Bijbetalen voor duurdere uitvoering door fout winkel
We hebben 3 maanden geleden plissé gordijnen besteld bij cp. Om de definitieve order te plaatsen is er een meetafspraak 4 weken later ingepland. Bij order en ook door degene die heeft ingemeten (via cp) is duidelijk aangegeven dat het om kunststoffen kozijnen gaat en dat de plissé gordijnen op het raam geplakt moeten worden. Definitieve order is door cp geplaatst en nu 2 maanden later willen ze monteren hebben ze plisse gordijnen besteld voor houten kozijnen wat ingeboord moet worden. Foutje! Dat kan natuurlijk gebeuren maar nu komt het: Wat wij wilde en waar we altijd over gesproken hebben is er alleen in een duurder uitvoering dus of we even bij willen betalen we kunnen 20% korting krijgen. Ze erkende aan de tel dat ze een fout hebben gemaakt. Los van dat we al z.on tijd wachten vraag ik me af of ze niet gewoon moeten leveren wat we hebben afgesproken? Kunnen zij onder de verkoop uit met het argument dat ze een fout hebben gemaakt en/of ons vragen extra te betalen voor een duurdere uitvoering. Ik weet dat wij de koop kunnen ontbinden op basis van extra bijbetalen maar het gaat er mij meer om wat cp rechten zijn als verkoper.Alvast bedankt
Topantwoord
Gewoon de koop ontbinden. Met zulke prutsers wil je toch niets meer te maken hebben.
Maar even serieus: om hoeveel geld gaat het? En stel dat jij zelf zo'n foutje gemaakt had, hoe zou je dan willen dat de klant reageert? Met een gestrekt been er in of een beetje begripvol en welwillend om er samen uit te komen?
Ik krijg morgen de extra kosten door. Het zal helaas niet om een paar tientjes gaan. De plissé wordt in het kozijn geplakt met een profiel. De order was origineel rond de 2000 euro en was onder deel van een groter order van rond de 4000 euro We hebben expres extra betaald voor inmeten en plaatsen om er zeker van te zijn dat de juiste maten opgemeten worden en dat de plisse gordijnen geplaatst kunnen worden. Ik denk idd dat de koop ontbonden gaat worden als ze bij 20% blijven
Topantwoord
Wat is cp. En gordijnen die op het raam geplakt worden? Wonderlijk
Als wat u wil hebben duurder is en dat type staat op de order, hebt u recht om dat te krijgen. Maar als het type gordijn niet benoemd is, kunt u of de order annuleren, of bijbetalen
@tijger1, dan had je toch even kunnen googlen als je niet weet wat plissé gordijnen zijn die geplakt worden. Is heel "in" vandaag de dag. Sorry voor late reactie, kwam er weer eens niet in.
Gordijnen die geplakt wordenip het raam. Kolder.
Topantwoord
Frappant is dat de leverancier/winkel de aankoop kan ontbinden zie o.a. https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/winkel-annuleert-koop-vanwege-foutje-in-de-prijs-mag-dat/ en op basis van het gelijkheidsprincipe kunt u dat m.i. ook. Als er sprake is van een significatie fout kan en mag een winkeliert u meer aanrekenen zoals bij u nu het geval is.U kunt als ook algezegd proberen de aankoop doen ontbinden en zie daarvoor o.a. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden en : https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen en of deze: http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/ hoewel u stelt dit al te weten.
Dank je wel voor je reactie ik heb de artikelen gelezen. Bij het voorbeeld van de tassen was het een foutieve prijs waarbij de consument kon weten dat de prijs niet reeel was. Bij de eerste order kan er een foutje insluipen maar door de inmeting hadden ze de kans om dit te herstellen doordat ook hij heeft aangegeven en op inmeetbon dat het de versie in het kozijn moest zijn. Dan hadden we ervan uit kunnen gaan dat dit de definitieve prijs en levering zou zijn. Wie weet is klacht of geschillen commissie een optie idd.
Ik zou dat zeker proberen. https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/
Dat er uiteindelijk een hogere prijs betaald moet worden, is weliswaar (waarschijnlijk) het gevolg van een eerdere fout, maar met het voorbeeld van een 'verkeerd prijskaartje' (kennelijke vergissing) heeft dit niets te maken. Dit is gewoon niet van toepassing.
Wat moet je nu bij de geschillencommissie?
Er is een vergissing gemaakt. De verkoper dacht dat de goedkope plissé gordijnen in een frame verwerkt konden worden. Dat bleek alleen met een duurdere soort te kunnen nadat de gordijnen al gemaakt waren.
Nu moet het over.
Dan hoeft de verkoper toch niet gratis alles opnieuw te laten maken in een duurdere soort?
Je hebt voor de koop de keus gemaakt en niet gekozen voor de duurdere variant. Waarom zul je die nu wel zonder bijbetaling kunnen krijgen.
En doe andere helft van de order, moet dan ook voor deze lage prijs geleverd worden?
Leveren wat er is afgesproken is leuk, maar wat staat er op de bestelbon? Welke offerte hebt u gehad en waar hebt u akkoord op gegeven? U kunt vooraf wel aangegeven hebben dat het om kunststof kozijnen gaat, maar als op de bon hout staat, dan is dat de overeenkomst. Vergelijk het met het kopen van een auto. U geeft aan een gele te willen hebben en op de bestelbon, die u als klant tekend voor akkoord, staat roze. Bij ophalen ziet u pas de kleur en dan begint het. Zo dus ook hier.
Dus, wat staat op de overeenkomst? Is er geleverd wat op de overeenkomst staat, dan zal u dus inderdaad een gedeelte moeten bijbetalen voor het juiste. Het gaat dan om een kennelijkt fout. U hebt dat ook de keuze tot ontbinding.
Staat op de overeenkomst voor kunststof kozijnen, dan moeten ze simpelweg leveren.
Op de originele order staat niet dat het om kunststof kozijnen ging alleen het type nr. Op de voorwaarden staat dat de prijzen kunnen wijzigen nav de meetafspraak. In het meet rapport staat dat de raam decoratie in het raam geplakt moet worden met profielen. Op basis daarvan is het door ons afgetekend en is de definitieve order geplaatst en gemaakt. Wij hebben daarna het resterende bedrag overgemaakt.
Plisse gordijnen in een raamwerk dat met magneten of geplakt wordt aan het kunststof kozijn is heel erg duur en komt heel precies.
Dat wist je wel en daarom heb je de gordijnen laten inmeten.
Je hebt betaald voor de plissé gordijnen zonder raamwerk en deze ook ontvangen.
Dat moet je opgevallen zijn dat deze gordijnen voor wat je besteld hebt, wel erg goedkoop waren.
En wat stond er op de bestelbon? Plissé gordijnen voor bevestiging op kunststof kozijnen?
Dus het is duidelijk dat er een fout gemaakt is door de leverancier, want je hebt normale plissé gordijnen gekregen.
Dat ze de fout gaan herstellen en je 20% korting krijgt op wat je besteld hebt, is netjes.
Je kunt niet rekenen op gratis raamwerken,
En of je de koop kunt ontbinden is even de vraag. Mogelijk hoeft alles niet opnieuw gemaakt te worden en kunnen de bestaande gordijnen aangepast worden. , Je hebt tenslotte maatwerk besteld. Daar kun je niet zomaar vanaf.
We hebben ook over profielen en inplakken gepraat op kunststof kozijnen in de winkel. De fout die ze gemaakt en toegegeven hebben is dat ze dachten dat het in met het huis merk ook kon. Maar ze komen er nu achter dat het alleen bij een duurdere uitvoering kan. Dus ik begrijp de opmerking dat we dit hadden kunnen weten niet?? Daarnaast staat ook op het meet rapport de manier van bevestigen nogmaals vermeld.
Je kocht plissé gordijnen voor kunststof kozijnen en kreeg plissé gordijnen voor houten kozijnen.
Een duurdere uitvoering betekent dat er geheel nieuwe duurdere plissé gordijnen moeten worden gemaakt, in een geheel nieuw frame, begrijp ik nu.
Dus er kan niets aangepast worden. Dan je hebt iets gekocht wat niet bestond.
Dan kun je er vanaf. Alleen wat nu? Alles moet weer opnieuw worden gemaakt maar je krijgt wel 20% korting?
Bij een andere winkel zul je hetzelfde probleem tegenkomen.
het gaat erom wat u in eerste instantie besproken en besteld is in de winkel, de meetafspraak had men dit natuurlijk ook nog moeten vermelden dat de gordijnen die u nodig hebt duurder zijn dan in eerste instantie gedacht....
als u echter een offerte gekregen hebt naar aanleiding van de meetafspraak en bezoek aan de winkel mocht het de verkoper voldoende duidelijk zijn welke gordijnen u benodigd zou hebben en moeten ze dus deze gewoon leveren voor de afgesproken prijs....
Waarom lost u het niet op met klemsteunen cq klemdragers voor kunststof kozijnen?
Net als Tijger1 is dat plakken ook voor mij nieuw. Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen. Blijft dit op lange termijn goed zitten en hoe ziet het kunststof er uit als de plaklaag ooit verwijderd moet worden en daar kun je geen thinner voor gebruiken.
Klemsteunen zijn voor openslaande ramen.
De verkoper kan de overeenkomst vernietigen als de wil van de verkoper ontbrak en dat voor u kenbaat had moeten zijn. Gelet op het verhaal van Panter22 denk ik dat daaraan wordt voldaan. Ze kunnen u niet dwingen om meer te betalen maar mogen wel weigeren om te leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer