ea
door eaoudshoorn Sep 23, 2017 om 20:27
Winkels & webshops

Retourneren onjuiste betaling

Vrijdag 22 september heb ik bij een ticketbureau 6 tickets betseld en via i-deal betaald. Zodra ik de bevestigingsmail las zag ik dat ik een fout had gemaakt. Ik heb onmiddellijk telefonisch gepoogd de betaling te annuleren, maar de betreffende medewerkster beweerde dat dit niet ging omdat het een tijdgebonden bestelling betrof. Zij beriep zich ook op de algemene voorwaarden, waarin dit vermeld zou staan. Die heb ik overigens tijdens de boeking niet gezien, maar dat ligt misschien wel aan mij.
Ik vond dit een vreemd verhaal omdat je op deze wijze meteen en onherroepelijk gestraft wordt voor een gemaakte fout die je direct na de ontdekking (en dat was een uurtje later of zo!) ongedaan wilt maken. Zijn er nog juridische of andere mogelijkheden om hier iets aan te doen?
Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groet,

Ernst Oudshoorn

5580 15 Rapporteer

getty
door getty - Sep 23, 2017 om 20:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt vast tegen een betaling uw fout laten herstellen.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2017 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat voor tickets u besteld hebt, maar tegen betaling van kosten is soms wat te regelen.

ne
door neodutchio - Sep 23, 2017 om 20:53
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat voor tickets u besteld heeft, maar voordat u betaald hebt moet u eerste een tocket selecteren. Die gaat in het winkelwagentje die u nog apart moet bevestigen voordat u kan afrekenen. Voordat u op bestellen kan klikken moet u altijd een vinkje zetten dat u de algemene voorwaarden accepteerd.
Tickets vallen helaas voor u niet onder herroepingsrecht, dus juridisch kunt u niets doen. U kunt wel vriendelijk vragen of er al dan niet met betaling iets te regelen valt, maar dat is niet verplicht. Het ligt er ook aan wat voor tickets u besteld heeft of er uberhaupt iets te regelen valt.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2017 om 21:06
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Een ticketbureau tickets besteld. Welk ticket bureau? Er zijn immers veel 'bureaus' die tickets verkopen zonder een officieël kanaal.

ge
door george321 - Sep 23, 2017 om 21:18
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als dit "Ticket buro", u schrijft niet welk, een "wederverkoper" is, dus een buro wat kaartjes opkoopt en weer verkoopt, kunt het geld terug vergeten. Maximaal kunt u mits de kaartjes nog geldig/verkoopbaar zijn deze proberen te slijten aan de wederverkoper, mogelijk met verlies, maar dat terzijde.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 23, 2017 om 23:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een ideal betaling kun je niet annuleren, zodra op verzenden gedrukt is de betaling onderweg.

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2017 om 00:19
16841 Antwoorden / 108 Vragen

En weer vraagt een nieuwe inschrijver iets, zonder een toelichting te geven. Is/gaat (bijna) frustrerend worden.

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2017 om 00:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U geeft veel te weinig informatie om een zinvol antwoord te kunnen geven.
Welk ticketbureau en tickets waarvoor?
Welke, wat voor fout heeft u gemaakt?
Hoe bedoelt u "gestraft worden"?

di
door digioma - Sep 24, 2017 om 10:19
646 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien ('t is maar een gedachte die bij me opkomt) heeft TS ontdekt dat hij teveel heeft betaald en dat de kaartjes bij het officiële verkooppunt stukken goedkoper zijn.

jo
door jorisw Sep 24, 2017 om 11:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan is dat een leermomentje, maar geen reden om geld terug te krijgen. Ten tijde van de aankoop vond hij het kennelijk een prima bedrag.

aurora1
door aurora1 Sep 24, 2017 om 13:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat denken we natuurlijk allemaal. Want TS lijkt niet prijs te willen geven wat er zoal aan de hand is. Meestal geldt ook dat bij minder slim handelen men daar niet voor durft uit te komen. Kun je hier vaak ook maar beter niet doen anders wordt de straf dubbel: geld kwijt en de mantel uitgeveegd?

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2017 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

bij een ticketbureau
Welk?
6 tickets betseld
Waarvoor?
zag ik dat ik een fout had gemaakt.
Wat voor fout? Datum, prijs?
de algemene voorwaarden, waarin dit vermeld zou staan.
En dat zou best eens kunnen kloppen. Aangezien je niet aangeeft wélk ticketbureau is dat hier niet na te gaan.
Zijn er nog juridische of andere mogelijkheden om hier iets aan te doen
Nee.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 24, 2017 om 11:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Waaruit bestond die fout dan? Teveel tickets besteld? Tickets besteld voor de verkeerde voorstelling? Lees alsnog de alg. vw. Juridische mogelijkheden staan er niet voor u open. U kunt hooguit het ticketbureau vragen om u tegemoet te willen komen.

Jeannetims
door Jeannetims - Sep 25, 2017 om 13:11
51 Antwoorden / 3 Vragen

Lekker vaag weer. Wat voor tickets? Vliegtickets, tickets voor concert, tickets voor pretpark, etc. Bovendien krijgt je meestal een overzicht van je bestelling te zien en is het aan jezelf de fouten te controleren. Doe je dit niet, dan is dit je eigen risico.

Re
door Reinardd - Sep 25, 2017 om 13:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

U maakt zelf een fout terwijl er bij het bestellen van tickets toch meestal genoeg gelegenheden zijn om uw ingevulde gegevens te controleren. Vervolgens verwacht u dat u deze fout kosteloos kunt herstellen. U zegt dat u hiermee "meteen en onherroepelijk" wordt gestrafd voor een fout die u meteen ontdekte. Dat u er direct na bestelling achter komt is niet relevant, en ondanks dat u denkt "straffeloos" zo slordig te kunnen bestellen is het toch echt uw eigen fout. Moet het bureau waar u heeft besteld dan maar voor de kosten opdraaien? Zo kunnen bedrijven toch geen zaken doen?

De wereld draait nu eenmaal niet om u.

Als u een gerichter en hulpzamer antwoord zou willen, zult u toch meer details over de situatie moeten mededelen.

be
door betty betty - Sep 25, 2017 om 13:44
2 Antwoorden / Vragen

misschien eerst een brilletje kopen alvorens weer iets on line te bestellen.

ge
door george321 Sep 25, 2017 om 13:48
390 Antwoorden / 1 Vragen

Op tv gezien voor € 9,99 .......... Goedkoper als een ticket.

mo
door mof - Sep 25, 2017 om 19:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Beter opletten.