Probleem spotreis
heb nu meerdere problemen gelezen over spotreis.
Heb zelf ook een probleem met deze organisatie.
enkele weken geleden werd ik gebeld of ik er dus gebruik van wilde maken waarop ik antwoorde eerst het een en ander te willen nalezen. Dit was geen probleem volgens hun. Ik zou namelijk pas lid zijn op het moment dat ik akkoord zou geven. Dit kon via de sms die ik toegezonden zou krijgen. Verder zou ik verdere info via mail toegezonden krijgen.
Wel wilden ze alvast wat gegevens noteren zodat indien ik akkoord zou geven alles snel in gang gezet kon worden.
Ik heb vervolgens thuis overlegd of we hier gebruik van wilden maken en dat was niet het geval. De sms die ik kreeg toegezonden heb ik dus niet beantwoord en gewoon verweidert en dacht dat hiermee de kous af was.
Nu kreeg ik vervolgens de verassing dat spotreis toch 199 euro van mijn rekening had afgeschreven, dit heb ik uiteraard terug laten boeken aangezien ik zeker geen akkoord had gegeven.
via email kreeg ik vervolgens via een incasso bureau het bericht om 239 euro te betalen, 199 euro abonnement en 40 incasso kosten.
ik zou namelijk al meerdere brieven hierover gehad moeten hebben, echter is er nooit een herinnering binnen gekomen.
Ik vind dit eigenljk pure oplichting, ik heb geen akkoord gegeven voor het abonnement en vervolgens komen er toch rekeningen binnen die ik zeker niet van plan ben om te gaan betalen.
wat kan ik hier nu mee.
ik snap dat ik achteraf beter meteen op had kunnen hangen ipv het gesprek aan te gaan.
mvg chris
Stuur ze één mail, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Dat u niets bent aangegaan en dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.
Lat het rekeningnummer ook blokkeren bij uw bank.
Dien tevens een klacht in bij de ACM, kijk op Google. Dien over die incasso ook een klacht in bij uw bank.
In het vervolg nooit meer uw gegevens verstrekken via de telefoon, of op telefonische aanbiedingen ingaan.
Hallo Ckirchner ,
Lees eens hier de gegeven antwoorden ,
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/spotreis
@Chris, dat u met hen een gesprek aangaat is geen probleem, zolang u maar geen persoonlijke gegevens verstrekt.
Alleen malafide 'bedrijfjes' maken misbruik van dit soort gesprekken. Zij zijn dan niet eerlijk en misbruiken de gegevens, die u hen verstrekt heeft, ten voordele van hen zelf. Zij doen dit meestal zeer gewiekst en daar moet u absoluut op bedacht zijn. Vaak moet men ook bepaalde woorden niet gebruiken (zelfs geen 'ja'), omdat malafide 'bedrijfjes' gaan knutselen met dergelijke gesprekken en dan lijkt het achteraf of u bijv. op bepaalde vragen met 'ja' heeft geantwoord.
Ook gaat dit vaak via callcentra, welke in opdracht van dergelijke 'bedrijfjes' werken. Soms zijn bepaalde bedrijven niet op de hoogte van de slinkse / achterbakse wijze van werken van die onbetrouwbare callcentra, maar vaak ook wel.
En dat vinden ze dan ook niet belangrijk, het brengt namelijk veel geld in het laatje.
Maar zoals reeds geschreven: storneren, blokkeren en klacht indienen.
Zij hebben sinds januari 2016 (toen dit bedrijfje net bestond -december 2015-) op deze site ook een (zogenaamde) 'webcare'. Zij houden dus deze site goed in de gaten. Als u geluk heeft, reageren zij. Zo niet, tja..... dan weet u genoeg. Zij durven dan niet (meer) te reageren, of.... zij hebben zoveel klachten, dat er geen tijd meer is voor de webcare. Mochten zij toch reageren (...) wees dan beducht op allerlei -niets zeggende- verkooppraatjes.
U zou hen ook eens (zelf) telefonisch kunnen benaderen op 023-3021717 voor tekst en uitleg. Neem het gesprek dan wel op.
"We hopen natuurlijk dat er geen negatieve sfeer rondom ons vooral erg positief bedoelde aanbod gaat bestaan."
Tja.... die negatieve sfeer creëren zij zelf d.m.v. dergelijke telefoontjes, al dan niet middels een callcentrum.
Beste Hutch,
Je hebt gelijk in je argumentatie. Telemarketing heeft bij sommigen een negatieve klank en in het verleden is er door bedrijven misbruik gemaakt van dit medium. Daarom staan we erop dat we alleen aanmeldingen accepteren van consumenten die onze aanbieding accepteren via sms of e-mail.
Daar staat namelijk duidelijk in vermeld wat het aanbod inhoudt. Echter, ook wij maken fouten. Daarom nemen we iedere klacht serieus en onderzoeken we wat er is gebeurt. Altijd met de intentie om het op te lossen.
Ik hoop overigens dat je het niet vervelend vindt dat ik reageer op je bericht. Ik vind je bericht namelijk erg relevant.
Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis
Ik heb hetzelfde probleem als Chris Kirchner. Ik weet van niets. In januari werd € 199,- afgeschreven. Dat heb ik net zoals Chris laten storneren, maar krijg nu via Incassonet, die namens Spotreis incasso's verstuurt een aanmaning tot betalen na verschillende aanmaningen (?) van € 199,- + € 40,- incassokosten.
Ik begrijp dat veel meer mensen van deze praktijken last hebben. Wat te doen?
Beste Miek,
Zou je ons je telefoonnummer of mailadres willen doen toekomen?
Dan zoeken we graag samen met jou uit of er iets mis is gegaan.
Ons mailadres is vragen@spotreis.eu.
Je kunt natuurlijk ook bellen naar ons kantoor in Haarlem: 023-3021717 (ma-vrij van 10 tot 16).
We horen graag van je.
Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis
Nou in elk geval nooit meer gegevens geven aan de telefoon inderdaad. Voor nu zoals Tijger1 al zegt: EEN mail sturen (met vragen om een ontvangstbevestiging en die dan heel goed bewaren) waarin u meedeelt dat u niet meer lastig gevallen wenst te worden en ze niets maar dan ook niets verschuldigd bent omdat u niets getekend heeft en dat bij verdere bedreigingen U er zelf werk van maakt!
Heel simpel,zolang er nergens duidelijk en expliciet op papier/e-mail/bandopname staat dat u ergens mee akkoord bent gegaan hebben ze geen poot om op te staan. De rechter zal daar dan ook gehakt van maken (als het al zover komt).
Beste Chris,
Ik raad je aan even telefonisch contact op te nemen met Incassonet Haarlem via 088 - 244 1144. Wanneer je hier je verhaal kenbaar maakt zal dit worden teruggekoppeld aan Spotreis. Incassonet fungeert als tussenpersoon en is er op gericht om problemen zoals deze op te lossen. Mailen kan uiteraard ook via haarlem@incassonet.nl.
Ik hoop je hiermee voorlopig op weg te hebben geholpen en dat het probleem snel kan worden opgelost.
Met vriendelijke groet,
Rob Beemer
Incassonet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer