de
door denick Feb 3, 2020 om 20:24
Winkels & webshops

Stoel zitting opvullen

Beste ...,
Een oudere vrouw waar wij o.a. mantelzorg aan verlenen heeft bij een meubelstofferij de zitting van haar verstelbare electrische stoel laten opvullen.
Rekening 3200, - euro. Het lijkt mij dat hier eerder oplichting dan een echte service is verleend.
Stoel is opgehaald, na 3 dagen retour. Zitting was niet goed teruggeplaatst, dat heb ik zelf moeten doen.
Wat denken jullie hiervan?

9135 31 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 3, 2020 om 20:26
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt me pure afzetterij

de
door denick Feb 3, 2020 om 20:58
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat idee heb ik ook

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2020 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klink als erg véél geld, maar met zo weinig details is daar natuurlijk niet met zekerheid iets over te zeggen.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2020 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad grandioos opgelicht. Hoe heet dat oplichtersbedrijf en hoe kwam zij daaraan?

U mag hier rustig de naam van dat "bedrijf" vermelden.

de
door denick Feb 3, 2020 om 20:59
3 Antwoorden / 3 Vragen

Naam bedrijf vermelden, ja dat kan. Ik wil even de reacties afwachten.

simon55
door simon55 - Feb 3, 2020 om 20:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is pure oplichterij. Ik zou hiervan aangifte doen. Ik heb zelf , de afgelopen 10 dagen mijn bankstel plus twee fauteuils laten stofferen , inclusief vier eetkamer stoelen , plus computer bureau stoel , inclusief nieuwe vulling voor alles , en kost totaal € 2085

de
door denick Feb 3, 2020 om 21:00
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk er inderdaad over na om aangifte te doen.
Een zitting van 50x40 cm en 10 cm dik en dan 3200 euro.

simon55
door simon55 Feb 5, 2020 om 11:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dat nagevraagd bij mijn stoffeerder,  50x40x10 kost inclusief stor € 85 , maar kan ook goedkoper afhankelijk welke stof men neemt

Magnum007
door Magnum007 - Feb 3, 2020 om 20:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Denick,

Het hangt ervan af wat voor een bedrijf het is:
Is het een eenmanszaak?
Hoelang zit er garantie op?

Gaat het om een leren stoel ?

Waarom is er geen nieuwe stoel gekocht?

de
door denick Feb 6, 2020 om 20:16
3 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom niet, oude vrou dacht er goed aan te doen, Helaas.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 3, 2020 om 20:58
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Even raden, man komt aan de deur alszijnde meubelstoffeerder, overrompelt de klant, neemt de stoel mee en staat een paar dagen later weer voor de deur. Moet contant betaald worden en een bonnetje is er niet. Klopt dat verhaal?

Gezien de prijs kan het om een bekend verhaal gaan.

de
door denick Feb 3, 2020 om 21:02
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bijna, oude vrouw heeft n.a.v. een advertentie zelf gebeld, rest klopt inderdaad.
Uiteindelijk wel een bonnetje, maar niet zoveel zeggend.
Ps, ze komen waarschijnlijk nog terug, althands dat is beloofd vandaag.

ne
door neodutchio Feb 3, 2020 om 21:51
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is een bekende truc. Maar ook al zullen ze terug komen, het betaalde geld komt niet meer terug.

de
door denick Feb 3, 2020 om 21:53
3 Antwoorden / 3 Vragen

:(

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 3, 2020 om 21:35
11514 Antwoorden / 15 Vragen
de
door denick Feb 3, 2020 om 21:51
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Maritas.

Ik heb het gelezen, maar het gaat hier om kosten die niet in verhouding staan tot de dienst.
Netzoals je het wel eens hoort over een scharensliep of i.d..
Hoe dat het beste aan te kaarten?

marita5
door marita5 Feb 3, 2020 om 22:02
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Denick , noem eens de naam van dit bedrijf . Lijkt mij gezien de reacties dat u te maken heeft met een malafide bedrijf .

tenormin
door tenormin Feb 3, 2020 om 22:07
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat het met een P begint. Omdat de TS het niet wil noemen, noem ik het ook maar niet.

Topantwoord

hutch
door hutch - Feb 3, 2020 om 22:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het eerste wat ik dacht: iemand probeert hier 'grappig' te zijn.... Maar helaas zal dit wel pure ernst zijn.
€ 3200,-- voor het vullen van een zitting...... ?!?!?

Die dame is gewoon opgelicht. Helaas zijn er veel van dit soort malafide personen/ 'bedrijfjes'.
U kunt gewoon de naam van dit 'bedrijfje' noemen, al was het alleen maar om anderen te waarschuwen voor deze oplichterij.

En @Magnum007: de door u gestelde vragen doen er totaal niet toe. € 3200,-- is een achterlijke prijs.
Dit soort bedragen m.b.t. tot het geleverde/genoemde 'werk' worden alleen door oplichters gebruikt.

Aangifte doen bij de politie van oplichting, artikel 326 Wetboek van Strafrecht:
"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie."

(Jurisprudentie (klik hier)
"Aangaande listige kunstgrepen eist de wet niet meer dan dat het slachtoffer daardoor in concreto is bedrogen. Daarbij komt het aan op alle omstandigheden van het geval, de persoonlijkheid van het slachtoffer daaronder begrepen. Gelet op de uit de gebezigde bewijsmiddelen blijkende manier waarop verdachte en zijn mededader X hebben bewogen tot afgifte van geld, wetende dat het ging om “een oudere, eenzame man die de consequenties van zijn handelen niet meer voldoende overziet”, getuigt ’s hofs oordeel dat zij listige kunstgrepen ex art. 326 Sr hebben aangewend en dat dit oplichting oplevert, niet van een onjuiste rechtsopvatting.")

Succes.

de
door denick Feb 4, 2020 om 06:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Hutch,

Nee dit is niet grappig maar ernst. Bedankt voor de info.

Magnum007
door Magnum007 Feb 5, 2020 om 11:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Hutch,

Ik zou voorzichtig zijn door meteen met wetsartikelen te "smijten".......

We eten nog te weinig over het bedrijf en over de stoel.

Misschien is er heel duur leer gebruikt.....

de
door denick Feb 6, 2020 om 20:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

Er i sgeen leer gebruikt, kussen is alleen maar opgevuld, lijkt nu wel een plank.

Topantwoord

ja
door janf43 - Feb 3, 2020 om 22:56
733 Antwoorden / 0 Vragen

En die "oudere vrouw" heeft van te voren niet gevraagd wat zoiets zou gaan kosten?

de
door denick Feb 4, 2020 om 06:38
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, maar die heeft op dat momemnt geen benul van de kosten.

ja
door janf43 Feb 6, 2020 om 22:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

Maar er is wel een prijs van €3200 afgesproken? Zolang ze niet onder curatele staat, mag ze dat doen.

sw
door swat1500 - Feb 4, 2020 om 01:33
3781 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier helaas geen sprake van oplichting. De vrouw in kwestie heeft het "bedrijf" immers zelf gebeld en zelf de opdracht gegeven tot herstel van de stoel. Verzuimd is echter een prijsopgave te vragen. Vergelijk dit met een defecte auto naar de garage brengen met de opdracht "repareer hem maar". De gevraagde prijs staat echter niet in verhouding tot het geleverde werk, althans die stellige indruk wordt thans gewekt.
De reparatie van die lijkt niet in verhouding te staan tot waarschijnlijk de nieuwwaarde van de betreffende stoel. Civielrechtelijk is er wellicht nog wel iets te doen. Ik zou adviseren contact op te nemen met een rechtshulp winkel.

lo
door lovewinnie - Feb 4, 2020 om 09:32
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Is er van te voren geen offerte gevragen ?  Dat is meestal stap 1 .
Ze heeft zelf gebeld, akkoord gegeven voor de reparatie /vullen van de stoel en dus geen oplichting . De prijs is absurd maar opzich mag bedrijf vragen wat hij wil natuurlijk. Het is aan de opdrachtgever of je wel of niet akkoord gaat .
Erg lullig voor de vrouw want de rekening is natuurlijk belachelijk hoog. Kun je gewoon een nieuwe stoel van halen .
Probeer bij juridische loket informatie in te winnen maar denk dat mevrouw pech heeft en moet betalen . Of met dreigen juridische loket dat ze de prijs aanpassen

de
door denick Feb 6, 2020 om 20:17
3 Antwoorden / 3 Vragen

Nee prijs pas op het moment dat ze de stoelbekleder binnen liet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 11:47
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gemeld en in detail door @HUTCH: aangifte doen bij de politie!

koekeloer
door koekeloer - Feb 5, 2020 om 10:18
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat was de prijsopgave in de offerte?

de
door denick Feb 6, 2020 om 20:18
3 Antwoorden / 3 Vragen

Er was geen offerte, prij spas toen ze de stoffeerder binnen liet.

maffy1948
door maffy1948 - Feb 5, 2020 om 10:43
45 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte doen en zijn naam bekend maken dat ze daar niets meer laten repareren.  Want lief en aardig tegen dit soort volk helpt niet. Bekend maken dan weten de rest dat ze daar niet moeten wezen. Zeker omdat het bij ouderen en minder verstandige mensen gebeurt. Meestal als je ze weer beld zijn ze er niet meer. Mag alleen hopen als je aangifte doet, dat oom agent er achteraan gaat. Want prioriteit is auto rijden hopen dat ze hem heel houden.

sw
door swat1500 Feb 9, 2020 om 18:04
3781 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte doen heeft alleen zin als er een strafbaar feit en daar lijkt nog geen sprake van te zijn. Een hoog bedrag rekenen voor een uitgevoerde opdracht is geen strafbaar feit.

mo
door mof - Feb 5, 2020 om 11:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kan ik niets over zeggen. Daarvoor ken ik de stoel niet, de vulmethode niet, het werk eraan niet. Verder is dit forum eerder bedoeld om oplossingen aan te dragen dan om meningen om een bij de lezers niet beknde stoffeerder te geven.

de
door denick Feb 8, 2020 om 08:25
3 Antwoorden / 3 Vragen

Zie de foto verderop. Alleen het zitkussen is opgevuld. Voelt nu aan als een plank.

latevogel
door latevogel - Feb 5, 2020 om 11:53
86 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb je een complete electrische stoel voor en dan houd je nog geld over!
https://www.google.nl/search?client=opera&hs=Kv0&sxsrf=ACYBGNRFFh4ojw6_19k7ojPYBIP_jKc7UQ%3A1580899929497&q=elektrische%20stoel%20leer&ved=2ahUKEwiii-SVn7rnAhXKZVAKHQBRCiAQmoICKAR6BAgcEAw&biw=1560&bih=790

de
door denick Feb 8, 2020 om 08:23
3 Antwoorden / 3 Vragen

Zie de foto di eik net geupload heb.

ma
door manwijf - Feb 6, 2020 om 11:35
574 Antwoorden / 1 Vragen

Hier in de haven zit een bedrijf voor kussens voor jachten, tuinmeubelen en  nog veel meer. Heb een 3-zitbank bij laten vullen voor ca. 500,- De prijs is van de gekke! Zet de naam van het bedrijf er maar bij, anders gaat een ander ook voor gaats.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2020 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat dat belachelijke bedrag ook al betaald is?

En waar komen ze voor terug?

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vast om te kijken of er nóg een poot valt uit te draaien....?

de
door denick Feb 6, 2020 om 20:18
3 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat deze zitting niet goed gemaakt is, lijkt alsof je op een plank zit.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2020 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kost maar € 500,00 extra -:((

pe
door peterbee - Feb 6, 2020 om 22:48
58 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag zelf lijkt al onzin, de melding ook.  Trol ?

de
door denick - Feb 8, 2020 om 08:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

Voor deze stoel, 3200 euro betaald om alleen het zitkusen te laten opvullen.

de
door denick - Feb 8, 2020 om 08:24
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is de stoel

panter22
door panter22 - Feb 8, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

De oude mevrouw heeft de zitting laten opvullen en hiervoor het absurde bedrag van €3200 betaald.
Dan moet zij of het geld in huis hebben gehad of een hoge pinlimiet. Of is het geld op een andere manier betaald?
Of is er alleen nog maar sprake van een rekening die betaald moet worden?
En heb je zelf die stoffeerder benaderd en uitleg gevraagd? Dat lees ik nergens, maar dat is toch de eerste stap.

de
door denick Feb 8, 2020 om 17:06
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ja ze had dat geld in huis.
Stoffeerder al gebeld en die vind het normaal, heeft er 32 uur werk aan gehad + materiaall, zegt hij.

panter22
door panter22 Feb 8, 2020 om 17:21
6599 Antwoorden / Vragen

Werkte hij  's nachts door?

hutch
door hutch - Feb 8, 2020 om 20:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

32 uur aan gewerkt? Dat ventje is m.i. gewoon een keiharde leugenaar en een ordinaire oplichter, die het op oude(re) mensen gemunt heeft.

Ik zou tevens eens de Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst (FIOD) inlichten en dit ook aan hen mededelen. Oplichters geven namelijk zelden tot nooit hun 'verdiende' (?) inkomen op.

Voor de FIOD, klik * hier *.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2020 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik maar eens de naam van dat oplichtersbedrijf hier neerzetten. En ook op klacht.nl en op Klachtenkompas,en op fraude helpdesk.

Wat een stelletje boeven.

32 uur aan gewerkt, wat een leugenaar.

de
door denick Feb 12, 2020 om 17:07
3 Antwoorden / 3 Vragen

We hebben een compleet nieuwe zelfde soort stoel voo rhaar gekocht, 1800,- eur.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2020 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zijn die tillers nou nog teruggeweest?

de
door denick - Mar 12, 2020 om 10:57
3 Antwoorden / 3 Vragen

Aangezien ik ook maar een leek ben, hierbij de kosten van het vervangen van de vulling van de zitting, er zijn geen veren of i.d. van de rug vervangen, was ook niet gevraagd.
Kan iemand mij aangeven of dit een redelijk bedrag is. Betaling is cash gedaan.
En inderdaad, oudere mensen hebben soms " te veel"  cash in huis, wellicht een oude gewoonte.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2020 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou ze maar overal aan de schandpaal nagelen, zodat een vierde generatie gewoon aan het werk moet om geld te verdienen en ze dat niet meer kunnen stelen van zwakke medemensen,

marita5
door marita5 Mar 12, 2020 om 11:55
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Eigenaar is 26 jaar . Als ik naar het uiterlijk kijk , is deze volgens mij ook opgevuld met koud / of piepschuim ;-))

marita5
door marita5 - Mar 12, 2020 om 11:44
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@denick ,

Wat èèn flutbedrijf is dit , de rekening is helemaal niet gespecificeerd .
Voorwaarden zijn nergens te vinden .
Op de site staat : senioren krijgen korting , waar is de korting ?

Senioren krijgen bij ons korting op het totaal bedrag dit kan variëren en ligt aan het totaalbedrag.

Lees deze klachten ,

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=UBNqXu3JH5KckwXfzqDAAQ&q=de+drie+generaties+leerdam&oq=de+drie+genera&gs_l=psy-ab.1.0.0l4j0i22i30l3.1595.5714..8330...0.0..0.146.1361.7j7......0....1..gws-wiz.......0i131.FIaxCmmU2WI#lrd=0x47c689f4fc7b40ab:0x8be249ec26713a9b,1,,,

Neem contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

va
door vanlotjegetikt - Mar 12, 2020 om 12:54
809 Antwoorden / Vragen

De 3 is ervoor gezet De 240 euro is een normale prijs

panter22
door panter22 - Mar 12, 2020 om 13:53
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet je nu. De rekening is betaald.
De zitting is te hard en daarvoor zou de stoffeerder terugkomen.
Hoe weet je nu dat de veren niet vervangen zijn.
Dat kun je aan de buitenkant niet zien. Wel voelen als je er in zit.
Wat zei de stoffeerder daarvan?
Het is lastig als er al betaald is.
Maar er zit 3 jaar garantie op volgens de bon en wesite.
In ieder geval moet die stoel goed zitten.

marita5
door marita5 Mar 12, 2020 om 14:53
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , waar ziet u op de site 3 jaar garantie staan ?

panter22
door panter22 Mar 12, 2020 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zie het onderop de rekening staan, op de laatste foto.

marita5
door marita5 Mar 12, 2020 om 20:50
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zie ik ook staan , maar dit staat nergens op de site . Als ik kijk naar de adressen op de site , zie ik 2 lege panden .

panter22
door panter22 Mar 13, 2020 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Marita5, je hebt gelijk. Ik heb ook even gekeken op google maps. Twee lege panden.

hutch
door hutch - Mar 13, 2020 om 12:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Is het misschien die 'gladjanus' die gisteren bij Alberto Stegeman (Undercover in Nederland) te zien was?

Klik * hier * (vanaf / na ongeveer 19 minuten)

de
door denick Mar 13, 2020 om 13:47
3 Antwoorden / 3 Vragen

Thanks voor de "link", tevens gelijk een mailtje gestuurd naar Alberto.