sh
door shirley alken Dec 8, 2016 om 12:08
Geldzaken & recht

Restitutie

Goedemiddag,
Door mijn werk als thuiszorgmedewerkster ben ik genoodzaak mijn werk met de bus te doen. Nu komt het best welvaak voor dat ik vergeet uit te checken.
In het verleden kon ik altijd mijn geld terug krijgen, maar de afgelopen keren ben ik 8 keer vergeten uit te checken. Ik heb getracht mijn geld terug te vorderen maar op een of ander manier kan en mag dit niet meer. Op dit moment ligt er € 55,00 van mijn bij connexxion die ikniet kan terug vorderen.
Mag dit zomaar? Het OV is al bijna niet te betalen en dan wordt je zo nog even door connexion bestolen. Wil graag weten wat ik hier tegen kan doen. OOk heb ik een OV kaart die stuk is met € 19,33 erop, ook dit bedrag als ik het terug wil vorderen staat er, dat ik het niet kan terugvorderen. Zo wordt connexxion wel heel erg rijk van onze euro's. Wat kan ik hier tegen doen?

4613 16 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2016 om 12:13
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Er is een ov loket waar u terecht kunt, het contactadres zou ik moeten zoeken maar mogelijk doen anderen dat al. Uw klacht neerleggen bij Reizersvereniging Rover

Hier heeft u alles al:

Klacht bij Rover

Rover hoort graag wat er bij de reiziger speelt, zo kunnen wij ons gericht inzetten om bepaalde situaties in het OV te verbeteren. Hiervoor zijn klachten van belang. Binnengekomen klachten worden intern doorgegeven aan onze afdeling/werkgroep die zich met het betreffende onderwerp/ gebied bezig houdt. Daardoor kunnen de klachten aan de orde worden gesteld binnen thema-overleggen en regionale overlegorganen waaraan Rover deelneemt. Daarnaast kunnen wij verantwoordelijke partijen aanspreken of via de media druk op de ketel zetten.

Heeft u hulp of bemiddeling nodig bij een OV-klacht omdat deze door de vervoerder niet naar tevredenheid is afgehandeld? Dan verwijzen wij u door naar het OV Loket, de onafhankelijke ombudsman die Rover heeft opgericht om hulp en bemiddeling te bieden bij OV-klachten.

Heeft u geen bemiddeling nodig, maar wilt u wel laten weten dat u ergens ontevreden over bent? Dan bent u hier aan het juiste adres.

ja
door jackyh - Dec 8, 2016 om 12:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hou de kaart in mijn hand tot ik weer uitstap. Door schade en schande ben ik wijzer geworden.

marita5
door marita5 - Dec 8, 2016 om 12:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Shirley Alken ,

Hoe vraag ik geld saldo terug bij een gemiste uitcheck ?

Ga naar uitcheckgemist.nl. Log in met je OV-chipkaartnummer, dan kun je zien bij welke rit(ten) je niet bent uitgecheckt. Om saldo terug te vragen vul je in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt. Dan berekent het systeem wat de rit heeft gekost. Het teveel betaalde bedrag krijg je terug. Dit kun je bij een ophaalautomaat op je OV-chipkaart zetten. Dat doe je door op de automaat voor ‘Bestelling ophalen’ te kiezen.

Aanvraag restitutie ,

https://www.connexxion.nl/vergoeding-ov-chipkaart/1265/vergoeding-ov-chipkaart/4086

Lees hier een klacht melden / en klachtenprocedure .

https://connexxion.nl/klachten/1273

zoekster1
door zoekster1 - Dec 8, 2016 om 12:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U mag een bepaald aantal keer per jaar/half jaar vergeten uit te checken. Bij NS is het maar 3 keer per jaar, bij sommige 3 keer per half jaar, kan zo snel niet vinden hoe het bij Connexxion zit. Dat kunt u navragen.

Maar 8 keer vergeten in korte tijd vind ik wel erg slordig hoor. Nu het u zoveel geld kost, zult u voortaan vast beter opletten.

Over die kapotte kaart zou ik even een berichtje via facebook naar ze sturen, het lijkt mij erg onredelijk dat u dat geld niet vergoed krijgt.

reflecs
door reflecs Dec 8, 2016 om 12:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad 3 keer per half jaar:https://www.uitcheckgemist.nl/  (hoe werkt dit)

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Rijk van onze euro's"? Dat zal wel meevallen. Ik kan mij voorstellen dat iemand weleens vergeet uit te checken, of dat het een keer fout gaat, maar 8 keer? Dat kunt u toch alleen uzelf verwijten. Wees dus in het vervolg wat attenter.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2016 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt het maximum overschreden:

Van de Connexxion site:

Ben je vergeten uit te checken, dan kun je makkelijk saldo terugvragen. Dit kan van maximaal 3 ritten per vervoerder, per half jaar (periode januari t/m juni en juli t/m december).

reflecs
door reflecs - Dec 8, 2016 om 12:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is de kaart wel echt stuk?

Ben je een paar keer vergeten uit te checken? Na twaalf keer blokkeert je kaart. Je laat deze tijdelijke blokkering verwijderen bij de balie van de vervoerder waar je voor het laatst heeft ingecheckt.
https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-ov-chipkaart-doet-het-nietis-kapot.-wat-nu.htm

zoekster1
door zoekster1 - Dec 8, 2016 om 13:04
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nu maar hopen dat dit er niet een is die de pillen rondbrengt ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2016 om 13:13
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Voor u lijkt het mij beter en voordeliger om op een abonnement over te stappen, weet echter niet of u daarbij ook uit moet checken.

costnix
door costnix Dec 8, 2016 om 17:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar moet ook mee in- en uitgechecked worden!

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 18:22
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dank, maar ze zou met een abonnement wel voordeliger uit zijn hè?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2016 om 13:16
7188 Antwoorden / 3 Vragen
reflecs
door reflecs Dec 8, 2016 om 13:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Altijd de linken checken ;) Bedankt sjoppie :)

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 13:51
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan :)

me
door mein33 - Dec 8, 2016 om 13:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waar begint en eindigt de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger om zorgvuldig te handelen bij het in- en uitchecken bij het openbaar vervoer.
Per vervoerder bestaat de mogelijkheid om "maximaal" drie maal per halfjaar  (jan t/m juni en juli t/m dec.) uw onachtzaamheid te kunnen/mogen corrigeren.
Daar verandert niemand iets aan, zelfs ROVER niet. ;-))

Op uw vraag "Wat kan ik hier tegen doen" ? weet u zeer zeker zelf het antwoord wel. ;-))
Hopelijk vergeet u geen essentiële zaken bij uw thuiszorgkliënten.

cr
door crowd - Dec 8, 2016 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen

Als ik bij mijn klanten aan het werk ga moeten ze vooraf € 400,- aftikken. Aan het einde van de dag krijgen ze € 100,- terug als ze erom vragen. Vragen ze 3 x niet om het geld terug te krijgen zijn ze dit kwijt! LOL
Is en blijft een vreemde manier van afrekenen!
Ze introduceren iets maar als je te vaak een foutje maakt ben je het geld kwijt!
U schrijft in korte tijd 8 x niet te hebben uitgecheckt. Of dit veel is weet ik niet maar over een periode van een half jaar zou dit neerkomen op 1,5 keer per maand.
Bij 5 dagen in de week heen en terug is dit, laten we zeggen maximaal 40 busritten. Dan valt het nog wel mee maar ben je het geld wel kwijt!
Ik vind het vreemd!

me
door mein33 Dec 8, 2016 om 14:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij elk spel horen spelregels en als je zelf zo nalatig bent om de spelregels, waar je wel mee accoord bent gegaan alvorens aan het spel  te gaan deelnemen, niet na te leven dan moet je de consequentie(s) daarvan ook sportief accepteren. ;-))

cr
door crowd Dec 8, 2016 om 14:25
1 Antwoorden / Vragen

Klopt wat je zegt maar als je aangewezen bent op het openbaar vervoer kun je niet kiezen tussen verschillende vervoerders met afwijkende spelregels. Het is dan akkoord gaan met die spelregels of ..................? lopen!
Ikzelf ben hovenier en als ik deze manier van afrekenen zou hanteren prijs ik mezelf uit de markt en zijn er voldoende alternatieven.
Het openbaar vervoer heeft hier een monopolie positie en zijn de spelregels éénzijdig opgesteld. Er zijn genoeg mensen die afhankelijk zijn van het ov en dan is 3 x een foutje per half jaar niet veel.

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2016 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar acht keer wel.

me
door mein33 Dec 8, 2016 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@crowd,

.....De spelregels zijn niet éénzijdig opgesteld, aangezien de reizigersorganistaties hierbij wel degelijk betrokken zijn.
.....De spelregels zijn trouwens bij het bus/tram/metro-vervoer dezelfde.
.....Het corrigeren van een gemaakte vergissing is voor de vervoerder ook niet gratis en kan dus niet ongelimiteerd plaatsvinden...... Mede daarom zijn er afspraken gemaakt om een foutje van een reiziger netjes te verrekenen en de kosten daarvoor, tot wel 6 maal per kalenderjaar, te budgetteren.
Doch dit kan niet tot in het oneindige doorgaan en mag de reiziger ook op zijn/haar eigen verantwoordelijkheid worden gewezen.
.....Soms wordt een mens bedachtzaam als de onbedachtzaamheid de aandacht krijgt. ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 8, 2016 om 17:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U wordt bestolen? U!!  Vergeet uit te checken dat mag u connection niet verwijten.

pi
door pieterwolters - Dec 8, 2016 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Knap om het keer op keer weer te vergeten... Hopelijk ben je bij je clienten minder vergeetachtig.

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2016 om 18:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat kan ik hier tegen doen?
Uw telefoon, tijdens de rit, in de zak steken en de OV kaart in de hand houden.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 8, 2016 om 19:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Niet meer dan terecht! Het is natuurlijk heel belangrijk dat de overheid weet waar jij precies uithangt. Je zou mogelijkerwijs een terrorist kunnen zijn dan is het natuurlijk super heel erg niet meer normaal important dat ze je oppakken voordat je aan het touwtje trekt. Tenslotte wil ook jij niet omkomen bij een aanslag en daarvoor mag je dus bestwel een hoop privacy inleveren, aangezien jij toch ook helemaal niets te verbergen hebt, ja toch?

Note: dat er geen enkel bewijs is dat bovenstaande ook echt zo werkt, in praktijk, is natuurlijk bijzaak hè. En de kans dat jij de SL wint velen malen groter is dan om het leven komen bij een TA is al helemaal niet belangrijk.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 8, 2016 om 19:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

*zoekt zijn pilletjes en de rol aluminiumfolie*

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2016 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar heeft u het allemaal over?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 8, 2016 om 19:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor iets meer duiding zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Stasi ;-).