Hoe krijg ik een nieuw apparaat van Nespresso
Ik stel hier voor de tweede keer een vraag over mijn Nespresso.
Ik heb in November een nespresso-apparaat van Krups gekocht bij de Media Markt. Hij is me daar verkocht door een medewerker van Nespresso.
Al na een week gaf het appraat problemen. Hij weigerde koffie te zette. Knipperende lichtjes, een hoop lawaai, kapotten cups en halve tot nog minder gevulde kopjes.
Na eerst gemaild en later gebeld te hebben met Nespresso werd het apparaat opgehaald ter reparatie. Ik kreeg het 3 dagen later al weer terug met de mededeling: geen gebreken gevonden.. Het tweede kopje dat ik probeerde te zetten ging alweer mis. Weer gebeld, toen zou het aan het ontkalken liggen, let wel een apparaat van een maand oud!!. Ontkalkt, wat uiteraard niet hielp. Weer gebeld, dan maar een nieuw waterreservoir. Ook dat was niet de oplossing. Er is me toen door een medewerker toegezegd dat als deze reparatie niet zou werken ik een nieuw apparaat zou krijgen.
Dus weer ter reparatie aangeboden. Dit keer kreeg ik het apparaat na drie weken terug met de mededeling dat de pomp stuk was en vervangen.
Ik heb het nu weer drie weken in huis en de ellende begint weer.
Elke keer een weigerend apparaat!!! Waardeloos, zeker als je bedenkt dat het apparaat 3 maanden oud is, 150 euro heeft gekost en elke cup ook nog eens 40 cent kost.
Dit keer heeft mijn man met Nespresso gebeld, omdat ik van mijzelf weet dat ik het na al deze ellende niet meer vriendelijk kan houden.
Hij heeft duidelijk gemaakt dat twee pogingen om te repareren genoeg zijn en we nu een nieuw apparaat willen, of ons geld terug.
Je komt er absoluut niet door bij Nespresso. Hij moet weer opgehaald en gerepareerd worden.
Volgens mij heb ik wettelijk recht op een nieuwe, nadat je de fabricant twee keer de kans hebt gegeven om hem deugdelijk te repareren.
Hoe krijg ik waar ik volgens mij recht op heb, namelijk een nieuw apparaat?
Beste sietske,
zoals in uw eerdere vraag ook aangegeven moet u bij de verkoper zijn. De verkoper is verantwoordelijk om u een deugdelijk product te verkopen.
Bent u met het filmpje dat u gemaakt heeft bij de Mediamarkt geweest, wat was de reactie ?
De gegevens op consuwijzer heeft u vast al gelezen, zoniet dan hier de link.
Hoe vaak hij gerepareerd mag worden voordat het geld terug gegeven wordt hangt is redelijk variabel.
Meestal wordt bij consumentenelectronica 3x aangehouden. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat dit met uitspraken van rechtzaken over dit onderwerp te maken heeft.
[quote=crewmember schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:10]Hoe vaak hij gerepareerd mag worden voordat het geld terug gegeven wordt hangt is redelijk variabel.
Meestal wordt bij consumentenelectronica 3x aangehouden. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat dit met uitspraken van rechtzaken over dit onderwerp te maken heeft.
Nee, dat heeft niet met uitspraken van rechtszaken te maken, dat is zomaar een idee bedacht door de middenstand. En iedereen praat elkaar maar na.
In feite heeft de koper recht op vervanging of herstel naar keuze, tenzij die vervanging onredelijk zou zijn. Na gemodder met dit apparaat, lijkt het mij meer dan redelijk om nu een nieuw apparaat te krijgen.
Mijn ervaring met apparaten is, of je hebt er vanaf het begin niets dan trammelant mee, of ze doen het jaren.
Nee, dat heeft niet met uitspraken van rechtszaken te maken, dat is zomaar een idee bedacht door de middenstand. En iedereen praat elkaar maar na.
.
Bron?
[quote=zoekster schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:15][quote=crewmember schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:10]Hoe vaak hij gerepareerd mag worden voordat het geld terug gegeven wordt hangt is redelijk variabel.
Meestal wordt bij consumentenelectronica 3x aangehouden. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat dit met uitspraken van rechtzaken over dit onderwerp te maken heeft.
Nee, dat heeft niet met uitspraken van rechtszaken te maken, dat is zomaar een idee bedacht door de middenstand. En iedereen praat elkaar maar na.
In feite heeft de koper recht op vervanging of herstel naar keuze, tenzij die vervanging onredelijk zou zijn. Na gemodder met dit apparaat, lijkt het mij meer dan redelijk om nu een nieuw apparaat te krijgen.
Mijn ervaring met apparaten is, of je hebt er vanaf het begin niets dan trammelant mee, of ze doen het jaren.
[quote=zoekster schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:15][quote=crewmember schreef op vrijdag 17 apr 2015, 18:10]Hoe vaak hij gerepareerd mag worden voordat het geld terug gegeven wordt hangt is redelijk variabel.
Meestal wordt bij consumentenelectronica 3x aangehouden. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat dit met uitspraken van rechtzaken over dit onderwerp te maken heeft.
In feite heeft de koper recht op vervanging of herstel naar keuze, tenzij die vervanging onredelijk zou zijn. Na gemodder met dit apparaat, lijkt het mij meer dan redelijk om nu een nieuw apparaat te krijgen.
Mijn ervaring met apparaten is, of je hebt er vanaf het begin niets dan trammelant mee, of ze doen het jaren.
Inderdaad. Het leenapparaat dat ik tijdens de vorige reparatie kreeg was duidelijk erg oud en functioneerde prima. Het moet dus wel kunnen.Dat probeer ik ze ook duidelijk te maken. Het apparaat is vanaf dag een niet goed geweest. Er wordt nu geëist dat ik het weer laat nakijken en mogelijk repareren. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. het is gewoon een "maandagmorgen apparaat" Ik snap niet dat zo'n groot bedrijf als Nespresso hier zo moeilijk over doet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer