ma
door marjatw Jan 16, 2010 om 19:19
Vakantie & reizen

Wat moet ik nu betalen voor die vakantie?

Ik zocht op internet naar een voordelige AI vakantie op mallorca. Ik vond protur monte safari bij neckermann. Bij 3 personen gaf de prijscolom op 24 augustus een prijs aan van 830 euro! Als je dan op totale prijsberekening kiest komt er een prijs uit van 954 euro pp, met een korting van 44 euro pp kom ik dan op892 euro! Dan betaal ik nog 62 euro te veel pp. Deze vakantie staat tot 20\1 in optie. Mijn vraag is nu kan ik eisen dat ze mij die vakantie verkopen voor 830 euro pp? Alvast bedankt voor de antwoorden, Marja

812 3 Rapporteer

ab
door abelha_1 - Jan 16, 2010 om 19:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marja,

Tsja vakanties en prijzen. Best lastig.
Sowieso moet je altijd naar de prijs kijken zodra een prijsberekening hebt gedaan. Vaak worden op de eerste pagina alleen de prijzen zonder de toeslagen vernoemd. Toeslagen zoals reserveringskosten, extra kosten omdat je bv vliegt op een vrijdag/zaterdag/zondag. Dan nog de vluchten: Een touroperator heeft meerdere vluchten beschikbaar en zijn afhankelijk van de markt daarin, alsmede de olieprijzen. Ze kunnen niet zomaar de prijs aanpassen, wordt de olie duurder, stijgt de prijs van een vlucht ook. Dan heb je bij vluchten ook nog iets anders, prijsklassen. Simpelweg een verhaal van wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dezelfde stoelen, maar iemand die een rij voor je zit kan maar zo de helft betaald hebben.

Eisen voor een goedkopere prijs, het valt te proberen maar ik geef je weinig kans.
Wat je kan proberen is een prijsvergelijking maken. Kijk eens of je hetzelfde hotel, dezelfde vlucht, dezelfde kamer etc bij een andere touroperator kan vinden en of de prijs daarin verschilt. Mocht je hetzelfde ergens anders goedkoper vinden dan geef ik je meer kans.

Ik hoop dat je hier iets mee kan!

lintie
door lintie - Jan 16, 2010 om 20:35
22 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Matja,

Doordat prijzen tegenwoordig zo snel veranderen is het bijna niet meer te doen deze up-to-date te houden in overzichten. Daardoor krijg je ook een "prijsberekening" met de actuele prijs. Deze is wel altijd de correcte op dit moment geldende prijs. Morgen kan deze natuurlijk weer anders zijn.

Je zou kunnen proberen bij Neckermann, maar ik geef je weinig kans.

Lintie

frans1975
door frans1975 - Jan 19, 2010 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

met betreffende organisatie heb je al contact gezocht? Zijn er wellicht nog kosten berekend die niet op het voorblad getoond werden?

groeten,

Frans