dy
door dylanmeijer Mar 14, 2012 om 17:48
Vakantie & reizen

Wijzigingen bij corendon

Geachte heer/mevrouw,

Mag Corendon zonder vragen, de luchthaven van aankomst + en tijden wijzigen terwijl wij dit niet geboekt hadden. Wij wilde naar Turkije op 22 april 2012, we hadden dit geboekt, maar dit kon alleen met luchthaven Bodrum en met een vertrektijd in de middag. Dit was de ideale vakantie voor ons, dus wij hebben gelijk geboekt en betaald. De volgende dag krijgen wij factuur via mail binnen hier staan nog de zelfde tijden op als dat wij geboekt hadden kijk ik even later op mijn Corendon zie ik dat wij nu opeens naar Dalaman vliegen in nacht. Het is dat ik zelf inlogde op de Corendon site, anders had ik helemaal geen melding gehad. Ik zag dit 4 uur in de middag. gelukkig belde ik meteen naar Corendon en kon ik de reis voor 5 uur kosteloos annuleren. Maar ik moest er wel zelf achterkomen. Dit is toch geen manier van doen. De reis die wij geboekt hadden met de juiste vertrek tijden staat nog steeds aangeboden. Dit mag toch helemaal niet. Ik denk echt dat dit is om klanten te lokken met goede vertrektijden. Ik vind echt dat dit moet stoppen bij corendon. Mijn vraag is of de touroperater de luchthaven van aankomst zonder vermelding mag veranderen? Ik weet dat dit van vluchtijden wel mag.

Met vriendelijk groet,

Dylan Meijer

18964 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Wij zitten ongeveer met hetzelfde. Wij hebben 2 jonge kinderen. De vlieg tijden waar wij voor hebben geboekt waren ook in de middag, dus ideaal voor kinderen die dan geen nachtrust missen. Bij ons zijn de tijden ook aangepast.
Als je de voorwaarden leest zijn de tijden die je boekt onder voorbehoud, maar aangepast kan worden met redelijkheid. Daar doe je dus niets aan en dat weet je. Maar wij hebben voor 8 dagen en zeven nachten geboekt en betaald, blijkt dus nu dat wij terug vliegen om 5:00 's ochtends in onze laatste nacht, inhoudend dat je dus geen nacht hebt. Overleven wij wel, maar niet zo prettig voor de kinderen.
Vanuit gaande dat je 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en een dik uur onderweg bent naar het vliegveld. Inhoudend de dag ervoor al erg vroeg op bed , dus daar een deel van mist. Daarnaast op de heen weg door een tussen stop in totaal 8 uur onderweg bent ipv 4 uur. Kan dit ook zomaar, is dit wel redelijk?
Alvast bedankt, mvg P

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Wij zitten in hetzelfde schuitje, we hebben een reis geboekt bij Correndon, 20 juli 2012
vliegen vanaf Eindhoven.
Nu kregen we gisteren een mail, met de melding dat de vluchten en tijden veranderd zijn, wij moeten nu van Schiphol vliegen.
Dit vinden wij misleidende verkooppraatjes van Correndon.
Op hun site staat heel mooi, dat er vluchten zijn vanaf Eindhoven, prima voor ons, wij wonen nl. in Venlo.
Korte reistijden, met de trein, geen parkeerkosten geen benzinekosten, wat wil je nog meer!!!
We voelen ons een beetje opgelicht!
Mag dit zo maar???
MVG A.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

anitako schreef op vrijdag 25 mei 2012, 10:56: Hallo,
Wij zitten in hetzelfde schuitje, we hebben een reis geboekt bij Correndon, 20 juli 2012
vliegen vanaf Eindhoven.
Nu kregen we gisteren een mail, met de melding dat de vluchten en tijden veranderd zijn, wij moeten nu van Schiphol vliegen.
Dit vinden wij misleidende verkooppraatjes van Correndon.
Op hun site staat heel mooi, dat er vluchten zijn vanaf Eindhoven, prima voor ons, wij wonen nl. in Venlo.
Korte reistijden, met de trein, geen parkeerkosten geen benzinekosten, wat wil je nog meer!!!
We voelen ons een beetje opgelicht!
Mag dit zo maar???
MVG A.

ik denk dat Corendon u de reiskosten van Eindhoven naar Amsterdam moet vergoeden. Het lijkt er op dat Corendon zomaar wat aangoochelt met zijn klanten, als ik hier de posts lees. Zo is het makkeiljk om de prijzen laag te houden, klanten hebben geen enkele zekerheid.

