ge
door gertjac Jun 12, 2016 om 22:01
Winkels & webshops

Bioscoopbon albert heijn

Koop beslist geen bioscoopbon bij Albert Heijn.

Ik vroeg bij de klantenservice naar een bioscoopbon van 20 Euro (leuk cadeautje voor vrienden, deze heb ik zelf ook ooit gekregen, leuk), maar die waren er niet: wel van 15 Euro. Doe dan die maar, in de veronderstelling dat deze geldig is voor een willekeurige besteding in de bioscoop. Logisch toch?

Maar nee, deze bioscoopbon is alleen inwisselbaar voor een bioscoopbezoek voor 1 persoon + 1 frisdrank + 1 popcorn, zo moest ik achteraf lezen in de kleine lettertjes. Ik voel me behoorlijk opgelicht.

35375 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 12, 2016 om 22:09
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gertjac ,

 in de veronderstelling dat deze geldig is voor een willekeurige besteding in de bioscoop

Verkeerde veronderstelling .

zo moest ik achteraf lezen in de kleine lettertjes. Ik voel me behoorlijk opgelicht.

U bent niet opgelicht , u had dit van tevoren op de site van Albert Heijn kunnen lezen :

Bioscoopcadeau compleet

Een regulier bioscoopkaartje voor 15 euro met een popcorn en een frisdrank in een van de aangesloten bioscopen. Deze cadeaukaart is 1 jaar geldig na uitgifte datum en eenmalig te gebruiken. BioscoopCadeau is niet geldig voor andere arrangementen. Voor 3D en IMAX voorstellingen geldt een toeslag.

Kijk voor meer informatie op bioscoopcadeau.nl

Lees hier klik op de rode regel .

http://www.ah.nl/over-ah/services/cadeaukaarten/entertainment

sy
door sylvia_71 - Jun 12, 2016 om 22:12
288 Antwoorden / 0 Vragen

Opgelicht? Het staat toch duidelijk in de kleine lettertjes geschreven. Dat jij ze pas achteraf leest, tja..

jo
door jorisw Jun 13, 2016 om 08:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

DIe lettertjes zijn trouwens alleen maar klein als je alleen koppen snelt. De letter op dit forum zijn net zo klein en daar weet iedereen altijd prima zijn rechten in te lezen....

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2016 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt dus helemaal geen bioscoopbon gekocht.

jo
door jorisw Jun 13, 2016 om 08:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En ondertussen resulteert een google zoekactie op "bioscoopbon" weer in een negatief resultaat terwijl het om een ander product gaat.

zoekster1
door zoekster1 Jun 13, 2016 om 09:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Daar gaat het juist om, dat AH een bon introduceert die klanten het idee geeft dat het om de nationale bioscoopbon gaat.

ge
door gertjac - Jun 12, 2016 om 22:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwacht gewoon een product dat is wat het lijkt te zijn... en dan ben je dus bij dit product aan het verkeerde adres. En ik heb gevraagd naar een bioscoopbon, bij de klantenservice.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2016 om 22:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan is het gekochte product dus non-conform, ga er mee terug.

ge
door gertjac Jun 12, 2016 om 22:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt me een goed advies (en het zou wellicht ook werken) ware het niet dat ik dit product op de heenweg naar een feestje kocht en dit meteen gegeven heb... met mijn verontschuldigingen, maar wel een dankbaar onderwerp voor een verjaardagsfeestje.
Ik ben me er zeer van bewust dat wat ik als oplichting ervaar (echt, meestal lees ik kleine lettertjes, maar niet bij een product dat ik denk te kennen), voor degene die het bedacht heeft een commercieel succes is: meer Euro's uit de zak geklopt. Nou, gefeliciteerd, dat gaat de lange termijn relatie met klanten zeker verbeteren.

costnix
door costnix Jun 13, 2016 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een groot verschil tussen opgelicht zijn en opgelicht voelen.

jo
door jorisw Jun 13, 2016 om 08:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er non-conform?

diumenge
door diumenge Jun 13, 2016 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De verkocht bon. Deze stemt niet overeen met hetgeen waarom gevraagd is uitgaande van TS' verhaal.

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2016 om 22:27
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt het nu aan mij of zijn de nieuwe vragenstellers allemaal "opgelicht" tegenwoordig. 't Is altijd iemands ander schuld. Dit is trouwens @gertjac een vraag & beantwoord site: je vraagt niets maar deelt iets mee. En nu blijkt dus ook dat je niet goed hebt gelezen. AH oplichters. Zal best (hoewel ;-) ) maar niet in dit geval.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2016 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waren de vragenstellers maar verlicht in plaats van opgelicht. :-))

tenormin
door tenormin Jun 12, 2016 om 22:36
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Verlicht? Lampje om? Is wel zo dat al die 'opgelichte mensen' hier dan in ieder geval geen mee gehuil krijgen. Zijn we een beetje door de wol geverfd geworden. Of, zoals @ gompy elders in een topic schrijft: huilie huilie. Doen we niet aan, toch?

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2016 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
tenormin
door tenormin Jun 12, 2016 om 22:50
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk @tijger1 ☺

ge
door gertjac - Jun 12, 2016 om 23:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties, om toch nog een vraag toe te voegen: ben ik de enige die zich hierover opwindt?

O ja en nog een vraag: moet ik nu volgende keer ook bij de boekenbon checken of ik mijn 15 Euro echt kan besteden aan een boek, en niet aan een boek van 8,75 Euro met gratis potloden en een gummetje?

diumenge
door diumenge Jun 12, 2016 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om die vergelijking even door te trekken, als je bij bijvoorbeeld Paagman een boekenbon wilt kopen moet je ook opletten dat je ze geen cadeaukaart verkopen. Een boekenbon kan je namelijk in elke boekenwinkel uitgeven, een Paagman cadeaukaart alleen bij Paagman.

zoekster1
door zoekster1 Jun 12, 2016 om 23:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat zou belachelijk zijn. Ik geef u dan ook groot gelijk dat u er gewoon ingetrapt bent.

costnix
door costnix Jun 13, 2016 om 00:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vertrouwen is goed, controle is beter.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jun 12, 2016 om 23:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit ook erg dubieus. Als je een bioskoopbon koopt, dan verwacht je niet inclusief popcorn, frisdrank bon. Wat een achterlijke bon, dwing je de 'gelukkige' zo'n beetje om popcorn te eten. Stupid.
En wie gaat nu terwijl je in een winkel bent de kleine lettertjes lezen van een bioskoopbon, of wat er voor doorgaat. Of van te voren de site van AH lezen.
Wat een geneuzel om iemand te verwijten dat hij/zij dat niet doet.

Die stomme bon is ook maar 1 jaar geldig. Pfff. een afgangbon is het.

Als ik u was zou ik dit op facebook en twitter verspreiden. Geef het door aan al uw vrienden/kennissen/familie!

Eigenlijk zouden we met z'n allen die cadeaubonnen ellende de nek moeten omdraaien. Helaas blijven mensen maar cadeaubonnen maar kopen.

fr
door frans56 Jun 13, 2016 om 09:56
230 Antwoorden / 9 Vragen

De oplossing is o zo simpel, gewoon naar een leuke film gaan met die bon en vertellen dat U die frisdrank en popcorn niet wilt.....
of anders, vraag om een DICHT flesje frisdrank en een dichte verpakking popcorn,   kunt u deze tenminste mee naar huis nemen.

marita5
door marita5 - Jun 12, 2016 om 23:48
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 ,

En wie gaat nu terwijl je in een winkel bent de kleine lettertjes lezen van een bioskoopbon, of wat er voor doorgaat. Of van te voren de site van AH lezen.
Wat een geneuzel om iemand te verwijten dat hij/zij dat niet doet.

Hoe vaak word hier niet een vraag gesteld , over de geldigheid van een cadeaubon  ( word ook niet gelezen ),en dan word meestal verwezen naar de voorwaarden / of site .
Ik kon niet weten dat Ts deze bon heeft gekocht op de heenweg naar een feestje , desondanks veranderd er niks aan de bioscoopbon .

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jun 12, 2016 om 23:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het staat toch duidelijk in de vraag? Gertjac vroeg naar een bioscoopbon van 20 euro, die was er niet maar wel een van 15 euro.  Hetl lijkt me redelijk absurd om dan eerst de voorwaarden te gaan lezen, omdat er misschien wel popcorn en een frisdrank bij zou kunnen horen.

Ik zie overigens dat AH een handje heeft naar goochelen met bioscoopbonnen. Hier een klacht van iemand die een bioskoopbon kocht en dan blijkt die alleen in bepaalde steden geldig. Dat is toch absurd!

Heb bij AH Didam 2 bioscoopbonnen gekocht voor mijn kleinkinderen.
Hierop staat, voor Pathe en ANDEREN.
Bij thuiskomst op bioscoopcadeau.nl gecontroleerd, blijkt dat deze alleen in Arnhem, Zutphen en Ede als dichtstbijzijnde bioscopen geldig is. Dus niet in Zevenaar (5 km)
Dit is niet de bedoeling en te ver voor mijn kleinkinderen
Geprobeerd om deze om te ruilen maar kreeg als antwoord, kan niet want reeds geactiveerd. Ook de manager was niet gevoelig voor mijn situatie.
Ik vindt dat de info op de bon onvoldoende is waardoor ik misleid ben en pas bij thuiskomst erachter kon komen dat deze ongeschikt was.

klik HIER

costnix
door costnix - Jun 13, 2016 om 00:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al zo vaak gezegd. Gebruik de cadeaubonnen van De Nederlandse Bank. De kleine coupures zijn overal inwisselbaar. Deze bank wisselt zelfs de gulden exemplaren om.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2016 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar let op. Die van 500 gaan eruit.:-))

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen überhaupt een cadeaubon kopen. Voor wat dan ook. Geef geld. Heel lang geldig en overal te gebruiken.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 13, 2016 om 15:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Exact, wat ook leuk is om zelf een bon te maken.

reflecs
door reflecs - Jun 13, 2016 om 09:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben wel benieuwd of u zelf het pasje kon pakken of dat de verkoper het meteen voor u in de verpakking heeft gedaan.
In het eerste geval had u het zelf kunnen zien.

ge
door gertjac Jun 13, 2016 om 17:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

door verkoopster gepakt, ik zei zelfs nog: wat een raar bedrag 15 Euro, daar kun je net geen twee kaartjes voor kopen; maar blijkbaar was de verkoopster zelf ook niet op de hoogte van de voorwaarden van deze bon

gerbera
door gerbera - Jun 13, 2016 om 12:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft zelf eens een bioscoopbon te hebben gehad, was dit ook zo'n kaart van AH. De nationale bioscoopbon ziet er geheel anders uit dan de bioscoopkaart van AH. Daarnaast verkoopt AH geen bioscoopkaart van € 20,- maar van € 9,95 en € 15,- welke geen bioscoopbon genoemd worden maar bioscoopcadeaukaart. Blijkbaar is u dat dan niet opgevallen. Heeft u ooit wel zo'n AH bon gehad dan moet het gebruik hiervan u bekend zijn. En ja als AH bioscoopkaarten verkoopt begrijp ik het misverstand wel. Om dan meteen opgelicht te roepen vindt ik wat ver gaan. Laten we het er op houden dat u beide elkaar niet goed begrepen hebben.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 13, 2016 om 15:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Ook mooi duur; thuis: film gratis *zwaait naar Tim Kuik*, fles frisdrank 1 euro 50 en een zak popcorn 69 cent.