jd
door jdbeste1 Aug 25, 2014 om 23:37
Vrije tijd & tuin

CONCERTKAARTEN UB40

Hallo ik heb op marktplaats een advertentie gezet voor 2 kaarten voor een concert (gezocht). Er heeft iemand op gereageerd met een gmail adres. Hij heeft een foto van de kaarten en een ID als bijlage erbij gestuurd.Klopt dit dan altijd of zou het toch mis kunnen zijn.En als ik ze koop hoe zou ik het dan het veiligste kunnen doen? Ik wil ze echt graag hebben.Ophalen is geen optie ivm de afstand

1996 28 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 25, 2014 om 23:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over hoeveel geld gaat het?

Je zou kunnen voorstellen om ze op te halen, als diegene dan afwijzend reageert, dan weet je genoeg. Vindt die ander het prima, dan zit het waarschijnlijk wel goed.
En vervolgens mail je dat je ze toch liever opgestuurd wilt hebben.

door 14peter - Aug 26, 2014 om 00:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

9 op de tien keer deugen dit soort dingen niet. Een foto van een ID kan iedereen van internet halen, er zijn helaas veel mensen die dat klakkeloos op facebook of twitter zetten. Voorbeeld daarvan lees je HIER

Voor je geld overmaakt, controleer dan HIER het rekeningnummer en zoek op het forum van Opgelicht of de verkoper daar genoemd wordt.

De afstand is ver schrijf je; de Waddeneilanden zijn bekende plekken waar oplichters zeggen te wonen; dat is immers voor de meeste mensen te ver...

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 01:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf zou ik geen tickets op die wijze kopen omdat ik daarmee geen risico zou willen lopen. Er zijn trouwens nog tickets voor Tilburg regulier te koop als ik het goed gezien heb.
Als de tickets op naam staan dan is er de kans dat u niet binnen gelaten wordt.
U kunt overigens ook ergens halverwege bij bijv. een McDonalds afspreken.
Of u kunt zelf annonces bij supermarkten ophangen, in de regel is dat minder riskant. Als de Oosterpoort doet aan terugnemen van tickets (annuleringen bijv.), dan kunt u de middag of vroeger in de avond van het concert bij de kassa proberen of er opnieuw tickets te koop zijn.

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2014 om 01:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 25 aug 2014, 23:43]Over hoeveel geld gaat het?

Je zou kunnen voorstellen om ze op te halen, als diegene dan afwijzend reageert, dan weet je genoeg. Vindt die ander het prima, dan zit het waarschijnlijk wel goed.
En vervolgens mail je dat je ze toch liever opgestuurd wilt hebben.

Die truc kent de verkoper ook!

95% kans dat je regelrecht wordt opgelicht met die kaarten. Foto en ID zeggen 3x niks. Maar goed, je moet het zelf weten, het is jouw geld.

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 01:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een aanvulling: ik zou beslist niet meer betalen dan de gewone ticketprijs. Als iemand ermee in zijn maag zit dan is die allang blij geen verlies te hoeven lijden, vaak willen die dan wel voor een lagere prijs verkopen. Het kan ook een handelaar zijn die inkoopt van diverse concerten en zo wat winst hoopt te maken en daarmee er mede voor zorgt dat tickets van de officiële verkooppunten sneller uitverkocht zijn.
Vlak voor concerten zijn er ook wel (meestal groepjes of tenminste 2) mensen met tickets van familie o.i.d. die niet wilden of kunnen gaan en die dan hopen daar nog wat geld voor te kunnen krijgen. Dat zou u t.z.t. ook kunnen proberen als u in de buurt woont.

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2014 om 01:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat is de naam die gebruikt wordt? Wat is het gmail adres? Je kan ook zelf googelen op naam en gmailadres, hoewel oplichters dagelijks deze gegevens kunnen veranderen.

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2014 om 01:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook nog een "leuke" site KLIK

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2014 om 01:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En kijk ook hier even naar de tig mensen die met kaartjes zijn opgelicht.

door 1953 - Aug 26, 2014 om 02:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Pas er mee op! De organisator heeft de kaarten op naam gesteld en kan op grond van de algemene voorwaarden stellen dat bij wederverkoop aan derde de concertkaart(en) ongeldig wordt verklaard. U zit dan met concertkaarten die niets meer waard zijn en met een fikse kater!

ge
door gerboe - Aug 26, 2014 om 12:17
806 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar één manier om erachter te komen: u loopt samen met de verkoper naar de ingang van de zaal waar de kaartjes voor het concert gescand worden. Als de scan aangeeft dat de kaarten geldig zijn en u naar binnen mag betaalt u de verkoper ter plekke.

ekiem
door ekiem - Aug 26, 2014 om 15:09
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik zou persoonlijk die kaartjes ophalen, maar als dit voor u geen optie is dan zou ik het doen op de manier die Gerboe voorstelt.
Is ook een kwestie van vertrouwen, maar je leest en hoort zoveel rare verhalen. Daarnaast ,je moet ook maar net weten of die kaartjes wel echt zijn. Om die reden zou ik het gewoon via de officiele kanalen kopen, is duurder maar je weet dan ook zeker dat je het concert kunt bezoeken.

ekeim

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uhmmm, kaartjes via de officiële kanalen zijn in de regel goedkoper, vaak minder dan de helft van de prijs van kaarten via andere wegen....

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 26, 2014 om 16:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik las het verhaal en nu kunt U met die gestuurde Legitimatie en de kaarten die jij kreeg ze ook 100X doorverkopen.

Dus de kans bestaat dat niet zijn maar iemand anders die ze zo aanbood het slachtoffer word.

Met de gestuurde scan kun je dus zelf ook onbeperkt frauderen.
Of de verkoper eerlijk is dan loopt hij een groot risico als iemand deze opgestuurde gegevens zou misbruiken.

En klopt de naam op kaartjes met de legitimatie?

pi
door pieterwolters - Aug 26, 2014 om 20:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de enige juiste optie.

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 21:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, daar had ik ook al op gewezen....

jd
door jdbeste1 - Aug 26, 2014 om 21:19
24 Antwoorden / 73 Vragen

Hallo Pieterwolters,

Het gaat om het concert op maandag 10 november in de Melkweg in Amsterdam waar dus geen kaarten meer voor zijn. Anders zou het idd de makkelijkste oplossing zijn.Kleine update: Tegenpartij heeft een bedrijf in Polen met een pools iban nummer wat ik ook gecheckt heb op google en mijnpolitie.nl zonder negatieve resultaten. Het voorstel is nu om de helft te betalen waarna hij beide kaarten opstuurt en ik de andere helft na ontvangt zou moeten betalen. Wat is daar jullie mening over?

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 21:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarmee weet u nog steeds niet of u wel binnenkomt bij de Melkweg.
Het is al gevraagd: wat vraagt hij voor die kaarten?

jd
door jdbeste1 - Aug 26, 2014 om 22:40
24 Antwoorden / 73 Vragen

Hij vraagt voor de kaarten de normale prijs van €50.00 en dat lijkt mij wel redelijk.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2014 om 22:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, je kunt het proberen. Je moet 50 euro vooruitbetalen voor 2 kaartjes en 50 euro na ontvangst. Je kunt pech of geluk hebben. Het is en blijft een gok. Heb je naast het emailcontact ook telefonisch contact gehad en heb je de reden gevraagd, waarom hij die kaartjes van de hand doet?

Als je bij de deur van de Melkweg gaat staan, (daar staan vast ook verkopers), ben je waarschijnlijk meer geld kwijt. Hoewel je daar ook geluk mee kunt hebben.

door 14peter - Aug 26, 2014 om 23:01
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, leuk Polen... het wordt steeds betrouwbaarder...

aurora1
door aurora1 - Aug 27, 2014 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het valt me mee dat de gewone prijs gevraagd wordt. Ik neem aan dat dat niet niet inclusief de abonnementskosten van de Melkweg is.
Als u die gok toch waagt dan zou ik vooraf wel 2 x dat maandlidmaatschap regelen (2 x 4 E) en dat kan via de site van de Melkweg. Bij concerten staat er altijd een enorme horde mensen voor de deur die zich naar binnen stort en gaat rennen zodra de deuren open gaan. Als je dan eerst nog lidmaatschap bij de kassa moet regelen dan is de kans groot dat je alleen nog helemaal achteraan kunt staan.
Wat betreft wat zoal verteld wordt als reden voor het verkopen van tickets kan het alle kanten op, de oneerlijken verzinnen wel een redelijk en geloofwaardig verhaal.
Overigens zou ik zelf nog steeds het risico niet nemen en dan er maar een reisje naar Tilburg aan wagen met tickets waarvan je zeker bent dat je ermee binnen komt.
Houd anders de site van TicketSwap in de gaten. Heb ik zelf geen ervaring mee maar op de site van 013 verwijzen ze er naar.

door 1953 - Aug 27, 2014 om 02:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou zeker mijn vingers er niet aan willen branden. Officiële weg bewandelen lijkt mij het veiligst.

Vroeger kon je bij een - het fenomeen - Postkantoor in de rij gaan staan, dit is nagenoeg of helemaal uitgestorven dit verkooppunt. De laatste keer voor mij was begin 2008 geweest voor de Eagles in Ahoy in Rotterdam.

pi
door pieterwolters - Aug 27, 2014 om 07:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jdbeste1 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 21:19]Hallo Pieterwolters,

Het gaat om het concert op maandag 10 november in de Melkweg in Amsterdam waar dus geen kaarten meer voor zijn.

Maar als dat uitverkocht is, dan blijft de 013 opties toch als enige over? En zo groot is Nederland ook weer niet. Er zijn heel veel mensen uit Brabant en verder die naar Amsterdam komen voor concerten. Andersom kan ook.

jd
door jdbeste1 - Aug 28, 2014 om 21:12
24 Antwoorden / 73 Vragen

Het heeft helaas niet zo mogen zijn....zie onderstaand bericht !!

Voor mij gelukkig wel op tijd nog. Ik was er echt bijna ingetrapt.

Ik stond op het punt het geld al over te maken.....kreeg net op tijd het bericht binnen.

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie ontvangen van gebruiker 'janvaars' uit Sittard op uw advertentie: 'GEZOCHT: 2 KAARTEN UB40 IN MELKWEG 10 NOVEMBER '. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

zoekster
door zoekster - Aug 28, 2014 om 21:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, daar bent u dan juist op tijd achter gekomen. Gelukkig heeft u lang gewacht met beslissen. En het niet geprobeerd zoals ik nog voorstelde :-(

U zou overigens nog deze bedrieger op opgeletopinternet.nl kunnen plaatsen. Dan vereeuwigt u zijn rekeningnummer op internet en als hij ooit nog streken uit wil halen, dan is hij simpel te googelen. Hij zal het waarschijnlijk onder een andere naam weer proberen.

Woont u in Amsterdam? Dan zou u bij de Melkweg kunnen gaan staan en kijken of u nog voor een redelijke prijs kaartjes zijn te bemachtigen.
Zelf heb ik (lang geleden) daar erg veel geluk mee gehad bij Paradiso, maar meestal moet je flink in de buidel tasten.

door 1953 - Aug 28, 2014 om 21:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jdbeste1 schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:12]Het heeft helaas niet zo mogen zijn....zie onderstaand bericht !!

Voor mij gelukkig wel op tijd nog. Ik was er echt bijna ingetrapt.

Ik stond op het punt het geld al over te maken.....kreeg net op tijd het bericht binnen.

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie ontvangen van gebruiker 'janvaars' uit Sittard op uw advertentie: 'GEZOCHT: 2 KAARTEN UB40 IN MELKWEG 10 NOVEMBER '. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Dus mijn waarschuwing was terecht: geen zuivere koffie geweest.

diumenge
door diumenge - Aug 28, 2014 om 21:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En de vele andere, eerdere, waarschuwingen waren ook terecht...

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2014 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft geluk gehad. Wat u ook nog kunt doen is wat ik al eerder zei, nl overal in supermarkten annonces ophangen en als de plaatsingstermijn voorbij is dit opnieuw doen. Als dat in Amsterdam is is het het handigst, maar wat ook voorkomt is dat mensen het lezen die in eigen kring mensen kennen die mogelijk verder weg wonen en die bij nader inzien hun kaartje(s) willen verkopen.
Wat betreft de tip van @zoekster zie ook mijn eerdere tip, koop dan bij voorkeur alleen van mensen die zelf ook gaan en een kaart/kaarten over hebben omdat mensen alsnog niet kunnen of willen gaan. Ook bij die wachtrijen lopen mensen rond die onechte kaarten willen slijten.