ve
door verwijderd - May 25, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ANVR Reisvoorwaarden

Artikel 14 Wijzigingen door de reisorganisator
1. a. De reisorganisator heeft het recht de overeengekomen dienstverlening te wijzigen wegens
gewichtige omstandigheden als nader omschreven in artikel 13 lid 2. Wijzigingen deelt de
reisorganisator binnen 3 kalenderdagen aan de reiziger mee, nadat hij van de wijziging op
de hoogte is gesteld. Vanaf 10 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen: voor de
aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) deelt hij deze binnen 1 kalenderdag mee.
b. Als de wijziging één of meer wezenlijke punten betreft kan de reiziger de wijziging(en)
afwijzen.
c. Als de wijziging één of meer niet-wezenlijke punten betreft kan de reiziger de wijziging
slechts afwijzen indien de wijziging hem tot nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.
d. Indien de reisorganisator door de wijziging geld bespaart, heeft de reiziger voor zijn deel
recht op het bedrag van die besparing.

2. a. In geval van wijziging doet de reisorganisator de reiziger indien mogelijk een alternatief
aanbod. Dit doet hij binnen 3 kalenderdagen nadat de reisorganisator van de wijziging op
de hoogte is gesteld. Vanaf 10 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen: voor de
aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) geldt hiervoor een termijn van 1
kalenderdag.
b. Het alternatieve aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. De gelijkwaardigheid van
alternatieve accommodatie moet worden beoordeeld naar objectieve maatstaven en dient
te worden bepaald naar de volgende omstandigheden die uit het vervangende aanbod
moeten blijken:
- de situering van de accommodatie in de plaats van bestemming; 11

- de aard en klasse van de accommodatie;
- de faciliteiten die de accommodatie verder biedt.

Bij de hier bedoelde beoordeling moet rekening worden gehouden met:
- de samenstelling van het reisgezelschap;
- de aan de reisorganisator bekendgemaakte en door hem schriftelijk bevestigde
bijzondere eigenschappen of omstandigheden van de betrokken reiziger(s) die door
de reiziger(s) als van wezenlijk belang zijn opgegeven;
- de door de reiziger verlangde afwijkingen van het programma of toevoegingen
daaraan, die door de reisorganisator schriftelijk voor akkoord zijn bevestigd.

3. a. De reiziger die gebruik maakt van zijn recht om de wijziging of alternatief aanbod
ingevolge de vorige leden af te wijzen, moet dit binnen 3 kalenderdagen na ontvangst van
het bericht over de wijziging of van het alternatieve aanbod kenbaar maken. Vanaf 10
dagen voor vertrek geldt hiervoor een termijn van 1 kalenderdag.
b. Als de reiziger de wijziging of het alternatieve aanbod afwijst, heeft de reisorganisator het
recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen. Hij moet - op straffe van
verval - van dit recht gebruik maken binnen 3 kalenderdagen na ontvangst van de afwijzing
door de reiziger. Vanaf 10 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen: voor de
aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) geldt hiervoor een termijn van 1
kalenderdag.
De reiziger heeft in dat geval recht op kwijtschelding of teruggave van de reissom (of,
indien de reis reeds ten dele is genoten, op teruggave van een evenredig deel daarvan)
binnen 2 weken, onverminderd zijn eventuele recht op schadevergoeding als bedoeld in lid
5.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook de vertrektijden gewijzigd. Ik kreeg net de tickets binnen we vertrekken volgende week dinsdag en zouden oorspronkelijk om 13.15 uur vanaf Eindhoven vliegen aankomst Bodrum om 18.05.
Nu zijn de tijden gewijzigd vertrek om 14.30 uur en aankomst Bodrum om 20.50 uur. Ik had meteen gebeld maar omdat het een chartervlucht betreft mogen ze deze gewoon wijzigen hoe het hun uitkomt. En ik snap ook al niet dat het zelfs nog langer vliegen is als de oorspronkelijke heenvlucht en wat blijkt nu vliegen ze van Eindhoven naar Amsterdam en vandaar uit naar Bodrum dus een tussenstop van meer als een uur. Dan zijn we dus met het reizen en wachten voor vertrek straks 12 uur onderweg niet normaal.
Terwijl we bewust vanaf Eindhoven geboekt hadden ivm reistijd.
En als ik het wilde annuleren ben ik mijn totale reissom kwijt.
Het is een 8 daagsevakantie maar de terugvlucht is ook al om 9.15 vanaf Bodrum dus al met al ben je er maar 6 dagen met al die wijzigingen.

