Tw
door Tweetje Mar 9, 2016 om 17:25
Geldzaken & recht

Koninklijke kroonkaarten

Vandaag mobiel gebeld door een dame van Koninklijke Kroonkaarten Lochem. (niets over te vinden op internet of bij de KvK)

Een vaag verhaal dat ik iets had ingevuld bij een winkel en daarom uitverkozen was ( als enige uit mijn buurt!) om tot 25 % korting te krijgen op al mijn aankopen. Ik moest simpelweg de bonnetjes opsparen en die maandelijks opsturen en kreeg dan tot 25% van het betaalde bedrag terug op mijn rekening. Het enige wat ik hoefde te doen was een aantal gegevens controleren; mijn mailadres, geboortedatum en rekening nummer (niet gegeven, net gedaan of ik het niet bij me had). Dan zou ze een mail sturen met alle info nog eens op een rijtje. En na 2 weken moest ik dan €50,00 betalen en na een jaar kon ik kiezen of ik er mee door wilde gaan of niet. En dat boden ze echt niet iedereen aan hoor! Op mijn vraag waarom ik dan nog betalen moest terwijl ik ook korting kreeg antwoorde ze dat zij ook brood op de plank moest hebben. En op mijn vraag waarom ze niet gewoon die mail stuurde (ik was inmiddels wel nieuwsgierig wat dit allemaal te betekenen had) met daarin de vraag of mijn bankrekeningnummer klopte kreeg ik als antwoord dat ik het nu telefonisch moest geven zodat zij kon contoleren of het wel klopte, en niet andersom. Uiteraard vertrouwde ik het niet en vroeg haar later terug te bellen. Ik heb op Internet gezocht maar kon niets vinden. Toen ze later weer belde heb ik gezegd dat ik niet mee wilde doen.

Herkennen jullie dit? Wie zit hier achter?

9610 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2016 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie zit hier achter? Een oplichter, simpel zat.

diumenge
door diumenge - Mar 9, 2016 om 19:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hebt er goed aan gedaan hier niet op in te gaan en geen gegevens te verstrekken.

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2016 om 19:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een Koninklijke Kroon nog wel. Het kan niet op!

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2016 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U krijgt van mij een Koninklijke Kroon omdat u juist gereageerd heeft.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 10, 2016 om 12:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag eens of ze mij willen bellen, ik wel voor 50 euro (per jaar?) 25 procent 'korting' op alles wat ik koop. Fantastische deal natuurlijk! Klinkt bijna te mooi om waar te zijn..

Li
door Lii - Mar 22, 2016 om 16:55
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, zojuist ook gebeld door een mevrouw van 'kroonkaart'. Zij wist mijn adres op te noemen en zei dat ik voor oud&nieuw een vragenlijst had ingevuld waarmee ik kan shoppen met korting. Gezegd dat ik me dit niet kan herinneren  Ik zou inderdaad ook een mail krijgen met verdere instructies over het opsturen van kassabonnen en het terug krijgen van 25% van het aankoopbedrag. Op kritische vragen van mijn kant kon ze geen antwoord geven, heb benoemd het allemaal vreemd te vinden en het gesprek werd wat afgeraffeld. Om mijn rekeningnummer en emailadres werd niet gevraagd en heb geen mail ontvangen. Oplichters dus!

Ka
door KarinvanOosten - May 28, 2016 om 10:22
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben zojuist gebeld door een mevrouw van Kroonkaart, ze zijn blijkbaar weer actief!

fr
door frans56 - May 28, 2016 om 14:06
230 Antwoorden / 9 Vragen

Dit zijn oplichters die, net als zoveel andere oplichters,  zoveel mogelijk gegevens van mensen aan de weet proberen te komen.  iedere keer weer iets meer. Eerst uw naam, dan uw geboorte datum, dan uw mailadres, en uw rekening nummer, en als ze uw vertrouwen gewonnen hebben proberen
ze via een grote omweg nog meer gegevens te bemachtigen, zoals kopie-en van ID kaarten etc...(ze vertellen U dan dat dat nodig is om het geld naar U over te maken)   En over een tijdje doen ze zich voor als U. Dit zijn de voorbodes voor ID fraude.
soms krijgt iemand ook echt geld terug, het moet immers echt lijken.  met als doel: Dat hun dure dingen kunnen aanschaffen en dat U de rekening krijgt. En wel op zo een manier dat U zeer veel moeite moet doen om uw onschuld te bewijzen, als U dat al lukt.
Nooit intrappen. niemand geeft gratis geld weg, zeker niet in deze tijden.  bij twijfel: even googlen

Ma
door Mat Matheij - May 28, 2016 om 22:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ach natuurlijk is niet iedereen een oplichter althans richting klant. Er zijn meerdere aanbieders van 'kortingsformules' echter die gaan meestal ten koste van de leverancier of horecaondernemer. Voorbeelden hiervan zijn Groupon en Social Deal. Zonder een van beiden in enig kwaad daglicht te willen stellen. Google eens 'korting'. Er zijn vele aanbieders. Ga naar een bouwmarkt en koop met korting en ontvang veelal ook nog bij een besteding van meer dan 25€ een voucher. Wel inwisselen voor de einddatum. Dat soort onterechte klachten komt alhier ook voor.

ac
door acakd oppermans - Jun 16, 2016 om 12:18
5 Antwoorden / Vragen

Vandaag ook gebeld met nummer onbekend. Dat ik in het verleden had meegedaan met een enquete over besparen in Tilburg. Ik zou binnen 48 uur een mail krijgen met de digitale kroonkaart. Hiermee kon ik op al mijn aankopen 25% korting krijgen door digitaal of per post mijn kassabonnen op te sturen. De gegevens die ze vroegen waren naam enailadres adres postcode en geboortedatum. Vroegen geen banknummer omdat ik na een vrijblijvende periode van 14 dagen kosteloos kon annuleren. En wanneer ik de account wilde behouden hoefde ik alleen eenmalig €99 over te maken voor levenslange geldigheid van de kaart. Binnen 48 uur zou ik een bevestigingsmail krijgen met daarin de kaart en inloggegevens. Het gesprek werd opgenomen. OOK DOOR MIJ..heb ik gezegd.. geen websiteadres te vinden of informatie op internet..

fr
door frans56 Jun 23, 2016 om 13:08
230 Antwoorden / 9 Vragen

Allicht vragen ze via de telefoon niet om uw bankrekenng nummer, dat valt te veel op.  Maar straks vragen ze wel of u 2 Euro wilt
overmaken vanwege...... U denk dan: nou ja meer als die 2 Euro kan in niet het schip aan dus dat doe ik dan maar.    Maar op deze manier heeft U toch uw rekening nummer bekend gemaakt aan hun.  En uw mailadres ingetypt door hun op een zoek machine brengt hun vaak naar uw social  media pagina, waar hun weer het een en ander van u te weet komen. U wilt niet weten hoeveel prive gegevens daar op staan.
En zie daar:  Op een gegeven moment hebben ze uw gegevens compleet en gaan ze ID fraude plegen met uw gegevens.  Maar ja sommige mensen willen nou eenmaal toch niet geloven dat het zo werkt.
Heb al eens een keer aan anonieme beller verteld dat ze mij niet mochten bellen omdat er een nee/nee sticker op mijn telefoon zit  (huh???)
Het duurde even voordat de dame in kwestie begreep dat hier toch iets niet klopte. ze  heeft nooit meer terug gebeld.....

so
door sophieee1202 Aug 5, 2016 om 21:04
Antwoorden / Vragen

Is er verder nog wat gebeurt met de gegevens? Ze hebben mij vandaag ook gebeld en ik ben zo dom geweest erin te trappen. Ik begon net te twijfelen en zocht alles op en het enige wat ik kon vinden is dit. Ze zouden binnen 3 dagen een mail sturen. Heb nu nog geen mail gehad maar kan dus nog komen? Ze kunnen toch niet zoveel met de gegevens die ik ze nu gegeven heb? Ga er natuurlijk niet verder op in maar ben nu wel bang dat ze wat kunnen nu? Moet ik hier wat aan doen of iets of iemand inschakelen?

ki
door kirsten broere Oct 10, 2016 om 21:32
Antwoorden / Vragen

SOPHIEEE1202: Ik heb ondertussen precies zoiets gehad. Nu is jou vraag even geleden, dus nu vraag ik op mijn plek: Hoe is het bij jou afgelopen?

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kirsten. De andere reacties niet doorgelezen en op de rode linken geklikt? U hoeft helemaal niets te doen.

ac
door acakd oppermans - Jun 16, 2016 om 20:40
5 Antwoorden / Vragen

Inmiddels nog geen mail ontvangen.
De enige info die ik op t net heb gevonde  is de volgende website:
http://www.mycrowncard.com/.

Lijkt legitiem maar ga me toch meteen afmelden zodra ik toch een mail mocht ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oppermans

Maar die opzegging hebben ze straks nooit ontvangen, en dan begint het incassobureau te zeuren.

ac
door acakd oppermans - Jun 16, 2016 om 21:03
5 Antwoorden / Vragen

Heb de website, disclaimer en algemene voorwaarden goed doorgelezen. De maker van deze website kan wel een taalcursus Nederlandse Grammatica gebruiken...

Ma
door MacWally Oct 10, 2016 om 23:41
151 Antwoorden / Vragen

Er was vroeger in Tilburg een LADA dealer op de Brucknerlaan. Misschien bent u familie. Dan snap ik wel waarom u niet gelijk de telefoon hebt opgehangen.

ac
door acakd oppermans - Jun 16, 2016 om 21:19
5 Antwoorden / Vragen

Zie foto

reflecs
door reflecs - Jun 16, 2016 om 21:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@acakd oppermans,

Let maar op. Ook dit gevonden?
https://www.klacht.nl/crown-card/ en http://www.klachtenkompas.nl/crowncard

Ma
door MarcenIngeborg - Jun 23, 2016 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Crowncard is dat, wij zijn er ook ingetrapt, nou ja, de welkomstmail hebben wij niet ontvangen, alleen de 1e factuur. En inderdaad zij proberen op allerlij manieren te bewijzen dat ze die wel hebben gestuurd. Alles via mail, waar je makkelijk alles in kunt namaken.
op 30 mei alsnog de zogenaamde doorgestuurde mail ontvangen, 4 x aangegeven dat wij de eerste niet ontvangen hebben.
De digitale kaart moest je binnen 14 dagen dan opzeggen. Dus wij zijn volgens hun te laat. kost 99 euro. inmiddels brief incassoburo ontvangen, gebeld naar hun en alles uitgelecht, tevens is er op klachtencompas ook veel klachten te zien.  Nog niets vernomen van het incassoburo. Maar wij betalen niets. Jammer dat zulke mensen bestaan. Ik zou zeggen niets meer telefonisch aannemen en nergens op reageren.

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2016 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marceningeborg

Gewoon verder negeren en nergens meer op reageren. Ook niet op zogenaamde incassobureaus.

ex
door ex-haagse harrie - Jun 23, 2016 om 14:57
18 Antwoorden / 4 Vragen

oplichters, alleen ál de tekst TOT 25% is een instinker, als je dus 1 procent krijgt liegen ze niet.............
lekker laten barsten.......

sa
door saskia1952 - Jun 30, 2016 om 11:48
8 Antwoorden / 2 Vragen

bij deze ben ik ook door een zekere alex gebeld van die kroonkaarten en ze hadden precies het zelfde alleen ik kon boodschappen doen bij ah of jumbo of plus en toen begonnen ze over klding winkel daar moest ik wat kopen ik zei toen ik moet niks zeiden ze u krijgt binnen minuut een mailtje en kon ik als nog over nadenken toen moesten ze me mail adres hebben om te kontroleren ik zei dat ze dat hadden dus gaf het niet en toen zeiden ze dag mevrouw en hingen op

su
door suzan op den camp - Jul 23, 2016 om 20:06
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben vanmiddag ook gebeld. Hebben alles gevraagd behalve mijn rekening nummer. Helaas omdat ik superveel aan mijn hoofd had. Heb ik ja gezegd. Krijg idd geen mail.
En kan niks vinden op internet. Iemand enig id hoe ik dit moet oplossen/aanpakken.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2016 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u superveel aan u hoofd hebt, moet u het gesprek beëindigen. Lees dit topic door, dan vindt u het mailadres van die club. Meld u af, stuur diezelfde mail met CC naar uzelf. Goed bewaren. Vraag een leesbevestiging.

.Dan verder alles negeren.

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sophie1202

klik hier   mail adres

l
inks onderaan staat het mailadres. Zeg u per omgaande op. Stuur die mail per CC  ook aan uzelf. Goed bewaren. En dan verder nergens meer op reageren.

In het vervolg nooit meer ingaan op telefonische aanbiedingen, aan de deur of op straat. Voorkomt een hoop ellende.

Mi
door Mieke0608 - Aug 10, 2016 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben vandaag gebeld net een paar uur geleden. Ze belde me op mijn mobiele telefoon en werd wakker gebeld door ene saskia (zo heet mijn buurvrouw ook) en was erg versuft en drong niet tot me door dat het een oplichtster was. Ik ben er dus in getuint. Ik kan haar niet terugbellen, omdat ze met een onbekend nummer belde. Ik heb het wel meteen opgezocht op internet en mijn mobiele provider op de hoogte gesteld. Het gesprek heb ik gelukkig opgenomen op mijn mobiel en is dit het bewijs naast de mail die ik hopelijk verwacht. Aan het emailbericht zit een ipadres verbonden. Zo kan er achterhaald worden waar de oplichter vandaan komt. Hopelijk heb ik geluk en kan ik aangifte doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2016 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mieke

Waar bent u dan "ingetuint"? Uw buurvrouw Saskia verkoopt die dingen toch niet? En waar denkt u asngifte te kunnen van doen?

Die mail komt niet, alleen later een incassobureau.

Ma
door Manuel - Aug 18, 2016 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat moet je er nu mee doen dan ben er ook ingetrapt

ja
door janis vergeer - Sep 6, 2016 om 15:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe is dit veder afgelopen ben namelijk net ook gebeld door een vrouw daar voor

frtits22
door frtits22 - Sep 6, 2016 om 15:24
46 Antwoorden / Vragen

Dat je er ook maar 1 seconde tijd aan besteedt.
Dan ben je dom volgens mij, en verslaafd aan je mobiel.