Terugbetaling door Wehkamp niet ontvangen!
Op 30 november diverse besteld bij Wehkamp en hele bedrag helaas vooruit betaald i.p.v. per acceptgiro! Heb de enkele keren dat ik wat bij hun besteld heb altijd netjes direkt betaald, en NOOIT bij hun in de schuld gestaan! Op 1 december hele bestelling ontvangen én ook weer geretourneerd. Op 11 december via mijn Wehkamp-account gelezen dat het bedrag van 124,87 euro via Ideal is teruggestort. Op 19! december mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen! Na diverse mails waar nietszeggend op wordt gereageerd én telefoongesprekken van telkens 15 minuten of meer à 0,20 eurocent per minuut, want je krijgt steeds iemand anders van de klantenservice aan de lijn die je het verhaal moet uitleggen met de vraag waar mijn
geld blijft, antwoorden zoals: ja mevrouw, morgen staat het geld op Uw rekening. Ja mevrouw: informeert U maar eens bij Uw bank, het bedrag is toch écht overgemaakt. Ja mevrouw: mijn leidinggevende zegt dat het wel 5 à 6 werkdagen kan duren voor Uw terugbetaling is verwerkt! Navraag bij de bank leert dat een Ideal betaling/terugbetaling reeds de volgende werkdag wordt verwerkt! Ik vraag me af hoeveel smoezen ze bij Wehkamp hebben klaarliggen. Als het andersom zou zijn zouden ze meteen een incassobureau hebben ingeschakeld! Wehkamp houdt er schijnbaar een andere methode op na want ik heb mijn geld nog steeds niet terug! Wat kan ik nóg meer doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Bij voorbaat dank!
Je kunt de kwestie het beste per mail bij de klantenservice aankaarten. Meestal volgt dan na een of twee dagen een reactie van Ellen Boone. Bel niet teveel. Dat kost geld en steeds weer andere mensen moeten de gegevens opzoeken. Het gaat zeker wel goedkomen.
[quote=druifje01 schreef op zaterdag 19 dec 2009, 11:19]Je kunt de kwestie het beste per mail bij de klantenservice aankaarten. Meestal volgt dan na een of twee dagen een reactie van Ellen Boone. Bel niet teveel. Dat kost geld en steeds weer andere mensen moeten de gegevens opzoeken. Het gaat zeker wel goedkomen.
Heb reeds diverse malen mails naar Wehkamp gestuurd, met zoals ik boven beschreef, totaal nietszeggende antwoorden!
Ik weet niet wat je onder nietszeggend verstaat. Zelf heb ik de ervaring dat men laat weet binnen twee werkdagen te zullen reageren op een mail. Volgens mij stort Wehkamp geen bedragen zomaar terug maar verrekent alles altijd in de maandelijkse klantenrekening die je via "administratie" kunt raadplegen.
Onder nietszeggende antwoorden versta ik: Binnen 2 dagen wordt het bedrag aan U terugbetaald en: hier is het bedrag van onze rekening afgeschreven, vreemd dat U het bedrag niet op U w rekening heeft staan en: uiterlijk volgende week heeft U het bedrag op Uw rekening staan en: mijn leidinggevende heeft gezegd dat een Ideal terugbetaling 5 à 6 werkdagen in beslag neemt en: informeert U zich eens bij Uw bank! alsof mijn rekeningoverzicht wat ik dagelijks bekijk niet klopt! Dat zijn dan antwoorden die ik inderdaad binnen 2 werkdagen terugkrijg! Wat heb ik aan zoiets? Alleen maar smoezen! Volgens mij houdt Wehkamp het geld gewoon vast voor de rente! Ik beklaag die dames van de klantenservice die deze onzin moeten vertellen.
Als je vooruitbetaald. wordt je direkt terugbetaald zodra de retouren zijn verwerkt! staat op hun website te lezen.
Ik kijk elke dag op mijn account (administratie) en daar staat al vanaf 11 december vermeldt: terugbetaling via Ideal op 11 december 2009. Maar op mijn rekening is nog steeds niets teruggestort. Heb de bank dan toch maar gebeld en die adviseren: laat Wehkamp met het bewijs komen dat ze U het geld teruggestort hebben want op Uw rekening kan ik zien dat er van Wehkamp NIETS aan U overgemaakt werd.
Een ding is zeker: Wehkamp heeft aan mij een klant verloren, ook al bestelde ik er hoogst zelden.
@donald1
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar als er op 11 december terug gestort wordt en de Ideal verwerking duurt 5 a 6 werkdagen. Weekend 12/13 valt af.
Zou het afgelopen maandag ingaan .., + 5 a 6 dg. = 18 dec. of de maandag erna.
Zou dan ook zo kunnen zijn dat het pas a.s. maandag op de rekening staat?
Men praat over werkdagen / 2 weekenden vallen af.
Dag Donald,
Meerdere keren heeft bij op deze site gemelde problemen met Wehkamp de volgende persoon zich hier meld met de volgende tekst:
"Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl.
Met vriendelijke groet,
D.Hendriksen
wehkamp.nl"
Het proberen waard en kost niets...
Jammer genoeg hebben evt. door hem/haar geholpen personen nog nooit teruggemeld of dit het beoogde effect gesorteerd heeft, dus ik kan niet beweren dat het helpt, doch nooit geschoten is altijd mis. Misschien kun jij wel terugmelden hoe dit gegaan is....
Hardware ERror MAN.
Aan Kiran: als ik via Ideal betaal wordt het bedrag onmiddellijk afgeschreven en de volgende werkdag staat dit bedrag dan ook daadwerkelijk bij die persoon op de rekening.
Een terugbetaling via Ideal geschiedt op precies dezelfde manier!
Waarom moet het dan 5 à 6 werkdagen bij Wehkamp duren als ze inderdaad het bedrag op 11 december hebben gestort? Ook dan zou ik het bedrag de daarop volgende werkdag op mijn rekening hebben moeten staan! Zelfs de bank bevestigt dit.
[quote=hrdwerrorman schreef op zaterdag 19 dec 2009, 16:36]Dag Donald,
Meerdere keren heeft bij op deze site gemelde problemen met Wehkamp de volgende persoon zich hier meld met de volgende tekst:
"Graag wil ik voor u bemiddelen in deze kwestie. Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk om uw contactgegevens z.s.m.
sturen naar dhendriksen@wehkamp.nl.
Met vriendelijke groet,
D.Hendriksen
wehkamp.nl"
Bedankt voor Uw antwoord! Heb D. Hendriksen inmiddels een mail gestuurd, hopelijk kan hij helpen. De afloop zal ik hier dan ook meteen melden.
Het proberen waard en kost niets...
Jammer genoeg hebben evt. door hem/haar geholpen personen nog nooit teruggemeld of dit het beoogde effect gesorteerd heeft, dus ik kan niet beweren dat het helpt, doch nooit geschoten is altijd mis. Misschien kun jij wel terugmelden hoe dit gegaan is....
Hardware ERror MAN.
Ik vind het een beetje ver gaan om te denken dat Wehkamp het geld vasthoudt voor de rente. Dan moet je wel een groot bedrag overgemaakt hebben anders loont deze taktiek de moeite niet. Natuurlijk ga je in dit geval alle kanten op denken, maar ik neem aan dat het begin volgende week opgelost is. Zal wel een onbedoelde bankkwestie zijn.
@donald1,
Ook ik zit met hetzelfde 'probleem'. Heb eind november een artikel besteld (direct betaald via iDeal) en deze begin december retour gestuurd. In mijn account staat dat Wehkamp op 11 december een terugbetaling heeft gedaan via iDeal. Tot op heden heb ik geen bedrag ontvangen op mijn rekening. Ik baal hier behoorlijk van. Aanvankelijk begreep ik dat het 14 dagen tot 1 maand kon duren voordat de terugbetaling werd gedáán.. Maar ik neem aan dat wanneer iets op 11 december is terugbetaald via iDeal, dit bedrag toch wel binnen 1 week op mijn rekening had moeten staan.
Ik heb Wehkamp inmiddels ook gemaild, en wacht hun reactie nu af.
Heb jij inmiddels als iets vernomen? Of het geld ontvangen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer