sn
door snelle jelle Feb 18, 2016 om 20:29
Geldzaken & recht

Conceptaktes worden niet getekend bij de notaris

In onze VvE ( 3 Gestapelde appartementen)is in vergadering een besluit met goedkeuring leden tot kadastraal bij trekken zolderruimte
Deze gemeenschappelijke ruimte is achter mijn woon deur.
Notaris stuurt de concept aktes naar leden,na 3 maanden en zonder onderbouwde redenen zijn deze nog niet getekend.
Wat kan de beste stap zijn tot uitvoering van de gemaakte afspraken.ik heb geen rechts bijstand.
Alvast bedankt.

1780 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2016 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het eens aan uw medeleden waarom zij op hun besluit terugkomen.

sn
door snelle jelle - Feb 18, 2016 om 20:50
14 Antwoorden / 15 Vragen

Tijger bedankt voor je reactie met niet onderbouwde redenen bedoel ik mijn legitimatie en rijbewijs zijn verlopen,en ik heb geen tijd etc
dat station ben ik al gepasseerd maar vraag het vervolg tot actie,MVG

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp hieruit dat u een ruimte die voor iedereen is nu alleen voor uzelf wilt hebben? Misschien hebben ze zich wel bedacht?

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2016 om 23:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarover toch al advies gegeven bij uw vraag van april of oktober 2014?

uwjurist
door uwjurist - Feb 19, 2016 om 08:24
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt partijen laten weten dat ze mee moeten werken aan uitvoering van het besluit. Tegen het besluit ingaan kunnen ze niet meer (dat hadden ze binnen een maand moeten doen).

U kunt daarbij ook aankondigen dat u bij gebreke daarvan binnen x dagen u juridische hulp inschakelt en zo nodig de rechter vraagt hen hiertoe te dwingen op straffe van een flinke dwangsom.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

sn
door snelle jelle - Feb 19, 2016 om 13:01
14 Antwoorden / 15 Vragen

Beste monique,Bedankt voor je helder antwoord.ik heb de 2 leden al gemaand met en deadline en dat ik de gemaakte kosten op hun gaat verhalen als zij de afspraken niet nakomen,geen taal of teken m.a.w. wordt gewoon genegeerd.
Mijn vraag blijft wat is de effectiefste en wie kan ik het beste hiervoor benaderen.
Wij zijn op leeftijd en willen deze woning verkopen om beneden woning te gaan wonen.
Ons appartement staat te koop verschillende gegadigde maar zij tonen alleen interesse bij afgehandelde splitsing.
dus er is nu een impasse waar ik graag een goede juridische begeleiding zoekt.
Graag hoor ik een reactie bij voorbaat dank.
A.L

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Feb 22, 2016 om 11:30
34 Antwoorden / 3 Vragen

Juridische hulp vragen. Dus naar een advocaat, liefst iemand die gespecialiseerd is in woonzaken. Snel, effectief maar kost het e.e.a.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Feb 22, 2016 om 11:30
34 Antwoorden / 3 Vragen

Juridische hulp vragen. Dus naar een advocaat, liefst iemand die gespecialiseerd is in woonzaken. Snel, effectief maar kost het e.e.a.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Feb 22, 2016 om 11:30
34 Antwoorden / 3 Vragen

Juridische hulp vragen. Dus naar een advocaat, liefst iemand die gespecialiseerd is in woonzaken. Snel, effectief maar kost het e.e.a.

uwjurist
door uwjurist Feb 23, 2016 om 08:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben al persoonlijk contact gehad, maar ook hier nog even een reactie. Ik adviseerde u al een jurist in te schakelen. Een brief van een jurist helpt vaak al. Maar zo nodig kan de jurist medwerking via de rechter afdwingen. De ervaring is dat men het zelden zo ver laat komen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

sn
door snelle jelle - Feb 23, 2016 om 10:24
14 Antwoorden / 15 Vragen

Monique Dank voor je reactie en info,neem het e.e.a. in overweging.
A.L