu het knopje voor één kopje.

6. Om het programmeren af te sluiten en te bewaren, drukt men nu op de Aan/Uit knop.

7. Vervolgens drukt men het apparaat weer aan, wacht tot de Senseo op temperatuur is, en drukt het knopje voor één kopje weer in.
Men zal zien, dat er nu meer water in het kopje staat.

Suc6
Groetjes Keessie

op
door oplossing - Aug 25, 2012 om 12:13
119 Antwoorden / 1 Vragen

@duifje1959. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en gelukkig zat mijn apparaat nog in de garantie, ik heb toen uitvoerig mijn klacht omschreven, dit uitgeprint en bij het garantiebewijs gedaan, de winkel waar ik hem gekocht had heeft alles toen aan elkaar geniet en opgestuurd, met 3 weken had ik mijn Senseo apparaat weer terug, hij doet het weer fantastisch en ze hebben ook precies nagekeken wat ik had omschreven waar het probleem zat.
Misschien had u dit ook moeten doen want in zo'n reparatie afdeling bent u niet de enige die uw apparaat gerepareerd wilt hebben er staan er nog veeeeeeeeeel meer en als u dan precies omschrijft welk probleem u heeft met uw senseo dan weten zij waar ze precies moeten zoeken om het apparaat weer netjes inorde te maken.
Misschien een tip voor de volgende keer, heeft u weer iets om te laten repareren schrijf dan precies op wat het probleem is dan weten zij wat er gerepareerd moet worden.
Succes verzekerd!

brainless
door brainless - Aug 25, 2012 om 17:44
324 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt online bij Phillips de Senseo (met ingescande bon) aanmelden (binnen de garantietermijn) en dan krijg je gratis een nieuwe toegestuurd.

du
door duifje1959 - Aug 26, 2012 om 11:49
11 Antwoorden / 7 Vragen

beste Brainless,

Ik heb zowel via de telefoon als via een meegezonden brief uitvoerig de klacht beschreven.
Het apparaat zit ruimschoots binnen de garantietermijn (apparaat 2,5 maand oud) maar niks leenapparaat of nieuw apparaat.

Ik heb ook een Philips blu-ray speler (juli vorig jaar) en die is nu ook al 2x ter reparatie weggeweest.

Ik zal nooit meer iets van Philips aanschaffen omdat ik er alleen maar ellende mee heb.

si
door sietske - Aug 26, 2012 om 12:05
42 Antwoorden / 12 Vragen

niet dus. Heb ik ook geprobeerd. Je moet dan je gegevens en die van het apparaat invullen op de website. Vervolgens krijg je de melding dat deze service niet voor jouw apparaat geldt. Geloof me : de service van Philips is 0,0!!
Je moet het echt hebben van de service van de winkel waar je hem kocht, kortom waardeloos

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2012 om 18:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Om te beginnen: heeft u de senseo gekocht bij de groothandel, dan kunt u deze reactie negeren.

Heeft u de senseo gekocht bij een detailhanelswinkel, dan kan ik niet anders dan spijtig melden dat kennelijk nog steeds onbekend is dat u dan NIETS met PHILIPS van doen heeft.
Volgens de consumentenwetgiving (Burgerlijk Wetboek, boek 7, artikel 5 en met name art 17 en verder: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
verder. Volgens deze wetgeving dient u zich tot uw verkopende winkelier te wenden met klachten. Die is verantwoordelijk en moet indien niet afdoende gerepareed wordt een nieuw apparaat leveren!

si
door sietske - Aug 26, 2012 om 19:49
42 Antwoorden / 12 Vragen

ik snap dat je zegt dat je als consument niets met Philips te maken hebt, maar ben het daar niet mee eens.
De winkelier heeft een afspraak met Philips wat te doen met een defect apparaat binnen de garantietermijn. Kennelijk vindt Philips het niet nodig een nieuw apparaat te geven bij een groot defect binnen heel korte tijd na aankoop. Ook een leenapparaat zit er niet in.
Ik ga er van uit dat als ik in de winkel geen nieuw apparaat krijg dat komt omdat Philips geen nieuw apparaat aan de winkelier levert, kortom geen service verleent!!
Zo heb ik zij het indirect wel te maken met PHILIPS

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2012 om 20:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Beste duifje, er mee eens of niet: het is zeer simpel gewoon de wet (zowel Nederlands als Europees en de verkoper is verantwoordelijk!
Eventueel dient de verkoper een ander gelijkwaardig apparaat te leveren dat niet van PHILIPS behoeft te zijn.
De verkoper heeft een probleem met PHILIPS eventueel, vraagsteller niet!
Neem de moeite en lees de wetgeving er eens op na.u

ma
door marlies - Aug 27, 2012 om 09:02
17 Antwoorden / 3 Vragen

@gerritaltena: Waarom, als de verkoper verantwoordelijk is, zit er bij zo'n nieuwe Senseo dan een garantiebewijs van PHILIPS? Als ik volgens de Wet toch niets te maken heb met Philips, zou er eigenlijk een garantiebwijs van de verkoper bij moeten zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 27, 2012 om 23:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Heel simpel: PHILIPS geeft eigen fabrieksgarantie die van toepassing is bij een niet consumentenkoop.
De wettelijke verplichtig om te voldoen aan aansprakelijk bij een consumentenkoop gaan bijna ltijd verder dan de fabrieksgarantie. Ik heb de wetsartikelen aangegeven.

ma
door marlies - Aug 28, 2012 om 09:26
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt gerrit. Interessant!