My
door Mystery83 Jul 4, 2017 om 21:32
Elektronica & tv

Ziggo

Nieuw abonnement afgesloten bij Ziggo maar zij hebben beloftes gemaakt en komen deze niet na.
Heb het nieuwe abonnement geannuleerd binnen de wettelijke 2 weken bedenktijd.
Zouden terug gezet worden naar ons oude abonnement, maar nu hebben ze zonder pardon ons internet afgesloten!
Wij krijgen dit enkel terug als wij het duurdere abonnement aflsuiten!!
Mag dit überhaupt??

5729 9 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jul 4, 2017 om 22:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Moeilijk te zeggen met dit onduidelijke verhaal.
Zat je voorheen bij een andere aanbieder?   Had je al een contract bij Ziggo en zoja wat voor abonnement had je?
Wat waren die "beloftes" en wat zijn ze niet nagekomen?
Allemaal niet erg duidelijk.

My
door Mystery83 Jul 4, 2017 om 22:44
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden al een abonnement bij Ziggo(voorheen UPC hier).
Maar met nog een oude media box van UPC, dus gebeld voor een abonnementen check.
Voor 6 euro meer in de maand zouden wij de nieuwe media box krijgen(4 programma's opnemen) met de voorwaarde dat wij de oude mediabox mochten houden.
Bkijkt dus dat wij de oude box helemaal niet mogen houden, dit was voor ons de reden om überhaupt over te gaan naar een nieuwe box.
Dus gebeld en mij werd verteld het pakket te weigeren aan de deur en wij zouden terug gezet worden naar ons oude abonnement. Inmiddels zijn we 1 week verder en is ons internet afgesloten. Wéér gebeld, werd mij verteld dat wij niet meer terug kunnen naar onze oude situatie en min of meer verplicht zijn de nieuwe mediabox af te nemen. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem, alleen hebben ze bij haar alke extra zenders uit het pakket gehaald die ze in haar oude situatie we had, en dit niet verteld bij afsluiten van haar nieuwe media box.(zij had voorheen ook UPC) Bij haar is het internet nu ook afgesloten en zij kan ook niet meer terug naar haar oude situatie. Beetje lang verhaal maar volgens mij mag dit toch niet zomaar?

My
door Mystery83 Jul 4, 2017 om 23:06
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden internet, digitale televisie en HBO, onder Ziggo is het nu movies en series XL.
Mijn vriendin heeft internet, digitale televisie en film 1(en alle extra zenders zoals CI, travel, science enz).
Nu in het nieuwe pakket zitten die extra zenders niet meer, terwijl dit wel aan haar beloofd is. Zij wilt ook terug naar haar oude situatie, en kan dus ook niet meer.

Paola Castor
door Paola Castor - Jul 4, 2017 om 22:28
66 Antwoorden / 1 Vragen

Was deze vraag al eens vorige week gesteld?

diumenge
door diumenge Jul 4, 2017 om 22:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2017 om 22:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me sterk dat Ziggo doet wat u beschrijft. Beschrijf het geheel eens duidelijker.

My
door Mystery83 Jul 4, 2017 om 22:51
Antwoorden / 1 Vragen

Zeker weten dat Ziggo dat doet!
Wij hadden al een abonnement bij Ziggo(voorheen UPC hier).

Maar met nog een oude media box van UPC, dus gebeld voor een abonnementen check.
Voor 6 euro meer in de maand zouden wij de nieuwe media box krijgen(4 programma's opnemen) met de voorwaarde dat wij de oude mediabox mochten houden.
Blijkt dus dat wij de oude box helemaal niet mogen houden, dit was voor ons de reden om überhaupt over te gaan naar een nieuwe box.
Dus gebeld en mij werd verteld het pakket te weigeren aan de deur en wij zouden terug gezet worden naar ons oude abonnement. Inmiddels zijn we 1 week verder en is ons internet afgesloten. Wéér gebeld, werd mij verteld dat wij niet meer terug kunnen naar onze oude situatie en min of meer verplicht zijn de nieuwe mediabox af te nemen. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem, alleen hebben ze bij haar alle extra zenders uit het pakket gehaald die ze in haar oude situatie we had, en dit niet verteld bij afsluiten van haar nieuwe media box.(zij had voorheen ook UPC) Bij haar is het internet nu ook afgesloten en zij kan ook niet meer terug naar haar oude situatie. Beetje lang verhaal maar volgens mij mag dit toch niet zomaar?

Gr
door Grunn1 - Jul 4, 2017 om 23:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb zelf ook een oud niet meer bestaand pakket bij Ziggo. Deze oude pakketten zijn in de afgelopen jaren vervangen door nieuwe pakketten met een andere inhoud en o.a. Een nieuwe mediabox. Als ik mijn oude pakket opzeg en dus beëindig dan kan ik nooit meer het oude pakket terug krijgen want dezen bestaan niet meer.
U heeft uw oude pakket opgezegd en dus kan Ziggo dit pakket volgens mij u niet meer aanbieden. U kunt alleen nog kiezen uit de nieuwe pakketten lijkt mij.

My
door Mystery83 Jul 5, 2017 om 07:57
Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik,maar in de eerste instantie zijn wij deze nieuwe pakketten aangegaan omdat ze hetzelfde zouden zijn als onze oude, blijkt achteraf dus helemaal niet waar.
Tevens hebben wij binnen de 2 weken wettelijke bedenktijd het nieuwe pakket geannuleerd.
Lijkt mij dan je terug mag naar je oude situatie, waar staat anders die wettelijke bedenktijd voor?

Gr
door Grunn1 Jul 5, 2017 om 09:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt het nieuwe pakket geannuleerd maar het oude was opgezegd dus eigenlijk heb je dan niets meer. Verder staat op de site van Ziggo heel duidelijk wat elk pakket inhoud en wat je precies krijgt en welke zenders wel en niet.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jul 4, 2017 om 23:45
355 Antwoorden / Vragen

Beste Mystery83,

Het gebeurt vaker bij bedrijven die worden overgenomen of fuseren, en ook bij bedrijven die al lang bestaan, dat er klanten zijn die een abonnementsvorm hebben die niet langer wordt aangeboden. Vaak blijft die abonnementsvorm om contractuele redenen, of wellicht uit coulance, aangeboden worden aan deze klanten, maar zodra de klant zelf de stap neemt om een andere overeenkomst aan te gaan kan er niet worden teruggekeerd naar de oude situatie. Zo wordt het bestand een beetje opgeschoond, scheelt veel administratie.

En ja, dat mag.

My
door Mystery83 Jul 5, 2017 om 07:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ook als ik besluit het niet meer te willen binnen de 2 wekelijkse wettelijke bedenktijd?
Waar dienen anders die 2 weken voor?

Gr
door Grunn1 Jul 5, 2017 om 09:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

johanv1100
door johanv1100 Jul 6, 2017 om 15:09
63 Antwoorden / Vragen

-

Cookies
door Cookies - Jul 5, 2017 om 00:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet je verhaal (wel duidelijk) eens op dit forum https://ziggoforum.nl/index/ Daar is ook ZIggo Webcare actief.

My
door Mystery83 Jul 5, 2017 om 07:45
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je!
Ga ik zeker doen!

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Jul 5, 2017 om 09:29
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mystery83,

Wanneer je binnen twee weken afziet van de bestelling, zetten we het abonnement terug naar het oude pakket. In jouw geval lijkt er dus wel wat meer aan de hand te zijn. We kunnen hier helaas geen privébericht sturen, maar zou je via Facebook (http://bit.ly/FBziggo) of Twitter (www.twitter.com/ziggowebcare) een privébericht willen sturen met jouw klantnummer, adres en een verwijzing naar dit topic? We helpen je dan graag verder.

Groet,
Ben - Ziggo Webcare

makreel18
door makreel18 - Jul 5, 2017 om 12:24
15 Antwoorden / 7 Vragen

Ziggo zal je geen mail sturen over oa. vragen, internetonderbreking, veranderingen, abonnementverhoging, etc..
Terwijl ze daarvoor al u gegevens en techniek tot hun beschikking hebben is voor Ziggo alleen
uw rekeningnummer van belang.

Dat door gebrek aan respect voor klanten en wetgeving,
maar zeker geen gebrek aan smoezen en misleiding.

Houdt u daar ernstig rekening mee!

Yo
door Youriy Jul 5, 2017 om 13:01
12 Antwoorden / Vragen

Lees het vorige bericht eens.

br
door brui0929 - Jul 5, 2017 om 21:08
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ga eens naar Vodafone winkel die zien welk  abonnement u had laat dit terug zetten.

My
door Mystery83 Jul 6, 2017 om 07:32
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw tip, maar Ziggo heeft inmiddels contact met mij opgenomen en erkend dat dit niet had mogen gebeuren.

Cookies
door Cookies Jul 6, 2017 om 07:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat gaat er nu gebeuren dan?

johanv1100
door johanv1100 Jul 6, 2017 om 15:14
63 Antwoorden / Vragen

Raad eens Carola 83 , ik denk dat ze TS terug zetten