Dyson stofzuiger
Ik heb een Dyson steelstofzuiger, oplaadbaar en binnen de garantie termijn ging de steel kapot. In januari heb ik dit gemeld en zou een nieuwe steel krijgen. Nu zijn we twee maanden verder en ik heb deze nog steeds niet ontvangen. Contact gehad per mail, WhatsApp, telefoon, en kom geen steek verder. De medewerkers zeggen dat ze niet weten hoe lang het nog duurt en ze weten ook niet waarom het zo lang duurt. Per WhatsApp moet je vaak meer dan een dag wachten tot je antwoord krijgt. Ik heb al een klacht ingediend maar ook daar wordt niets mee gedaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en ook zoiets meegemaakt met Dyson?
Topantwoord
Heeft u de stofzuiger rechtstreeks bij Dyson gekocht. Zo nee, dan had u bij de verkoper moeten zijn met uw claim.
Indien wel bij Dyson rechtstreeks gekocht dan een termijn stellen voor ontvangst van de steel of anders vervanging van de volledige stofzuiger eisen dan wel tot ontbinding van de koopovereenkomst over gaan en uw geld terug eisen.
Delete
De medewerkers van Dyson geven toch aan niet te weten hoe lang het duurt en waarom het zo lang duurt. Ik snap dat het niet is wat je wil horen, maar die medewerkers kunnen geen ijzer met handen breken.
Ben het met je eens dat het lang duurt, maar het is niet anders. Patience is a virtue hoe moeilijk het ook is.
Je zou kunnen proberen om een aangetekende en een brief per reguliere post te sturen en ze in gebreke stellen. Misschien dat dat de zaak enigszins kan bespoedigen.
Handen kun je heel goed met ijzer breken, omgekeerd niet ;-)
@Juiomariner
soms zijn mijn vingers sneller dan goed is. ;-))
Toch niet met het ijzer gebroken. Mijn vingers zijn prima maar het toetsenbord op mijn mobiel te klein. ;-)
Ik zie dat u deze informatie nog niet kreeg inzake uw wettelijke rechten en wat u kunt doen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Een nieuwe zuigbuis kun je ook kopen bij https://www.partsnl.nl/stofzuiger-onderdelen/dyson/zuigbuis Dan kun je in ieder geval je stofzuiger weer gebruiken terwijl je wacht op levering vanuit Dyson.
Zelf geen ervaring met Dyson. Zou in dit geval toch blijven proberen via WhatsApp en telefoon.
De vraag van Swat1500 is juist, heeft u de stofzuiger rechtstreeks bij Dyson gekocht?!
Heel veel consumenten nemen bij problemen contact op met de fabrikant, maar de fabrikant heeft helemaal niets met u te maken, tenzij zij zelf de stofzuiger rechtstreeks aan u hebben geleverd, maar heeft u de stofzuiger bij een winkelier of een webwinkel gekocht, moet u daar zijn. De verkoper is uw aanspreekpunt en ook degene die garantie moet geven.
Als Dyson niet de verkoper is, kan dat de reden zijn dat u zolang moet wachten.
Al geruime tijd stikt het van de klachten over Dyson. Niet, slecht of laat leveren is iets dan niet abnormaal is. Wat de reden is geen idee, maar dat u niet de enige bent klopt.
Geachte Sylcorona,
De service van Dyson is slecht te noemen.
Uw klacht is hier al eerder aan de orde geweest , klik op de volgende link:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/garantie-dyson?id=601911
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer