el
door elisa yuksel-de does Oct 6, 2016 om 23:13
Winkels & webshops

Stoelen besteld, aanbetaald maar nooit geleverd gekregen

Ik heb in augustus 4 eethoekstoelen besteld bij allez wonen en slapen gevestigd in woonmall Leiderdorp.
We hebben een aanbetaling gedaan van 218 euro, de stoelen zouden binnen 6 tot 8 weken geleverd worden.
nadat ik diverse malen gebeld heb maar niemand aan de lijn kreeg, heb ik besloten er naartoe te rijden en verhaal te halen.
Eenmaal aangekomen was de winkel leeg, het lijkt er dus op dat ik ben opgelicht.
Wat voor stappen kan ik ondernemen?

5864 15 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Oct 6, 2016 om 23:24
212 Antwoorden / 6 Vragen

U zou bij de KvK kunnen informeren of er elders nog vestigingen zijn, of hwt bedrijf nog staat ingeschreven od is uitgeschreven, bij faillisement naam curator opvragen, naam eigenaar enz. en natuurlijk aangifte doen bij de politie.
Wat ook nog wel eens iets wil opleveren is bij winkels in de omgeving vragen hoe of wat.

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 07:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat laatste hebben we meteen gedaan toen de winkel ineens weg was. Die zeiden allemaal dat ze gingen verhuizen naar alphen aan de rijn maar het wel heel gek vonden dat ze binnen 2 dagen weg waren.

Bij kvk waren ze nog niet failliet verklaard.

Ze staan geregistreerd als meubox holland bv.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2016 om 23:34
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Zie op Google geen Allez Woonwinkel meer in Leiderdorp. U kunt natuurlijk aangifte doen bij: mijnpolitie.nl maar ja, daar heb ik ook een hard hoofd in als ze failliet blijken te zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2016 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zitten blijkbaar ook in Alphen a/d Rijn. Maar of het van dezelfde eigenaar is?

marita5
door marita5 - Oct 7, 2016 om 00:01
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Elisa Yuksel - De Does ,

Lees deze ervaring eens ( google recensie ) van 3 weken geleden .

NIKS KOPEN HIER.

Schimmige praktijken.

Wij zitten nu in een langlopen juridisch process om ruim 3000 euro aanbetaalde gelden terug te krijgen voor niet en onvolledig geleverde bed en kast.

Achterliggend bedrijf lijkt (Aldus KVK) een UK Ltd. te zijn geweest. Bedrijfsnaam is verkocht zonder rechten en plichten van vorige eigenaar en origineel bedrijf (Woeraa B.V., kvk ) is sinds 13-9-2016 uitgeschreven van KVK, zonder faillisement.

Het lijkt er op dat wij met een onvolledig bed, incorrect geleverde topper en kast met verkeerde indeling opgescheept zitten en kunnen naar ons geld FLUITEN.

KIJK UIT KOOP NIKS!!!

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 08:16
Antwoorden / 1 Vragen

deze heb ik idd voor het schrijven van mijn vraag gelezen, echter heb ik de stoelen in augustus al besteld en deels aanbetaald.

marita5
door marita5 Nov 4, 2016 om 08:34
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Elisa Yuksel- De Does , U bent niet de enige die aanbetaald heeft , het pand staat leeg en de eigenaar is spoorloos .
Lees hier de gegeven antwoorden en reacties , https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/bank-gekocht-bij-allez-wonen-en-slapen-maar-nog-steeds-niet-geleverd-wat-nu

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 09:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat u voor nog veel meer geld bent opgelicht en anderen ook, vreselijk dit soort mensen zonder geweten.

marita5
door marita5 Nov 4, 2016 om 09:18
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Zijn inderdaad mensen zonder geweten , ik weet niet waar u ziet dat ik voor nog meer geld ben opgelicht , ik heb daar niks besteld .
Lees in de link onder @aindenhaag de reacties wat andere mensen hebben gedaan .

phoenix2149
door phoenix2149 Jun 21, 2017 om 01:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben de auteur van die review.

Uiteindelijk bleek veel meer mis, rugklachten door te zacht matras etc. Maar gelukkig hebben we met contact van kastfabrikant via Haco kastonderdelen kunnen bestellen. En elders betere matrassen kunnen laten maken die in de hoek gingen. Al met al zonder verlies aan de totaalprijs.

Beste tip die ik kan geven: betaal NOOIT aan. Is wettelijk niet verplicht. Willen ze dat wel loop lekker de winkel uit.

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2016 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als een zaak failliet is kun je achteraan aansluiten bij de schuldeisers.
Ben bang dat je je geld kwijt bent.

Volgens google: is sinds 13-9-2016 uitgeschreven van KVK, zonder faillisement.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2016 om 12:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De zaak is niet failliet, dat schrijf je zelf. Overigens net als Marita dat al eerder schreef op 7/10 00.01 uur.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 7, 2016 om 13:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn wel vaker van dit soort praktijken gemeld. De verkoper strijkt de poen op en gaat er dan vandoor. Er wordt dus geen faillissement aangevraagd, waardoor er ook geen currator is die de boel ter hand neemt. Het voordeel hiervan is dat als u hem te pakken krijgt u nog steeds geld kunt vorderen en hem voor de rechter kunt slepen. Het nadeel hiervan is dat de eigenaar vaak onvindbaar blijkt of het geld naar eigen genoegen heeft opgemaakt. (de beruchte kale kip)

In een vergelijkbare zaak had iemand de verkoper weten te traceren, die woonde nu bij zijn moeder. Kon hij haar het leven zuur maken. Natuurlijk had hij een heel droevig verhaal waarom het allemaal was misgelopen en hoe het hem allemaal tegenzat. Vanzelfsprekend had hij geen cent te makken.

Vaak starten ze ergens anders weer een nieuw bedrijfje, altijd op de vlucht en met zichzelf bezig, maar tegenover anderen volledig gewetenloos.

Ge
door Geert1956 - Oct 7, 2016 om 15:00
1 Antwoorden / Vragen

ik dacht ook dat ik werd opgelicht elisa. de winkel was inderdaad dicht bij aankomst.
na een paar email wisselingen heb ik een bezorg afspraak gemaakt met hun en deze zijn ze ook nagekomen.
dus ik heb mijn bankstel in huis staan. wel een week later dan verwacht. maar goed ik heb hem.

tip. email naar info@allezwonen.nl met je vraag

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 08:01
Antwoorden / 1 Vragen

Hi dat heb ik idd al een paar keer gedaan  aangezien dat t enige medium is waarmee je ze kan bereiken. Echter hebben ze 2x teruggemail met een alternatieve datum, welke ze beide niet zijn nagekomen.
En nu reageren ze helemaal niet meer.

ma
door maaikeellen - Oct 17, 2016 om 18:44
1 Antwoorden / Vragen

Helaas weet ik uit ervaring dat je het beste de rechtsbijstand er op kan zetten.

Pe
door Pem. - Oct 17, 2016 om 22:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook wij hebben op 10 juli een bank gekocht bij Allez wonen en slapen.
En een aanbetaling van €700,- gedaan.
Die zou rond week 35 bezorgd worden.
Na een hele tijd aan het lijntje gehouden te zijn kregen we op 20 september een leenbank.
En zouden we week 40 de bank krijgen., wat later week 41 zou worden.
maar vanaf vorige week dinsdag de dag waarop de bank volgens hun binnen moest komen weer niks gehoord.
Nu ik jullie berichten lees ben ik bang dat we niet de enige zijn.....

Ka
door Kassafoutje - Oct 18, 2016 om 16:31
19 Antwoorden / Vragen

http://www.allezwonen.nl/openingstijden/wooon-leiderdorp/

D
it is alleen nog te vinden. Ik hoop van harte dat dit nog allemaal goed komt.

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 08:17
Antwoorden / 1 Vragen

helaas, denk ik niet dat dit goed gaat komen maar wel een harde les geleerd.

ai
door aindenhaag - Oct 21, 2016 om 09:50
4 Antwoorden / Vragen

Dit gaat niet goedkomen.... Allez wonen is geregistreerd bij de Kvk als Meubox BV. De bv heeft als bestuurder en aandeelhouder Rob Linders, geboren op 12-01-1981 in Alphen aan de Rijn. Het geregistreerde adres van de BV is Prinses Marijestraat 6 in Alphen aan de Rijn. Dit was de outletlocatie van Allez wonen. Deze hal/locatie staat inmiddels te koop. Dezelfde Rob Linders was eigenaar van 2 BV’s geregistreerd in de UK, ZELI MANAGEMENT LIMITED (08738058) en LL BEHEER LIMITED (08738061). Deze twee BV’s zijn inmiddels opgeheven. De mede-eigenaar hiervan was Michael Zevenhoven, geboren April 1981. Het adres van deze BV’s stond op Jaap Bijzerweg 15, in Woerden. Dit is hetzelfde adres waar woonwinkel Mammoet wonen stond geregistreerd. Hiermee is precies hetzelfde gebeurd een aantal jaar geleden, mensen hebben meubels besteld en de winkel was vertrokken. De eigenaar van Mammoet wonen, Johannes L. is in 2011 aangeklaagd voor frauduleuze praktijken, zie: http://www.dichtbij.nl/woerden/regionaal-nieuws/artikel/2514279/eigenaar-mammoet-wonen-hoort-vier-jaar-tegen-zich-eisen.aspx
Bovendien blijkt dhr Zevenhoven ook hierbij betrokken te zijn, hij was blijkbaar de directeur: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=76841&start=60

Dit ziet er dus niet helemaal fris uit. We moeten dus kijken of we de aanbetalingen persoonlijk kunnen verhalen op de eigenaar Rob Linders of Michael Zevenhoven zien te vinden die blijkbaar vaker bij dit soort praktijken betrokken is. Nu nog achterhalen waarze zich bevinden (wsl ergens in Alphen aan de Rijn…..)

Ki
door Kiwi44 Oct 31, 2016 om 14:11
1 Antwoorden / Vragen

Ah, dit ziet er niet goed uit. Wij zitten in hetzelfde schuitje. Aanbetaling gedaan voor een bank, maar sindsdien niets meer gehoord behalve een bericht dat het op 25 Okt bij hun zou zijn. Maar sindsdien alleen maar radiostilte. Als ik ergens wat kan doen hoor ik het graag (eerste keer dat dit me overkomt).

Pe
door Pem. Oct 31, 2016 om 21:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou ook een melding doen op consuwijzer.
En we moeten aangifte doen bij de politie.
Hoe meer meldingen hoe beter.

Ki
door Kiwi44 Nov 1, 2016 om 09:09
1 Antwoorden / Vragen

Hey Pem,

Kan je deze aangifte samen doen? Ik neem aan dat dat de case sterker maakt.

Pe
door Pem. Nov 1, 2016 om 23:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoel je dat we samen aangifte doen?
Het moet wel op het politiebureau ,weet niet waar je aangifte gaat doen?

Ki
door Kiwi44 Nov 2, 2016 om 09:09
1 Antwoorden / Vragen

Dat bedoel ik inderdaad. Maar ik heb geen idee of dat gebruikelijk is. Nogmaals, ik heb hier geen ervaring mee. Maar zou wel graag actie willen ondernemen. Ik ben zelf woonachtig in Leiden.

Pe
door Pem. Nov 2, 2016 om 12:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij wonen in Den Haag het lijkt mij ook beter om samen aangifte te doen.
misschien wil je eens bellen naar de politie om te vragen of dat zin heeft.
Dan hoor ik het graag.

ai
door aindenhaag Nov 2, 2016 om 15:27
4 Antwoorden / Vragen

laat het maar weten, wij wonen ook in den haag

Cookies
door Cookies Nov 2, 2016 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo langzamerhand wordt dit topic als chat gebruikt, daar is dit forum niet voor bedoeld. Zijn vast betere mogelijkheden (FB, Twitter enz. enz.) om met elkaar in contact te blijven.

Pe
door Pem. Nov 2, 2016 om 20:26
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist niet dat dat niet de bedoeling is.
Hoe kom ik aan de mailadressen van de mensen waar ik nu contact mee heb?
Of hoe kan ik mijn mailadres doorgeven?
Zodat we met elkaar aangifte kunnen doen.

el
door elisa yuksel-de does Nov 4, 2016 om 08:06
Antwoorden / 1 Vragen

Hi,
Ik wil me graag bij jullie aansluiten ik woon in Noordwijk maar kom met groot genoegen naar Den Haag om de aangifte te doen en misschien te kijken hoe we samen deze gasten op kunnen sporen.
Mijn emailadres is elisadedoes@msn.com

Groetjes Elisa

zoekster1
door zoekster1 Nov 4, 2016 om 09:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het een beetje onzin hoor. Als u met elkaar in contact wilt komen via reacties hier, dan is daar echt niets mis mee zolang het maar wel over dit topic gaat. Anders grijpt de redactie wel in. Carola.83 heeft daar niets over te zeggen.

Pe
door Pem. Nov 4, 2016 om 12:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat leek mij ook , ik zou niet weten hoe ik anders in contact kan komen met andere gedupeerden.
Als u met elkaar iets wilt ondernemen of vragen heeft kunt u mij altijd persoonlijk mailen.
want ik denk met hoe meer we zijn hoe sterker we staan.
Mijn email is elineslootweg@casema.nl

Pe
door Pem. Nov 4, 2016 om 13:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Us
door Usteun Nov 28, 2016 om 15:58
Antwoorden / Vragen

Wij zijn ook in de boot genomen. Aanbetaling van €1500. Als er gezamenlijk iets wordt ondernomen
doe ik mee. E-mailadres pelelimo@home.nl

Ki
door Kiwi44 - Oct 31, 2016 om 14:14
1 Antwoorden / Vragen

Ai, Wij zitten in hetzelfde schuitje. Aanbetaling gedaan voor een bank, maar sindsdien niets meer gehoord behalve een bericht dat het op 25 Okt bij hun zou zijn. Maar sindsdien alleen maar radiostilte. Ik dus even googlenen, maar blijk dus niet de enige te zijn. Als ik ergens wat kan doen hoor ik het graag (eerste keer dat dit me overkomt). Of mee kan doen met aangifte ofzo?

ai
door aindenhaag - Nov 1, 2016 om 11:47
4 Antwoorden / Vragen

ik heb inmiddels een klacht ingediend bij consuwijzer, hoe meer mensen dit doen hoe beter!

Sj
door Sjuaine Nov 25, 2016 om 11:30
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hier ook een melding gemaakt

Pe
door Pem. - Dec 16, 2016 om 06:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

k probeerde gisteren het 06 nummer te bellen van Allez wonen en kreeg te horen dat het nummer niet meer bestaat.
vanmorgen zocht ik op failliesementen.com en zag dat Meubox op 14-12-16 eergisteren dus failliet is verklaard.
Dit is Allez wonen Alphen aan den Rijn
Dit na weer loze beloftes eind november dat ze er alles aan zouden doen om het voor de klanten op te lossen.
En de belofte niet zomaar weg te zijn.

marita5
door marita5 - Dec 16, 2016 om 09:56
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Elisa Yuksel- De Does , en alle andere .

Lees deze informatie eens door , betreft faillissement , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/harde-schijf/ik-heb-een-harde-schijf-bij-een-bedrijf-gekocht-en-aanbetaald-nu-is-het-bedrijf-failliet-wat-kan-ik-het-beste-doen

Neem contact op met de curator , Naam: Meubox Holland B.V. Vestigingsadres: Prinses Marijkestraat 6 2404BC Alphen aan den Rijn KvK-nummer: 62702270 publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving 14-12-2016 09.dha.16.545.F.1300.1.16 Uitspraak faillissement op 13 december 2016 Curator: mr. J.N. van der Pouw Kraan Adres: Leidse Schouw 2 2408AE Alphen aan den Rijn Telefoon: 0172-442417 Rechtbank: Rechtbank Den Haag Rechter-commissaris: mr. R. Cats Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000009891:F001 Insolventienummer: F.09/16/545

Bron: insolventies.nl