ma
door marcel beker Jul 3, 2020 om 20:11
Vakantie & reizen

Waarom kan ik niet kosteloos annuleren en ben ik mijn aanbetaling kwijt

heb een reis geboekt bij kras reizen naar portugal voor de periode 20 augustus maar kan dit niet kosteloos annuleren en ben dan mijn aanbetaling kwijt.heb gebeld en als ik het voledige bedrag betaal en niet ga dan krijg ik een voucher die ik een jaar lang kan besteden.als de voucher niet inlever binnen dat jaar krijg ik alsnog mijn geld terug.ik vind dit een hele gekke regeling.hoe kan ik mijn geld toch terug krijgen,kan het restbedrag misschien wel niet betalen.

met vriendelijke groet
marcel beker 0643149294

1310 7 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jul 3, 2020 om 20:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Verwijder je telefoonnummer tenzij je door iedereen gebeld wil worden

Er is geen reden om te annuleren want reizen binnen de eu is weer vrijgegeven dus je hebt nergens recht op.
Als je wil annuleren dien je annuleringskosten te betalen.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2020 om 20:27
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Restbedrag wel niet betalen kan niet, men kan het al dan niet betalen. En zoals gesteld: er kan weer gereisd worden. Dat u er geen trek in heeft is te begrijpen, maar zolang KRAS niet heeft geannuleerd zult u aan hun voorwaarden moeten voldoen. Dus volgend jaar, inderdaad: met bijbetaling naar alle waarschijnlijkheid.

marita5
door marita5 - Jul 3, 2020 om 20:42
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcel beker ,

Veelgestelde vragen ,

Mijn vakantie gaat door, maar ik wil helemaal niet op vakantie. Kan ik nog annuleren?

Uw vakantie kan doorgaan maar u gaat op dit moment liever niet? Dan kunt u uw reis omboeken. We hebben tijdelijk onze omruilgarantie versoepeld. Hiermee kunt u kosteloos uw reis omboeken naar een andere datum, bestemming of ander reisgezelschap. Dit versoepeld omruilgemak is geldig tot en met 31 augustus 2020. Meer informatie leest u hier: https://www.kras.nl/omruilgemak of https://www.goedideereizen.nl/omruilgemak . U kunt de reis ook annuleren, de reguliere annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.kras.nl/informatie/coronavirus-faq

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties

Tr
door Trostomaat - Jul 3, 2020 om 21:03
239 Antwoorden / Vragen

Waarom boekt u als u niet op reis wilt?

alfatrion
door alfatrion - Jul 4, 2020 om 02:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou dat verhaal op schrift of tape willen hebben. Het is namelijk te mooi om waar te zijn.

Op dit moment ziet het er naar uit dat u op 20 augustus gewoon op reis kan. Dat maakt dat u kunt annuleren tegen een kostenpercentage. Als Kras een voordeliger regeling aanbied dan kunt u daar gebruik van maken, maar ik verwacht een teleurstelling.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2020 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik vind dit een hele gekke regeling.
Dat kun je nu wel vinden, maar dat is het niet.
Je boekt een reis en dus dien je die te betalen.
Als je zélf wilt annuleren betaal je annuleringskosten zoals vermeld staat in de Voorwaarden.
kan het restbedrag misschien wel niet betalen.
Dan had je die reis niet moeten boeken; daar heeft de reisorganisatie natuurlijk geen boodschap aan.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2020 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zou u willen annuleren?

U kunt maar beter zuiniger met uw persoonlijke gegevens omgaan; dit is een openbaar forum. Bovendien met vrijwilligers die niet de gewoonte hebben - voor zover ik weet - om vraagstellers te bellen.
Als u iets geboekt heeft dient u ook het restbedrag te betalen. Als u voor de boeking weet of twijfelt over of u het restbedrag wel kunt betalen kunt u maar beter niet boeken en nog een tijdje sparen. Ook voor zakgeld op het vakantieadres.