ho
door hoogeveenw Sep 17, 2023 om 21:31
Huishouden & energie

Wc papier veegt slecht af daarom veel papier gebruik

beste Kassa wat mij de laaste jaren opvalt dat wc slechter afveegt  ze zeggen dat er teveel papier gebruikt word maar volgens mij zit er plastic in omdat er een soort laagje overheen zit daarom kan je slecht afvegen en gebruikt iedereen veel papier en gaat men billedoekjes gebruiken want die vegen beter af en kosten minder op den duur misschien kunnen jullie hier eens een onderzoek aan wagen MVG W Hoogeveen

12803 17 Rapporteer
sira
door sira - Sep 17, 2023 om 21:39
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom probeert u niet een ander merk. Er zijn zoveel (huis)merken, althans ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik had altijd Edet de Luxe Almond, fantastisch, maar helaas gaat die uit het assortiment van Edet, dus ik moet ook iets anders.

tenormin
door tenormin Sep 17, 2023 om 22:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, Jumbo, grootverpakking, wel duur maar ook heel goed, is een prima alternatief voor Edet. 24 Rol voor ja, €10,00. Kan men wel een tijd vooruit, ;-))

sira
door sira Sep 17, 2023 om 22:17
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dank, dan zal ik dat ook proberen.

Edet stapt nu over op papier met bamboe.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2023 om 00:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, edet is niet de enige die op bamboe is overgestapt. 2015-2018 woonde ik in USA. Veel kledingshops waren toen al met bamboe kleding bezig. Misschien iets later in Nederland ook? Geen idee. Gisteravond hoorde ik in het nieuws dat er ook "statiegeld komt" op kleding. ☺

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2023 om 22:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Een "soort" plastic laagje om toiletpapier is niet mogelijk. Maak een stukje toiletpapier nat, scheurt het gelijk, dan is het gewoon toiletpapier waar het voor bedoelt is. De vochtige doekjes, waar een foute voorlichting op staat: geschikt om door toilet te spoelen, is helemaal onjuist. "papier wat nat is en niet scheurt" is niet geschikt om door te spoelen. Kortom, er hoeft geen onderzoek naar gepleegd te worden, dat is is al uittentreure gedaan. Papier is duur geworden, dus ook toiletpapier. De enige twee die ik ken, PLUS en Jumbo, "vegen zonder gevoel van plastic film" voldoende goed af.

ne
door neodutchio - Sep 17, 2023 om 23:03
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Ik eet een stuk gezonder waardoor je veel minder hoeft te vegen. Dus ook al is de kwaliteit van het papier slechter, dat maakt dat niet meer uit.

tenormin
door tenormin Sep 17, 2023 om 23:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Jij bent geen vrouw, @neo. Mijn Amerikaanse vriend hat niet eens "schijtfilm" in huis want "had hij niet nodig. Beweerde hij want net als jij : hij at gezond. Totdat ik zijn was ging doen. Tja, toen begreep ik pas waarom hij het niet nodig dacht te hebben. ☻

tdmduc
door tdmduc - Sep 18, 2023 om 13:36
704 Antwoorden / 2 Vragen

"Jullie" is niet de redactie van Kassa.
Het betreft hier een lezers panel.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 18, 2023 om 17:15
16861 Antwoorden / 202 Vragen

@TDMDUC: een tip : kassa@bnnvara.nl om ts het juiste adres waar de vraag voor bedoeld is.

ro
door ronny530 - Sep 18, 2023 om 14:55
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Plastic zit er sowieso niet in maar al die dubbele lagen zijn meer een hype dan noodzakelijk om de bips af te vegen.
Welke de beste is blijft puur persoonlijk en die keuze veranderd met de leeftijd mee en heeft niets met eet gedrag van doen maar met de aard van de ontlasting om het maar even netjes te houden.
Teveel toiletpapier gebruik is van alle tijden want met één vel toiletpapier de bips afvegen doet niemand omdat ze domweg te klein zijn en zeker niet lekker afvegen.
Mijn advies, ga over op een ander merk toiletpapier en begin met een verpakking waar maar 4 rollen in zitten en kies de beste uit, ga verder met leven want alle wc papier is biologisch afbreekbaar en mag in de wc pot gedumpt worden.

wi
door wim koelewijn - Sep 18, 2023 om 16:14
69 Antwoorden / Vragen

De reacties lijken wel reclamespotjes   . . .ik weet wel 1 ding zeker. Het merk wat voor mijn billen het " lekkerst" is.. wordt steeds smaller en duurder. Valt nog net niet uit de rolhouder.. schijthuizen zijn het die fabrikanten ( merken)

tenormin
door tenormin Sep 18, 2023 om 16:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@wimkoelewijn, dat ze smaller worden moge duidelijk. Simpel aan mijn toiletrolhouder te zien. Minimaal 1 centimer smaller dan vroeger. Lijkt niet veel maar loopt aardig in de "papieren" bij de "filmmakers".

mo
door mof - Sep 18, 2023 om 16:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou er plastic in wc papier zitten? Vinden de waterzuiveringsbedrijven vast niet zo fijn ...

Sa
door Satipu - Sep 18, 2023 om 16:30
18 Antwoorden / Vragen

Veel mensen kopen heel goedkoop wc papier. Dikwijls maar 3 laags. Koop nu eens goed 4 laags wc papier van een goed merk.
Wij zelf kopen altijd Edet 4 laags. Nergens geen last van.

ma
door marleenvanh Sep 19, 2023 om 12:17
451 Antwoorden / 1 Vragen

WC-papier van de Lidl, 1-laags, propje maken van vier velletjes en afvegen, soms 1x herhalen. Klaar. Echt goedkoop (10 rollen voor 2,49 of zo) WC-papier bestaat trouwens niet meer...... Vier lagen? Absoluut onnodig en de prijs van een A-merk.? Daggutnie!

ka
door kaatjev - Sep 18, 2023 om 16:36
5 Antwoorden / Vragen

Bij het eco papier van AH zit er echt geen plastic omheen

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Sep 18, 2023 om 16:51
14 Antwoorden / Vragen

Ik heb een Happypo gekocht. Een plastic fles met een douchekopje. Met warm water vullen en schoon sproeien maar! Alleen nog een beetje toiletpapier nodig om te drogen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 18, 2023 om 17:13
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is bestemd voor kassa@bnnvara.nl en wij kunnen daar als vrijwillige vraagbeantwoorders niet over besluiten. Afgezien daarvan, ik herken uw probleem niet met daarbij de opmerking dat indien er sprake zou zijn van ook aanwezigheid plastic vanuit de diverse rioolwatervalreinigingsbedrijven 'op hoge poten' geprotesteerd zou zijn.

Le
door Le Coq - Sep 18, 2023 om 17:28
2 Antwoorden / Vragen

Probeer eens Page KUSSENZACHT en je wilt nooit meer iets anders....

pr
door praat mee - Sep 18, 2023 om 17:58
30 Antwoorden / Vragen

niets van gemerkt ik heb aan 5 blaadjes per keer genoeg

Pe
door Penanne - Sep 18, 2023 om 18:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik een douche wc en alle voorgaande problemen zijn opgelost

ft
door ftm - Sep 20, 2023 om 22:26
102 Antwoorden / 1 Vragen

De reden is dat de overheid de fabrikanten pusht meer "duurzame" elementen in b.v. WC papier te verwerken.
Ook als de kwaliteit daarvan achteruit gaat.

Edet doet dat bv nu door het papier te mengen met stro.

Daarbij proberen fabrikanten door zichzelf het predicaat "duurzaam" aan te meten, steeds vaker op een gunstige manier  in de media genoemd te worden.

Umbra
door Umbra - Jan 6, 2024 om 02:40
1 Antwoorden / Vragen

Plastic zit er sowieso niet in normaal droog toiletpapier. Dan gebruik je, naar jouw wensen gewoon een slecht soort toiletpapier. Al kan een product/merk plots inleveren qua kwaliteit en daarom niet meer voldoen.
Ik kijk bij toiletpapier vooral dat het er wit, zacht en stevig uitziet, je probeert verschillende soorten uit en kiest wat prijs-kwaliteit het beste voor u is. Ik zal ook nog eerder nen euro per rol uitgeven aan luxe-papier, dan dat ik van dat spotgoedkoop grijzig schuurpapier zal kopen. En ook eco-stuff is hier ook dikke njet, is duur voor minder xD. Ik vind het 'Extra zacht & sterk' 4-laags toiletpapier van Kruidvat (9 rollen/verpakking) mijn persoonlijke favoriet prijs-kwaliteit, prijs is €3.99, soms in promo 3 voor €9.99 (27 rollen), maar hun 3-laags toiletpapier vind ik niks waard, giga verschil.
Maar vb de grote volume-verpakkingen van bekende merken als Page(Nederland)/Scottex (België) en Edet (tot 90 rollen) op Bol.com, zijn pure afrip, want bij vele grootverpakkingen zijn het precies maar halve wc-rolletjes. Tweenmaal ook eens via Bol.com giga-verpakking van Page en Edet besteld, aan indd "hoge korting", helft vd prijs en indd je heb heel veel wc-rolletjes, indd rolletjes, want zeker 1/3 minder en dunner papier dan wat je verwacht en dus vliegen ze er zeer snel door en bij Edet was het zelfs naast kleine rolletjes, ook nog eens ruwer papier en toen besefte ik, ja schoon vb van nep-promo's.
En vochtig toiletpapier is ook gemaakt van vezels op basis van cellulose en bevat geen plastic of synthetische vezels en dus wel doorspoelbaar als je je houdt aan 1 à 2 doekjes/keer. Gebruik dat zelf al heel lang, toen dat hier nog maar enkel of vooral van Scottex beschikbaar was. En toch nog nooit verstopping gehad.