Retourneren onjuiste betaling
Vrijdag 22 september heb ik bij een ticketbureau 6 tickets betseld en via i-deal betaald. Zodra ik de bevestigingsmail las zag ik dat ik een fout had gemaakt. Ik heb onmiddellijk telefonisch gepoogd de betaling te annuleren, maar de betreffende medewerkster beweerde dat dit niet ging omdat het een tijdgebonden bestelling betrof. Zij beriep zich ook op de algemene voorwaarden, waarin dit vermeld zou staan. Die heb ik overigens tijdens de boeking niet gezien, maar dat ligt misschien wel aan mij.
Ik vond dit een vreemd verhaal omdat je op deze wijze meteen en onherroepelijk gestraft wordt voor een gemaakte fout die je direct na de ontdekking (en dat was een uurtje later of zo!) ongedaan wilt maken. Zijn er nog juridische of andere mogelijkheden om hier iets aan te doen?
Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groet,
Ernst Oudshoorn
Ik weet niet wat voor tickets u besteld hebt, maar tegen betaling van kosten is soms wat te regelen.
Geen idee wat voor tickets u besteld heeft, maar voordat u betaald hebt moet u eerste een tocket selecteren. Die gaat in het winkelwagentje die u nog apart moet bevestigen voordat u kan afrekenen. Voordat u op bestellen kan klikken moet u altijd een vinkje zetten dat u de algemene voorwaarden accepteerd.
Tickets vallen helaas voor u niet onder herroepingsrecht, dus juridisch kunt u niets doen. U kunt wel vriendelijk vragen of er al dan niet met betaling iets te regelen valt, maar dat is niet verplicht. Het ligt er ook aan wat voor tickets u besteld heeft of er uberhaupt iets te regelen valt.
Een ticketbureau tickets besteld. Welk ticket bureau? Er zijn immers veel 'bureaus' die tickets verkopen zonder een officieël kanaal.
Als dit "Ticket buro", u schrijft niet welk, een "wederverkoper" is, dus een buro wat kaartjes opkoopt en weer verkoopt, kunt het geld terug vergeten. Maximaal kunt u mits de kaartjes nog geldig/verkoopbaar zijn deze proberen te slijten aan de wederverkoper, mogelijk met verlies, maar dat terzijde.
En weer vraagt een nieuwe inschrijver iets, zonder een toelichting te geven. Is/gaat (bijna) frustrerend worden.
U geeft veel te weinig informatie om een zinvol antwoord te kunnen geven.
Welk ticketbureau en tickets waarvoor?
Welke, wat voor fout heeft u gemaakt?
Hoe bedoelt u "gestraft worden"?
Misschien ('t is maar een gedachte die bij me opkomt) heeft TS ontdekt dat hij teveel heeft betaald en dat de kaartjes bij het officiële verkooppunt stukken goedkoper zijn.
Dan is dat een leermomentje, maar geen reden om geld terug te krijgen. Ten tijde van de aankoop vond hij het kennelijk een prima bedrag.
Dat denken we natuurlijk allemaal. Want TS lijkt niet prijs te willen geven wat er zoal aan de hand is. Meestal geldt ook dat bij minder slim handelen men daar niet voor durft uit te komen. Kun je hier vaak ook maar beter niet doen anders wordt de straf dubbel: geld kwijt en de mantel uitgeveegd?
bij een ticketbureau
Welk?
6 tickets betseld
Waarvoor?
zag ik dat ik een fout had gemaakt.
Wat voor fout? Datum, prijs?
de algemene voorwaarden, waarin dit vermeld zou staan.
En dat zou best eens kunnen kloppen. Aangezien je niet aangeeft wélk ticketbureau is dat hier niet na te gaan.
Zijn er nog juridische of andere mogelijkheden om hier iets aan te doen
Nee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer