Hulp gevraagd bij onbereikbaarheid vliegtuigmaatschappij
Beste,
Ik heb vorig jaar een retour geboekt naar Schotland voor 21 april 2020 voor 200 Euro inclusief een annuleringsverzekering bij "Opodo/Edreams". Deze hebben mijn reis geboekt bij Easyjet. Nu wil ik mijn reis annuleren, wat geen probleem zou moeten zijn aangezien deze "Annuleren met elke reden" heet.
Nu mijn probleem:
Ze zijn al de hele week onbereikbaar. Wat ik ook probeer, hoelang ik ook in de wacht sta, ik krijg ze maar niet te pakken. Óf je komt niet eens in de wacht omdat de verbinding plots verbroken word bij het bandje in het begin, of je kan 50 minuten wachten en dan is het stil en hoor je niets meer, terwijl dit een betaald nummer is ook nog. Via de website kan ik inloggen en zogenaamd annuleren, maar dan krijg ik een bericht te zien waarop staat dat ik naar ze moet bellen. Zo is de paradox weer compleet. Er staat bij dat als ik buiten kantoor uren wil anuleren, ik contact op moet nemen met de vliegtuigmaatschappij Easyjet, maar ik vertrouw dat niet omdat ik ze er gerust voor aanzie dat het dan als excuses gebruikt word om niet uit te betalen of iets dergelijks.
Iemand tips?
Kijk reglematig op deze site:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies
Je zal niet de enige zijn, daar je reis nog ruim een maand verwijderd is kan je dus beter even wachten tot de grootste drukte voorbij is.
Gek he. Half Europa is nu reizen aan het wijzigen, jij bent niet de enige. Gewoon even geduld hebben.
Mijn tip: door blijven ademen, die 200 euro als 'verlies' gaan beschouwen en over drie weken nog eens proberen om contact met de organisatie te leggen.
Het vliegverkeer ligt wereldwijd zo goed als volledig plat. De eerste prioriteit is nu om mensen die op hun vakantie adres gestrand zijn alsnog naar huis te vervoeren. Dat gaat wereldwijd om miljoenen mensen. Dat kost veel tijd en mankracht. Naar schatting zijn er al 200.000 Nederlanders die vanwege vakantie of zakenreis in het buitenland zijn en die nu in problemen komen met hun terugreis. Van alle landen samen gaat het om miljoenen.
En voorts zal het waarschijnlijk nog maanden duren voor er weer veilig gereisd kan worden. Omboeken zal daarmee lastig worden. Geld terug is ook geen optie. Zodra een reisorganisatie daaraan begint, is deze binnen een uur failliet.
Dank allen voor de reacties. Ik leg mij er bij neer en ga het als "verlies" beschouwen. Hopelijk krijg ik ze over een tijdje te pakken en kan ik een tegoedbon/teruggave krijgen.
Succes aankomende tijd!
Deze info is denk ik ook voor u van belang: https://www.upinthesky.nl/2020/02/28/easyjet-annuleert-vluchten-door-coronavirus/ Mogelijk behoeft u dus niet zelf te annuleren maar doet het vliegbedrijf dat zelf al. Ik adviseer u omdat het pas over een maand 21 april is toch even enig geduld te hebben.
Dat hier nog serieus op gereageerd wordt. Onbegrijpelijk! Maar goed, iedereen verveelt zich nu.
Misleiding
Misleiding, oplichting, diefstal. Ik weet niet welke van deze termen het beste past bij Edreams.
Ik ben al ruim twee weken bezig mijn geld terug te krijgen.
Het begon met mijn extra service: Cancel for any reason. Na 2 uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een aardige man aan de lijn, ik gok een Pakistaan. Na ruim een half uur rondjes te hebben gedraaid was de uitkomst: Dikke pech. Deze service zou niet meer applicable zijn due to Corona. Nergens in de voorwaarden van deze "verzekering" is dit vermeld. Ik kon wel het geld van die service terug krijgen. Daar heb ik vanaf gezien en heb eerst juridisch advies ingewonnen.
Na twee dagen bleek de vlucht vanuit de luchtvaart maatschappij te zijn geannuleerd. Dus afwachten op een mail van Edreams...... Helemaal niks, de vlucht zou op moment van dit schrijven over 1,5 uur vertrekken en ik heb nog steeds geen bericht gehad dat de vlucht is geannuleerd. Wat onacceptabel is voor een reisburo.
Nu ben ik via de chat al twee keer in gesprek met eDreams, eerst na twee uur in de wacht heb ik met Shah gesproken.
Na weer veel heen en weer en weinig oplossingen kwam het er in het kort op neer:
U heeft een mail nodig van de luchtvaartmaatschappij, maar het mail adres wat bekend is bij Eurowings is bookingstf@ edreamsodigeo.com
edrams: I am really sorry, it is a low-cost carrier booking, and we don't have the access for changes or cancellations, I request you to contact the airlines directly.
me: I can refund on the website from eurowings. But the money will go to a credit card thats not mine: A mastercard xxxxxxxxxxxx2739
edreams: I understand, once you refund on the website, kindly contact us back, and we will assist you further.
....
Kindly contact us back within 4 to 5 days.
me: The mail adres is your mail adres and the credit card for the refund is yours as well, Why should i contact you
Edrams: Yes, I understand, kindly contact us back for the updates, and we will initiate the refund once we receive it.
me: I presume your going to refund and get i contact with me
edreams: You need to contact us back to check for the refund.
me: I waited almost 3 hours. Your telling me that i should do this ones more....
edreams: You need to contact us back, and we will assist you with the refund.
Dit is nog maar het 1e gesprek. We zijn nu 5 dagen verder en nu lijkt het alsof ik er helemaal niet meer door kom.
De chat blijft maar verversen en ik moet dus steeds opnieuw beginnen.
Er is geen mail adres waar je naar kunt schrijven, er is geen enkele update met vlucht gegevens, ze ontwijken elke verantwoordelijkheid en doen er alles aan om je te laten opgeven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer