ir
door irenevdberg Dec 10, 2010 om 11:40
Vrije tijd & tuin

ECI abbonement VIP

Wat vinden jullie van de nieuwe regeling van de ECI. Ik ben al jaren lid en krijg daardoor soms hoge korting tussen aanhalingstekens. Want soms denk je dat je het hebt en is het niet zo.
Maar goed dat daar buiten gelaten. Sinds jaar en dag is het bij de ECi zo dat je vier boeken cd, of dvd moeten bestellen in een jaar verdeeld over een kwartaal. Dus één boek in het kwartaal. Deed je dit niet dan ontving je de kwartaalkeuze. Nu hebben ze sinds begin dit jaar dit veranderd. Nu ben je verplicht om 4 keer een VIP keuze af te nemen. Dit zijn dus boeken waarbij staat dat het een VIP boek is alle andere boeken, cd, of dvd's die je daarnaast besteld tellen dus niet mee. Dus al zou je al 10 boeken besteld hebben, maar het was geen VIP boek wordt je nog steeds verplicht om een VIP boek te bestellen anders krijg je een vrij te besteden bon ter waarde van 25 euro opgestuurd die je zelf moet betalen. Ik bedoel je bent al jaren klant en dan krijg je nu de verplichting om uit een beperkt assortiment te kiezen.
Terwijl je voldoende bestellingen plaats, ik lees heel veel dus bestel echt regelmatig maar deze nieuwe regeling vindt ik dus zelf echt van de zotte. het maakt niet uit hoeveel geld je uitgeeft aan boeken, daar wordt niet naar gekeken, waar naar gekeken wordt is of je wel VIP boek hebt besteld. Wat vinden jullie hier nu van?

4124 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

irene,

het staat je vrij om lid te worden/zijn en vrij om op te zeggen, als je het er niet mee eens bent.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar vraag ik toch niet om, ik vraag een mening wat jullie er van vinden. Ik weet ook wel dat ik vrij ben om lid te worden af om het op te zeggen. !!!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Irene,

dank je wel voor je hartelijke antwoord.

Wat was je vraag ook al weer? " Wat vinden jullie hier nu van?"

Prettige Kerstdagen en een gezond 2011.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik ervan vind..............

Belachelijk, slaat echt nergens op dat je verplicht wordt een boek te kiezen dat je misschien helemaal niet wilt.
Dit gaat ze (terecht) klanten kosten.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zou voor mij zeker een reden zijn om dat "lidmaatschap" vanaf het moment dat die voorwaarden zo gewijzigd zijn op te zeggen.
Dat zou ik wel doen per aangetekende brief met bericht van ontvangst
Die "keuze van de maand/kwartaal"boeken zijn namelijk niet zo denderend ook waardoor die door de strot geduwde verplichting dat ECI een stuk onaantrekkelijker maakt.
Als veellezer en boven de 65 kan ik ook een gratis lidmaatschap van de Openbare Bibliotheek gaan aanvragen.
En.....nee,ik ben ook lid meer van dat ECI.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Irene,

Mijn naam is Antoinette. Ik werk voor ECI. Ik begrijp dat er wat onduidelijkheden zijn. Hier wil ik graag opheldering aan geven. Nederland kent een Wet op de Vaste Boekenprijs. Deze wet bepaalt dat boeken overal moeten worden verkocht voor de vaste prijs die de uitgever voor een uitgave heeft vastgesteld. Als enige uitzondering op deze wet mag een boekenclub korting geven op deze vaste boekenprijs, mits aan wettelijke voorwaarden wordt voldaan.
Er mag uitsluitend korting worden gegeven aan leden van de boekenclub die zich vooraf verplichten per jaar ten minste 4 artikelen (boeken, cd's, dvd's, games) te kopen. Gemiddeld is dat 1 VIP artikel per kwartaal. Tot dusver niet anders dan jezelf ook hebt geschreven. Cd's, dvd's en games tellen mee. De wet bepaalt wel dat boeken met een vaste boekenprijs niet mee tellen. Sinds een jaar is het ook mogelijk om vooruit te bestellen. Zo kun je bijvoorbeeld in januari 4 VIP artikelen bestellen en daarmee heb je dan voldaan aan de voorwaarde van 4 artikelen. Vervolgens kun je de rest van het jaar profiteren van kortingen die op kunnen lopen tot maar liefst 40% korting. Per maand voegen we 125 nieuwe VIP boeken toe in het VIP voordeelprogramma. Momenteel staan er 500.000 artikelen op de site, waarvan 80% VIP voordeelprogramma is.
Irene, mail alsjeblieft je klantgegevens naar webcare@eci.nl, dan neem ik contact met je op.

Groet Antoinette ECI Webcare

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn lidmaatschap in februari al opgezegd. Nu wordt ik verplicht om nog 2e kwartaalbestelling te doen. Hoezo kwartaalbestelling? Belachelijk voor woorden.
Iedereen moest lidmaatschap opzeggen.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo riena,

Dat ligt er maar aan voor welke periode je je abonnement hebt afgesloten. Pas als deze periode voorbij is kun je van je abonnement af (al kun je natuurlijk best eerder aangeven dat je je lidmaatschap wilt beëindigen; dat is zelfs verstandig!).
Dat zal de reden zijn dat je ook voor het 2e kwartaal nog moet afnemen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Er geldt een opzegtermijn van 1 maand, zodra u uw afgesproken 4 Clubartikelen in het kalenderjaar gekocht heeft

Heeft u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum ontvangen?
Zo niet dan hier achter heen gaan. Dan kan er later geen misverstand ontstaan per welke datum uw overeenkomst is beëindigd.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de voorwaarden veranderd zijn zoals boven omschreven en men was lid van dat ECI voordat die voorwaarden veranderd zijn dan mag men met onmiddellijke ingang uw lidmaatschap opzeggen omdat ze in dat geval zeer nadelig uitvallen.
Immers, die kwartaal (vip) boeken die men kreeg als men in het kwartaal geen bestelling deed waren (en zijn waarschijnlijk) maar van een bedroevende kwaliteit.
Nu men verplicht wordt om minimaal zo'n VIP-boek af te nemen al heeft men een (of meerdere) andere artikelen afgenomen uit de catalogus is dit een ernstige vermindering in de mogelijkheden van dat lidmaatschap.

Dus, daaaag ECI

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb vanmiddag toevallig 2 medewerkers van de ECI aan de telefoon gehad om het bovenstaande probleem.
Ook ik ben ruim 6 jaar lid en had geen enkel probleem met het bestellen van meer dan 4 bestellingen per jaar.
Van de week kreeg ik voor de eerste keer een bestelherinnering terwijl ik 21 juli jl 3 boeken had besteld.....maar GEEN VIP artikelen!

De VIP status is pas sinds een jaartje ofzo en is beperkt in de vrije keus, maw er moet wel een boek of product bij zitten die je leuk vind anders heb je pech en moet je de vrije keuze bon accepteren naast je andere bestellingen.
In het telefoon gesprek kreeg ik een man die meer zelf aan het woord wilde dan dat ik mijn beklag mocht doen en hij vond toch echt dat de VIP niets verschilde met de kwartaal keuze zoals die voorheen werd gehanteerd bij hun.
Helaas zit er een heel groot verschil in nl dat het beperkte producten zijn!

Tevens moest hij wel tot 2x toe navraag doen omdat hij zelf ook geen antwoord had op mijn vraag waarom ze de klant hier niet over hebben geinformeerd en hoe dat nu werkelijk zit.

De derde keer kreeg ik een zekere mevrouw Sluijter aan de lijn en heb ik wederom dezelfde discussie gevoerd dat ik hier als klant niet van op de hoogte was gebracht en dat ik het pure oplichterij vond om uit de door hun verplichte VIP boeken te moeten kiezen. Ben je inderdaad toch nog duurder uit dan in de boekwinkel.
Haar antwoord was dat dit zeker wel vermeld was in de catalogus!! en op internet te vinden!! Dus als klant ben je niet persoonlijk geinformeerd maar moet je er zelf achterkomen.

Ik heb hierdoor met onmiddelijke ingang mijn lidmaatschap opgezegd maar mevr zegt dat mijn lidmaatschap loopt tot 31 december en dat ik tot dan nog aan mijn kwartaal verplichtingen moet voldoen. Mevrouw deed ook geen enkele moeite om enigszins aan klantenbinding te doen en vond dat als ik wilde opzeggen dat dan maar moest doen...zo van jammer dan..maar niet heus.

Ik vind dit echt te zot voor woorden en vraag me echt af of dit zomaar kan...het is immers wel een verandering van het originele contract wat je met ze bent aangegaan. Moet ik me aan die verplichting houden en tot 31 december nog 2x een bestelling doen uit het VIP assortiment?

Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie hier mee gedaan?

Gr Moon

ve
door verwijderd - Sep 16, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Het is jammer om te lezen dat de wijzigingen niet goed aan je doorgegeven zijn. Daarnaast begrijp ik uit je woorden dat de gesprekken die je gevoerd hebt niet naar tevredenheid afgerond zijn. Als je het mij toelaat dan neem ik graag zelf contact met je op om je vragen te kunnen beantwoorden en samen tot een passende oplossing te komen. Stuur je persoonsgegevens en je klantnummer naar webcare@eci.nl, ga ik je verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Ruben van der Vliet
ECI Webcare

ve
door verwijderd - Sep 16, 2011 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagsteller
Dat zou voor mij reden zijn om per direct kosteloos de overeenkomst te beëindigen omdat de voorwaarden m.b.t. aanschaf van boeken etc sterk in mijn nadeel zijn veranderd.
Ik zou dit schriftelijk aangetekend doen.

Als bedrijf hier niet mee akkoord zou gaan zou ik mij verdiepen in de geschillen procedure bij dit bedrijf.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schande, en nog eens schande.

Toen ik lid werd enkele jaar geleden werd mij verzekerd dat er geen verplichting was om per kwartaal te bestellen. Eens per jaar zou genoeg zijn, meer mocht natuurlijk ook. Nu ontvang ik een rekening (let op een rekening ) Voor een vrije keuze bon, dat ik niet eens heb gekregen!!!
Ik vraag om op te zeggen en de telefoniste zegt: ja, zodra u de resterende 2 boeken heeft besteld en betaald. Dit lijkt steeds meer op de reklame over de meneer dat bij de sportschool komt opzeggen met zijn been in de gips. Aan de balie krijgt hij te horen "Jazeker, over een half jaar" .....

Trek mijn leer hier uit. Ik luister nooit naar telefonichs verkoop, laat staan dat ik ooit een toezegging doe..... voor je het weet zit je diep in de problemen en heel wat eurootjes armer....

En tevens vraag ik ECI om gehoor te geven aan mijn verzoek tot opzeggen op grond van -enerzijds- geen zin hebben meer in veranderingen dat stilzwijgend gebeuren en anderzijds verandering van het overeenkomst in de klant zijn nadeel. Het is steeds anders met ze, ik kan het gewoon niet meer volgen.