Fi
door Fiek01 May 3, 2016 om 12:31
Vakantie & reizen

Booking.com prijs wijziging na reservering

Hallo allemaal,


 


Gisteren heb ik een luxe hotel kamer geboekt via Booking.com voor een mooie prijs van € 68,-. Dit was de laatste beschiklbare kamer en ook alleen voor die specifieke dag. De kamer/suite is gereserveerd en officieel gemaakt door Booking.com, alle documenten zijn aanwezig.

Nu hebben ze mij een email gestuurd dat de gereserveerde prijs een fout was en dat het niet mogelijk is om voor deze prijs de hotelkamer te boeken. Ze geven aan dat de oorspronkelijke prijs €2650,- per nacht is en ze bieden mij deze prijs aan met 15% korting. Dat is wel een heel groot verschil.


 


Wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten in dit verhaal?


 


 

18582 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Een luxe suite voor € 68,00? Is ook wel ongeloofwaardig. Er zit zo'n krankzinnig verschil tussen die prijzen, dat moet dus wel een fout zijn. U hebt dan helaas geen rechten, behalve ingaan op dat kortingsaanbod.:-). Misschien gaat er met onderhandelen nog wel € 100,00 vanaf.:-)

marita5
door marita5 - May 3, 2016 om 12:40
11513 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Fiek01, 

2. Prijzen, doorgestreepte prijzen en Besteprijsgarantie

De tarieven op onze website zijn zeer concurrerend. Alle tarieven op de website van Booking.com gelden per kamer voor uw gehele verblijf en worden getoond inclusief btw en alle andere belastingen (behoudens wijziging van dergelijke belastingen), behalve als dit anders staat vermeld op de website of in de bevestigingsmail. De accommodatie kan in het geval van een toeslag voor no-show of annulering, de van toepassing zijnde belastingen in rekening brengen.

Soms zijn er via onze website goedkopere tarieven beschikbaar voor een specifiek verblijf bij een accommodatie. Er kunnen echter speciale voorwaarden en beperkingen gelden bij deze door de accommodaties beschikbaar gestelde prijzen, bijvoorbeeld met betrekking tot annulering en restitutie. Gelieve de kamer- en prijsinformatie aandachtig door te nemen voor dergelijke voorwaarden voordat u een reservering maakt.

Deze doorgestreepte prijs is gebaseerd op de twee-na-hoogste huidige prijs van de accommodatie voor kamers met dezelfde reserveringsvoorwaarden in een periode van 30 dagen rond uw gekozen incheckdatum (15 dagen voor, en 15 dagen na uw incheckdatum; indien er minder dan 15 dagen tot uw incheckdatum zijn, dan gebruiken we na uw incheckdatum zoveel dagen als nodig, om tot een totaal van 30 dagen te komen). Om een eerlijke vergelijking te kunnen maken, gebruiken we altijd dezelfde reserveringsvoorwaarden (maaltijden, annuleringsvoorwaarden en kamertype). Dit houdt in dat u dezelfde kamer krijgt voor een lagere prijs, in vergelijking met andere incheckdata in dezelfde periode.

Wij willen dat u de laagst mogelijke prijs betaalt voor uw verblijf bij een accommodatie. Als u op het internet, na via ons gereserveerd te hebben, uw accommodatie tegen dezelfde voorwaarden voor een lagere prijs vindt, dan zullen wij het verschil tussen ons tarief en het lagere tarief vergoeden volgens de algemene voorwaarden van de Besteprijsgarantie.

De valutaconversie dient uitsluitend ter indicatie en mag niet als accuraat of up-to-date beschouwd worden; de werkelijke tarieven kunnen afwijken.

Overduidelijke vergissingen en (druk)fouten zijn niet bindend.

Alle speciale aanbiedingen en promoties zijn als zodanig aangegeven 

bron : booking.com 

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het blijft scrollen en door de kapitalen heen lezen over wat er nu feitelijk staat. Hou U eens aan de door Varakassa gestelde spelregels of gelden die niet voor U. Mvrgr.

marita5
door marita5 May 6, 2016 om 22:12
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben een uitzondering , deze spelregels gelden niet voor mij , en wederom een loze opmerking die niks te maken heeft met de vraag .
èèn tip : scroll door

Fi
door Fiek01 - May 3, 2016 om 13:09
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het verschil is ook heel groot, maar ja ze hebben ook de beste prijs garantie toch?
Zie hieronder de reactie van Booking.com

*****

Thank you for choosing Booking.com.

We tried to contact you by telephone to discuss an error in the rates for your booking with Mandarin Oriental, Marrakech, but were unable to reach you.

We apologise on behalf of Booking.com and Mandarin Oriental, Marrakech for this error. The actual rate for Mandarin Oriental, Marrakech is 2650 €, and not 68.20 € as mentioned on your reservation.

We ask for your understanding in reaching a middle ground. The accommodation has confirmed that they would like to offer you 15% on the rate of 2650 € and 20% off on the SPA services.

Please consider this offer, and contact us at your earliest convenience to confirm if you can accept it.

Since the rate mistake was obvious, please note that the you are still able to cancel your reservation free of charge.

Without any reply fro you within the next 48 hours, your reservation will be cancelled free of charge and you will receive a confirmation email.

We thank you for your understanding and we are available 24 hours a day to help reach an agreeable solution.

Thank you again for choosing Booking.com.



Kind regards,

--
Salah Torki
Booking.com Customer Service Team

zoekster1
door zoekster1 - May 3, 2016 om 13:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Please consider this offer, vind ik dan wel weer erg grappig.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 3, 2016 om 23:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Gevalletje pech in Marrakech. 
Beste prijsgarantie is dus ruim 2600 euro per nacht en niet de 68 euro waar u op doelt. 
Booking.com staat geheel in zijn recht om u terug te betalen en tot annulering over te gaan. 
Diewilik

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En dan ook nog 20% korting op de SPA, altijd doen.:-))

Gerry1969
door Gerry1969 - May 4, 2016 om 10:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik keek net even op de site van het hotel en echt iedereen zal begrijpen dat dit niet kan voor €68, als je deze kamers/suites ziet dan voel je direct aan dat dit prijzig is.
Ik weet niet wat de standaard is van uw normale hotelovernachtingen maar dat zal niet om dit soort kamers/suites gaan.

Diewilik

Cookies
door Cookies - May 4, 2016 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Bijna 3.000,- euro voor 1 nacht? Misschien mag je voor die 68,- euro dan in de bezemkast overnachten?

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 20:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is dan wel inclusief bezem toch.?
Diewilik

Cookies
door Cookies May 4, 2016 om 21:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja hoor, een kast vol zelfs!

snrwo1
door snrwo1 - May 4, 2016 om 11:55
33 Antwoorden / 2 Vragen
0
audb
door audb - May 4, 2016 om 12:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ojee ik zag net dat het om een TOP hotel gaat en niet om een "normale" standaard 5 steren hotel waar het soms voorkomt dat je voor €75 kan komen logeren.

Helaas kunnen fouten worden gemaakt en u had moeten kunnen weten dat het niet kon kloppen.

Was het nu een hotel die normaal € 168 had gekost dan had u meer kans gehad maar in dit geval blijft het een droom,

costnix
door costnix - May 6, 2016 om 10:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit is wat noemen een "kennelijke vergissing". De goedkoopste kamer in het hotel is de Atlas Suite voor 650 Euro per nacht.

picone
door picone - May 6, 2016 om 12:05
55 Antwoorden / 4 Vragen
0

Voorwaarden Booking.com :

Overduidelijke vergissingen en (druk)fouten zijn niet bindend.....

bennieol
door bennieol - May 6, 2016 om 12:14
64 Antwoorden / 3 Vragen
0

gewoon niet doen vind dit oplichterij, iets goedkoop aanbieden, mensen reageren en is al in feite voor de helft verkocht.de prijs maken ze vaak bewust fout, met zoiets ben ik ineens klaar mee.

Cookies
door Cookies - May 6, 2016 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ja hoor, tuurlijk: een kamer die 2600,- euro per nacht kost aanbieden voor 68,- euro is ongetwijfeld een lokkertje.


DOOR BENNIEOL - 06 MAY 2016 OM 12:14 
42 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
0

gewoon niet doen vind dit oplichterij, iets goedkoop aanbieden, mensen reageren en is al in feite voor de helft verkocht.de prijs maken ze vaak bewust fout, met zoiets ben ik ineens klaar mee.

Al
door AllesWeter90 - May 6, 2016 om 13:14
36 Antwoorden / 8 Vragen
0

€2650,- voor één nacht?! Wat the f*ck. Booking.com heeft in zijn voorwaarden staan dat ze bij dit soort situaties de reservering mogen annuleren (helaas).

koekeloer
door koekeloer - May 6, 2016 om 13:25
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Booking.com heeft helemaal geen laagste prijsgarantie (meer).

mo
door mof - May 6, 2016 om 13:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

ja, bij booking.com staat altijd dat het exc kosten  is die het hotel zelf rekent.

De beste prijsgarantie is niet van toepassing in uw geval, die is alleen van toepassing wanneer u bij een
andere bemiddelaar voor nog minder dan 68 eur had kunnen boeken, dan zou booking u het verschil terugbetalen.
Het is geen prijsgarantie in de zin dat booking.com de prijs van 68 eur garandeert op de door u geselcteerde kamer.

in een gewone winkel geld dat je het product krijgt voor  de prijs die erop staat, tenzij het overduidelijk een prijs is die niet kan.

als booking.com gewoon aanbiedt zonder iets te zeggen, dan zou u mogen concluderen aan de hand van de kwaliteit die wordt geboden in het
hotel dat er iets niet in de haak is. Dan hoeft booking.com niet voor 68 euro te leveren.. Maar ze moeten natuurlijk wel een alternatief bieden, al is het maar uit fatsoen, want ze geven zelf aan dat de fout bij hen ligt. Zij kunnen best bedenken dat
wanneer u voor 68 eur boekt u z ws niet voor 2650 zou willen boeken. of 15 % daarvanaf.

Als echter booking reclame heeft gemaakt met Superaanbieding of zo in de  tekst, dan had u het niet langer kunnen vermoeden dat de lage prijs niet ok zou zijn dan zijn ze het haasje bij booking. Dan moeten ze geld terug geven of een gelijkwaardig product leveren. Dan kunt u ook schadevergoeding vragen omdat
u nu ergens anders moet boeken dat wellicht duurder is omdat u later geboekt heeft, dus niet meer de goedkope aandbiedingen kunt krijgen.

Het is dus: geld terug, of alternatief hotel aanbieden.

Als u op vakantie gaat dan zou ik geld terug vragen en iets anders boeken en dan van je vakantie genieten. Was het om een andere reden,
dan weet ik niet wat ik zou doen, hangt van de reden af. 
Maar ik zou hier geen strijd over aangaan. Is tenslotte maar 68 eur. Die zult u wel retour ontvangen. En met zo n strijd in het hoofd op vakantie? tsja ...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer