te
door techneut_1 Sep 29, 2005 om 21:25
Voeding & gezondheid

Oppasouders

Er bestaat een bedrijf genaamd "oppasouders". Dit bedrijf zegt oppas zoekenden en mensen die willen oppassen op andermans kinderen bij elkaar te brengen. Een soort blind date en dan voor oppassers dus. Tot voor kort was ik totaal niet bekend met dit "bedrijf"

Totdat ik enige tijd geleden op mijn bankrekening keek en tot mijn grote verbazing zag dat dit "bedrijf" volledig ILLEGAAL geld van mijn bankrekening had afgeschreven. Ik heb direct mijn bank gebeld en die hebben het geld teruggestort. Daarna ben ik op zoek gegaan naar diegene die ILLEGAAL geld van mijn rekening afschreef. Dat bleek dus het bedrijf te zijn schuilgaat achter de naam "OPPASOUDERS". Ze bleken daar niet erg onder de indruk te zijn van het feit dat ik heel kwaad was, men deed er nogal luchtig over dat ze volledig ILLEGAAL geld van mijn rekening af hadden geschreven. Ik heb de daarna maar "het voordeel van de twijfel" gegeven en er verder geen werk van gemaakt omdat ik er vanuit ging dat het een "foutje" was. Niet dus! Wat schets mijn verbazing als deze zelfde "OPPASOUDERS" voor de tweede maal ILLEGAAL en ONTERECHT wéér geld van mijn rekening afschrijven. Voor alle duidelijkheid; dit "bedrijf" was NIET bij ons bekend, we hebben ook nooit aan wie dan ook een machtiging verstrekt, "OPPASOUDERS" deed dit volledig ILLEGAAL en uit eigen beweging. Eén keer kán een foutje zijn, twee keer is óf een grote blunder óf het riekt naar oplichting? Feit is wel dat "OPPASOUDERS" ook deze keer totaal niet bereid was om enige medewerking te verlenen. Men is niet bereid om ons de gegevens te overleggen op basis waarvan zij onterecht geld van onze rekening hebben afgeschreven. Wij hebben nooit een product van hun afgenomen, maar men schreef wél geld van onze rekening af. Wij willen graag weten of er meer mensen zijn die dit soort slechte ervaringen hebben met "OPPASOUDERS". Tevens willen wij potentiële klanten van dit "bedrijf" waarschuwen voorzichtig te zijn, bij ons is er tenslotte al TWEE keer een flink bedrag van onze rekening afgeschreven.

1323 6 Rapporteer

wicca23
door wicca23 - Sep 30, 2005 om 00:05
11 Antwoorden / 8 Vragen

Goedendag,

Uw verhaal vindt ik erg naar en verontrustis en dit vooral dat uw geld zomaar afgeschreven word zonder dat u daar vanaf weet.U bent al naar de bank geweesd om het geld te laten storneren, wat ik erg vreemd vindt is dat het voor de 2e maal mogelijk is geweesd dat hun geld af hebben kunnen schrijven van uw rekening want uw bank had uw rekening kunnen blokeren voor automatische afschrijvingen door Oppasouders en dat hebben zij niet gedaan, dus ik vraag u om dit even bij de bank te controleren.Tevens als u nergens voor heeft getekend is Oppasouders verantwoordelijk voor hun eigen administratie en het betekend dat er iemand is geweesd die met uw gegevens heeft gefraudeerd en deze persoon is aansprakelijk voor dit gebeuren ik raad u aan om eens informatie te gaan doen bij de Politie, zij mogen wel inzage hebben bij Oppasouders en ook in hun administratie mits dit noodzakelijk is.

ik wens u veel succes.

pekogi
door pekogi - Sep 30, 2005 om 09:16
143 Antwoorden / 1 Vragen

Prachtig dat jullie dit hebben gemerkt. Er zijn veel mensen die hun afschriften (bijna) nooit controleren. Wie weet hoeveel geld dit bedrijf al binnen heeft van die mensen. Wat je niet weet laat je ook niet terugstorten. Mooie waarschuwing.

ci
door cisdy - Sep 30, 2005 om 10:07
10 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt erop dat zij beweren dat je een machtiging hebt afgegeven.
Jij beweert dat dit niet zo is, maar zij willen geen bewijzen
overhandigen?

Dan lijkt het mij het handigst om zo'n formulier ( van je bank) in te vullen waarin je een automatische machtiging kunt stoppen.

Dan zou het toch opgelost moeten zijn, want de bank mag dan niet op hun verzoek het geld van jou rekening af halen.

Veel succes!

ricardow
door ricardow - Sep 30, 2005 om 12:34
202 Antwoorden / 7 Vragen

Goedendag,

Ik ben op de site van oppasouders geweest. Hun systeem werkt als volgt: Je schrijft je in voor 8 weken en daarbij moeten ze gemachtigd worden om EENMALIG € 9,60 als lidmaatschapsgeld te innen. Mocht de "oppaszoekende" na 8 weken nog geen oppas hebben gevonden, dan kan zei het lidmaatschap verlengen door werderom een EENALIGE machtiging af te geven voor € 9,60 lidmaatschapsgeld voor de komende 8 weken. Dit proces kan onbeperkt doorgaan, maar de "oppaszoekende"moet elke 8 weken dus opnieuw een machtiging afgeven.

Erop vertrouwende dat de "oppaszoekende" binnen 16 weken (dit is 4 maanden!!) wel en oppas heeft gevonden, zal u in de toekomst in ieder geval geen problemen meer hebben met deze organisatie. Immers de "oppaszoekende" (die de machtiging ILLEGAAL van uw rekening heeft doen laten uitgaan) is voorzien en hoeft dus geen gebruik meer te maken van de diensten van Oppasouders.

Dit doet natuurlijk geen enkele afbreuk aan uw zeer gegronde klacht. Het is volstrekt belachelijk dat een onbekend bedrijf, tot 2 keer toe, zomaar geld van uw rekening kan halen. Ik zou dan ook zeker de gegeven adviezen opvolgen. Echter in de toekomst bent u  (hoogstwaarschijnlijk) in ieder geval van deze organisatie af!!!

Succes en groet Richard.

brynnar
door brynnar - Sep 30, 2005 om 22:05
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Techneut,

Het is mogelijk om de bank opdracht te geven om afschrijivngen naar hun bankrekening te blokkeren. De meeste banken zijn wel terughoudend om dit te doen, maar het is mogelijk met de nodige dosis overredingskracht.

Mogelijkerwijs is er een administratiefoutje geweest in de verwerking van een bankrekeningnummer. Welicht een nummer verkeerd overgenomen, waardoor het geld per ongeluk bij u wordt afgeschreven in plaats van bij de werkelijke klant.

Indien zij dan nog bij u geld trachten te halen, zult u waarschijnlijk wel een aanmaning krijgen, maar laat u daardoor dan niet intimideren. ZIj hebben geen poot om op te staan en spelen dan gewoon blufpoker. Maar dit is wellicht op de feiten vooruit lopen en nog helemaal niet aan de orde. Zorg eerst dat de bank de afschrijvingen blokkeert.

Brynnar

te
door techneut_1 - Sep 30, 2005 om 22:07
83 Antwoorden / 15 Vragen

De bank heeft inmiddels een "selectieve blokkade" ingesteld, en tot op heden is het oppasouders niet meer gelukt om geld af te schrijven.

Allen hartelijk dank voor uw reacties.