Ik had nog nooit bij Correndon geboekt maar het is ook meteen de laatste keer je eerst lekker maken met een leuk aanbod en dan de vliegtijden gaan wijzigen.
En je hebt nog niks te vertellen ook wat een klote maatschappij.
Spaar je voor een vakantie en wordt deze voordat je vertrekt al bedorven en dan nog maar afwachten of het hotel daar allemaal klopt en alles geregeld is want ik vertrouw het helemaal niet meer.

Maar ik lees dat de andere posters hier ook mee kampen en wat blijkt Correndon is de lachende derde in hun gemene spelletje.

Klantentevredenheid teld bij hun niet alleen maar zakkenvullen !!!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen Corendon past de 'onder voorbehoud' vluchttijden zodanig aan dat er een dag minder vakantie is op de plaats van bestemming.
Arke Fly doet die ook!
Retour ipv om 21.15 uur al om 11.35 (dat met een aankomst van 21.50 uur)
Op de heenreis is er geen eerdere vlucht en terug is er, zelfs een dag later, geen andere mogelijkheid.

Hoewel er altijd omstandigheden zullen zijn waardoor een vluchttijd kan wijzigen moet de consument hier beter tegen beschermd worden.
Ongeacht of deze ontstaan bij het verschil van de opgegeven tijd bij het boeken tov de tijd op het ticket of als je al op het vliegveld staat.
In beide gevallen moet er een acceptabel verschil zitten tussen de aangeboden tijd en de daadwerkelijke vertrektijd.

Zeker op het moment dat er uiteindelijk van de 8 dagen slechts 6 complete dagen overblijven.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Wanneer dringt het nou eens door dat ze de vertrekdag en de aankomstdag van de terugreis óók als reisdag tellen!!
En dat dat ook geldt als je bv. één minuut voor 12 uur 's nachts vertrekt.

Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend als de geplande tijden 'zomaar' veranderd worden, maar dat staat wél in de Algemene Voorwaarden vermeld.

@TS,

Ze horen je natuurlijk wél van veranderingen op de hoogte te stellen.
..... Mijn vraag is of de touroperator de luchthaven van aankomst zonder vermelding mag veranderen?....
Als ze maar zorgen dat je in je hotel komt. ;-)
Vwb de luchthaven van vertrek in Ned. .... zie 1e reactie van zoekster.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt maar ipv 9 dagen (op basis van de aankomsttijd van de terugreis) heb ik er dus wezenlijk slechts 6.
Daarnaast betaal ik in dit geval ook voor het gebruik van faciliteiten in het hotel waaronder eten en drinken.
Er zou in de toekomst echt iets moeten veranderen. Op deze manier valt een reisorganisatie nooit iets te verwijten. Want bij vertraging van de vlucht, waardoor je vakantie dus ook wordt ingekort, heb je vanaf 3 uur al recht op een kleine compensatie (maaltijd, drankje) en na 5 uur een deel van de reissom.

Is uw vlucht korter dan 1500 km? Dan hebt u bij twee uur of langer vertraging recht op verzorging.
Is uw vlucht langer dan 1500 km? Dan hebt u bij drie uur of langer vertraging recht op verzorging.
Is uw vlucht langer dan 3500 km? En gaat u van of naar een land buiten de Europese Unie? Dan hebt u bij een vertraging van vier uur of langer recht op verzorging.

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Evelines
U haalt m.i. 2 zaken door elkaar.
In bovenstaande gevallen hoort de reiziger (of vindt dat zelf uit) dat er andere vluchttijden zijn.

In onderstaande voorbeelden is de vergoeding gemeten vanaf het vertrek vanaf de luchthaven en niet vanaf een eerder opgegeven vakantiedag gerekend. Om de Europese vergoeding te krijgen moet je dus op de luchthaven staan op tijd voor de vlucht (zoals die u bekend is), niet vanaf de tijd wat ooit uw originele vertrektijd was. Kortom als de touroperator zegt in plaats van 13:00 vertrekt u 18:00 is er sprake van 5 uur verschil, dat geeft geen recht op de vergoeding. Vertrekt de vlucht van 18:00 pas om 24:00 dan heeft u wel recht op deze Europees geregelde vergoeding.

Is uw vlucht korter dan 1500 km? Dan hebt u bij twee uur of langer vertraging recht op verzorging.
Is uw vlucht langer dan 1500 km? Dan hebt u bij drie uur of langer vertraging recht op verzorging.
Is uw vlucht langer dan 3500 km? En gaat u van of naar een land buiten de Europese Unie? Dan hebt u bij een vertraging van vier uur of langer recht op verzorging.

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.