nirak888
door nirak888 Oct 21, 2013 om 14:01
Voeding & gezondheid

Eigen risico

Ik ben al 23 jaar chronisch ziek en daarvoor heb ik dan ook chronische medicatie.
Binnen drie maanden ben ik ( met een uitkering ) door mijn eigen risico heen, wat ik eigenlijk helemaal niet kan missen.

Voor mij is een huisartsen bezoek dan ook helemaal geen probleem want voor een huisarts hoef je toch niet te betalen.
Ik ben mijn geld zowiezo kwijt aan mijn medicatie.

Ik heb er niet om gevraagd om ziek te zijn en voel mij al ellendig genoeg. Gezonde voeding gaat er bij mij ook al, wegens geldgebrek niet in. Ook een sportschool ( waar ik eigenlijk fysio -fitness zou moeten doen ) is uit den boze.
Gaat mijn gezondheid steeds verder achteruit? Ja natuurlijk maar ik heb een huisarts die toch niet met mij meedenkt dus daar kom ik al jaren niet meer.
( Ben op dit moment wel met een andere huisarts bezig )

Wat blijf er eigenlijk nog voor een mens zoals ik en vele met mij nog over in dit " leven "
Vakantie? Al 21 jaar noppes. Zelfs een flesje wijn in het weekeind, laat ik tegenwoordig in de in de supermarkt staan.
Nieuwe kleding? Wat is dat.
Huurtoeslag? Tot aan de huurverhoging, die betaal je tenslotte vanaf Juli ook zelf, Weer een hap van je geld af.

Het enige wat mij nog in leven houd, is mijn zoon van 27. Verder hoeft het voor mij niet meer.

1410 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2013 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u elk jaar uw eigen risico gebruikt, kunt u met de zorgverzekeraar afspreken dat per maand te laten inhouden.

Er zijn voedselbanken, kledingbanken en zelfs vakantiebanken.

Als u dus al jaren niet bij uw huisarts komt, kan hij uiteraard ook niet met u "meedenken".

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2013 om 19:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Omdat het een chronische ziekte is krijgt u daar voor na een bepaalde deze via Cak toch een vergoeding.?

komsja
door komsja - Oct 21, 2013 om 21:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

U bent zwaar gefrustreerd en vooral boos op het feit dat u vanwege uw gesteldheid medicijnen moet gebruiken waardoor u het bedrag van eigen-risico al binnen 3 maanden kwijt bent.Tuurlijk heeft u er niet om gevraagd om ziek te zijn,maar een hoop andere mensen die minder ziek zijn dan u,zijn ook het eigen-risico bedrag kwijt,want daar zit je tegenwoordig zo aan.
Een vakantie zit er niet echt in nee,daar kan ik over mee praten,maar geen flesje wijn in het weekend????? Leef zelf van een uitkering van 875 euro per maand,heb het verre van breed,maar na betaling van m,n rekeningen heb ik goed te eten en te drinken,kan m,n shaggie roken en m,n biertje drinken en wat ik al zei,kan gevarieerd eten,kan me geen biefstuk of runderlappen veroorloven ,maar met een beetje fantasie kan je toch goed en gezond eten.Tuurlijk kan ik me ook geen chinese rijst-tafel of een fijne pizza-calzone of een keer lekker uit de muur vreten permiteren. maar je kan ook voor weinig geld zelf een calzone maken of voor weinig geld zelf chinees eten maken.
Natuurlijk is het uit eten gaan heerlijk,maar als het niet kan,moet je roeien met de riemen die je hebt.
Kijk eens naar het nieuws!!!!!!!!!!! ER zijn er zoveel die het nog veel en veel slechter hebben zoals wij en hebben geen enkele gezondheidszorg waar ze op terug kunnen vallen,en dat ouders hun kindjes moeten laten sterven van de honger en de dorst.Klinkt allemaal zwaar maar het is wel zo

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2013 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goede voeding hoeft helemaal niet duur te zijn, dat is een kwestie van verstandig boodschappen doen.
Bij kringlopers is regelmatig nieuwe kleding voor een prikje te koop en er zijn ook andere winkels met uitverkoop, dus goedkopere kleding of winkels met altijd goedkopere kleding.
Er zijn velen die niet of niet meer op vakantie kunnen en "vroeger" wat met vakantie gaan totaal geen vanzelfsprekendheid. Om wat fitter te worden hoef je natuurlijk niet naar een sportschool. Kijk eens naar Nederland in Beweging 's-morgens op tv of je daarvan iets kunt doen, eventueel zittend.
Wat ik ook hiermee wil zeggen is dat je beter kunt kijken wat je wel kunt en waarvan je iets leuks, beters en plezierigs van kunt maken en niet steeds naar wat niet bevalt en "niet kan", je instelling veranderen dus. Deze houding lijkt me zo ook een erg zware last voor de zoon van 27.

de eelco
door de eelco - Oct 22, 2013 om 09:03
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik zelf ben ook chronisch ziek maar ik probeer er maar het beste van te maken.niet elke dag warm eten maar extra boterhammen en op vakantie gaan??? wat is dat?.nieuwe kleren koop ik vaak in kringloopwinkels en ik graaf elke dag alle reclame blaadjes volledig uit en koop alleen maar wat ik nodig hebt.en toch kan ik bijna elke maand een paar tientjes opzij zetten ((10 tot 35 euro )),het is niet veel maar als je eraf kan blijven dan kan het leuk oplopen na een bepaalde tijd..

ma
door marijke1953 - Oct 24, 2013 om 21:11
136 Antwoorden / 3 Vragen

Mooi om te lezen dat enkele van u wat van het leven (proberen te) maken. In plaats te klagen over alles wat u niet heeft en anderen wel.

