Booking.com prijs wijziging na reservering
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik een luxe hotel kamer geboekt via Booking.com voor een mooie prijs van € 68,-. Dit was de laatste beschiklbare kamer en ook alleen voor die specifieke dag. De kamer/suite is gereserveerd en officieel gemaakt door Booking.com, alle documenten zijn aanwezig.
Nu hebben ze mij een email gestuurd dat de gereserveerde prijs een fout was en dat het niet mogelijk is om voor deze prijs de hotelkamer te boeken. Ze geven aan dat de oorspronkelijke prijs €2650,- per nacht is en ze bieden mij deze prijs aan met 15% korting. Dat is wel een heel groot verschil.
Wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten in dit verhaal?
Topantwoord
Een luxe suite voor € 68,00? Is ook wel ongeloofwaardig. Er zit zo'n krankzinnig verschil tussen die prijzen, dat moet dus wel een fout zijn. U hebt dan helaas geen rechten, behalve ingaan op dat kortingsaanbod.:-). Misschien gaat er met onderhandelen nog wel € 100,00 vanaf.:-)
Hallo Fiek01,
2. Prijzen, doorgestreepte prijzen en Besteprijsgarantie
De tarieven op onze website zijn zeer concurrerend. Alle tarieven op de website van Booking.com gelden per kamer voor uw gehele verblijf en worden getoond inclusief btw en alle andere belastingen (behoudens wijziging van dergelijke belastingen), behalve als dit anders staat vermeld op de website of in de bevestigingsmail. De accommodatie kan in het geval van een toeslag voor no-show of annulering, de van toepassing zijnde belastingen in rekening brengen.
Soms zijn er via onze website goedkopere tarieven beschikbaar voor een specifiek verblijf bij een accommodatie. Er kunnen echter speciale voorwaarden en beperkingen gelden bij deze door de accommodaties beschikbaar gestelde prijzen, bijvoorbeeld met betrekking tot annulering en restitutie. Gelieve de kamer- en prijsinformatie aandachtig door te nemen voor dergelijke voorwaarden voordat u een reservering maakt.
Deze doorgestreepte prijs is gebaseerd op de twee-na-hoogste huidige prijs van de accommodatie voor kamers met dezelfde reserveringsvoorwaarden in een periode van 30 dagen rond uw gekozen incheckdatum (15 dagen voor, en 15 dagen na uw incheckdatum; indien er minder dan 15 dagen tot uw incheckdatum zijn, dan gebruiken we na uw incheckdatum zoveel dagen als nodig, om tot een totaal van 30 dagen te komen). Om een eerlijke vergelijking te kunnen maken, gebruiken we altijd dezelfde reserveringsvoorwaarden (maaltijden, annuleringsvoorwaarden en kamertype). Dit houdt in dat u dezelfde kamer krijgt voor een lagere prijs, in vergelijking met andere incheckdata in dezelfde periode.
Wij willen dat u de laagst mogelijke prijs betaalt voor uw verblijf bij een accommodatie. Als u op het internet, na via ons gereserveerd te hebben, uw accommodatie tegen dezelfde voorwaarden voor een lagere prijs vindt, dan zullen wij het verschil tussen ons tarief en het lagere tarief vergoeden volgens de algemene voorwaarden van de Besteprijsgarantie.
De valutaconversie dient uitsluitend ter indicatie en mag niet als accuraat of up-to-date beschouwd worden; de werkelijke tarieven kunnen afwijken.
Overduidelijke vergissingen en (druk)fouten zijn niet bindend.
Alle speciale aanbiedingen en promoties zijn als zodanig aangegeven
bron : booking.com
Het blijft scrollen en door de kapitalen heen lezen over wat er nu feitelijk staat. Hou U eens aan de door Varakassa gestelde spelregels of gelden die niet voor U. Mvrgr.
Ik ben een uitzondering , deze spelregels gelden niet voor mij , en wederom een loze opmerking die niks te maken heeft met de vraag .
èèn tip : scroll door
Het verschil is ook heel groot, maar ja ze hebben ook de beste prijs garantie toch?
Zie hieronder de reactie van Booking.com
*****
Thank you for choosing Booking.com.
We tried to contact you by telephone to discuss an error in the rates for your booking with Mandarin Oriental, Marrakech, but were unable to reach you.
We apologise on behalf of Booking.com and Mandarin Oriental, Marrakech for this error. The actual rate for Mandarin Oriental, Marrakech is 2650 €, and not 68.20 € as mentioned on your reservation.
We ask for your understanding in reaching a middle ground. The accommodation has confirmed that they would like to offer you 15% on the rate of 2650 € and 20% off on the SPA services.
Please consider this offer, and contact us at your earliest convenience to confirm if you can accept it.
Since the rate mistake was obvious, please note that the you are still able to cancel your reservation free of charge.
Without any reply fro you within the next 48 hours, your reservation will be cancelled free of charge and you will receive a confirmation email.
We thank you for your understanding and we are available 24 hours a day to help reach an agreeable solution.
Thank you again for choosing Booking.com.
Kind regards,
--
Salah Torki
Booking.com Customer Service Team
Gevalletje pech in Marrakech.
Beste prijsgarantie is dus ruim 2600 euro per nacht en niet de 68 euro waar u op doelt.
Booking.com staat geheel in zijn recht om u terug te betalen en tot annulering over te gaan.
Diewilik
Ik keek net even op de site van het hotel en echt iedereen zal begrijpen dat dit niet kan voor €68, als je deze kamers/suites ziet dan voel je direct aan dat dit prijzig is.
Ik weet niet wat de standaard is van uw normale hotelovernachtingen maar dat zal niet om dit soort kamers/suites gaan.
Diewilik
Bijna 3.000,- euro voor 1 nacht? Misschien mag je voor die 68,- euro dan in de bezemkast overnachten?
Dat is dan wel inclusief bezem toch.?
Diewilik
Ja hoor, een kast vol zelfs!
Ojee ik zag net dat het om een TOP hotel gaat en niet om een "normale" standaard 5 steren hotel waar het soms voorkomt dat je voor €75 kan komen logeren.
Helaas kunnen fouten worden gemaakt en u had moeten kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Was het nu een hotel die normaal € 168 had gekost dan had u meer kans gehad maar in dit geval blijft het een droom,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer