do
door donald1 Dec 19, 2009 om 11:00
Geldzaken & recht

Terugbetaling door Wehkamp niet ontvangen!

Op 30 november diverse besteld bij Wehkamp en hele bedrag helaas vooruit betaald i.p.v. per acceptgiro! Heb de enkele keren dat ik wat bij hun besteld heb altijd netjes direkt betaald, en NOOIT bij hun in de schuld gestaan! Op 1 december hele bestelling ontvangen én ook weer geretourneerd. Op 11 december via mijn Wehkamp-account gelezen dat het bedrag van 124,87 euro via Ideal is teruggestort. Op 19! december mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen! Na diverse mails waar nietszeggend op wordt gereageerd én telefoongesprekken van telkens 15 minuten of meer à 0,20 eurocent per minuut, want je krijgt steeds iemand anders van de klantenservice aan de lijn die je het verhaal moet uitleggen met de vraag waar mijn
geld blijft, antwoorden zoals: ja mevrouw, morgen staat het geld op Uw rekening. Ja mevrouw: informeert U maar eens bij Uw bank, het bedrag is toch écht overgemaakt. Ja mevrouw: mijn leidinggevende zegt dat het wel 5 à 6 werkdagen kan duren voor Uw terugbetaling is verwerkt! Navraag bij de bank leert dat een Ideal betaling/terugbetaling reeds de volgende werkdag wordt verwerkt! Ik vraag me af hoeveel smoezen ze bij Wehkamp hebben klaarliggen. Als het andersom zou zijn zouden ze meteen een incassobureau hebben ingeschakeld! Wehkamp houdt er schijnbaar een andere methode op na want ik heb mijn geld nog steeds niet terug! Wat kan ik nóg meer doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Bij voorbaat dank!

5626 22 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Dec 19, 2009 om 11:19
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je kunt de kwestie het beste per mail bij de klantenservice aankaarten. Meestal volgt dan na een of twee dagen een reactie van Ellen Boone. Bel niet teveel. Dat kost geld en steeds weer andere mensen moeten de gegevens opzoeken. Het gaat zeker wel goedkomen.

do
door donald1 - Dec 19, 2009 om 11:35
28 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 19 dec 2009, 11:19]Je kunt de kwestie het beste per mail bij de klantenservice aankaarten. Meestal volgt dan na een of twee dagen een reactie van Ellen Boone. Bel niet teveel. Dat kost geld en steeds weer andere mensen moeten de gegevens opzoeken. Het gaat zeker wel goedkomen.

Heb reeds diverse malen mails naar Wehkamp gestuurd, met zoals ik boven beschreef, totaal nietszeggende antwoorden!

druifje01
door druifje01 - Dec 19, 2009 om 14:49
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik weet niet wat je onder nietszeggend verstaat. Zelf heb ik de ervaring dat men laat weet binnen twee werkdagen te zullen reageren op een mail. Volgens mij stort Wehkamp geen bedragen zomaar terug maar verrekent alles altijd in de maandelijkse klantenrekening die je via "administratie" kunt raadplegen.

do
door donald1 - Dec 19, 2009 om 15:47
28 Antwoorden / 18 Vragen

Onder nietszeggende antwoorden versta ik: Binnen 2 dagen wordt het bedrag aan U terugbetaald en: hier is het bedrag van onze rekening afgeschreven, vreemd dat U het bedrag niet op U w rekening heeft staan en: uiterlijk volgende week heeft U het bedrag op Uw rekening staan en: mijn leidinggevende heeft gezegd dat een Ideal terugbetaling 5 à 6 werkdagen in beslag neemt en: informeert U zich eens bij Uw bank! alsof mijn rekeningoverzicht wat ik dagelijks bekijk niet klopt! Dat zijn dan antwoorden die ik inderdaad binnen 2 werkdagen terugkrijg! Wat heb ik aan zoiets? Alleen maar smoezen! Volgens mij houdt Wehkamp het geld gewoon vast voor de rente! Ik beklaag die dames van de klantenservice die deze onzin moeten vertellen.
Als je vooruitbetaald. wordt je direkt terugbetaald zodra de retouren zijn verwerkt! staat op hun website te lezen.
Ik kijk elke dag op mijn account (administratie) en daar staat al vanaf 11 december vermeldt: terugbetaling via Ideal op 11 december 2009. Maar op mijn rekening is nog steeds niets teruggestort. Heb de bank dan toch maar gebeld en die adviseren: laat Wehkamp met het bewijs komen dat ze U het geld teruggestort hebben want op Uw rekening kan ik zien dat er van Wehkamp NIETS aan U overgemaakt werd.
Een ding is zeker: Wehkamp heeft aan mij een klant verloren, ook al bestelde ik er hoogst zelden.

kiran
door kiran - Dec 19, 2009 om 16:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@donald1

Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar als er op 11 december terug gestort wordt en de Ideal verwerking duurt 5 a 6 werkdagen. Weekend 12/13 valt af.
Zou het afgelopen maandag ingaan .., + 5 a 6 dg. = 18 dec. of de maandag erna.

Zou dan ook zo kunnen zijn dat het pas a.s. maandag op de rekening staat?
Men praat over werkdagen / 2 weekenden vallen af.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 19, 2009 om 16:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Donald,

Meerdere keren heeft bij op deze site gemelde problemen met Wehkamp de volgende persoon zich hier meld met de volgende tekst:

"Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl.

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen

wehkamp.nl"

Het proberen waard en kost niets...

Jammer genoeg hebben evt. door hem/haar geholpen personen nog nooit teruggemeld of dit het beoogde effect gesorteerd heeft, dus ik kan niet beweren dat het helpt, doch nooit geschoten is altijd mis. Misschien kun jij wel terugmelden hoe dit gegaan is....

Hardware ERror MAN.

do
door donald1 - Dec 19, 2009 om 17:03
28 Antwoorden / 18 Vragen

Aan Kiran: als ik via Ideal betaal wordt het bedrag onmiddellijk afgeschreven en de volgende werkdag staat dit bedrag dan ook daadwerkelijk bij die persoon op de rekening.
Een terugbetaling via Ideal geschiedt op precies dezelfde manier!
Waarom moet het dan 5 à 6 werkdagen bij Wehkamp duren als ze inderdaad het bedrag op 11 december hebben gestort? Ook dan zou ik het bedrag de daarop volgende werkdag op mijn rekening hebben moeten staan! Zelfs de bank bevestigt dit.

do
door donald1 - Dec 19, 2009 om 17:04
28 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op zaterdag 19 dec 2009, 16:36]Dag Donald,

Meerdere keren heeft bij op deze site gemelde problemen met Wehkamp de volgende persoon zich hier meld met de volgende tekst:

"Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl.

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen

wehkamp.nl"

Bedankt voor Uw antwoord! Heb D. Hendriksen inmiddels een mail gestuurd, hopelijk kan hij helpen. De afloop zal ik hier dan ook meteen melden.

Het proberen waard en kost niets...

Jammer genoeg hebben evt. door hem/haar geholpen personen nog nooit teruggemeld of dit het beoogde effect gesorteerd heeft, dus ik kan niet beweren dat het helpt, doch nooit geschoten is altijd mis. Misschien kun jij wel terugmelden hoe dit gegaan is....

Hardware ERror MAN.

druifje01
door druifje01 - Dec 19, 2009 om 20:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik vind het een beetje ver gaan om te denken dat Wehkamp het geld vasthoudt voor de rente. Dan moet je wel een groot bedrag overgemaakt hebben anders loont deze taktiek de moeite niet. Natuurlijk ga je in dit geval alle kanten op denken, maar ik neem aan dat het begin volgende week opgelost is. Zal wel een onbedoelde bankkwestie zijn.

sa
door sansan8 - Dec 21, 2009 om 20:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

@donald1,

Ook ik zit met hetzelfde 'probleem'. Heb eind november een artikel besteld (direct betaald via iDeal) en deze begin december retour gestuurd. In mijn account staat dat Wehkamp op 11 december een terugbetaling heeft gedaan via iDeal. Tot op heden heb ik geen bedrag ontvangen op mijn rekening. Ik baal hier behoorlijk van. Aanvankelijk begreep ik dat het 14 dagen tot 1 maand kon duren voordat de terugbetaling werd gedáán.. Maar ik neem aan dat wanneer iets op 11 december is terugbetaald via iDeal, dit bedrag toch wel binnen 1 week op mijn rekening had moeten staan.

Ik heb Wehkamp inmiddels ook gemaild, en wacht hun reactie nu af.

Heb jij inmiddels als iets vernomen? Of het geld ontvangen?

lelyonnais
door lelyonnais - Dec 21, 2009 om 20:36
109 Antwoorden / 24 Vragen

Bij alle reactie is nog niemand op de idee gekomt te vragen aan Wehkamp:

Op welke rekening heeft u het geld overgemaakt?
Want zelfs Wehkamp kan fouten maken, zoals bij mijn dochter enkele maanden geleden. Vragen, telefoon etc...ja mevrouw, het geld is overgemaakt....tot ik mijn dochter vroeg: heb je gevraagd op welke rekening? Toen kwam het aan het licht dat maar een cijfer verkeerd was en ergens anders terecht kwam te staan op een andere rekening!

Het probleem is meteen opgelost door Wehkamp!!!

m.v.g. Robert

do
door donald1 - Dec 21, 2009 om 23:47
28 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 19 dec 2009, 20:06]Ik vind het een beetje ver gaan om te denken dat Wehkamp het geld vasthoudt voor de rente. Dan moet je wel een groot bedrag overgemaakt hebben anders loont deze taktiek de moeite niet. Natuurlijk ga je in dit geval alle kanten op denken, maar ik neem aan dat het begin volgende week opgelost is. Zal wel een onbedoelde bankkwestie zijn.

Vele kleine maken één grote.........
Heb overigens mijn geld nog steeds NIET terug!

do
door donald1 - Dec 21, 2009 om 23:51
28 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=lelyonnais schreef op maandag 21 dec 2009, 20:36]Bij alle reactie is nog niemand op de idee gekomt te vragen aan Wehkamp:

Op welke rekening heeft u het geld overgemaakt?
Want zelfs Wehkamp kan fouten maken, zoals bij mijn dochter enkele maanden geleden. Vragen, telefoon etc...ja mevrouw, het geld is overgemaakt....tot ik mijn dochter vroeg: heb je gevraagd op welke rekening? Toen kwam het aan het licht dat maar een cijfer verkeerd was en ergens anders terecht kwam te staan op een andere rekening!

Het probleem is meteen opgelost door Wehkamp!!!

m.v.g. Robert

Hallo Robert,

Bedankt voor de reactie, maar op dat idee was ik al meteen gekomen en heb herhaaldelijk nagevraagd of ze het bedrag wel inderdaad naar het juiste rekeningnummer hadden overgemaakt. Ze hadden wél mijn goede rekeningnummer maar..........U raadt het al, tot op heden nog geen rooie cent teruggekregen....!!

do
door donald1 - Dec 21, 2009 om 23:58
28 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=sansan8 schreef op maandag 21 dec 2009, 20:21]@donald1,

Ook ik zit met hetzelfde 'probleem'. Heb eind november een artikel besteld (direct betaald via iDeal) en deze begin december retour gestuurd. In mijn account staat dat Wehkamp op 11 december een terugbetaling heeft gedaan via iDeal. Tot op heden heb ik geen bedrag ontvangen op mijn rekening. Ik baal hier behoorlijk van. Aanvankelijk begreep ik dat het 14 dagen tot 1 maand kon duren voordat de terugbetaling werd gedáán.. Maar ik neem aan dat wanneer iets op 11 december is terugbetaald via iDeal, dit bedrag toch wel binnen 1 week op mijn rekening had moeten staan.

Ik heb Wehkamp inmiddels ook gemaild, en wacht hun reactie nu af.

Heb jij inmiddels als iets vernomen? Of het geld ontvangen?

Hallo, heb een mail naar d.hendriksen@wehkamp.nl gestuurd zoals hrdwerrorman heeft geschreven. Werd vanmorgen door Dhr. Hendriksen gebeld met de mededeling dat de afdeling financiële zaken ging uitzoeken hoe dit kon en dat ik van hun een telefoontje kan verwachten, maar.........géén telefoontje en géén geld!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 22, 2009 om 00:12
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Donald:

Mooi, Hendriksen reageerde dus telefonisch. Dan zul je nu z'n nummer wel hebben, zodat je de vinger nauw aan de pols kunt houden. Geef hem een paar dagen om het uit te zoeken. Er zal nu weinig personeel zijn: sneeuw, kerstvakantie, griep enz. Op een dag zal het nu niet aankomen.

P.S. Je kunt ook op je eigen topic reageren zonder de reageren knop rechts aanklikt.
Wanneer je naar onderen scrolt naar het lege veld en daar je reactie in klopt dan komt niet het hele, rose tekstveld mee waarin je reageren aanklikte.
Dat maakt je topic compacter.

H.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 22, 2009 om 00:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Aanvulling/correctie:

Waar ik schrijf reagerenknop bedoel ik de [quote deze reactie] knop.

H.

do
door donald1 - Dec 22, 2009 om 00:25
28 Antwoorden / 18 Vragen

ok, begrepen!

sa
door sansan8 - Dec 23, 2009 om 13:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

@donald1,

Heb je inmiddels al iets vernomen van Wehkamp? Ik heb afgelopen maandag gemaild, maar nog geen reactie gehad.

Ik begin me nu steeds meer af te vragen wat er precies is mis gegaan met de betaling...

do
door donald1 - Dec 23, 2009 om 19:25
28 Antwoorden / 18 Vragen

Aan sansan8:

Werd vandaag door Wehkamp gebeld met de mededeling dat er een technische storing op 11 december is geweest! Alle bedragen die toen zijn overgemaakt zijn door die storing NIET op de rekeningen van de ontvangers terechtgekomen!!!
De bedragen zouden vandaag via iDeal aan alle mensen die geld tegoed hadden teruggestort worden.
Heb net mijn bankrekening maar wéér eens gecontroleerd en heb EINDELIJK mijn geld terug!
Ik vraag me af als ik niet aangedrongen had op een stortingsbewijs of ze dan inderdaad gecontroleerd zouden hebben of de stortingen wel goed waren verlopen!
Maar........... met de nodige ergernis en vertraging: eind goed, alles goed!
Hopelijk heb jij ook je geld terug gekregen?

do
door donald1 - Dec 23, 2009 om 23:39
28 Antwoorden / 18 Vragen

Aan hrdwerrorman:

Zoals afgesproken laat ik hierbij weten hoe het Wehkampprobleem is afgelopen.

Dankzij de prima én snelle medewerking van Dhr. D. Hendriksen is de kwestie uiteindelijk na 12 dagen opgelost.
Iedereen die problemen heeft met Wehkamp adviseer ik dan ook: neem direkt via de mail contact op met dhendriksen@wehkamp.nl
Mij hebben de vele telefoontjes à 0,20 eurocent per minuut alleen maar ergernis gebracht en totaal niet verder geholpen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 23, 2009 om 23:47
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Donald:

Bedankt voor de terugmelding. Blij te lezen dat het is opgelost en dat de link via D. Hendriksen nog werkt.

Plezierige Feestdagen en een voorspoedig en gezond 2010.

H.

sa
door sansan8 - Dec 24, 2009 om 12:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=donald1 schreef op woensdag 23 dec 2009, 19:25]

Aan sansan8:

Werd vandaag door Wehkamp gebeld met de mededeling dat er een technische storing op 11 december is geweest! Alle bedragen die toen zijn overgemaakt zijn door die storing NIET op de rekeningen van de ontvangers terechtgekomen!!!
De bedragen zouden vandaag via iDeal aan alle mensen die geld tegoed hadden teruggestort worden.
Heb net mijn bankrekening maar wéér eens gecontroleerd en heb EINDELIJK mijn geld terug!
Ik vraag me af als ik niet aangedrongen had op een stortingsbewijs of ze dan inderdaad gecontroleerd zouden hebben of de stortingen wel goed waren verlopen!
Maar........... met de nodige ergernis en vertraging: eind goed, alles goed!
Hopelijk heb jij ook je geld terug gekregen?

Ik heb net mijn rekening gecontroleerd, en bij mij is het geld ook (terug)gestort! Inderdaad eind goed, al goed ;-)