ch
door chakir31 Jun 23, 2014 om 16:35
Computers & telefonie

Online.nl slechte internetverbinding, opzeggen contract mogelijk?

Beste mensen,

Graag wens ik jullie in te lichten over Online.nl en vraag ik jullie ook bij deze om advies.

Ik ben recentelijk verhuisd naar een woning niet ver van waar ik nu woon in Rotterdam. Sinds een jaar maak ik al gebruik van de alles in 1 pakket van Online.nl adsl (TV, internet en bellen) op mijn oude adres. De TV verbinding was altijd al een ramp omdat je een antenne hebt en als er even iets mis is met het antennekabeltje naar de modem dan heb je een verstoord beeld te pakken. Hier kon ik mee leven. Echter nu ik verhuisd ben, werd mij medegedeeld dat ik 50 euro verhuiskosten moet betalen! Hier staat niets over op hun website, ook is dit mij niet verteld door de verkoper. In de algemene voor waarden staat dat er kosten bij de verhuizing gemoeid zijn, maar er staat niet bij hoeveel! Er wordt verwezen naar de website. Maar ook hier staat geen bedrag van de verhuiskosten!

Ook vertelde een medewerker dat er max. 3,5 tot 10 MB van mijn internet mogelijk is op het nieuwe adres.(terwijl ik een abo met "tot 30 MB heb) Ik heb ze gevraagd om het contract te beëindigen (AV art. 9.3), echter willen ze hier niet aan voldoen. Ze houden stug vol dat ze wel kunnen leveren, ondanks dat het om een prehistorisch kwalitatief slechte verbinding gaat. De medewerkers zijn bovendien brutaal en niet klant vriendelijk. Een antwoord als : "ja dan moet je maar een klacht indienen" of "ik ga de lijn nu verbreken want ik heb t u al verteld en ik kan u ook niet door verbinden met een manager. U zult t met mij moeten doen" is vaak de revue gepasseerd! Een andere alternatief bieden ze niet aan, ja dat ik de resterende 10 mnd afkoop! Mijn voorstel om dan enkel maar TV en Bellen tegen een gereduceerd tarief af te nemen en internet dus niet te gebruiken, werd direct afgewezen!

Mijn 2 vragen zijn:
1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?
2. Mag ik het contract beëindigen nu ze op de nieuwe adreslocatie een zeer slecht werkende internetverbinding aanbieden i.p.v. de afgenomen en toegezegde internetcapaciteit van 30 MB?

Bvd.

Mvg.
Chakir

9791 29 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 23, 2014 om 16:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is wel een lastige. Want u bent degene die een verandering in de overeenkomst aanbrengt en niet Online. U verhuist naar een ander adres. Er mogen wel kosten worden berekend voor de verhuizing, voor het afsluiten bij het ene adres en aansluiten bij het nieuwe adres en alle wijzigingen die moeten worden doorgegeven. Die kosten moeten wel redelijk zijn. Kijk eens op sites van andere aanbieders wat hier zoal voor wordt gevraagd.
Over de lagere MB, hoeveel last heeft u van deze lagere snelheid? Had u dan wel de 30 mb op het oude adres? Meestal worden die maximale snelheden toch niet gehaald.

Aan die verhuiskosten lijkt me weinig te doen. Als de internetverbinding echt bagger is, dan zou u een voorstel kunnen doen tot prijsvermindering. Doe dat dan niet aan de telefoon, maar schriftelijk, per mail of aangetekende brief en verzoek om een antwoord binnen bijv 10 of 14 dagen.

Overigens, als u via een adsl verbinding internet, zult u overal hetzelfde probleem krijgen. Het verloopt allemaal via hetzelfde koperen draadje. Dan kunt u beter bij een kabelaar of glasvezelaanbieder een abo nemen. Dat is meestal wel een stukje duurder.
En het komt op me over dat dit ook een belangrijke factor in uw afwegingen is.

zoekster
door zoekster - Jun 23, 2014 om 17:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, daar heb je het al. Die verhuiskosten zijn dus voor u.

ch
door chakir31 - Jun 23, 2014 om 17:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 23 jun 2014, 16:53]Dit is wel een lastige. Want u bent degene die een verandering in de overeenkomst aanbrengt en niet Online. U verhuist naar een ander adres. Er mogen wel kosten worden berekend voor de verhuizing, voor het afsluiten bij het ene adres en aansluiten bij het nieuwe adres en alle wijzigingen die moeten worden doorgegeven. Die kosten moeten wel redelijk zijn. Kijk eens op sites van andere aanbieders wat hier zoal voor wordt gevraagd.
Over de lagere MB, hoeveel last heeft u van deze lagere snelheid? Had u dan wel de 30 mb op het oude adres? Meestal worden die maximale snelheden toch niet gehaald.

Aan die verhuiskosten lijkt me weinig te doen. Als de internetverbinding echt bagger is, dan zou u een voorstel kunnen doen tot prijsvermindering. Doe dat dan niet aan de telefoon, maar schriftelijk, per mail of aangetekende brief en verzoek om een antwoord binnen bijv 10 of 14 dagen.

Overigens, als u via een adsl verbinding internet, zult u overal hetzelfde probleem krijgen. Het verloopt allemaal via hetzelfde koperen draadje. Dan kunt u beter bij een kabelaar of glasvezelaanbieder een abo nemen. Dat is meestal wel een stukje duurder.
En het komt op me over dat dit ook een belangrijke factor in uw afwegingen is.

Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij? Het is niet iets wat je zomaar doet lijkt me....er was iig geen kwaadwil vanuit de klant lijkt me dan.

Een alternatief voorstel heb ik aangeboden op schriftelijke wijze. Heb verzocht om beëindiging of om TV en bellen tegen een gereduceerd tarief (zodat ik internet via de kabel kan afnemen). Hier is echter over terug gebeld (ze hebben mij dus niet schriftelijk geantwoord). En zo call center medewerker verteld mij dat ze door moest geven dat ze mij hier niet mee kunnen helpen.

wat betreft die verhuiskosten ik had her en der een beetje rondgekeken en ze zitten allemaal een beetje tussen de 20 en 25 euro.

Nou die verbinding is dus echt bagger, ik kan niet eens een redelijk filmpje op youtube bekijken zonder dat tie om de 5 a 10 sec hapert. Op het oude adres had ik hier nooit last van !

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2014 om 17:09
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de site gehaald:

"Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van mijn abonnement?

Heeft u een Snel Internet (ADSL Extra), Goedkoop Internet (ADSL Basis), Fiberfast of Fiberfast Ultra abonnement?
De eenmalige kosten voor het verhuizen van uw ADSL verbinding zijn dan € 50. Deze worden door Online in rekening gebracht op de eerste nota na uw verhuisdatum."

1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?

Zie bovenstaande, gevonden via klantenservice en het zoekveld.

ch
door chakir31 - Jun 23, 2014 om 17:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 23 jun 2014, 16:58]Uit de site gehaald:

"Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van mijn abonnement?

Heeft u een Snel Internet (ADSL Extra), Goedkoop Internet (ADSL Basis), Fiberfast of Fiberfast Ultra abonnement?
De eenmalige kosten voor het verhuizen van uw ADSL verbinding zijn dan € 50. Deze worden door Online in rekening gebracht op de eerste nota na uw verhuisdatum."

1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?

Zie bovenstaande, gevonden via klantenservice en het zoekveld.

bedankt voor het antwoord! Ik had dit opgezocht en ik kon het zelf niet vinden.

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 17:16
18 Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik vroeger ook bij wanadoo. Ik ben toen overgestapt naar de kabelboer toendertijd Casema nu ziggo. Ik ben er al sinds de start van Casema en moet zeggen sinds dien tevreden. Altijd volledige snelheid gehad...1 of 2 x per jaar kleine storingen maar na resetten van modem direct weer in orde. Dik tevreden.

Ik vind adsl en opvolgers niets aan. Mijn advies is overstappen. Ziggo en upc bied goede diensten ook al is het iets duurder. Je krijgt er wel wat meer voor terug dat is mijn mening

zoekster
door zoekster - Jun 23, 2014 om 17:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je al eens een internetsnelheidstest gedaan? Als je youtube filmjes niet kan kijken, zit je waarschijnlijk lager dan 3,5 mb. Meet dat eens klik HIER

Als ik jou was zou ik nog eens een voorstel tot prijsvermindering doen van bijv. 20 of 30 procent. Niet gebaseerd op alleen bel en tv, maar gebaseerd op de lage snelheid die je hebt gemeten.

pi
door pieterwolters - Jun 23, 2014 om 20:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chakir31 schreef op maandag 23 jun 2014, 17:07]
Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij?

Wat is dat nu weer voor een rare gedachtengang? Dan moeten de mensen bij de provider maar voor niks werken omdat klanten willen verhuizen? Of moeten andere klanten die kosten maar ophoesten? Als ze dat doen krijgen we weer klachten daarover (want dan zijn de providers weer oplichters omdat ze veel meer geld rekenen voor iets wat je niet krijgt).

ch
door chakir31 - Jun 24, 2014 om 11:47
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 23 jun 2014, 20:57][quote=chakir31 schreef op maandag 23 jun 2014, 17:07]
Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij?

Wat is dat nu weer voor een rare gedachtengang? Dan moeten de mensen bij de provider maar voor niks werken omdat klanten willen verhuizen? Of moeten andere klanten die kosten maar ophoesten? Als ze dat doen krijgen we weer klachten daarover (want dan zijn de providers weer oplichters omdat ze veel meer geld rekenen voor iets wat je niet krijgt).

Indien je geen constructief antwoord kunnen verstrekken, dan gelieve niet te reageren. Dit is geen forum over rechtvaardige verdienmodellen van commerciële bedrijven Bvd.

het laatste wat ik over je reactie kwijt wil, is dat verhuizen in de regel niet zo 1, 2, 3 gedaan is. Men besluit niet zomaar even te verhuizen om de provider "beet te nemen". Maar tegelijkertijd is iets wat kan gebeuren. Onvoorziene omstandigheden.
Bovendien duurt een contract bij een telecom of internetprovider maximaal 2 jaar. Dus de provider kan dit relatief lage "risico" inbouwen.

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2014 om 12:21
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt ook in geval van twijfel je provider bellen vóór je verhuizing of je op dàt adres niet te ver van de wijkcentrale zit. Er zijn mensen die dit doen voor ze defintief gaan verhuizen en als het te zwak/traag wordt het niet doen. Je mag en kan niet verwachten dat iedereen een topsnelheid internet heeft op elke plaats/adres bij elke provider. Wat de abo's en contracten betreft, niemand kan 1 of 2 jaar vooruit kijken. En om eventuele mindere zaken en risico's (zoals verhuizen) op het bordje van de provider te leggen is ook niet fair te noemen. Dat kan natuurlijk wel, maar dan wordt het prijskaartje weer hoger, en dàt willen de consumenten weer niet.

ch
door chakir31 - Jun 24, 2014 om 12:49
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:21]Je kunt ook in geval van twijfel je provider bellen vóór je verhuizing of je op dàt adres niet te ver van de wijkcentrale zit. Er zijn mensen die dit doen voor ze defintief gaan verhuizen en als het te zwak/traag wordt het niet doen. Je mag en kan niet verwachten dat iedereen een topsnelheid internet heeft op elke plaats/adres bij elke provider. Wat de abo's en contracten betreft, niemand kan 1 of 2 jaar vooruit kijken. En om eventuele mindere zaken en risico's (zoals verhuizen) op het bordje van de provider te leggen is ook niet fair te noemen. Dat kan natuurlijk wel, maar dan wordt het prijskaartje weer hoger, en dàt willen de consumenten weer niet.

Bedankt voor je reactie. Bij een verhuizing is het laatste waar je aan denkt de internetsnelheid op de nieuwe locatie. ach ja, het is gegaan zoals het is gegaan.

Gewoon het contract uitdienen is het enige wat erop zit....het contract in 1 keer afkopen is niet te doen voor mij.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 12:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom doe je niet nog een keer een beroep op coulance? Maar dan met het aangeven van de internetsnelheid? Niet geschoten is altijd mis.
Heb je al de snelheid gecontroleerd?

ch
door chakir31 - Jun 24, 2014 om 13:06
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:53]Waarom doe je niet nog een keer een beroep op coulance? Maar dan met het aangeven van de internetsnelheid? Niet geschoten is altijd mis.
Heb je al de snelheid gecontroleerd?

Nou die coulance zit er gewoon niet in bij hen. Ik heb meerdere malen gebeld en gevraagd om alternatieven. Het antwoord is altijd of NEE (geweest) of dat ze mij erover terug zullen bellen. Dit ging dan altijd gepaard met een NEE antwoord. Een leidinggevende van Online.nl krijg ik (mag ik) niet (te) spreken. Ik heb ook sterk het idee dat die callcentermedewerkers van een externe callcenter zijn en dat mijn vraag iedere keer via 2 a 3 tussenlagen moet gaan. Klachtbrief/bezwaarbrief is ook op telefonische wijze gereageerd met NEE. Ze hadden niet eens het fatsoen om mij schriftelijk te antwoorden.
Mijn conclusie is derhalve dat ze niet meewerkend zijn en dat ze alles behalve klantvriendelijk zijn. Ja bij verkoopgesprekken, want dan valt er wat te halen!
Al met al is Online.nl naar mijn ervaring en opvatting een rotbedrijf! Ik zou de consument om eerdergenoemde redenen zeker niet aanraden aan vrienden of familie.

ja ik heb het gisteren getest op jouw aanraden (nog bedankt!) Ik kwam uit op 6,5 Mb down en 4,5 Mb up :-(

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 13:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

6,5 download vind ik dan nog wel meevallen, eerlijk gezegd. Ik dacht dat dat genoeg moest zijn voor een filmpje op Youtube.

Upload is vaak laag ook bij de snelle verbindingen. Ik heb bij UPC ook maar 6 upload. Maar wel veel meer download.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2014 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin dat een provider rekening moet houden met uw verhuizing. En sommige mensen doen dat ook zo maar. U had ook een abonnement kunnen nemen van een jaar, dan had u er eerder afgekund.

[Edit redactie: OT]

ch
door chakir31 - Jun 24, 2014 om 14:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:10]Wat een onzin dat een provider rekening moet houden met uw verhuizing. En sommige mensen doen dat ook zo maar. U had ook een abonnement kunnen nemen van een jaar, dan had u er eerder afgekund.

[Edit redactie: OT]

Het was geen antwoord op mijn vraag.
Het was enkel een gedachtegang over de rechtvaardiging van een provider om wel verhuiskosten in rekening te brengen.

[Edit redactie: OT]

crewmember
door crewmember - Jun 25, 2014 om 10:53
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chakir31 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:45][quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:10]Wat een onzin dat een provider rekening moet houden met uw verhuizing. En sommige mensen doen dat ook zo maar. U had ook een abonnement kunnen nemen van een jaar, dan had u er eerder afgekund.

[Edit redactie: OT]

Het was geen antwoord op mijn vraag.
Het was enkel een gedachtegang over de rechtvaardiging van een provider om wel verhuiskosten in rekening te brengen.

[Edit redactie: OT]

Je begint zelf over dat je de provider onrechtvaardig vind. Mag daar dan niemand op reageren?

Mijn mening: Ik vind het volkomen terecht dat een provider kosten in rekening brengt omdat een monteur je aansluiting om moet leggen in je wijk kast. Ik heb geen zin om voor jouw verhuizing te moeten betalen in mijn abbonaments kosten.

ch
door chakir31 - Jun 25, 2014 om 11:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 25 jun 2014, 10:53]
Je begint zelf over dat je de provider onrechtvaardig vind. Mag daar dan niemand op reageren?

Mijn mening: Ik vind het volkomen terecht dat een provider kosten in rekening brengt omdat een monteur je aansluiting om moet leggen in je wijk kast. Ik heb geen zin om voor jouw verhuizing te moeten betalen in mijn abbonaments kosten.

Ik heb daar een andere mening over. Dat soort commerciële bedrijven verdienen zat aan de consument en ik blijf het zeggen een verhuizing van adres komt gemiddeld zelden voor GEDURENDE de looptijd van een contractant. Hooguit 1 op de 10x is een realistische schatting. De kostprijs voor het opzetten en leveren van de diensten aan de consumenten is ook bijna te verwaarlozen! En om dan ook nog eens de consument op de verhuizing uit te melken, is gewoon ronduit smerig. Vergelijkbaar met wat T-Mobile in het verleden deed, wanneer een klant een week te laat betaalde: afsluiten van de tel en vervolgens het aanrekenen van 25 euro aansluitkosten en nog eens een boete van 25 euro op het niet tijdig betalen van de aansluitkosten. Lieden zoals jij houden zulke exorbitante gang van zaken in stand door dit toe te juichen en dit te verdedigen! je ziet pas een verandering wanneer men erover gaat klagen. Jij bent dus in mijn ogen indirect onderdeel van het probleem.
Maar goed, ieder mag er het zijne van denken, zullen we het daarbij laten? Dit is namelijk wat ik vind. We komen er toch niet uit. Een fijne dag toegewenst.

ch
door chakir31 - Jun 25, 2014 om 11:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 25 jun 2014, 10:53][quote=chakir31 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:45][quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:10]Wat een onzin dat een provider rekening moet houden met uw verhuizing. En sommige mensen doen dat ook zo maar. U had ook een abonnement kunnen nemen van een jaar, dan had u er eerder afgekund.

[Edit redactie: OT]

Het was geen antwoord op mijn vraag.
Het was enkel een gedachtegang over de rechtvaardiging van een provider om wel verhuiskosten in rekening te brengen.

[Edit redactie: OT]

Je begint zelf over dat je de provider onrechtvaardig vind. Mag daar dan niemand op reageren?

Mijn mening: Ik vind het volkomen terecht dat een provider kosten in rekening brengt omdat een monteur je aansluiting om moet leggen in je wijk kast. Ik heb geen zin om voor jouw verhuizing te moeten betalen in mijn abbonaments kosten.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2014 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@chakir31

Wat denkt u eigenlijk wat het doel van een bedrijf is? Dat is winst maken. Online is geen filantropische instelling die gratis diensten moet verlenen omdat die diensten maar weinig voorkomen.

Heeft dus helemaal niets met onrechtvaardig te maken. En dan nog over uitmelken en smerig praten. U weet niet waar u het over hebt.

U werkt toch, hopelijk, ook niet voor niets bij uw werkgever?

crewmember
door crewmember - Jun 25, 2014 om 12:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chakir31 schreef op woensdag 25 jun 2014, 11:26]

Ik heb daar een andere mening over. Dat soort commerciële bedrijven verdienen zat aan de consument en ik blijf het zeggen een verhuizing van adres komt gemiddeld zelden voor GEDURENDE de looptijd van een contractant. Hooguit 1 op de 10x is een realistische schatting. De kostprijs voor het opzetten en leveren van de diensten aan de consumenten is ook bijna te verwaarlozen! En om dan ook nog eens de consument op de verhuizing uit te melken, is gewoon ronduit smerig. Vergelijkbaar met wat T-Mobile in het verleden deed, wanneer een klant een week te laat betaalde: afsluiten van de tel en vervolgens het aanrekenen van 25 euro aansluitkosten en nog eens een boete van 25 euro op het niet tijdig betalen van de aansluitkosten. Lieden zoals jij houden zulke exorbitante gang van zaken in stand door dit toe te juichen en dit te verdedigen! je ziet pas een verandering wanneer men erover gaat klagen. Jij bent dus in mijn ogen indirect onderdeel van het probleem.
Maar goed, ieder mag er het zijne van denken, zullen we het daarbij laten? Dit is namelijk wat ik vind. We komen er toch niet uit. Een fijne dag toegewenst.

Dit soort commerciele bedrijven verdienen zat. Wat bedoel je hiermee? En wat is "dit soort commercieel bedrijf"? Denk je dat ze bij online.nl rollen in het geld? De concurentie is moordend met zoveel verschillende leveranciers dus ik betwijfel dat. Zij moeten waarschijnlijk net zo hard vechten om overeind te blijven als de rest.

Ik zie een heel groot WIJ de consument en ZIJ de Kwaadaardige Coorporatie waartegen wij ons moeten verzetten. Waar komt dit vandaan? Heb je er ooit bij stil gestaan dat bij dit bedrijf ook gewoon mensen werken die ook weer consument zijn bij 100 andere bedrijven.

Je hebt zelf voor Online gekozen, dit is een echte prijsvechter die zo goedkoop mogelijke maandlasten heeft ten kosten van de service. Dingen als een goede helpdesk en kosteloos verhuizen horen daar dus niet bij bij. Als je dat wel wil kan je naar KPN of iets in die richting, maar ja daar betaal je dan wel meer maandlasten voor.

50 euro is niet veel als je bedenkt wat de monteur allemaal moet doen, het dekt waarschijnlijk niet eens 100% de kosten.

ch
door chakir31 - Jun 26, 2014 om 01:05
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 jun 2014, 11:56]@chakir31

Wat denkt u eigenlijk wat het doel van een bedrijf is? Dat is winst maken. Online is geen filantropische instelling die gratis diensten moet verlenen omdat die diensten maar weinig voorkomen.

Heeft dus helemaal niets met onrechtvaardig te maken. En dan nog over uitmelken en smerig praten. U weet niet waar u het over hebt.

U werkt toch, hopelijk, ook niet voor niets bij uw werkgever?

Wat is dit nou voor antwoord? Met je filantropisch....ik geef duidelijk aan dat het een commercieel bedrijf is.
En winstoogmerk hebben wil nog niet meteen zeggen dat het dan normaal en ok is dat een commercieel bedrijf bij iedere bijzondere of unieke gelegenheid de klant mag laten bijspekken omdat de situatie zich daarvoor leent?!
Zij verdienen toch aan de pakketen die zij verkopen? Waarom dan nog buitengewone kosten erbij rekenen?
Een monteur sturen ze niet hoor (voor onze crewmember). De verbinding ligt er al. De administratieve afhandeling zal ook wel een peulenschilletje zijn.
Dus waar zijn die buitengewone kosten dan goed voor anders dan dat het buitenproportionele zakkenvullerij is?
Om even een vergelijking te geven KPN rekent voor deze zelfde verhuiskosten EUR. 25,- en UPC rekent EUR. 35,-
En Online.nl vraagt EUR. 50,- ....hier mag ik toch over klagen? Reken dat verschil maar eens uit op de evt. 10.000'en klanten die hier de afgelopen 5 jaar te maken hebben gehad.

En ja ik werk, zelfs voor een commercieel bedrijf, maar ik vertik het om mijn klant een oor aan te naaien wanneer er een "kans" is.
En jij werkt waarschijnlijk voor Online.nl of een branchegenoot zo te lezen? Haha
Ik zal verder niet meer reageren op je reacties, zij doen er niet toe en geven geen antwoord op mijn overgebleven vraag.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2014 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er voor unieks of bijzonders aan verhuizen? En verder schrijft u over die 10.000 en klanten die hier de afgelopen 5 jaar mee te maken kregen.

Stap u tzt toch over op KPN.? Bent u voor de helft klaar, betaalt u per maand meer.

crewmember
door crewmember - Jun 26, 2014 om 10:07
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chakir31 schreef op donderdag 26 jun 2014, 01:05][quote=tijger1 schreef op woensdag 25 jun 2014, 11:56]@chakir31

Wat denkt u eigenlijk wat het doel van een bedrijf is? Dat is winst maken. Online is geen filantropische instelling die gratis diensten moet verlenen omdat die diensten maar weinig voorkomen.

Heeft dus helemaal niets met onrechtvaardig te maken. En dan nog over uitmelken en smerig praten. U weet niet waar u het over hebt.

U werkt toch, hopelijk, ook niet voor niets bij uw werkgever?

Wat is dit nou voor antwoord? Met je filantropisch....ik geef duidelijk aan dat het een commercieel bedrijf is.
En winstoogmerk hebben wil nog niet meteen zeggen dat het dan normaal en ok is dat een commercieel bedrijf bij iedere bijzondere of unieke gelegenheid de klant mag laten bijspekken omdat de situatie zich daarvoor leent?!
Zij verdienen toch aan de pakketen die zij verkopen? Waarom dan nog buitengewone kosten erbij rekenen?
Een monteur sturen ze niet hoor (voor onze crewmember). De verbinding ligt er al. De administratieve afhandeling zal ook wel een peulenschilletje zijn.
Dus waar zijn die buitengewone kosten dan goed voor anders dan dat het buitenproportionele zakkenvullerij is?
Om even een vergelijking te geven KPN rekent voor deze zelfde verhuiskosten EUR. 25,- en UPC rekent EUR. 35,-
En Online.nl vraagt EUR. 50,- ....hier mag ik toch over klagen? Reken dat verschil maar eens uit op de evt. 10.000'en klanten die hier de afgelopen 5 jaar te maken hebben gehad.

En ja ik werk, zelfs voor een commercieel bedrijf, maar ik vertik het om mijn klant een oor aan te naaien wanneer er een "kans" is.
En jij werkt waarschijnlijk voor Online.nl of een branchegenoot zo te lezen? Haha
Ik zal verder niet meer reageren op je reacties, zij doen er niet toe en geven geen antwoord op mijn overgebleven vraag.

Jij bepaald niet waarop wij reageren. Het is een hele arrogante houding om te denken dat alleen jij je zegje mag doen, en daarna niemand meer mag reageren.

De grootste denkfout die je maakt is denken dat er geen monteur langs hoeft te komen. Die komt er dus wel. Ja de verbinding ligt er al, maar een monteur moet wel naar de schakelkast in jouw straat en daar de kabel die van jouw huis afkomt doorverbinden met het goede netwerkpunt zodat je internet van online kunt krijgen.
Als je ervan uitgaat dat z'on monteur er heen moet rijden, de kabel ombouwen en weer terug. De kosten benzine, salaris, opleiding, spullen, papierwinkel,auto enzo erachter die allemaal geregeld moet worden is 50 euro echt niet raar.

En bij een prijsvechter als Online is het ook niet gek dat ze duurder zijn met dit soort dingen dan KPN.

Ik heb zelf ook een keer voor hetzelfde probleem gestestaan, dat het een maand moest duren om internet aan te sluiten in mijn nieuwe huis. Na meerdere fora en Telfort zelf te hebben raadgepleegd bleek inderdaad dat er een fysieke monteur langs moest komen om de kabel om te leggen in de schakelkast. Dat wist ik ook niet, ik dacht dat het gewoon een schakelaar omzetten was.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2014 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

O ja, uw overgebleven vraag.

Nee u kunt het contract niet zonder kosten opzeggen. De snelheid wordt gegeven TOT.

ch
door chakir31 - Jun 26, 2014 om 11:00
10 Antwoorden / 1 Vragen

@crewmember: waar zeg ik dat ik bepaal hoe jij je moet gedragen? Ik heb gewoon geen boodschap aan je niet functionele en niet inhoudelijke mening. Dit is geen discussieforum.
Ik stelde een vraag en ik heb daarbij eenmaal gezegd dat ik het belachelijk vind dat Online.nl verhuiskosten rekent om de eerdere genoemde redenen. Vervolgens ben jij daar continue overheen gevallen.

EN er komt geen monteur langs voor die verhuiskosten. De verbinding ligt er al, men verwacht dat je de verbinding zelf installeert. Er is mij tevens verteld dat indien ik gebruik wens te maken van een monteur ik extra moet betalen. Dus waar heb je het nou over?

Zeg werk jij soms bij Online.nl? Want dan zou je toch echt beter moeten weten.

Ook voor jou geldt, dat ik niet meer in zal gaan op je reacties.

Inmiddels geeft Online.nl aan dat ze bezig zijn met alternatief voor mijn slechte verbinding. Er komt iig een andere oplossing dan de huidige. Zo zie je maar weer, als men het aanvecht en de onredelijkheid aan de kaak stelt, dan volgt er wel een oplossing ....gelukkig maar.
Als ik naar lieden zoals jij zou luisteren, dan had ik nu bij de pakken neer moeten liggen!

@zoekster: bedankt! Aan jou heb ik tenminste wat!

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2014 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u iets belachelijk vindt, is geen vraag maar een mening.

En ja, we werken hier allemaal bij Online.

crewmember
door crewmember - Jun 26, 2014 om 12:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chakir31 schreef op donderdag 26 jun 2014, 11:00]@crewmember: waar zeg ik dat ik bepaal hoe jij je moet gedragen? Ik heb gewoon geen boodschap aan je niet functionele en niet inhoudelijke mening. Dit is geen discussieforum.
Ik stelde een vraag en ik heb daarbij eenmaal gezegd dat ik het belachelijk vind dat Online.nl verhuiskosten rekent om de eerdere genoemde redenen. Vervolgens ben jij daar continue overheen gevallen.

EN er komt geen monteur langs voor die verhuiskosten. De verbinding ligt er al, men verwacht dat je de verbinding zelf installeert. Er is mij tevens verteld dat indien ik gebruik wens te maken van een monteur ik extra moet betalen. Dus waar heb je het nou over?

Zeg werk jij soms bij Online.nl? Want dan zou je toch echt beter moeten weten.

Ook voor jou geldt, dat ik niet meer in zal gaan op je reacties.

Inmiddels geeft Online.nl aan dat ze bezig zijn met alternatief voor mijn slechte verbinding. Er komt iig een andere oplossing dan de huidige. Zo zie je maar weer, als men het aanvecht en de onredelijkheid aan de kaak stelt, dan volgt er wel een oplossing ....gelukkig maar.
Als ik naar lieden zoals jij zou luisteren, dan had ik nu bij de pakken neer moeten liggen!

@zoekster: bedankt! Aan jou heb ik tenminste wat!

Als je goed zou lezen, zou je zien dat het om een monteur gaat die de verbinding in de schakelkast in je straat komt verleggen. Niet die in je huis. Dat is inderdaad wat anders ja.

vt
door vtt - Nov 21, 2014 om 15:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een positieve ervaring met online.nl;

Ik was al een jaartje of twee klant bij online toen ik in juli vorig jaar ging verhuizen. De verhuizing viel per toeval samen met einde abonnement maar omdat ik een tevreden klant ben gewoon verlengd. Geadviseerde abonnement was 30mb supersnel. Direct maar genomen.

Op mijn huidige adres bleek dit dus helemaal niet zo supersnel.... Snelheid kwam niet boven de 8mb, en gemiddeld bleef het zo rond de 5/6 mb steken. Op de 1e verdieping viel de verbinding al helemaal weg. Na een aantal telefonische sessies om de router correct in te stellen en er alles uit te persen bleek er gewoonweg niet meer in te zitten. En dat zat me niet lekker. Ik besloot er op een vrije middag in te duiken en na erachter te zijn gekomen dat de snelheid ook nog eens te maken heeft met de afstand van je huis tot de centrale, er ook nog achter gekomen dat online me hier voorafgaand aan het aangaan van het abonnement over had moeten informeren. De 30mb kunnen ze niet beloven (en doen ze niet; zie kleine lettertjes) maar volgens de GTI (gedragscode transparantie internetsnelheden) zijn ze wel verplicht een verwachting uit te spreken. Dus direct in alle correspondentie gedoken en dit hebben ze niet gedaan. Tezamen met het feit dat de snelheid minder is dan 10mb, het niet uitspreken van een verwachte snelheid direct maar de telefoon gepakt.

Rustig uitgelegd waar de kous knelde, niet als een gefrustreerde consument losgegaan op iemand die zijn geld aan het verdienen is. Uiterst vriendelijk te woord gestaan. Verzoek tot ontbinding wordt ingezet en uiterlijk 3/4 werkdagen later heb ik hierover duidelijkheid. Contract wordt ontbonden zonder kosten, zonder frustratie.

Alle complimenten voor Online.nl.