marcodew
door marcodew Mar 18, 2020 om 17:50
Vakantie & reizen

Hulp gevraagd bij onbereikbaarheid vliegtuigmaatschappij

Beste,

Ik heb vorig jaar een retour geboekt naar Schotland voor 21 april 2020 voor 200 Euro inclusief een annuleringsverzekering bij "Opodo/Edreams". Deze hebben mijn reis geboekt bij Easyjet. Nu wil ik mijn reis annuleren, wat geen probleem zou moeten zijn aangezien deze "Annuleren met elke reden" heet.

Nu mijn probleem:

Ze zijn al de hele week onbereikbaar. Wat ik ook probeer, hoelang ik ook in de wacht sta, ik krijg ze maar niet te pakken. Óf je komt niet eens in de wacht omdat de verbinding plots verbroken word bij het bandje in het begin, of je kan 50 minuten wachten en dan is het stil en hoor je niets meer, terwijl dit een betaald nummer is ook nog. Via de website kan ik inloggen en zogenaamd annuleren, maar dan krijg ik een bericht te zien waarop staat dat ik naar ze moet bellen. Zo is de paradox weer compleet. Er staat bij dat als ik buiten kantoor uren wil anuleren, ik contact op moet nemen met de vliegtuigmaatschappij Easyjet, maar ik vertrouw dat niet omdat ik ze er gerust voor aanzie dat het dan als excuses gebruikt word om niet uit te betalen of iets dergelijks.

Iemand tips?

4930 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2020 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal niet de enige zijn, daar je reis nog ruim een maand verwijderd is kan je dus beter even wachten tot de grootste drukte voorbij is.

rj
door rjw - Mar 18, 2020 om 19:56
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Gek he. Half Europa is nu reizen aan het wijzigen, jij bent niet de enige. Gewoon even geduld hebben.

marita5
door marita5 - Mar 18, 2020 om 20:24
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcodew ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.easyjet.com/nl/help/contact

Iv
door Ivo W - Mar 18, 2020 om 23:08
731 Antwoorden / Vragen

Mijn tip: door blijven ademen, die 200 euro als 'verlies' gaan beschouwen en over drie weken nog eens proberen om contact met de organisatie te leggen.

Het vliegverkeer ligt wereldwijd zo goed als volledig plat. De eerste prioriteit is nu om mensen die op hun vakantie adres gestrand zijn alsnog naar huis te vervoeren. Dat gaat wereldwijd om miljoenen mensen. Dat kost veel tijd en mankracht. Naar schatting zijn er al 200.000 Nederlanders die vanwege vakantie of zakenreis in het buitenland zijn en die nu in problemen komen met hun terugreis. Van alle landen samen gaat het om miljoenen.

En voorts zal het waarschijnlijk nog maanden duren voor er weer veilig gereisd kan worden. Omboeken zal daarmee lastig worden. Geld terug is ook geen optie. Zodra een reisorganisatie daaraan begint, is deze binnen een uur failliet.

marcodew
door marcodew - Mar 19, 2020 om 00:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank allen voor de reacties. Ik leg mij er bij neer en ga het als "verlies" beschouwen. Hopelijk krijg ik ze over een tijdje te pakken en kan ik een tegoedbon/teruggave krijgen.

Succes aankomende tijd!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2020 om 10:41
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Deze info is denk ik ook voor u van belang: https://www.upinthesky.nl/2020/02/28/easyjet-annuleert-vluchten-door-coronavirus/  Mogelijk behoeft u dus niet zelf te annuleren maar doet het vliegbedrijf dat zelf al. Ik adviseer u omdat het pas over een maand 21 april is toch even enig geduld te hebben.

koekeloer
door koekeloer - Mar 20, 2020 om 12:14
562 Antwoorden / 18 Vragen

moet je niet bij je boeker zijn ( Opodo/Edreams ) om te annuleren?

ma
door manwijf - Mar 20, 2020 om 12:16
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hier nog serieus op gereageerd wordt. Onbegrijpelijk! Maar goed, iedereen verveelt zich nu.

Jasperx1
door Jasperx1 - Mar 20, 2020 om 12:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Misleiding

Misleiding, oplichting, diefstal. Ik weet niet welke van deze termen het beste past bij Edreams.
Ik ben al ruim twee weken bezig mijn geld terug te krijgen.
Het begon met mijn extra service: Cancel for any reason. Na 2 uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een aardige man aan de lijn, ik gok een Pakistaan. Na ruim een half uur rondjes te hebben gedraaid was de uitkomst: Dikke pech. Deze service zou niet meer applicable zijn due to Corona. Nergens in de voorwaarden van deze "verzekering" is dit vermeld. Ik kon wel het geld van die service terug krijgen. Daar heb ik vanaf gezien en heb eerst juridisch advies ingewonnen.
Na twee dagen bleek de vlucht vanuit de luchtvaart maatschappij te zijn geannuleerd. Dus afwachten op een mail van Edreams...... Helemaal niks, de vlucht zou op moment van dit schrijven over 1,5 uur vertrekken en ik heb nog steeds geen bericht gehad dat de vlucht is geannuleerd. Wat onacceptabel is voor een reisburo.

Nu ben ik via de chat al twee keer in gesprek met eDreams, eerst na twee uur in de wacht heb ik met Shah gesproken.
Na weer veel heen en weer en weinig oplossingen kwam het er in het kort op neer:
U heeft een mail nodig van de luchtvaartmaatschappij, maar het mail adres wat bekend is bij Eurowings is bookingstf@ edreamsodigeo.com
edrams: I am really sorry, it is a low-cost carrier booking, and we don't have the access for changes or cancellations, I request you to contact the airlines directly.
me: I can refund on the website from eurowings. But the money will go to a credit card thats not mine: A mastercard xxxxxxxxxxxx2739
edreams: I understand, once you refund on the website, kindly contact us back, and we will assist you further.
....
Kindly contact us back within 4 to 5 days.
me: The mail adres is your mail adres and the credit card for the refund is yours as well, Why should i contact you
Edrams: Yes, I understand, kindly contact us back for the updates, and we will initiate the refund once we receive it.
me: I presume your going to refund and get i contact with me
edreams: You need to contact us back to check for the refund.
me: I waited almost 3 hours. Your telling me that i should do this ones more....
edreams: You need to contact us back, and we will assist you with the refund.

Dit is nog maar het 1e gesprek. We zijn nu 5 dagen verder en nu lijkt het alsof ik er helemaal niet meer door kom.
De chat blijft maar verversen en ik moet dus steeds opnieuw beginnen.
Er is geen mail adres waar je naar kunt schrijven, er is geen enkele update met vlucht gegevens, ze ontwijken elke verantwoordelijkheid en doen er alles aan om je te laten opgeven.

mo
door mof - Mar 20, 2020 om 22:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je ze geen aangetekende brief sturen? Die heeft een track and trace.
budget airlines zijn hardnekkig wat dit betreft, zeker in deze tijden van zwaar financieel weer.

1paul
door 1paul - Mar 21, 2020 om 09:02
3162 Antwoorden / 0 Vragen

niet bellen en niet, ik herhaal niet zelf annuleren, ze komen vanzelf met een oplossing...