An
door Annette katuin Apr 7, 2020 om 13:47
Voeding & gezondheid

Huur livesafe

Mijn vader had een livesafe in huur, dat hang je om nek on kun je indrukken als je hulp nodig hebt. Nu is mij vader overleden en moet de huur van dat ding beëindigd worden, alleen is er een maand opzegtermijn, hoe kan het dat je nog moet betalen oor iets terwijl je bent overleden, is toch bizar. Gr Anbette

3355 8 Rapporteer

Th
door Theawaalen - Apr 7, 2020 om 13:53
113 Antwoorden / 5 Vragen

Geef aan dat je vader is overleden en stuur eventueel een overlijdens bericht mee. De meeste bedrijven gaan hier dan in mee. Bij de telecombedrijven ook aangeven dat hij is overleden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2020 om 13:54
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Gecondoleerd met het verlies van uw vader. Het is m.i. ook bizar en ik vraag mij af of het wel terecht is. Uw vader was de huurder en die kan de huur niet meer betalen. Wel is het zo dat erfgenamen dan eventuele verplichingen moeten overnemen en dat zal dan afhankelijk zijn van de huur overeenkomst.

Ik zie iunmiddels de reactie van @Edrick3 die volstrekt helder is. Abonnement eindigt per eerste van de maand na overlijden. Dus: bericht van overlijden zenden aan https://www.livesafe.nl/contact/ (?adres van de verhuurder? )

ja
door janf43 Apr 7, 2020 om 14:20
733 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt de huur van te voren betaald voor de lopende maand, dan krijgt u dus niets terug, maar u hoeft als u tijdig en op de juiste manier opzegt niet meer te betalen. Wat is het probleem?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 7, 2020 om 14:23
16852 Antwoorden / 202 Vragen

@JANF43, u reageert op mijn reactie en niet op de vraag van Ts.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2020 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gecondoleerd.

Kijk eens in de Voorwaarden:

In geval van overlijden van Contractant, of indien Contractant wordt opgenomen in een verpleeg-of verzorgingshuis en niet meer mobiel is,eindigt de Dienstvan Contractantmet ingang van de eerste dag van de kalendermaand die volgt op het overlijden respectievelijk de intrek in een verpleeg-of verzorgingshuis. Het overlijden dient te worden aangetoond met de overlijdensakte van Contractantdie aan LiveSafe B.V.dient te worden toegestuurd.Van de intrek in een verpleeg-of verzorgingshuis dient een bewijs aan LiveSafe B.V. te worden overlegd

Ka
door Kassagebruiker - Apr 7, 2020 om 14:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Gecondoleerd. Ik vraag mij af of dit echt wel kan, de contractant is overleden en derhalve geen contractpartij meer is of het contract dan nog geldig is. Immers als het bedrijf ophoudt te bestaan is het ook einde contract. Hoe zit dit juridisch, is de voorwaarde niet bezwarend?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 7, 2020 om 14:25
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van voorwaarden resp. erfrecht bepalingen kan het wel. Zie de reactie van @EDRICK3

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2020 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat was het antwoord van die organisatie toen u contact opnam om een en ander na te vragen/te melden?

An
door Annette katuin Apr 7, 2020 om 14:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ze zeggen dat mijn vader hier voor getekend heeft en ze verder niets meer voor mij kunnen betekenen, als mijn vader de huur op zou zeggen terwijl hij nog leeft snap ik het, maar hij is al op 23 januari overleden

tijger1
door tijger1 Apr 7, 2020 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur dan een kopie vandie overlijdensakte en verwijs hen naar hun eigen voorwaarden.

Wordt er automatisch geincasseerd? Storneer dan de betaling voor februari, maart en april, of wat nog kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2020 om 14:29
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt er dus helaas op dat u de voorwaarden door de overlijdenssituatie niet heeft gelezen en ook niet tijdig de verhuurder heeft geïnformmeerd. Allemaal zeer begrijpelijk en op basis van de voorwaarden die u al kreeg zou de overeenkomst van rechtswege per 1 februari 2020 geëindigd zijn indie u de verhuurder via een kopie van de overlijdensakte ervan op de hoogte had gesteld.

Het lijkt mij dus zaak omdat alsnog snel te doen en dan dus aan te geven van rechtswege, conform de voorwaarden, de huur per 1 februari is beëindgd.

Als daar een negatieve reactiie, onverhoopt op komt, vraag dan eventueel advies bij een www.juridischloket.nl in uw omgeving of raadpleeg uw rechtsbijstandsverzekeraar als u zo'n verzekering heeft.

mo
door mof - Apr 8, 2020 om 11:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag. Ookje loon wordt bijv nog doorbetaald voor de maand wasrin je gestorven bent.

ni
door nitram49 - Apr 8, 2020 om 11:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Anbette, allereerst gecondoleerd, maar waar maakt u zich druk over?
De kosten van het abonnement zijn per maand € 24,95.
Abonnement eindigt de eerste dag van de kalendermaand die volgt op het overlijden.
Afhankelijk van de datum van overlijden is dat dus maximaal € 24,95.
Bij het afsluiten van een contract wordt er ook getekend voor de Algemene Voorwaarden.
Succes ermee.