si
door sindoray Jun 24, 2010 om 22:05
Vrije tijd & tuin

Contributiegeld AGOVV

Ik heb vroeger op voetbal gezeten. Na 1.5 jaar ben ik gestopt.

Een brief aan de administratie geschreven en een jaar contributie betaald voor een half jaar.

Nu na 3 jaar nadat ik gestopt ben wordt er nog steed geld afgeschreven. AGOVV reageren niet meer op mijn e-mailtjes en ook niet op de telefoon.

Bellen via een ander nummer werkt ook niet meer. Mailen via een ander mail ook niet.

Ik heb al een rode kaart gestuurd wat eigenlijk zou helpen, maar ook niet geholpen.

Dus wat doen?

1334 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 24, 2010 om 22:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als je het netjes opgezegd hebt, heb je hier bewijs/bevestiging van ?

Dan kun je bij je bank een Selectieve Blokkade laten zetten op hun rekeningnummer dan kunnen ze niet(s) meer afschrijven.

Succes,

si
door sindoray - Jun 24, 2010 om 22:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 24 jun 2010, 22:09]Hoi,

Als je het netjes opgezegd hebt, heb je hier bewijs/bevestiging van ?

Dan kun je bij je bank een Selectieve Blokkade laten zetten op hun rekeningnummer dan kunnen ze niet(s) meer afschrijven.

Succes,

Ik heb GEEN bewijs. ik heb een brief geschreven dat ik wou stoppen met voetballen. Nu hoor ik dat ze mijn lidmaatschap veranderd hebben naar niet spelend lid. Ik heb niks gehoord over dat, en ze hebben mijn toestemming niet gevraagd. Ze mochten ook niet automatisch afschrijven. Want ik betaalde het hele bedrag in 1x.

Kan het dan nog wel bij de bank doen?

stacey
door stacey - Jun 24, 2010 om 22:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Kan het dan nog wel bij de bank doen?--

Dat zou je wel kunnen doen Maar als je nog betalingsplicht hebt omdat je nog lid bent is de kans groot dat je straks extra kosten betaald voor aanmaning of incassoburo..........

Dus nogmaals schriftelijk opzeggen en bevestiging vragen en als dat geregeld is stopt de afschrijving wellicht vanzelf maar kun je dan ook alsnog de blokkade laten zetten.

si
door sindoray - Jun 24, 2010 om 22:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 24 jun 2010, 22:22]
--Kan het dan nog wel bij de bank doen?--

Dat zou je wel kunnen doen Maar als je nog betalingsplicht hebt omdat je nog lid bent is de kans groot dat je straks extra kosten betaald voor aanmaning of incassoburo..........

Dus nogmaals schriftelijk opzeggen en bevestiging vragen en als dat geregeld is stopt de afschrijving wellicht vanzelf maar kun je dan ook alsnog de blokkade laten zetten.

Wat als ze GEEN bevestiging willen geven/sturen?

Zit ik levenslang aan vast omdat ik anders incassoburo op me kop krijg?

stacey
door stacey - Jun 24, 2010 om 22:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sindoray schreef op donderdag 24 jun 2010, 22:25][Dus nogmaals schriftelijk opzeggen en bevestiging vragen en als dat geregeld is stopt de afschrijving wellicht vanzelf maar kun je dan ook alsnog de blokkade laten zetten.

Wat als ze GEEN bevestiging willen geven/sturen?

Zit ik levenslang aan vast omdat ik anders incassoburo op me kop krijg?

Waarom zouden ze dat niet willen doen ?
Anders stuur je het eerst per mail (met leesbevestigingsvraag) en vraag om bevestiging en als je geen reactie krijgt dan stuur jehet aangetekend met ontvangstbevestiging als bewijs van je opzegging, heb je in elk geval iets als ze van niets zeggen te weten of niet mee willen werken. Maar dat zal wel loslopen toch.
Verenigingen draaien vaak met vrijwilligers en gaat administratief wel eens wat fout, wellicht is het daarom vorige keer niet goed gegaan.

ge
door gerland - Jun 25, 2010 om 01:45
127 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen lid meer wilt zijn van de vereniging, moet u inderdaad opzeggen.

Dat heeft u kennelijk nog niet gedaan.

De door u geschreven brief, dat u "wou stoppen met voetballen", is kennelijk door de vereniging zo geïnterpreteerd dat u geen spelend lid meer wilde zijn, met bijbehorende contributieverplichting. Niet als opzegging.

De interpretatie van de vereniging lijkt mij zeer voor de hand liggend. De vereniging lijkt mij correct gehandeld te hebben.

nb
door nbw - Jun 25, 2010 om 02:33
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat wederom een waanzin hier. Je hebt gewoon in het normele verkeer je lidmaatschap opgezegd. En werkelijk iedereen begrijpt je bedoeling. En nu zit er zo een pientere eigenwijze persoon bij die club die het verenigingsleven niet snapt en gaat dreigen. Er is geen rechter in dit land die deze vereniging gelijk gaat geven. En er is geen vereniging die het zover laat komen. Mochten ze toch blijven volharden door een deurwaarder daadwerkelijk in te zetten kun je elke debiel om de hoek vragen je advocaat te zijn. Als je verhaal echt de waarheid is . En neem je een advocaat adviseer ik de statuten van de vereniging op rechtsgeldigheid te checken. Daar zijn zoveel omissies te vinden die de rechtspersoon vereniging totaal ongeloofwaardig/onrechtmatig maken. En ineens zijn de meestal vrijwilligers binnen tal van verenigingen in feite machteloos.

Jij hebt voor mij opgezegd,maar het is aan jou te beslissen.

ge
door gerland - Jun 25, 2010 om 03:13
127 Antwoorden / 0 Vragen

@nbw

TS zal blij zijn met uw adhesiebetuiging, die verder vanzelfsprekend zonder enige waarde is.

Van een opzegging is geen sprake geweest. Waar u dat vandaan haalt is mij een raadsel.

Essentie is hier natuurlijk dat het gebruikelijk is dat een sportvereniging verschillende lidmaatschappen kent. "Spelend lid" (in dit geval is dat voetballend) en "niet spelend lid" (ook wel verenigingslid genoemd) zijn twee gebruikelijke vormen van lidmaatschap.

Binnen deze (voor sportverenigingen gebruikelijke) context is een mededeling dat iemand wil stoppen met voetballen natuurlijk niet gelijk te stellen aan opzegging van het lidmaatschap van de vereniging. Indien niet expliciet duidelijk wordt gemaakt dat het de bedoeling is dat het lidmaatschap wordt opgezegd, is het niet vreemd dat geconcludeerd wordt tot continuering van het lidmaatschap in andere vorm, namelijk zonder voetballend actief te zijn, dus als niet-spelend lid.

Als je wilt opzeggen, moet je gewoon opzeggen.

si
door sindoray - Jun 25, 2010 om 17:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zei letterlijk:

"Ivm school wil ik graag stoppen met voetballen en wil ik mijn lidmaatschap opzeggen."

Nadat gehoord heb dat ze mijn lidmaatschap was verandert naar niet spelend lid, wat 1 jaar later was, heb ik nog een keer gevraagd of ze mijn lidmaatschap HELEMAAL willen opzeggen.

En nu wordt nog steeds geld afgeschreven.

Ik heb vandaag een selectieve blokkade op hun rekening gezet.

ho
door hortensia - Jun 26, 2010 om 13:14
16 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry maar ik vind dit dom.
Ga of bel naar de bank en blokker het en het is afgelopen.
En je had altijd de bedragen uiterlijk een maand terug kunnen laten storten.
Heel simpel.