pe
door peterbee Dec 15, 2022 om 20:29
Vrije tijd & tuin

Sauna Elysium annuleert zelf ritueel maar betaald niet terug

Sauna Elysium in Bleiswijk : ik heb op voorhand 2 x toegang en 2 x ritueel besteld, en betaald

De dag voor het bezoek krijg ik gemaild dat het ritueel niet door kan gaan ( zonder verdere reden )

Bij de entree krijg ik te horen dat het opgebouwde saldo blijft staan, en dat de consumpties hiermee verrekend worden.

Bij het uitchecken is er nog saldo over, ik krijg dit geld niet terug.  Ook geen waardbon.  Ik moet maar iets kopen uit hun winkeltje.   Ik wil dan wel een huidolie Ceylon, maar die is op.   Ik moet dan van de cassiere maar iets anders kiezen.   De cassiere blijft mij zwijgend aankijken.  Anders "mag" ik wel een giftpakketje kopen, dezelfde welke de klagende klant voor mij kreeg omdat hij geweigerd was bij een ander ritueel.   Ik geef aan hier geen genoegen mee te nemen, maar krijg het giftpakketje wel mee.

De dag erna gemaild met de klantenservice, welke antwoord dat ze de ervaring betreurd, en dat  "alle ervaringen' gedeeld worden met het management, maar er wordt verder niet ingagaan op mijn vraag.  Herhaalde mail wordt niet meer beantwoord.

Zijn er meer klanten die hun geld niet terugkrijgen ?  en zo benadeeld worden ?  en als jij je geld wel hebt teruggekregen, hoe dan ??




3387 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2022 om 21:21
16885 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ervaring heb ik niet met deze Sauna maar ik kan u wel adviseren om een in gebreke stelling te doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u dit benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Men is in gebreke om het geen u heeft bestelden ook voor heeft betaald na te komen!

Op zich jammer dat u niet o.a. dit vooraf heeft gezien: https://nl.trustpilot.com/review/www.elysium.nl waaruit is af te leiden dat u niet de enige bent met slechte ervaringen.

Een andere optie kan ook nog zijn www.klachtenkompas.nl waar men de klacht voorlegt aan dize onderneming maar of dat succes heeft is gelet op de revieuws dan wel ???  Zie evy. ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl 



tenormin
door tenormin - Dec 15, 2022 om 21:21
16850 Antwoorden / 108 Vragen
1

Ik zou zeggen: kijk op Trustpilot eens de waardering: is er niet. Alleen klachten.

ju
door juliomariner Dec 16, 2022 om 06:30
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Trustpilot en andere review sites zeggen me steeds mindern. Wie neemt er nog de moeite om bij een positieve ervaring een review te schrijven? gevolg steeds meer negatieve reviews. (er overal wel eens een keer wat mis dus dat je als bedrijf eens een negatieve review krijgt is niet vreemd)
Bovenstaand gaat niet specifiek over dit bedrijf, ik vind dat ze in dit geval niet bepaald netjes hebben gehandeld.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 16, 2022 om 06:58
7214 Antwoorden / 3 Vragen
1

Er wordt over de temperatuur geklaagd maar dat kan met de energiekosten te maken hebben.
Onderaan deze link staan nog wat ervaringen en u kunt er ook een achterlaten.

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g1598727-d681253-Reviews-Elysium-Bleiswijk_South_Holland_Province.html


mo
door mof - Dec 19, 2022 om 12:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zoiets moet je eigenlijk regelen voordat je van de reservering gebruik maakt. Als je had gezegd: geen ritueel = geen interesse in de sauna dan had je sterker gestaan mbt geld terug. Nu ben je naar de sauna geweest en hebt geaccepteerd dat de drankjes uit de rekening van de ritueel betaald werden, dus eigenlijk heb je van hun aanbod gebruik gemaakt.
HEt enige dat u kunt doen is de bonnetjes/rekening bewaren en het geld terugeisen bij de directie of anders naar de rechter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer