bl
door blueone Feb 7, 2010 om 16:46
Auto & vervoer

Auto verkocht via ikwilvanmijnautoaf.nl maar nu komen de voorwaarden pas?

Onlangs heb ik mijn auto verkocht via ikwilvanmijnautoaf.nl, je krijgt hierbij van te voren niet te zien welke handelaar je auto koopt totdat je op de verkoop knop hebt geklikt. Nu blijkt dit een bedrijf in rotterdam te zijn wat veels te ver weg voor mij is om de auto weg te brengen. Nu krijg ik het vogende mailtje van ikwilvanmijnautoaf.nl:

[quote]Bedankt voor uw reactie. In onze algemene voorwaarden (artikel 3.1) opgenomen dat u als verkoper de auto bij de koper dient te brengen. U kunt met de koper in overleg gaan of ze alsnog, eventueel tegen een meerprijs, bereid zijn de auto bij u op willen halen.

Indien u de moeite wilt nemen de auto bij de koper te brengen zijn wij bereid uw treinkaartje voor de terugreis te vergoeden. Het kaartje, NS Š enkele reis Š 1 persoon Š 2e klasse, mag u samen met een kopie van de vrijwaring en uw bankgegevens per post naar ons toesturen zodat wij deze kunnen vergoeden. Bij een eventueel verlopen APK is een aantoonbare laatste rit naar een APK keuringsstation of autoinkoper toegestaan door de politie.

Het alternatief is dat u eenzijdig de verkoopovereenkomst annuleert, in dat geval bent u echter wel 15% annuleringskosten verschuldigd.. In de voorwaarden is bij artikel 3.1 hier niets over te vinden maar wel in artikel 7,9.

Het lijkt erop dat ze eerst mensen er willen inluizen om een auto te verkopen via de site en daarna pas met de kleine letters komen. Kan ik hier nog onderuit komen?

51438 68 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De auto zou overigens verkocht zijn aan het bedrijf jet cars te rotterdam. Van hen kreeg ik direct (dus een automatisch gegenereerde mail) het volgende:

Beste klant,

U heeft via bemiddeling van de website Ikwilvanmijnautoaf.nl uw auto aan ons verkocht. Bij deze verkoop aan ons is het gebruikelijk dat u deze auto bij ons aan het bedrijf brengt. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om uw auto op te halen. Ikwilvanmijnautoaf.nl zal desgewenst de treinreis naar huis voor u vergoeden. (2e klas, enkele reis, 1 persoon). Hiervoor dient u wel het originele treinkaartje op te sturen als bewijs. Overige kosten zoals brandstofkosten worden niet vergoed.

Voor het brengen van de auto is het niet nodig een afspraak te maken. U kunt hiervoor zonder afspraak bij ons langskomen. De openingstijden zijn:
Maandag tot en met vrijdag 09.00 tot 18.00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur

Door grote drukte op ons bedrijf lukt het vaak niet alle telefoontjes en email in behandeling te nemen.
Wij heten u van harte welkom, de koffie staat voor u klaar.

Met vriendelijke groeten / With kind regards,

Ze zijn dus telefonisch en per mail niet bereikbaar (geprobeerd).

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou natuurlijk de voorwaarden is kunnen lezen of dit kenbaar gemaakt is, als dit zo is zou ik een bekende vragen om mee te rijden met een tweede auto zodat u dus makkelijk terug kan gaan.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer ik ga lezen over jet-cars hoe meer je er achter komt dat het gewoon [edit redactie] zijn (bij de verkoop EN bij de inkoop van auto's), hier kan je dan toch niet met een gerust hart naar toe gaan?

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Algemene Voorwaarden (te lezen op de site):

9. Aflevering vindt, tenzij anders wordt afgesproken, plaats door het bezorgen van de Auto door de Verkoper bij de Koper. Indien afhaling nadrukkelijk is overeengekomen, dan dient de afhaling plaats te vinden op het door de Verkoper aangegeven adres. De aflevering moet plaats vinden binnen 21 dagen na het sluiten van een overeenkomst.

U had dus afhaling overeen moeten komen.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het is dus niet mogelijk om voor de verkoop dit af te spreken aangezien de verkoper pas bekend wordt als je de auto al had verkocht. Ik heb er nu al spijt van dat ik die site ooit bekeken heb. Het lijken gewoon op [edit redactie] met een mooi jasje.

Tip voor ieder ander:
Verkoop de auto pas als je iedere regel van de voorwaarden hebt bekeken.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de velden, die je in kan/moet vullen is een vrij veld met:

Extra verkoop informatie voor koper.

Daar kan je van alles invullen, ook "afhalen" of "alleen kopers in de buurt".

Er wordt duidelijk op de site gesteld dat het hele land mee kan bieden.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De algemene voorwaarden staan gewoon ter inzage aanklikbaar boven aan de site.
U had deze vooraf kunnen inzien.

Ik ben bang dat u alleen met annuleringskosten er vanaf kunt zien.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

blueone

Dit lijkt me inderdaad geen zuivere koffie. Zo gezegd: twee handen op één buik. Advies: geef de auto en de papieren pas af als je het geld én het vrijwaringsbewijs (letterlijk) in handen hebt en ga niet alleen, maar neem iemand mee als getuige. Als er van te voren nog in gereden moet worden, dan moet je de auto geen moment uit het oog verliezen en altijd meegaan met degeen die de proefrit maakt en van te voren eisen dat er normaal gereden moet worden.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

trap nooit in die onzin het is algemmen bekend dat het boeven zijn. alleen als je te goed gelovig bent ben je de pineut.en heeft u iets getekend??

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nog helemaal niets getekend, ik denk dat ik gewoon maar afwacht totdat ik daadwerkelijk een rekening ontvang.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er nu zo ONTZETTEND moelijk aan het EERST lezen van de algemene voorwaarden en dergelijke VOOR je een transactie doet.

En waarom daarna zo moelijk en verontwaardigd doen.

Jeetje, af en toe heb ik het idee dat consumenten niet meer ZELF hoeven na te denken en gewoon maar de zielige consusment kunnen gaan spelen als ze zelf zo stom zijn geweest zich niet in te lezen of anders te orienteren.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ blue:

Annuleringskosten 15 %? 15 % waarvan? Is de definitieve verkoopprijs dan al bepaald? Dan hoef je toch ook niet meer bang te zijn dat de auto "afgezeken" wordt om de prijs te drukken?

Het lijkt me, gezien de tekst van jetcars, goed mogelijk dat ikwilvanmijnautoaf.nl en jetcars dezelfde eignaar hebben dan wel aan elkaar geliëerd zijn. Zie Kamer van Koophandel. Op zich niet strafbaar, het vormen van een [edit redactie] wel. Doch dat zul je wel eerst moeten bewijzen, voor je daar wat aan hebt.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenwijsje schreef op zondag 7 feb 2010, 18:36: Wat is er nu zo ONTZETTEND moelijk aan het EERST lezen van de algemene voorwaarden en dergelijke VOOR je een transactie doet.

En waarom daarna zo moelijk en verontwaardigd doen.

Jeetje, af en toe heb ik het idee dat consumenten niet meer ZELF hoeven na te denken en gewoon maar de zielige consusment kunnen gaan spelen als ze zelf zo stom zijn geweest zich niet in te lezen of anders te orienteren.

Eigenwijsje, de mening hier op kassa/vara representeert een heel kleine percentage van de bevolking van Nederland! Als u zich ergeren aan de consument, kan u beter niet op reageren, zeker op deze niveau!
Verder heb ik meer het gevoel dat men hier meer en meer elkaar aan het afkaffen is dan iets anders. Een mening geven is niks mis, maar schijnbaar zijn er hier veel mensen die het "beter" weten en meestal heel goed laten merken hoe goed ze zijn.

Mensen willen geholpen worden en af en toe, ja u heeft gelijk, nemen sommige niet de moeite om iets te onderzoeken!....daarvoor zijn wij hier....

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 15% is gebaseerd op de verkoopprijs van de auto die inderdaad al bekend is (825 euro in dit geval). MAAR de verkoper mag een andere bod doen als de auto niet aan de omschrijving voldoet en jet-cars schijnt zich hier dus altijd op te beroepen zelfs als de auto wel aan de omschrijving voldoet door bijvoorbeeld mankementen te verzinnen en dan is het mijn woord tegen dat van hen. Helaas zijn er op internet genoeg van die verhalen te vinden.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je weet van tevoren dat niet bekend is wie de auto koopt, toch ga je met ze in zee, en dan achteraf mekkeren dat het te ver weg is.
Lijkt me logisch dat je de auto moet brengen, ooit een garage gezien die je auto thuis komt keuren en ophalen.

En ja, je hebt kans dat ze vinden dat de auto minder waard is dan waarvoor ze hem gekocht hebben, maar ik denk niet dat zij de enige garage zijn die dit doen.
Ze kopen hem ongezien, jij zou wel een aantal gebreken kunnen verzwijgen.

Ik vind het trouwens heel netjes dat zij je terugreis kaartje vergoeden.

Voortaan eerst maar beter nadenken voordat je iets op deze manier verkoopt.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ blue:

Wanneer jetcars b.v. je auto maar €500,- waard vindt dan laat je dat op papier zetten en verkoopt hen de auto niet. Je hoeft dan maar €75,- aan de bemiddelaar te betalen bij annulering. Je bent immers niet verplicht om de auto voor minder dan de €825,- aan jetcars te leveren!
Je rijdt er dan weer mee terug en betaalt alleen die €75,-. Beschouw dit als lesgeld voor je domme actie. Daar heb jij je hele leven wat aan en over die periode afgeschreven valt je schade nog wel mee. Er zijn duurdere en langere cursussen om tot verstand te komen...

H.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

een beter verkoop adres is socar cars in lelystad. die komen hun afspraak wel na. ik denk dat u maling aan de huidige kopers moet hebben . laat hun de auto maar halen want auto brengen en dan uitgekafferd worden is daar heel normaal. het is in het verleden ook bij andere gelijksoortige bedrijven gebeurt. er is zelfs een tv programma over geweest.het zijn gewoon boeven

