li
door liesbeth71 Feb 24, 2016 om 13:01
Winkels & webshops

Hema fotoalbum

Ik heb de prachtigste fotoalbums gemaakt met de 'oude' software van Hema. Daar heb ik ontzettend veel tijd ingestoken maar het resultaat mocht er steeds zijn.

Nu ben ik een paar maanden geleden aan een nieuw album begonnen. Heb hier avonden en uren aan gewerkt. Foto's geknipt (handmatig, dat gaf een heel leuk effect), verhalen toegevoegd, clipart, foto's als achtergrond, kortom bijna alles wat mogelijk was.

Wat schetst mijn verbazing toen ik vandaag mijn boek wilde afmaken? Bijna 80 pagina's waarin ik ziel en zaligheid heb gelegd zijn zomaar verdwenen. Onwerkbaar, niet meer in te zien en niet te kopieren naar het nieuwe (overigens zeer matige) fotosoftware programma! Ik heb dit m.b.v. het instructiefilmpje over de nieuwe software geprobeerd maar krijg dan absoluut niet mijn eigen indeling maar alle foto's en clip arts door elkaar.

Uren en uren aan werk naar de knoppen. Als ik de software opende kreeg ik altijd netjes een melding dat er een update was. En nu, zonder enige waarschuwing kan ik nooit meer mijn album afmaken. Het zou toch een kleine moeite geweest zijn om een pop-up bij het openen van een album te zetten: 'u heeft nog tot ...februari de tijd om een album te maken.'

Hema, bedankt!

Ik kan er om huilen!

 Na even googelen zag ik dat er met mij nog veel meer teleurgestelde mensen zijn. Alle fotoalbums met alle bijzondere momenten...:WEG! Er is zelfs een facebookpagina genaamd: 'Hema steelt fotoalbums.' Dit zegt toch genoeg. Dat de Hema kiest voor andere software is heel erg jammer maar dat is de keuze die zij hebben gemaakt. Maar na geen tot slechte communicatie (niet iedereen leest altijd de nieuwsbrief) zomaar de software stoppen en de klant niet de mogelijkheid geven om een album af te maken vind ik echt schandalig.

Ik heb de klantenservice gebeld, mails gestuurd: 'Wat kunnen jullie doen voor mij als zeer teleurgestelde klant om mijn fotoalbum toch te kunnen afmaken?' Het enige antwoord is: 'sorry voor het ongemak,' 'ik begrijp uw frustratie....'

2407 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2016 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen backup gemaakt?

li
door liesbeth71 Feb 24, 2016 om 13:50
Antwoorden / 1 Vragen

Zeker. Ik had mijn albums opgeslagen maar zonder de software kun je deze niet meer openen dus zijn ze waardeloos...

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 24, 2016 om 15:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt verdacht veel op dat de Hema 'het proces' wat wil versnellen.

reflecs
door reflecs - Feb 24, 2016 om 17:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De consumentenbond is er mee bezig: http://www.consumentenbond.nl/fotoboek/nieuws/2016/hema-en-albelli-uit-elkaar/
Update van gisteren:

23 februari: Hema blijkt toch niet alle klanten goed geïnformeerd te hebben: veel consumenten zijn verrast dat ze hun net gemaakte boek niet meer kunnen bestellen. We krijgen hier vragen en klachten over binnen. Inmiddels hebben we contact gehad met zowel Hema als Albelli en gevraagd om een oplossing. Zodra er meer informatie is, zullen we dat laten weten.

Ik vermoed dat als een consumentenprogramma er aandacht aan besteedt er toch wel iets mogelijk is.
Voor contact met de redactie:http://kassa.vara.nl/pagina/contact