th
door thjmvpoppel Oct 26, 2012 om 16:46
Elektronica & tv

Senseo-Sarista.

Wij hebben sinds 4 weken een Sarista koffiezetter en die moet nu al voor de tweede keer ontkalkt worden.Volgens Phillips is dit normaal,omdat er per dag ongeveer 8 kopjes koffie mee worden gezet.De demonstratrices in verschillende winkels zeiden dat het niet normaal was en dat het apparaat een keer per half jaar ontkalkt moest worden.Het ontkalken moet met een speciale ontkalker gebeuren en kost 7,99 voor 1 flesje en dat wordt in z,n geheel gebruikt.
Mijn vraag is:Is dit alles normaal:Het ontkalken 1x in de 2 weken ? En een speciale ontkalker voor die prijs om het apparaat 1x te kunnen ontkalken?
Hebben wij een kat in de zak gekocht?

16021 61 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2012 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lijkt me niet normaal, dan zou je ong. 208 euro per jaar extra kwijt zijn aan ontkalken van het senseoapparaat. Dat is bijna evenveel als het apparaat zelf kost!
Ja, een kat in de zak. Maar ik denk niet dat je dit hoeft te pikken. Uiteindelijk heb je de koopovereenkomst met de verkoper en niet met Philips, dus ik zou maar eens gaan klagen bij de verkoper als ik jou was. Het is me een beetje onduidelijk wie die demonstratrices waren. Als zij namens de verkoper optraden (door de demonstraties in zijn winkel te geven) en er is verteld dat er 1 keer per half jaar moest worden ontkalkt, dan voldoet het apparaat niet aan de overeenkomst en kun je de koop ontbinden. Tenzij je gewoon een misser hebt gekocht (en Philips maar wat kletst om onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen) en kunt ruilen voor eenzelfde apparaat, dat wel goed is.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2012 om 17:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen antwoord maar sta op het punt om het apparaat aan te schaffen. Kan nog niet veel vinden over gebruik, dus wacht ik maar even, nu u deze vraag stelt. Ben benieuwd op enige zinnige antwoorden voor u, waar ik op "mee kan liften".

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2012 om 17:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 26 okt 2012, 17:04]Heb geen antwoord maar sta op het punt om het apparaat aan te schaffen. Kan nog niet veel vinden over gebruik, dus wacht ik maar even, nu u deze vraag stelt. Ben benieuwd op enige zinnige antwoorden voor u, waar ik op "mee kan liften".
Dit lijk mij toch een andere oorzaak te hebben. Als het water verhit wordt kan er niet meer kalk aanslag komen dan wat er in het water zit, Hooguit dat de doorstroming veel langzamer is zodat de kalk meer tijd krijgt om zich aan te hechten.

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2012 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat lijkt me niet normaal, ook niet bij 8 kopjes per dag. Maar het is natuurlijk een nieuw product, dus de ervaringen (en eventuele klachten) van anderen zullen nog wel volgen.

Hoe smaakt de koffie?

th
door thjmvpoppel - Oct 26, 2012 om 18:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.

diumenge
door diumenge - Oct 27, 2012 om 11:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals zoekster zegt, terug naar de winkel er mee. Zo vaak ontkalken kan nooit de bedoeling zijn. Als Philips dat wel blijft volhouden, vraag dan 's of ze dat zwart op wit willen verklaren. Want als het echt zo is, dan zal niemand dat apparaat willen kopen.

Als je er nog van af kan, koop dan een espresso apparaat die met bonen werkt. Ben je op den duur veel goedkoper uit.

ro
door ron530 - Oct 27, 2012 om 11:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De hardheid van het water (kalkgehalte) is mede een oorzaak van dit probleem, edoch 2 keer in de maand moeten ontkalken is absurd. M.i. een constructie fout die pas bij nieuwere modellen opgelost gaat worden. Philips heeft er een handje van om nog niet uitontwikkelde apparaten op de markt te pleuren om gaande weg de kinderziektes er uit te halen. Terug naar de winkel want dit apparaat is niet deugdelijk en zal dat ook nooit worden.

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2012 om 13:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij dus geen Sarita, eerst maar eens de kinderziekte laten genezen. Dat is natuurlijk balen voor u, en wel weer met Philips aan de slag gaan, want een koffieapparaat wat je iedere 2 weken zou moeten ontkalken kan natuurlijk niet waar zijn. En de "binding" met het zeer dure ontkalkingsmiddel klinkt ook al niet geloofwaardig.

richard83
door richard83 - Oct 27, 2012 om 14:17
386 Antwoorden / 28 Vragen

Zo vaak onkalken? Vind dat wel veel voor zoon duur ding. Is maar goed dat we het weten!

We wilden er meschien een aan schaffen.

audb
door audb - Oct 29, 2012 om 13:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U kan bij uw water bedrijf opvragen hoe hard het water is wat bij u uit de kraan komt.
Als deze harder is dan 8dh dan kan het kloppen maar dat komt zeer zelden voor,
Maar om de 14 dagen ontkalken lijkt mij zelfs bij 12dh nog onzin of u moet dagelijks 50 koppen koffie gaan zetten.
En voor mensen die hem willen gaan gebruiken.
De hoeveelheid koffie die dit ding gebruikt is niet mis maar even de vboven deksel van de houder halen en zelf bij vullen is goedkoper.

mo
door motorwybe - Oct 29, 2012 om 13:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, gebruik gewoon schoonmaak azijn en laat dat dure spul in de winkelschappen liggen !.
Doe ik ook en het werkt goed in m'n Senseo. Ik hoef echt niet zo vaak te ontkalkenals die philips-jongens zeggen.
Maar ja, ze verdienen er leuk aan.....

ed
door eddyvanluin - Oct 29, 2012 om 13:43
11 Antwoorden / 3 Vragen

mijn tweede kat in de zak van philips ik ga over naar een andere merk
en het app. is met de vuilnisman mee.
Ik ben heleaaml klaar met philips deze kosten zijn niet normaal !!!!

gompy2
door gompy2 - Oct 29, 2012 om 13:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in Nederland niet zulk hard water dat ontkalken elke 14 dagen nodig is,
Google maar eens.
Het is gewoon een fout van het apparaat. Net zo'n fout als in mijn Senseo Viva Café HD7825 zit, daar zit ook een ontkalkings-lampje op wat om de haverklap aangaat en dan weer uit en véél meer ge-emmer na een paar maanden. (Zie Kieskeurig)

Voor degene die zo'n ding aan willen schaffen, bekijk dit filmpje van de Consumentenbond maar eerst eens.!

Klik hier voor: -> Bezint eer ge begint ...

ta
door tazzy - Oct 29, 2012 om 13:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn broertje ( werkt bij Expert en is bij demo geweest Philips ) is de houder niet na te vullen, precies genoeg voor een X tal kopjes en dan accepteert het toestel die houder niet meer.... zal vast wel wat op te vinden zijn maar ik vind het ding veels te duur om 1. aan te schaffen voor koffie zetten 2. om er dan gelijk mee te gaan experimenteren.

Welja wellicht dat het een keer betaalbaar word, ontkalken zou ook idd niet zo vaak moeten 1x in het half jaar..

ho
door honda98 - Oct 29, 2012 om 13:53
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik kreeg van de consumentenbond een test van dit apparaat en daar in kwam al uit dat de
koffie niet bie zonder smaakt en dat de werking van dit apparaat ook tegen valt
als je twee kopjes koffie wil hebben doet hij eerst 2 halve kopjes en daar na de rest !
ik heb het al gezien !
ik houw het wel bij mijn senseo !

Bartus
door Bartus - Oct 29, 2012 om 13:55
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Gewoon schoonmaak azijn gebruiken. en spoelen..
Er gaat toch niets boven een percolator lekker prutelen
De ouderwetse types stonden op een pitje van het fornuis..
Gr Bart

ro
door ron530 - Oct 29, 2012 om 13:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor die koffiebonen houder komen wel alternatieven dat is het punt niet. M.i. zit het kalk probleem in te klein gekozen warmwater slangen dus een constructie fout. Voorlopig die Sarista laten voor wat het is, er zijn voldoende alternatieven op de markt.

ho
door honda98 - Oct 29, 2012 om 14:01
103 Antwoorden / 1 Vragen

hier bij wil ik ook laten weten dat ik dit filmpje dat gompy2 ook heb !
als je dit fimpje bekijkt weetje al genoeg

f1
door f16 - Oct 29, 2012 om 14:01
16 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,
Ik heb ook een senseo en ontkalk 1x per 3 maanden. Doe dit met schoonmaakazijn met verhouding van 3/4 deel azijn en 1/4 deel water.
Dit werkt perfect, huidige senseo is 3 jaar oud en werkt als een tierelier.
Dus weg met die dure middeltjes. Fles azijn kost € 0.50
Succes.

ronbear
door ronbear - Oct 29, 2012 om 14:04
22 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in de koffiebrance en koffie machine's gewerkt .
Maar dat klopt niet hoor is iets niet inorde met het apparaat.
Een normaal volauto koffie machine ontkalk je 1 x in de 2 maanden dus.
Zou terug gaan naar de levancier en apparaat terug geven .
je zit binnen de wettelijk tijd en apparaat voldoet niet aan de eisen.

ko
door korenbloemje - Oct 29, 2012 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eddyvanluin schreef op maandag 29 okt 2012, 13:43]mijn tweede kat in de zak van philips ik ga over naar een andere merk
en het app. is met de vuilnisman mee.
Ik ben heleaaml klaar met philips deze kosten zijn niet normaal !!!!

Met de vuilnisman mee? Doet u dat met al uw afgedankte elektrische apparaten??? Breng ze aub naar een recyclepunt!

ta
door tazzy - Oct 29, 2012 om 14:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=korenbloemje schreef op maandag 29 okt 2012, 14:07][quote=eddyvanluin schreef op maandag 29 okt 2012, 13:43]mijn tweede kat in de zak van philips ik ga over naar een andere merk
en het app. is met de vuilnisman mee.
Ik ben heleaaml klaar met philips deze kosten zijn niet normaal !!!!

Met de vuilnisman mee? Doet u dat met al uw afgedankte elektrische apparaten??? Breng ze aub naar een recyclepunt!

Beetje jammer had je hem nog ter beschikking kunnen stellen om te experimenteren met de houder ;-)

ronbear
door ronbear - Oct 29, 2012 om 14:10
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=thjmvpoppel schreef op vrijdag 26 okt 2012, 18:23]Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.

Heel simpel klein gaatje maken in de koffiebonenhouder en zelf vullen met koffiebonen is een stuk goedkoper dan steeds die navullingen kopen Met 1 kg koffiebonen zet je ongeveer 140-150 bakken koffie dus reken maar uit ! Wel gaatje waar je evt bijvul even afplakken anders vliegen de bonen er weer uit haha. Simpele oplossing maar wel stukken goedkoper !

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2012 om 14:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 29 okt 2012, 13:43]Er is in Nederland niet zulk hard water dat ontkalken elke 14 dagen nodig is,
Google maar eens.
Het is gewoon een fout van het apparaat. Net zo'n fout als in mijn Senseo Viva Café HD7825 zit, daar zit ook een ontkalkings-lampje op wat om de haverklap aangaat en dan weer uit en véél meer ge-emmer na een paar maanden. (Zie Kieskeurig)

Voor degene die zo'n ding aan willen schaffen, bekijk dit filmpje van de Consumentenbond maar eerst eens.!

Klik hier voor: -> Bezint eer ge begint ...

Nou, ik zou bijna zeggen "Gompy", ben blij het filmpje te hebben gezien. Vooral dat iedere maand met iets insmeren heeft me overtuigd dat mijn nieuwe koffiezetapparaat GEENSarista zal worden. Over ontkalken word overigens helemaal niet gerept, dus ook dat geeft grote vraagtekens.

ta
door tazzy - Oct 29, 2012 om 14:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ronbear schreef op maandag 29 okt 2012, 14:10][quote=thjmvpoppel schreef op vrijdag 26 okt 2012, 18:23]Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.

Heel simpel klein gaatje maken in de koffiebonenhouder en zelf vullen met koffiebonen is een stuk goedkoper dan steeds die navullingen kopen Met 1 kg koffiebonen zet je ongeveer 140-150 bakken koffie dus reken maar uit ! Wel gaatje waar je evt bijvul even afplakken anders vliegen de bonen er weer uit haha. Simpele oplossing maar wel stukken goedkoper !

Werkt niet, zit een chip in verborgen die telt hoe vaak hij is gebruikt....

jokesk
door jokesk - Oct 29, 2012 om 14:45
50 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=thjmvpoppel schreef op vrijdag 26 okt 2012, 18:23]Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.

Ik ben benieuwd, als je handig bent, je de bovenkant van het koffiebonen potje kunt open zagen of zo iets en zo nieuwe bonen er kunt ingieten.
Heeft iemand het al geprobeerd?
Het lijkt me zo en veel goedkopere manier om zo goedkoper koffie klaar te maken.
Zo hou je ook de smaak koffie de je zelf lekker vind.

ta
door tazzy - Oct 29, 2012 om 14:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jokesk schreef op maandag 29 okt 2012, 14:45][quote=thjmvpoppel schreef op vrijdag 26 okt 2012, 18:23]Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.

Ik ben benieuwd, als je handig bent, je de bovenkant van het koffiebonen potje kunt open zagen of zo iets en zo nieuwe bonen er kunt ingieten.
Heeft iemand het al geprobeerd?
Het lijkt me zo en veel goedkopere manier om zo goedkoper koffie klaar te maken.
Zo hou je ook de smaak koffie de je zelf lekker vind.

Pfft voor de 3e keer, WERKT NIET, Philips heeft er een truukje ingebouwd zodat je niet na kunt vullen, zal uiteraard kwestie van tijd zijn voordat er iemand wat op vind.

vr1944
door vr1944 - Oct 29, 2012 om 15:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

(Pfft voor de 3e keer, WERKT NIET, Philips heeft er een truukje ingebouwd zodat je niet na kunt vullen, zal uiteraard kwestie van tijd zijn voordat er iemand wat op vind )

Dat is m.i. al een goede reden om dat prutding niet kopen.Om de 2 weken ontkalken is onzin omdat er in die korte tijd bijna geen kalkafzetting aanwezig is.Als het aparaat er na 2 dagen mee stopt omdat de electronica aangeeft dat er ontkalkt moet worden zou ik dat prutding terug brengen.

vr1944
door vr1944 - Oct 29, 2012 om 15:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

PS na 2 weken mee stopt

jo
door jorisw - Oct 29, 2012 om 15:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tazzy schreef op maandag 29 okt 2012, 14:47]
Pfft voor de 3e keer, WERKT NIET, Philips heeft er een truukje ingebouwd zodat je niet na kunt vullen, zal uiteraard kwestie van tijd zijn voordat er iemand wat op vind.

En buiten dat: waarom zou je dan zo'n machine kopen? Dan kan je beter gewoon een machine kopen waar je de bonen direct in kan doen. Dit klinkt bijna net zo dom als mensen die nespresso capsules gaan navullen met goedkope koffie omdat dat goedkoper is....

cl
door cluwie - Oct 29, 2012 om 15:18
25 Antwoorden / 8 Vragen

Ik lees hier over de Senseo Sarista Natuurlijk is het niet goed dat je eens in de 14 dagen moet ontkalken, maar geloof maar dat ieder merk wel wat heeft. Ik heb een Nespresso Lattisima en daar zit heel stiekum een chipje in gebouwd die de kopjes teld en dan gaat het knopje oranje branden na 60 kopjes koffie en moet je ontkalken met wat Nespresso voor schrijft € 5,00 per keer kost dat goedje. Ik stoor mij daar niet aan en doe het eens per half jaar en gaat prima

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 29, 2012 om 15:39
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 29 okt 2012, 13:57]. M.i. zit het kalk probleem in te klein gekozen warmwater slangen dus een constructie fout.

Zou Philips na de productie van een paar miljoen koffiezet apparaten nu nog niet weten hoe groot de slangetjes moeten zijn?

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2012 om 15:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op maandag 29 okt 2012, 15:39][quote=ron530 schreef op maandag 29 okt 2012, 13:57]. M.i. zit het kalk probleem in te klein gekozen warmwater slangen dus een constructie fout.

Zou Philips na de productie van een paar miljoen koffiezet apparaten nu nog niet weten hoe groot de slangetjes moeten zijn?

Dat denk ik wel, alleen, Philips wil van die paar miljoen koffiezet apparaten ook nog graag het "extra verkoop" aspect beloond zien met de aanbevolen ontkalker. Da's ook kassa.

harrieevers
door harrieevers - Oct 29, 2012 om 16:14
17 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte
voor te ontkalkenis toch een alternatief

stuur mij een mailtje
geef ik u het adres door
een flacon voor te ontkalken kost plus minus 2 €

mij e-mail h.eevers@chello.nl

fa
door fairman - Oct 29, 2012 om 16:15
22 Antwoorden / 3 Vragen

Wie is Phillips? Kan nooit de producent uit het zuiden zijn (Is maar één L)
Kan ook nooit ( indien schrijffoutje) Philips zijn, want die is vorig jaar overleden.
Waarom niet de juiste naam + bedrijf/winkel noemen, zodat verificatie mogelijk is en er niet
onnodig een merk wordt beschadigd.
Zo'n (bijna) verdachtmaking dient toch geen enkel positief doel!
Zou zo'n vraag (dus) eigenlijk niet geplaatst moeten worden?

Overigens: huishoudazijn ontkalkt inderdaad prima!

philipscare_nl
door philipscare_nl - Oct 29, 2012 om 16:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Thjmvpoppel,

Het ontkalking lampje van de Senseo Sarista gaat branden op basis van de verbruikte hoeveelheid water.

Afhankelijk van het gebruikersprofiel (kopjes per dag) kan dat voor de één sneller gaan dan voor de ander. Om een globaal idee te geven, indien 5 a 6 kopjes per dag worden gezet zal ongeveer na 4 a 5 weken de Senseo Sarista aangeven dat deze moet worden ontkalkt.

Als het ontkalk-ledje brandt, kunt u overigens gewoon blijven genieten van je Sarista koffie!
Wel is het belangrijk om binnen een paar dagen de Sarista te ontkalken, om de kwaliteit van de Sarista koffie en goede werking van de machine te behouden.

Wat betreft het ontkalken, dit dient te gebeuren met de speciaal daarvoor verkrijgbare Sarista ontkalker. Wij willen u met nadruk meegeven dat ontkalken met schoonmaakazijn de Sarista zal beschadigen!

Mocht u nog vragen hebben, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klanten service.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 29, 2012 om 16:46
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 29 okt 2012, 15:49]
Dat denk ik wel, alleen, Philips wil van die paar miljoen koffiezet apparaten ook nog graag het "extra verkoop" aspect beloond zien met de aanbevolen ontkalker. Da's ook kassa.

Dan zouden ze dus met opzet verkeerde slangetjes gemonteerd hebben? Lijkt me stug, want dan moeten ze zodra dat ontdekt wordt, net als bij een bepaalde serie Serie Senseo's is gebeurd, die werden teruggehaald en GRATIS gerepareerd zelfs als de kans slechts drie op één miljoen is dat het fout gaat! Toen ik nog conformiteitscontroles deed merkte ik dat de concurrentie altijd op de loer ligt om fouten te vinden en daarom apparaten van de concurrentie test, bij fouten dat onmiddellijk meldt, dat is dus een extra garantie voor goede producten.
Hieronder een voorbeeld hoe nauwkeurig PHILIPS werkt:

Quote:

BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING SENSEO® KOFFIEZETAPPARAAT
Philips heeft een veiligheidsprobleem vastgesteld dat gevolgen kan hebben voor een aantal Senseo®-koffiezetapparaten die zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008. Per jaar is het risico kleiner dan drie op een miljoen. Er is Philips veel gelegen aan het welzijn van haar consumenten; Philips heeft dan ook besloten de betrokken Senseo®-apparaten terug te roepen en te repareren.

De typenummers van de betrokken producten zijn:

HD7805, HD7810, HD7811, HD7812, HD7820, HD7822, HD7823, HD7824, HD7830, HD7832, HD7841 en HD7842

Het potentiële probleem heeft alleen gevolgen voor deze koffiezetapparaten als er sprake is van zware kalkafzetting. Zware kalkafzetting wordt veroorzaakt door het water dat in het koffiezetapparaat wordt gebruikt. Sommige waterbronnen bevatten een hogere concentratie Kalk. De kalk kan zich ophopen in de leidingen van het apparaat en daar ketelsteen vormen. In zeldzame gevallen, als er sprake is van extreme ketelsteenvorming EN als het apparaat een elektrische storing vertoont, kan opbouw van druk tot gevolg hebben dat het apparaat in delen breekt, wat tot verwonding zou kunnen leiden.

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2012 om 16:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

wel, meneer of mevrouw van poppel, heeft u toch 14 dagen "uitstel" van ontkalken, maar zit u nog steeds vast aan het dure ontkalkingsmiddel. Zoals op het filmpje te zien is, schoonmaken moet al na 3 bakjes koffie, 1 x per maand het apparaat oliën en wat dies meer zij. U heeft me daar een goede vraag gesteld, jammer dat u het apparaat heeft, ik blij dat ik dit alles heb mogen lezen. En niet zal kopen.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2012 om 17:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog steeds krijg ik dan die berekening van 8 kopjes per dag en het om de 2 weken moeten ontkalken niet rond. Want dat zou betekenen dat om de 4 weken bij 4 kopjes per dag zou moeten worden ontkalkt en bij niet 5/6 kopjes per 4 à 5 weken.
(En dan nog, iedere maand ontkalken met dat dure middel is bijna €100 per jaar)

Ook hadden die demonstratrices nooit mogen vertellen dat een keer per half jaar moest worden ontkalkt.

En iedereen die een 'alternatief' zoekt voor de dure ontkalker kan natuurlijk wel fluiten naar enige vorm van garantie als het mis gaat met het apparaat.

Geen aanrader die Senseo-Sarista. Je betaalt je scheel aan het ontkalken.

Webcare Philips
" Als het ontkalk-ledje brandt, kunt u overigens gewoon blijven genieten van je Sarista koffie!"
Genieten met pijn in je portemonnee!

gompy2
door gompy2 - Oct 29, 2012 om 17:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op maandag 29 okt 2012, 16:46]
Hieronder een voorbeeld hoe nauwkeurig PHILIPS werkt:
Quote:

BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING SENSEO® KOFFIEZETAPPARAAT
***knip onzinnige zéér oude bla bla ***

Tuurlijk joh...
Dus...
Een producent construeert een product wat een gevaar op kan leveren voor de gebruiker door fouten in het ontwerp.
Omdat die producent bang is voor enorme schadeclaims roept het een herstel/terugroep actie in het leven.
Omdat die producent dat doet werkt die producent ineens nauwkeurig?
En dus niet om de angst voor die claims?
Beste meneer vliegenderob, wordt het niet eens tijd om wakker te worden?

bi
door billie1 - Oct 29, 2012 om 17:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Is toch simpel te testen,plaatst het app achter een waterontharder of gebruik osmose water.Geeft ie nog aan dat er ontkalkt moet worden dan reageert die sensor alleen op de HOEVEELHEID water wat is gebruikt maar niet de hardheid hiervan.

Woon trouwens in een gebied met 4,5°DH wat zacht water inhoudt en zou ook in andere gebieden met deze waarden geen probleem mogen geven.

Osmose water kun je kopen bij (goede)aquarium zaken om het eea uit te testen.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 29, 2012 om 17:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij het presenteren van dit nieuwe koffie apparaat worden peperdure tv spotjes en advertenties gebruikt.
Deze reclame's speculeren op de hebzucht van mensen die constant het nieuwste van het nieuwste willen kopen.
Dit apparaat is gewoon een samenzwering tussen een fabriek met te weinig winst en een koffiebrander die zijn product voor veel te veel geld wil verkopen.
Recent nog deelde DE mee dat er een halve gram kofiie te weinig in een Senseo pad zat.
Om meer winst te maken !
DE heeft nu weer die halve gram erbij gedaan zodat het bakkie troost beter smaakt.
De eerste samenzwerings truc van Philips en DE was de Senseo, een Senseo pad kost per gewicht beduidend meer dan losse koffie.
Alleen maar gemakkelijk voor iemand alleen die weinig koffie drinkt.
Zowel de Sarista, als de Senseo heb je bijzonder weinig aan als je meerdere personen koffie wilt schenken.
En wil je zonodig diverse smaken koffie drinken : koop verschillende smaken, en gebruik een gewone koffiezetter.
Die hele Sarista is geen espresso apparaat, het is een veel te dure doodgewone koffiezetter die met een filter werkt dat je steeds moet schoonmaken.
De mensheid wil bedonderd worden !
En ene Eddy beweert hier dat hij na een paar weken het apparaat bij de vuilnisbak heeft gezet.
Die Eddy heeft een flinke duim !

sweeterlake
door sweeterlake - Oct 29, 2012 om 18:33
468 Antwoorden / 16 Vragen

Zelf verwacht ik dat de Senseo Sarista een miskleun is, want zo'n funnel à € 4,79 voor 20 kopjes is mijn inzien duur gebruiksgemak.

Ik zie het somber in en verwacht dat funnels na een jaar niet meer zal worden geproduceerd.

Neem dan liever een koffiezetter die zelf ook bonen maalt zonder funnels.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2012 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het filmpje van de consumentenbond bekeken en herkende de onderdelen die er in zitten, het is gewoon een omgebouwde Saeco.

Ik heb zo'n Saeco staan en er tot op heden nog geen spijt van, prijs was € 222,00 twee jaar geleden, gekocht vlak voor Philips Saeco overnam. Zet prima koffie, het zal vast beter kunnen, maar prijs/kwaliteit verhouding is prima.

Op zo'n Saeco valt natuurlijk niet genoeg te verdienen (gaan gewoon bonen in, geen pads of dure containers met bonen), vandaar dat ze 'm waarschijnlijk in de Senseo-lijn hebben opgenomen. Maar het binnenwerk ziet er globaal hetzelfde uit als mijn Saeco. De manier van koffiezetten is ook hetzelfde, twee bakjes is twee keer een half bakje (wat ook volkomen logisch is, dus begrijp de ophef daarover niet).

weetnietveel
door weetnietveel - Oct 29, 2012 om 19:41
69 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een gedoe allemaal, gewoon water koken, filter-houder op de pot, filterzakje erin en ,met een goede 100% arabica koffie krijg je een geweldige koffie. Hoe komt het toch dat je tegenwoordig ouderwetse filterkoffie kan bestellen???? dus toch lekker ouderwets. Maar om een antwoord te geven op de vraag, het is toch wel bekend dat men op de bijgeleverde artikelen het meest verdient. Twee keert in de week ontkalken - ONZIN- .

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2012 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Hieronder een voorbeeld hoe nauwkeurig PHILIPS werkt.......

Tsjonge, wat een onzin! Alsof andere producten nooit eens terug geroepen worden. Bovendien is het een verhaaltje van tig jaar geleden.

le
door lemaa - Oct 29, 2012 om 21:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

De potten zijn wel na te vullen. (bij ons gelukt)
Iemand met technische kennis en 2 rechter handen moet het lukken.
De schroef/moer die van binnen zit draait na zoveel kopjes los.
De molen draait dan niet meer.
Als je deze moer vast zet, kun je de verpakking navullen door een gat bovenin te maken.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 29, 2012 om 22:08
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Geweldig intelligente vondst Lemaa !

En wat heeft Lemaa na het superslim vullen van de koffiehouder ?
Een onhandig en gewoon koffie apparaat waarvoor slimme Lemaa minstens 249 harde euro's heeft betaald !
Je moet het vaak ontkalken, schoonmaken, en in olie-en, echt gebruiks vriendelijk dus.
Lemaa vult dus met gewone koffie, die iedereen per pak kan kopen.
En Lemaa maar prutsen om al die bonen door het gaatje te krijgen !

Ikzelf heb een maal/zet machientje.
Kost 80 euro.
De koffie vindt ik te slap, dus doe ik een beetje gemalen koffie extra in het filter.
Ik had beter een gewone koffiezetter kunnen kopen.
Dan bepaal je met het maatschepje hoe sterk je de koffie wilt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

Quote=lemaa schreef op maandag 29 okt 2012, 21:49]De potten zijn wel na te vullen. (bij ons gelukt)
Iemand met technische kennis en 2 rechter handen moet het lukken.
De schroef/moer die van binnen zit draait na zoveel kopjes los.
De molen draait dan niet meer.
Als je deze moer vast zet, kun je de verpakking navullen door een gat bovenin te maken.

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2012 om 22:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lemaa schreef op maandag 29 okt 2012, 21:49]De potten zijn wel na te vullen. (bij ons gelukt)
Iemand met technische kennis en 2 rechter handen moet het lukken.
De schroef/moer die van binnen zit draait na zoveel kopjes los.
De molen draait dan niet meer.
Als je deze moer vast zet, kun je de verpakking navullen door een gat bovenin te maken.
[/quot

Wat een gedoe en moeite. Weet nu ook waar die uitdrukking vandaan komt:
"ons ben zunig". Blijf maar bij mijn al zeer oude (ja ook Philips) koffiezet apparaat met filter en gemalen koffie met maatschepje. Bij "nog niet weg te gooien spullen" in de kelder staan een koffiezetmachine voor bonen, die na 4 maanden kapot ging, van Princess en een Senseo waarvan de smaak me ging tegenstaan; zoals men dan zegt: terug naar de (bijna) roots.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 30, 2012 om 00:26
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 29 okt 2012, 17:24]
Beste meneer vliegenderob, wordt het niet eens tijd om wakker te worden?

Dergelijke teksten zijn alleen afkomstig van domme mensen die ook nog eens denken zelf de wijsheid in pacht te hebben, daarom dergelijke teksten produceren en dus andermans mening niet respecteren. Daarnaast kunnen door hun domheid niet goed lezen en/of iets interpreteren en daarom trekken ze totaal verkeerde conclusies en soms, nog erger, publiceren ze deze. Ik ga dan ook niet uitleggen hoe het écht zit want dat is verspilde moeite, zonde van mijn tijd.

gompy2
door gompy2 - Oct 30, 2012 om 13:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op dinsdag 30 okt 2012, 00:26]
Dergelijke teksten zijn alleen afkomstig van domme mensen die ook nog eens denken zelf de wijsheid in pacht te hebben, daarom dergelijke teksten produceren en dus andermans mening niet respecteren. Daarnaast kunnen door hun domheid niet goed lezen en/of iets interpreteren en daarom trekken ze totaal verkeerde conclusies en soms, nog erger, publiceren ze deze. Ik ga dan ook niet uitleggen hoe het écht zit want dat is verspilde moeite, zonde van mijn tijd.
Als ik zo eens in dit forum zoek op jouw naam schijnt dit zo´n beetje je standaard tekst te zijn als mensen je aanvallen op je gezwets.

[quote=Ik ga dan ook niet uitleggen hoe het écht zit want dat is verspilde moeite, zonde van mijn tijd.]

Voeg de daad eens bij het woord en stop eens daadwerkelijk met je onzin joh, je zou er een hoop mensen mee plezieren..
Advies, Google eens op ostentatie

ru
door rudolphe - Oct 30, 2012 om 17:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een philips gekocht (99 euro 's anderendaags 49 euro,elders, in reklame maar dit ter zake) en heb hem na een maand of 6 eens ontkalkt en zal dat blijven doen.om de 14 dagen is absurd en enkel ter bescherming van de maker als er iets kapot gaat vermoed ik.bovendien is het een dure grap met dat poeder,ik ga weer zoals vroeger azijn gebruiken en is hij kapot dan koop ik gewoon een ander dat komt stukken goedkoper uit!

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 31, 2012 om 20:55
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 13:26]
Advies, Google eens op ostentatie

Ook jouw reactie is weer een demonstratie zoals vele onnozelen proberen te doen, overtuigd van hun gelijk, meestal met een grote mond, maar die nooit met een zinnige argumentatie daarvoor komen. Het enige verweer is dan schelden. Een oud Chinees spreekwoord zegt "hij die gaat schelden heeft geen argumenten meer." en zo is het bij jou ook, je gaat dan vervolgens met een niet gebruikelijk woord gooien dat je ergens gevonden hebt in een poging geleerd over te komen en interessant te doen in plaats met een goed voorbeeld te komen dat je argumenten ondersteund, wat ik wél altijd doe omdat ik dat wél kan, zodat je geen uitleg hoeft te geven want als je dat kon, zou je dat wel doen. Komt vaker voor overigens, als je met ongebruikelijke woorden gaat gooien durven veel mensen je niet tegen te spreken omdat ze bang zijn voor dom te worden uitgemaakt, daar maak jij misbruik van. Ostentatie ligt trouwens heel dicht bij jouw optreden, vandaar dat je het woord waarschijnlijk kent.

ra
door rabartels - Nov 2, 2012 om 22:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon even googlen,
hier staat een instuctie met plaatjes hoe je de funnel kunt aanpassen

http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/8080474567/in/set-72157631753414619/

wimmi20
door wimmi20 - Nov 2, 2012 om 23:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Rabartels komt met een goede oplossing.
Maar er is toch een schroefje aan je los als je 248 eutjes uitgeeft aan een koffiezetter die je navult met gewone bonen.
Dan heb je 200 eu teveel uitgegeven !

gompy2
door gompy2 - Nov 3, 2012 om 11:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Die fotoserie die rabartels aangeeft in die link naar Flickr is een goeie voor degene die het aangaat en een beetje handig is.
Ik zal die link hieronder als klik-versie neerzetten, voor degene die niet zo goed overweg kunnen met knippen en plakken.

Klik hier voor -> Koffie-funnels aanpassen

Of er een schroefje los is aan iemand die zo'n ding aanschaft is niet zo relevant vind ik.
Ik zou zelf ook zo'n apparaat niet aanschaffen, maar dat is het punt helemaal niet.
Het is net zoiets als 2 personen die beide een auto kopen.
De één koopt een Fiat Panda, de ander de meeste geavanceerde Mercedes, en wat kun je er mee?
Autorijden.
Met allebei de auto's, met een maximumsnelheid van nu 130km per uur in sommige delen van Nederland, en dat kunnen ze beide.

diumenge
door diumenge - Nov 3, 2012 om 11:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 3 nov 2012, 11:17]...

Of er een schroefje los is aan iemand die zo'n ding aanschaft is niet zo relevant vind ik.
Ik zou zelf ook zo'n apparaat niet aanschaffen, maar dat is het punt helemaal niet.
Het is net zoiets als 2 personen die beide een auto kopen.
De één koopt een Fiat Panda, de ander de meeste geavanceerde Mercedes, en wat kun je er mee?
Autorijden.
Met allebei de auto's, met een maximumsnelheid van nu 130km per uur in sommige delen van Nederland, en dat kunnen ze beide.

Dat klopt wel, maar voor hetzelfde geld koop zo'n zelfde soort apparaat dat direct zonder containers werkt. Dus als het apparaat nou héél goedkoop was (vergelijk het met goedkope printers en dure inkt) dan zou ik het wel begrijpen. Maar in deze situatie begrijp ik ook niet dat iemand al die moeite doet. Maar iedereen z'n meug.

gi
door gicks - Nov 8, 2012 om 10:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt wel, maar voor hetzelfde geld koop zo'n zelfde soort apparaat dat direct zonder containers werkt. Dus als het apparaat nou héél goedkoop was (vergelijk het met goedkope printers en dure inkt) dan zou ik het wel begrijpen. Maar in deze situatie begrijp ik ook niet dat iemand al die moeite doet. Maar iedereen z'n meug.

Dat het apparaat werkt met afneembare containers is GENIAAL! Wat vervelend is dat het beperkt is tot boontjes van D.E. Het probleem met alle andere volautomaat machines is dat je juist niet gemakkelijk boontjes kan wisselen waardoor het een heel gedoe is om verschillende smaken koffie te proberen.

Met een Senseo Sarista, inclusief omgebouwde funnel is dit gemakkelijk. 'Al die moeite' is serieus 15 minuutjes werk, ik heb de handleiding geschreven en het is echt een eitje!

peterjansen44
door peterjansen44 - Dec 7, 2012 om 14:56
11 Antwoorden / 2 Vragen

Op zich is het wel normaal. Afhankelijk van de hardheid van het water bij je thuis uiteraard. Je kan natuurlijk ook kiezen voor alternatieve producten, de Sarista ontkalker is erg duur. Ik heb hier nog een instructie voor het ontkalken trouwens n.a.v. de andere reactie: Senseo Sarista ontkalken

jo
door johanswart - Jan 24, 2013 om 14:06
18 Antwoorden / 0 Vragen

naar mijn bescheiden mening is een kat in de zak nog zwak uitgedrukt. De nieuwere apparaten van SENSEO zijn enorme melkkoeien. Rete dure koffie, erg vaak moeten ontkalken en reinigen, philips vraagt ook bijzonder veel voor dat spul.

es
door esther155 - Mar 27, 2013 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in november 2012 de Sarista gekocht. Vooral omdat we weinig gedoe willen en omdat 's avonds ieder een andere koffie drinkt; sterk of decaf. Het aantal keer dat je moet ontkalken valt mij ook tegen. Ongeveer 1x per maand. Ik wissel af tussen een duurder product van HG en schoonmaakazijn.
Navullen kan op een wat ingewikkelde manier. Wel uitgezocht hoe het moet, maar nog niet gedaan. Ik wil nl geen gedoe...
De koffie vinden we erg lekker. Wel jammer dat je alleen van DE kunt kopen, maar het is wel goede koffie in 6 smaken.
Het schoonmaken van het binnenwerk is wel een gedoe. Er zit overal koffiepoeder. Af en toe krijgt het apparaat ook kuren. Heb er al met al geen vertrouwen in dat hij het lang blijft doen. Jammer. Bij twijfel over de aanschaf: niet doen. Eerst meer ervaringen afwachten en mogelijke verbeteringen.