pi
door pieterwolters - Oct 24, 2013 om 22:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Geen gezonde voeding wegens te weinig geld? Bij AH 500gr andijvie 58 cent. 3 kilo aardappels voor 2,50. Zomaar een paar voorbeelden en ze hebben nog veel meer. En dan is AH nog geeneens de goedkoopste. En een sportschool voor oefeningen? Wandelen is nog altijd de gezondste lichaamsbeweging.

fe
door festinger - Oct 25, 2013 om 03:19
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wat weten we hier het allemaal zo goed met tips. Helpt het?. Hoop het maar denk het niet. Als het leven zo ellendig is stap eruit. Mensen die "normaal "functioneren begrijpen helemaal niets. Voedselbanken/kledingbanken etc zijn toch voor mensen die nooit hebben gedeugd of zoiets.

de eelco
door de eelco - Oct 25, 2013 om 08:02
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=festinger schreef op vrijdag 25 okt 2013, 03:19]Wat weten we hier het allemaal zo goed met tips. Helpt het?. Hoop het maar denk het niet. Als het leven zo ellendig is stap eruit. Mensen die "normaal "functioneren begrijpen helemaal niets. Voedselbanken/kledingbanken etc zijn toch voor mensen die nooit hebben gedeugd of zoiets.

ben je weer eens bezopen festinger???..volgens mijn heb IK duidelijk aangegeven dat ook ik niet meer 100 % gezond bent en ook ik moet van een klein wao tje rond komen..
dus eerst goed lezen en daarna pas achtelijke opmerkingen geven maar dat is in jou geval bijzonder lastig ivm drank/drugs gebruik want een normaal denkend mens zal nooit zulke belachelijke reacties geven als jij...
ALS HET LEVEN ZO ELLENDIG IS STAP ERUIT??????.....
dit bedoel ik dus met achtelijk reageren.......

komsja
door komsja - Oct 25, 2013 om 17:28
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@de eelco
Moet toegeven dat ikzelf ook zo af en toe reacties geef waarvan ik denk Mmmm had ik beter anders kunnen doen,maar wat die......L van een festinger nu weer zit te beweren slaat helemaal nergens op,het beste is om totaal niet meer op de reacties van hem of haar te reageren en het gewoon proberen te negeren.

de eelco
door de eelco - Oct 26, 2013 om 09:37
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=komsja schreef op vrijdag 25 okt 2013, 17:28]@de eelco
Moet toegeven dat ikzelf ook zo af en toe reacties geef waarvan ik denk Mmmm had ik beter anders kunnen doen,maar wat die......L van een festinger nu weer zit te beweren slaat helemaal nergens op,het beste is om totaal niet meer op de reacties van hem of haar te reageren en het gewoon proberen te negeren.

ja komsja dat doe ik meestal maar nu ging ZIJ toch net eventjes te ver met haar reactie.
ze is knettergek en mijn vermoeden is daarom ook dat ze zwaar aan de drank is en/of een de drugs want een normaal denkend mens geeft niet zulke achtelijke kwetsende opmerkingen...
FESTINGER HOORT HIER NIET!!!!!!!!....
geeft geen antwoorden op vragen alleen maar niets zeggende kwetsende achtelijke niet te volgen opmerkingen ...

haarp
door haarp - Oct 26, 2013 om 12:52
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=festinger schreef op vrijdag 25 okt 2013, 03:19]Wat weten we hier het allemaal zo goed met tips. Helpt het?. Hoop het maar denk het niet. Als het leven zo ellendig is stap eruit. Mensen die "normaal "functioneren begrijpen helemaal niets. Voedselbanken/kledingbanken etc zijn toch voor mensen die nooit hebben gedeugd of zoiets.

Geweldig dom deze tip van jou ...

ol
door olijfje3 - Nov 30, 2013 om 03:30
284 Antwoorden / 26 Vragen

Ik ben ook chronisch ziek, heb allerlei gebreken ongemakken en soms frustraties etc
Vind het prettig van intenet dat ziekte of handicap er niet toe doet.
er zijn al goede reacties gegeven door mensen hier die soms ook een chronische ziekte hebben.
TS zoekt u voldoende hulp?
Bent u voldoende op de hoogte van regel,ingen binnen de gemeente, waar u woont?
u heeft de beschikking over internet en informatie. ik wil het niet te simpel maken en ben niet ingewijd in uw werkelijke situatie.
Dit klinkt allemaal erg dramatisch is voor uw zoon die er ook niet om gevraagd heeft niet prettig.
Toegegeven na een minder prettige huisarts heb nu gelukkig een goede.
Zie em alleen als het nodig is dus die kent mijn shit en neemt me serieus.
Ik heb momenteel erg veel hulp nodig schrik er soms van, moet ik zeggen.
woon wel zeer naar tevredenheid en probreer het leven zo los mogelijk op te vatten.
heb ik periode gekend , dat ik dingen niet deed of niet wilde.
Dacht dat ik het goed zag, maar dat was niet het geval.
Mensen die niets mankeren kunnen soms adviezen geven waar je boos om kunt worden.
zeker, maar daar schiet je weinig mee op. ik zou natuurlijk meer kunnen zeggen, maar draagt nergens toe bij. boos worden mag. samenwerken moet soms. ik geniet van Youtube lol trappen met broer lekker eten schaken en muziek. opgeven is voor mij geen optie olijfje3

zoekster
door zoekster - Nov 30, 2013 om 11:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat me opvalt is dat de nirak888 een stuk vrolijker overkomt als je haar profiel bekijkt.

ol
door olijfje3 - Dec 2, 2013 om 12:00
284 Antwoorden / 26 Vragen

[edit, bijdrage verwijderd - redactie]