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hihi,

Precies hetzelfde gehad! Ik had een opel corsa waarvan de distributieriem geklapt was. Niet meer te rijden dus. Via google kwam ik uit op de site ikwilvanmijnautoaf.nl. De eerste keer dat ik hem aanbood werd ik gebeld door een medewerker dat ik er beter foto´s bij kon doen. Ik verwachte er sowieso niet veel voor te krijgen, als hij maar opgehaald werd. Nou goed, foto´s erbij, netjes erbij vermeld dat de auto al een keer een knuffel met de vangrail had gehad en kreeg toen een bod van 100 euro. Ik had duidelijk in het formulier (2x) vermeld dat de auto niet meer reed en dat de koop pas kon doorgaan indien de auto werd opgehaald. Tot mijn schrik kreeg ik ook hetzelfde mailtje van Jetcars. Nog mooier is dat er op mailtjes en telefoontjes niet beantwoord wordt. Gelijk een haat mail terug gestuurd en vervolgens met ikwilvanmijnautoaf.nl klantenservice gebeld. Probleem uitgelegd en ook nog een woordje gedaan over Jetcars. Schijnt dat ze er aardig op los bieden en dat als de veiling sluit er vaak nog een paar euro bovenop doen om bovenaan te komen staan. Ze worden door ikwilvanmijnautoaf.nl al expres een plaats naar beneden geschoven (in mijn geval waren er geen andere bieders). Meneer van de klantenservice bood aan om zonder kosten de auto nogmaals aan te bieden op de veiling. Kreeg toen een bod van 50 euro en werd netjes door een medewerker gebeld dat ik er 50 euro op had gekregen en of ik daarmee akkoord ging. Toen ik zei dat ik er liever 75 of 100 euro voor zou hebben (kan het altijd proberen) ging de meneer voor mij met het biedende autobedrijf bellen. Nogmaals gezegd dat de auto echt opgehaald moest worden en niet veel later werd ik gebeld door dezelfde meneer met de mededeling dat 100 euro akkoord was en de auto werd opgehaald. Volgende dag werd de auto netjes opgehaald en vrijwaring erbij en werd later nog een keer gebeld door ikwilvanmijnautoaf.nl of de koop goed was verlopen.

Krijg echter alleen nog wel mailtjes dat ik nog een terugkoppeling moet geven voor de verkoop aan Jetcars. Nog niet op gereageerd, wacht het wel even af. Heb de naam genoteerd van ikwilvanmijnautoaf.nl dus dat moet goed komen!

Dus om een lang verhaal kort te maken, bel even met de klantenservice, wieweet!

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

blueone schreef op zondag 7 feb 2010, 18:26: ik heb nog helemaal niets getekend, ik denk dat ik gewoon maar afwacht totdat ik daadwerkelijk een rekening ontvang.

Blueone, heb je een rekening ontvangen?

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

blueone

Het klopt inderdaad dat er destijds een tv-uitzending is geweest met een verborgen camera. Als je dan de ******* praktijken ziet die er kunnen worden toegepast, dan geloof je je eigen ogen/oren niet.

Zelf ging ik naar een dealer en informeerde naar de "inkoopprijs". Het bod viel niet tegen en binnen 5 minuten was de zaak geregeld. Handje kontantje.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read:

Geluk met je aanschaf. Nieuw?

Ja, ze zijn tegenwoordig gek op flappen. Daar kun je mee handelen, want welke handelaar krijgt nu geen dollartekens in de ogen als je met flappen wappert. Daar kan geen pinnen tegenaan.

Maar als je precies weet wat je hebben wilt en je hebt bij ander dealers in de naburige plaatsen al gevraagd, dan kun je snel zaken doen.

Rijd je nog veel?

H.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag herman,

off topic

Een klein misverstand rechtzetten. Mijn partner en ik hadden 2 wagens, waarvan ik er dus 1 verkocht heb (vandaar dat ik het woord "inkoop" gebruik.
Jaarlijks rijden we ongeveer 10.000km, maar we komen weinig in Twente. Het lijkt wel dat met het tellen der jaren, ook de familiebanden wat aan slijtage onderhevig zijn.

En nu maar afwachten of onze strenge redactie dit bericht niet wegvaagt.

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton:

Ok, nu snap ik het. Je hebt de auto verkocht aan de dealer zonder er één terug te kopen. Dat gebeurt niet veel. Ik heb de auto van mijn echtegenote indertijd zelf verkocht.
Ha ha, nu zal hij die wel te koop aanbieden als zijnde van een "oud vrouwtje"....;-)

Niet dat je hier niet mag komen, Ton, doch het is hier al druk genoeg geworden. Nu willen ze ook nog een lawaaiïge en vieze burgerluchthaven van vliegveld Twenthe maken. Dat hoeft van mij en heeeel veel anderen niet. Daar moet een bult geld bij, te betalen door Twentenaren. Wanneer ze de kosten omslaan naar de passagiers vliegt er niemand meer, zo duur wordt het dan.
Nee, dan liever de fiets of lopend.

H.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

caser schreef op donderdag 18 feb 2010, 10:08:
blueone schreef op zondag 7 feb 2010, 18:26: ik heb nog helemaal niets getekend, ik denk dat ik gewoon maar afwacht totdat ik daadwerkelijk een rekening ontvang.

Blueone, heb je een rekening ontvangen?

Ik heb nog niets ontvangen van ze tot nu toe, inmiddels heb ik wel de auto verkocht (Gewoon via marktplaats) voor 1500euro dus als ik toch nog een rekening krijg is de pijn toch al een beetje verzwakt aangezien ik er nu 675euro meer voor heb gekregen.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ blue:

Goed gedaan en gefeliciteerd! Mooie handel, wanneer de koper ook tevreden is.
Bedankt voor het terugmelden.

H.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blue, heb jij ondertussen nog iets gehoord van die site (ikwilvanmijn...) of die dealer (jetcars)?

ve
door verwijderd - Apr 29, 2010 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blueone en anderen,

Ik zou ivm het halen van de auto opgebeld worden. Blijkbaar heeft dit mooit haast bij jetcars, ik denk zelfs een beetje dat dit hun tactiek is... Ik heb toen nogmaals gebeld en hun een deadline gesteld. Er is niet gebeld, toen heb ik met met ikwilvanmijnautoaf gebeld en aangegeven dat ik met iemand anders verder wou. Dat begrepen ze en ze hebben de deal gecancelled, de dealer stond wel bekend als erg druk en daarom minder goed bereikbaar.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

zojuist heb ik ze aan de telefoon gehad en ze waren niet meer zo vriendelijk, gewoon 100% zeker een [edit redactie]. maarja onder zo'n belachelijke factuur kom je dan niet meer uit. Weet iemand waar je bezwaar kan maken tegen dit soort dingen?

Het is overigens onderdeel van dealerdirect dus ik zou daar ook wegblijven aangezien het daar vast hetzelfde verhaal is.

Aan iedereen: Ga met een heel grote boog om dit bedrijf heen!!!!!

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blue,

Geen idee of ik nog een rekening mag verwachten, maar ik had gebeld en mijn situatie uitgelegd en ze hebben de verkoop geannuleerd (ook JetCars) en mijn A3 opnieuw te koop gezet. Dat 2de bod was veel te laag, dus heb ik gezegd er niet op in te gaan.

Groeten,
Karel

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blueone

Volgens mij handig om ff je rechtsbijstand verzekering in te schakelen (als je em hebt, alders de rechtswinkel oid.) dat is dan wel zo prettig.

Zij kunnen je helpen om in ieder geval op juridisch gebied iets te ondernemen en de 'onzekerheid' die je nu hebt weg te nemen. Betaal pas als zij zeggen dat je dat moet doen. Eenmaal betaald komt het nl. zeker niet meer terug

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, inderdaad, ik zou zeker een advocaat inschakelen. Al was het maar wat juridisch advies, alles helpt.

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

blueone schreef op maandag 10 mei 2010, 14:21: zojuist heb ik ze aan de telefoon gehad en ze waren niet meer zo vriendelijk, gewoon 100% zeker een [edit redactie]. maarja onder zo'n belachelijke factuur kom je dan niet meer uit. Weet iemand waar je bezwaar kan maken tegen dit soort dingen?

Het is overigens onderdeel van dealerdirect dus ik zou daar ook wegblijven aangezien het daar vast hetzelfde verhaal is.

Aan iedereen: Ga met een heel grote boog om dit bedrijf heen!!!!!

Hallo,

Hoe is het afgelopen met dealerdirect. Ik heb zelf nooit een akkoord gegeven per email voor verkoop auto, maar hun zeggen dat ik dat per telefoon heb gedaan, en eisen nu de annuleringskosten. Hoe heeft u dit opgelost? Ik heb een advocaat in de arm genomen.
Ze willen het opgenomen telefoongesprek waarin ik akkoord geef (ze zeggen dat te hebben) niet aan mijn advocaat geven.

Wat heeft u gedaan?

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

bellie1969

Dan is er dus meer dan waarschijnlijk geen voicelog gemaakt. Advies: gewoon de rechtzaak afwachten en jouw advocaat goed op de hoogte houden.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook ingestonken.........

Mijn auto die momenteel ook niet rijd, 199,- door Jeca inkoop geboden.
Ik ben door een druk op de knop akkoord gegaan.....daarna kreeg ik pas de koper te zien, die in Rotterdam zit, terwijl ik in arnhem woon. Alleen mogelijk om mijn auto te brengen naar ze.
Wat ook gezien mijn gezondheid geen optie is.

De site beroept zich nu ook op de algemene voorwaarden, en ik moet 178,50 euro aan hen betalen nu!!
Ja want 15 % annuleringskosten zijn ook kleine lettertjes....min van 150 euro zeggen ze. Ja en die 150 blijkt nu ex BTW te zijn!!
Dit is totaal niet in verhouding met de waarde van mijn auto...en daarbij aangeven dat hij niet starte!!

Het slaat nergens op...ik weet t zal wel mijn eigen schuld zijn maar 1 ding is zeker dat deze site [edit redactie] zijn!!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

bestmayo en bellie1969,

Ook voor mij een bekend verhaal. Het lijkt mij sterk dat het telefoon gesprek is opgenomen. Dat moet nl. van tevoren (dus vooraf gaand aan het gesprek) gemeld worden, anders mag dit evt tijdens een zitting niet gebruik worden, maar goed...

Liefst wil je natuurlijk dat dit niet tot een zitting komt en dat komt het ook niet, geloof mij! Ze hebben echt geen zin om voor die paar honderd eutjes een zitting te houden zover komt het helemaal niet dat is ze veel te duur! De dealer verdient zijn geld op zeer geraffineerde en professionele manier met het verkopen van auto's (wrakken) aan nietsvermoedende mensen en niet met rechtszaken, onthoud dat.

Mijn ervaring is dat ik een ultimatum heb gesteld om een afspraak te maken om de auto te komen ophalen. Daar hebben ze niet aan kunnen voldoen en daarmee klaar. Ik heb toen naar dealerdirect gebeld.

Belangrijk is om te weten dat ze de deal daar in het systeem toen hebben geannuleerd. Dat ging eigenlijk heel simpel en met veel minder moeite dan ik verwachtte.

Wat jullie kunnen doen is nu gewoon wachten... Immers je hebt contact opgenomen (dat was jullie verplichting), nu is het aan hun. Wacht een week, of evt 2 weken. Dan bel je op naar dealerdirect en zeg je dat je niets meer hebt gehoord van deze dealer en dat je een andere weg gaat. wees daat iets dwingend in want je wil van de auto af (toch)

Voel je vooral NIET schuldig, voel je vooral NIET tot iets verplicht. De auto is nog van jullie en jullie bepalen wat je ermee wil doen.

bellie1969 >> luister naar je advocaat, die helpt je !
bestmayo >> Probeer hetzelfde als ik heb gedaan, die van mij reed nl. ook niet.
Jeca is erg druk (dat weten ze maar al te goed bij dealerdirect) en de man die de auto zou moeten halen moet jou bellen voor een afspraak. Daar is ie gewoon niet zo snel in en maak daarvan gebruik.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik moett echt even reageren.
ik ben mijn auto nu aan het verkopen via ikwilvanmijn auto af .nl

ikheb eerst netjes alle voorwaarden gelezen,voordat ik de koopovereenkomst sloot.
ik heb dus gewoon zelf vantevoren dat artikel gelezen ja. je moet zelf de auto daar brengen. dus dat had u kunnen weten al.
dat van die trein terug vind ik trouwens netjes van hun datze dat willen vergoeden.

ikwas ook bang dat ik miss van rdam helemaal naar groningen of limburg zou moeten.
dus heb ik eerst voordat ik akkord ging het informatie nr op de site gebeld en gevraagd aan een medewerker of het een beetje in de buurt lag bij mij woonplaats. toen hebben ze dit mij gelijk meedegedeeld waar het was,en toen pas heb ik op verkoop gedrukt.

wat is het probleem? sorry hoor,maar ze hebben niks gelogen,er staat in de voorwaarden dat u zelf de auto moet brengen. en ze zeggen niet toe dat dit om de hoek zal zijn.

ik vind hier niks vals aan eerlijk gezegd. dit moest ik even kwijt. succes.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een vraagje,ik ga binnekort ook met mijn auto naat jetcars ,waar ze 400 euro voor geboden hebben. van mij krijgtie um voor geen cent minder , dus als hij moeilijk doet en afgaatdingen dan zeg ik helaas, en dan ga ik ervandoor.
het lijkt me dat de koopovereenkomst is voor 400euro.. en geen cent minder,dus wil hij alleen voor minder kopen dan gaathet feest niet door.

maar dan lijkt het me natuurlijk dat het dan gewoon klaar is. punt.
ikga natuurlijk dan geen kosten betalen aan ikwilvanmeautoaf.nl , want die dealer houd zich niet aan die afspraak van 400 euro.
weet iemand hier meer over?
medewerker van de site vertelde me dat ikdan inderdaad kostenloos vande koop afben.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 01:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gaan consumenten steeds maar weer blind voor gemak en snelheid. Niets wat snel en aantrekkelijk lijkt is te vertrouwen. Superdeals bestaan niet. En internet is nergens exhorbitant goedkoper. [edit redactie] of bedrog is zo simpel via internet en zo moeilijk aan te pakken. Iedereen kan een webpagina starten en iedereen kan dit als echt laten lijken. Er zijn geen enkele wettelijke vereisten. Waarom en wanneer snapt de consument dit niet of wel.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem , zelf ben ik van Belgie . Had onlangs een een ongevalletje gehad met men wagen waarop ik hem van de hand wil doen aan 1500 euro .Eerst word me 600 euro geboden waarop ik neen zeg en dan komen zei af met 1900 wat natuurlijk aantrekkelijk klinkt maar achteraf ergens ook raar. Waarop ik telefonisch ook akkoord ben gegaan met de verkoop op voorwaarde dat ze hem komen halen . Waarop de man me telefonisch zei van gelieve wel nog te bevestigen via mail .Maar zelf dit was niet nodig want tien minute later zonder enige bevesting kreeg ik al een mail in men mailbox met dat ik al bevestigt had , ruikt duidelijk naar oplichterij . Zelf maak ik er me niet te druk over .
Laat de rekening maar komen de vuilbak staat open... Ook al is deze kans klein want in men adres staat een spelfout.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog zoiets dat ik gevonden heb achteraf dit zegt genoeg.

Ervaringen
WAARSCHUWING: Je-Ca Inkoop,Van Maasdijkweg 20 te Rotterdam is hetzelfde bedrijf als Jet Cars BV,Geijssendorfferweg 11 te Rotterdam!!
Mijn oude auto via een autosite per opbod verkocht (1000 euro) aan Je-Ca Inkoop in Rotterdam. Op maandagochtend er naartoe maar werd naar de 'hoofdingang' op de Geijssendorfferweg 11 gestuurd. Daar aangekomen zag ik dat het Jet Cars was (waar ik heel veel slechts over gehoord had) en had zoiets van:oh o. Ondanks dat er maar 1 klant voor mij was, toch 50 minuten staan wachten.Toen gevraagd of het nog lang ging duren. Na 10 minuten eindelijk aktie! Iemand van Jet Cars ging een proefritje van 5 minuten maken. Na een half uur kreeg ik te horen wat er allemaal mis was met de auto en dat ze echt niet meer dan 700 euro wilde geven met het argument dat ik van ver kwam en dat het dus een reeel bod was. Ja, ik kwam van ver, dat weten ze en ze laten je daarom lang wachten zodat je ongeduldig wordt en des te sneller toehapt!
Gelijk had ik door dat dit een rot verkooptruukje was maar stond toch met een mond vol tanden. Ondanks de leeftijd was de auto in redelijke staat en zo heb ik hem ook aangeboden. Naar wat tegenargumenten en onderhandelen toch 800 euro voor gekregen. Dat is dan een bedragje van 200 euro verschil maar wel 20% verschil!
Heb het dus gedaan omdat ik van de auro afwilde maar je komt van een koude kermis thuis. Eenmaal thuis gekomen heb ik toch stiekem gehoopt dat de airco alsnog ontploft is, de carterpan openscheurd is, de muizen alle bedrading door geknaagd hebben en de aandrijfassen afgebroken zijn. Tja, je bent toch mens!

Het enige pluspuntje van Jet Cars is: gratis koffie en wc-bezoek. Neem dus de hele familie mee. Maar onthoud dat Je-Ca Inkoop hetzelfde is als Jet Cars BV en ga er dus niet mee in zee.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een zeer negatieve ervaring met Dealer Direct en M en D Auto's uit Olst. Ze hebben een hoog bedrag geboden voor mijn auto. Laten mijn vriendin 2,5 uur wachten en vertellen vervolgens doodleuk dat de auto maar €200,- waard zou zijn. Onverrichte zake 2 uur terug rijden dus.

We zijn niet de enige. Volgens een buurman van het bedrijf is het een gebruikelijke handelswijze van dit bedrijf. Niet mee in zee gaan dus.

Dealer Direct zegt dat ze in hun recht staan en dat ze geen structurele klachten over het bedrijf ontvangen. Ik geloof er niets van.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dan toch even een waarschuwing www.ikwilvanmijnautoaf.nk zit ook in de states en daar hom me lus..zelfde laken en pak..kijk eens op craiglist..

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 00:30: Nou dan toch even een waarschuwing www.ikwilvanmijnautoaf.nk zit ook in de states en daar hom me lus..zelfde laken en pak..kijk eens op craiglist..

En hoeveel mensen hier zullen proberen hun auto te verkopen in de States denk jij?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2013 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil van 'IKWILVANMIJNAUTOAF', omdat ook ik het gevoel heb er te zijn ingeluisd: auto deed het niet meer (koppakking stuk). Moest zo snel mogelijk een andere auto en dus ook zo snel mogelijk van deze af. Omdat ik niet bekend was met 'ik wil van mijn auto af' belde ik hen om me te helpen met de auto op hun site te zetten. Duidelijk gezegd dat hij niet meer reed, dat was geen probleem maar toen ik de auto er op had gezet, was dat opeens wél een probleem en werd de prijs twee keer over verlaagd. Dealer Direct zou de auto komen ophalen, maar telefonisch kreeg ik te horen dat ik hem zelf moest brengen. Enfin lang verhaal.
Nu, bijna 5 maanden later blijft IWVMAA incasso's sturen en ze verdraaien het verhaal om er mooi uit te komen.
Ik heb inmiddels een rechtsbijstand ingeschakeld.
Ik ben niet van plan te betalen voor een NIET geleverde dienst van IWVMAA of Dealer Direct; ze hebben nl mijn auto niet opgehaald zoals was afgesproken.
Ook met een schikking (elk de helft, om er maar van af te zijn) gingen zij niet akkoord. Ik heb het helemaal gehad met deze mensen. We laten het dus voorkomen.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2013 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zelfde verhaal als bij ons: we hebben duidelijk gezegd dat de auto NIET meer reed. Dat was in eerste instantie geen probleem; ze zouden hem met een auto ambulance komen ophalen, maar toen we de auto op de site haden gezet, was dat opeens wél een probleem en moesten we hem hoe dan ook komen brengen.
Ga NIET met deze mensen in zee!

ve
door verwijderd - Jan 30, 2013 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zondag 7 feb 2010, 17:12: Algemene Voorwaarden (te lezen op de site):

9. Aflevering vindt, tenzij anders wordt afgesproken, plaats door het bezorgen van de Auto door de Verkoper bij de Koper. Indien afhaling nadrukkelijk is overeengekomen, dan dient de afhaling plaats te vinden op het door de Verkoper aangegeven adres. De aflevering moet plaats vinden binnen 21 dagen na het sluiten van een overeenkomst.

U had dus afhaling overeen moeten komen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 30, 2013 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat ze eerst mensen er willen inluizen om een auto te verkopen via de site en daarna pas met de kleine letters komen. Kan ik hier nog onderuit komen? Eerst vragen naar de voorwaarden bij deze site, dan pas er mee gaan werken en als je iets niet bevalt dan niet doen.
Nooit zomaar aanklikken dat is je handtekening zetten dus. Overigens als die auto,s gan regelrecht naar noord afrika voor een habbekrats.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2013 om 06:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

precies de zelfde ervaring als Jrobert en Kamphuyzen, ik heb mijn auto aangeboden, met direct toevoeging dat hij niet meer rijdt. informatie is genegeerd, ik heb contact op genomen met met autobedrijf dat een bod zou hebben uitgebracht, ( bij herhaald nabellen door mij, bleek dat de auto niet kon worden opgehaald.) Ik heb gezegd dat de auto levering van 75 euro dan niet doorging. En ....daarna wordt er verwezen naar de leveringsvoorwaarden op pagina zoveel waar staat dat de auto altijd moet worden afgeleverd. Nu volgen er betalingsherinneringen, en een in gebrekestelling met een bedrag van 300 euro, door dealerdirect.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2013 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onbekende gebruiker
liasinnema

waarschuw redactie
donderdag 17 okt 2013, 10:06

Ik heb ervaring met dit bedrijf, deze week viel een dikke rekening op de mat van 344 euro. Mijn dochter had daar haar auto te koop aangeboden. een dealer wilde hem wel. maar na vele malen bellen en mailen, geen reactie van de dealer meer. Aangezien de auto werd afgekeurd( waarvan ze op de hoogte waren) moest deze auto van de weg af, anders krijg je nog een boete omdat hij niet apk gekeurd is, dus omdat we geen reactie meer kregen, contact opgenomen met ikwilvanmijnautoaf.nl die zouden het regelen. niet dus. dus de auto naar de sloop gebracht( wat moet je anders). Na 3 maanden dus die rekening voor geleverde service(welke?) ik heb een status op fb gezet met de vraag of iedereen zo veel mogelijk wilde delen, want ik vind het geen praktijken. met als gevolg dat hij erg veel gedeeld is. Nog geen dag later een meneer van die site aan de lijn. Mijn excuses het had zo niet mogen gaan is een fout enz enz. Hij heeft de nota bij het incassobureau weggehaald, dus we hoeven niet te betalen. daarbij krijgen we een pressentje, is nog niet binnen hoor maar komt vandaag. Ik adviseer ook om consuwijzer te bellen heb ik ook gedaan, daar is deze site nu bekend, mss kunnen ze daar wat doen als ze meerdere meldingen krijgen, en lang leve de multi media, die heeft ons erg geholpen. Ik hoop dat jullie hier wijzer van worden. mvg Lia

ve
door verwijderd - Oct 17, 2013 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus dan maar niet met ik wil van mijn auto af met deze lieden, toch?

ve
door verwijderd - Dec 5, 2013 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil even laten weten dat na aanleiding van een reactie op mijn FB het betreffende bedrijf ikwilvanmijnautoaf contact met mij heeft opgenomen, en ze hebben mijn probleem opgelost door de rekening te verscheuren, een taart te sturen en een flinke bos bloemen, dus voor mij is het opgelost

ve
door verwijderd - Dec 7, 2013 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

prima dat u het nog even terug koppeld.
en zo is dit medium ook bedoeld.
ook prettig dat het is opgelost.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2014 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stelletje boeven zijn het.

Ook al heb ik een overeenkomst!! Als ik dan later achter kom dat er een luchtje aan zit en ik het beloofde bedrag niet ga krijgen sta ik toch in m'n volste recht om deze nietig te verklaren.

Zou wat zijn zeg!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2014 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zucht13 schreef op donderdag 12 jun 2014, 01:39: Stelletje boeven zijn het.

Ook al heb ik een overeenkomst!! Als ik dan later achter kom dat er een luchtje aan zit en ik het beloofde bedrag niet ga krijgen sta ik toch in m'n volste recht om deze nietig te verklaren.

Zou wat zijn zeg!

wel een oud draadje zeg

ve
door verwijderd - Jun 12, 2014 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het aanmelden van je auto krijg je een link naar de algemene voorwaarden, maar op zo'n manier dat deze niet op te slaan zijn. Daarmee heeft is ikwilvanmijnautoaf.nl tekort geschoten in hun informatieplicht en zijn de algemene voowraarden te vernietigen. Regeld recht is dan van toepassing en dat zegt dat de auto bij de verkoper moet worden opgehaald.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2014 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn auto hier ook verkocht. Ik wist dat ik hem moest brengen (ik had namelijk de voorwaarden wel gelezen toen ik hem plaatste) Omdat hij niet goed liep heb ik dit overlegd en is ie gewoon opgehaald. Geld gekregen. Vrijwaring gekregen en binnen 3 dagen van de auto af.
Als het belangrijk voor je is dat hij opgehaald wordt dan vraag je daar toch naar voor je akkoord geeft op een bod? Lijkt mij heel logisch.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2014 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Blueone,

Bedankt voor je bericht.
We zijn iedere dag bezig om onze dienstverlening te verbeteren. In dat kader en omdat er nog steeds veel onduidelijkheid heerst over jouw vraag willen we alsnog graag reageren.
Bij het aanmelden van je auto op ikwilvanmijnautoaf.nl is één van de vragen of je auto rijdbaar is of niet. Geef je hier aan dat je auto niet rijdbaar is, dan hebben wij een groot aantal aangesloten RDW-erkende bedrijven die de auto bij je op willen halen. Daarnaast kun je ook altijd vooraf met onze automakelaars bespreken dat je auto opgehaald moet worden. Wel is het belangrijk dit te doen voor je akkoord geeft op een bieding. Standaard is het zo dat je je auto moet brengen. Als je achteraf dan aangeeft dat hij toch gehaald moet worden, dan is het logisch dat de bieder geen rekening heeft gehouden met de kosten van het ophalen.
Op onze site staan de algemene voorwaarden en hier moet je als verkoper twee keer akkoord voor geven. Bij het aanmelden van je auto en bij het accepteren van een bod. De regels over brengen en halen staan hierin vermeld.
We kunnen ons ook voorstellen dat er vragen zijn over onze dienstverlening en wij zijn iedere dag tot 22 uur bereikbaar op 053-7600027. We helpen je graag!

Met vriendelijke groet,
Team Klantenservice - ikwilvanmijnautoaf.nl

ve
door verwijderd - Aug 6, 2014 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

service iwvmaa schreef op dinsdag 5 aug 2014, 13:03: Beste Blueone,

Bedankt voor je bericht.
We zijn iedere dag bezig om onze dienstverlening te verbeteren. In dat kader en omdat er nog steeds veel onduidelijkheid heerst over jouw vraag willen we alsnog graag reageren.
Bij het aanmelden van je auto op ikwilvanmijnautoaf.nl is één van de vragen of je auto rijdbaar is of niet. Geef je hier aan dat je auto niet rijdbaar is, dan hebben wij een groot aantal aangesloten RDW-erkende bedrijven die de auto bij je op willen halen. Daarnaast kun je ook altijd vooraf met onze automakelaars bespreken dat je auto opgehaald moet worden. Wel is het belangrijk dit te doen voor je akkoord geeft op een bieding. Standaard is het zo dat je je auto moet brengen. Als je achteraf dan aangeeft dat hij toch gehaald moet worden, dan is het logisch dat de bieder geen rekening heeft gehouden met de kosten van het ophalen.
Op onze site staan de algemene voorwaarden en hier moet je als verkoper twee keer akkoord voor geven. Bij het aanmelden van je auto en bij het accepteren van een bod. De regels over brengen en halen staan hierin vermeld.
We kunnen ons ook voorstellen dat er vragen zijn over onze dienstverlening en wij zijn iedere dag tot 22 uur bereikbaar op 053-7600027. We helpen je graag!

Met vriendelijke groet,
Team Klantenservice - ikwilvanmijnautoaf.nl

Het is niet zo druk in de autohandel begrijp ik !!!!

niet bij :

dealerdirect.nl
ikwilvanmijnautoaf.nl
ikwilvanmijnscooteraf.nl
ikwilvanmijnbromfietsaf.nl
ikwilvanmijnfietsaf.nl

Dat er tijd over blijft om op dit forum te posten.

Ook al bij trosradar en de consumentenbond gekeken :)

Beste mensen trapniet in deze firma.!!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 11, 2014 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lotte1988,

Dankjewel voor het delen van je positieve ervaringen.
Fijn te horen dat de verkoop zo soepel is verlopen.

Gelukkig hebben de meeste van de honderden autoverkopers, waarvoor we iedere week bemiddelen in de verkoop van hun auto, soortgelijke ervaringen.

Met vriendelijke groet
Klantenservice

ve
door verwijderd - Aug 11, 2014 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@iwvmaa

Helaas heeft dit charme offensief hier geen resultaat voor u.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2015 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Morgenochtend richting Alphen aan den Rijn om mijn auto weg te brengen.
Ben reuze benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Ga in ieder geval flink opgefokt door alle negatieve berichten die kant op.
Tijdens onderhandelingen gevraagd welk autobedrijf het was maar mocht men niet zeggen pas na akkoord kom je erachter dat je naar Alphen a/d Rijn kan afijn vrije dag genomen en morgen mijn kant van het contract nakomen. In ieder geval alvast contact met DAS opgenomen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2015 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt er dus bij voorbaat van uitgaan dat de koper niet gaat betalen wat hij geboden heeft en allerlei smoezen aanvoert, waarom niet.

De meeste mensen voelen zich dan zo onder druk gezet, dat zij met het lagere bod akkoord gaan.

Dat is dus een deel van het verdienmodel.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2015 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

utchy62 schreef op maandag 2 mrt 2015, 22:48: Tijdens onderhandelingen gevraagd welk autobedrijf het was maar mocht men niet zeggen pas na akkoord kom je erachter dat je naar Alphen a/d Rijn kan afijn vrije dag genomen en morgen mijn kant van het contract nakomen.

Pas maar op....

Dus u heeft de naam en het adres nu al. Ga googelen met alle bedrijfsgegevens.
Wees voorbereid, neem minimaal 1 getuige mee.
Indien mogelijk: neem het gesprek onopvallend op.

Ga niet akkoord met een lager bedrag. Die handelaar zal van alles gaan zoeken, zelfs het kleinste krasje zal hij gebruiken om het geboden bedrag omlaag te krijgen.
Laat u ook niet onder druk zetten door dat clubje van ikwilvanmijnautoaf.
Zij zullen u proberen over te halen om toch een deal te maken, voor een lager bedrag. Trap daar niet in.

Sterkte morgen, hopelijk lezen we morgen hoe het afgelopen is.
En misschien gaat het ook wel goed. Je weet nooit.

Kijk ook * * uitzending eens.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijgt de autoverkoper winst of onverwachte kosten? het zijn altijd onverwachte kosten...ga niet naar dit soort bedrijven toe....verkoop gewoon via een bord achter de voorruit simpel en snel..

ve
door verwijderd - Mar 4, 2015 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

utchy62 schreef op maandag 2 mrt 2015, 22:48: Morgenochtend richting Alphen aan den Rijn om mijn auto weg te brengen. Ben reuze benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Dag Utchy62,

en..... hoe is het gisteren afgelopen?

ve
door verwijderd - Mar 4, 2015 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is wel vreemd geen enkele reactie, waarschijnlijk was dit een Hoax bericht....?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2015 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

utchy62 schreef op maandag 2 mrt 2015, 22:48: Morgenochtend richting Alphen aan den Rijn om mijn auto weg te brengen. Ben reuze benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Utchy62, kunt u aangeven hoe dit is afgelopen?

Daarnaast: lees ook het verhaal van Danika eens..... klik * *.