Online.nl slechte internetverbinding, opzeggen contract mogelijk?
Beste mensen,
Graag wens ik jullie in te lichten over Online.nl en vraag ik jullie ook bij deze om advies.
Ik ben recentelijk verhuisd naar een woning niet ver van waar ik nu woon in Rotterdam. Sinds een jaar maak ik al gebruik van de alles in 1 pakket van Online.nl adsl (TV, internet en bellen) op mijn oude adres. De TV verbinding was altijd al een ramp omdat je een antenne hebt en als er even iets mis is met het antennekabeltje naar de modem dan heb je een verstoord beeld te pakken. Hier kon ik mee leven. Echter nu ik verhuisd ben, werd mij medegedeeld dat ik 50 euro verhuiskosten moet betalen! Hier staat niets over op hun website, ook is dit mij niet verteld door de verkoper. In de algemene voor waarden staat dat er kosten bij de verhuizing gemoeid zijn, maar er staat niet bij hoeveel! Er wordt verwezen naar de website. Maar ook hier staat geen bedrag van de verhuiskosten!
Ook vertelde een medewerker dat er max. 3,5 tot 10 MB van mijn internet mogelijk is op het nieuwe adres.(terwijl ik een abo met "tot 30 MB heb) Ik heb ze gevraagd om het contract te beëindigen (AV art. 9.3), echter willen ze hier niet aan voldoen. Ze houden stug vol dat ze wel kunnen leveren, ondanks dat het om een prehistorisch kwalitatief slechte verbinding gaat. De medewerkers zijn bovendien brutaal en niet klant vriendelijk. Een antwoord als : "ja dan moet je maar een klacht indienen" of "ik ga de lijn nu verbreken want ik heb t u al verteld en ik kan u ook niet door verbinden met een manager. U zult t met mij moeten doen" is vaak de revue gepasseerd! Een andere alternatief bieden ze niet aan, ja dat ik de resterende 10 mnd afkoop! Mijn voorstel om dan enkel maar TV en Bellen tegen een gereduceerd tarief af te nemen en internet dus niet te gebruiken, werd direct afgewezen!
Mijn 2 vragen zijn:
1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?
2. Mag ik het contract beëindigen nu ze op de nieuwe adreslocatie een zeer slecht werkende internetverbinding aanbieden i.p.v. de afgenomen en toegezegde internetcapaciteit van 30 MB?
Bvd.
Mvg.
Chakir
Dit is wel een lastige. Want u bent degene die een verandering in de overeenkomst aanbrengt en niet Online. U verhuist naar een ander adres. Er mogen wel kosten worden berekend voor de verhuizing, voor het afsluiten bij het ene adres en aansluiten bij het nieuwe adres en alle wijzigingen die moeten worden doorgegeven. Die kosten moeten wel redelijk zijn. Kijk eens op sites van andere aanbieders wat hier zoal voor wordt gevraagd.
Over de lagere MB, hoeveel last heeft u van deze lagere snelheid? Had u dan wel de 30 mb op het oude adres? Meestal worden die maximale snelheden toch niet gehaald.
Aan die verhuiskosten lijkt me weinig te doen. Als de internetverbinding echt bagger is, dan zou u een voorstel kunnen doen tot prijsvermindering. Doe dat dan niet aan de telefoon, maar schriftelijk, per mail of aangetekende brief en verzoek om een antwoord binnen bijv 10 of 14 dagen.
Overigens, als u via een adsl verbinding internet, zult u overal hetzelfde probleem krijgen. Het verloopt allemaal via hetzelfde koperen draadje. Dan kunt u beter bij een kabelaar of glasvezelaanbieder een abo nemen. Dat is meestal wel een stukje duurder.
En het komt op me over dat dit ook een belangrijke factor in uw afwegingen is.
[quote=zoekster schreef op maandag 23 jun 2014, 16:53]Dit is wel een lastige. Want u bent degene die een verandering in de overeenkomst aanbrengt en niet Online. U verhuist naar een ander adres. Er mogen wel kosten worden berekend voor de verhuizing, voor het afsluiten bij het ene adres en aansluiten bij het nieuwe adres en alle wijzigingen die moeten worden doorgegeven. Die kosten moeten wel redelijk zijn. Kijk eens op sites van andere aanbieders wat hier zoal voor wordt gevraagd.
Over de lagere MB, hoeveel last heeft u van deze lagere snelheid? Had u dan wel de 30 mb op het oude adres? Meestal worden die maximale snelheden toch niet gehaald.
Aan die verhuiskosten lijkt me weinig te doen. Als de internetverbinding echt bagger is, dan zou u een voorstel kunnen doen tot prijsvermindering. Doe dat dan niet aan de telefoon, maar schriftelijk, per mail of aangetekende brief en verzoek om een antwoord binnen bijv 10 of 14 dagen.
Overigens, als u via een adsl verbinding internet, zult u overal hetzelfde probleem krijgen. Het verloopt allemaal via hetzelfde koperen draadje. Dan kunt u beter bij een kabelaar of glasvezelaanbieder een abo nemen. Dat is meestal wel een stukje duurder.
En het komt op me over dat dit ook een belangrijke factor in uw afwegingen is.
Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij? Het is niet iets wat je zomaar doet lijkt me....er was iig geen kwaadwil vanuit de klant lijkt me dan.
Een alternatief voorstel heb ik aangeboden op schriftelijke wijze. Heb verzocht om beëindiging of om TV en bellen tegen een gereduceerd tarief (zodat ik internet via de kabel kan afnemen). Hier is echter over terug gebeld (ze hebben mij dus niet schriftelijk geantwoord). En zo call center medewerker verteld mij dat ze door moest geven dat ze mij hier niet mee kunnen helpen.
wat betreft die verhuiskosten ik had her en der een beetje rondgekeken en ze zitten allemaal een beetje tussen de 20 en 25 euro.
Nou die verbinding is dus echt bagger, ik kan niet eens een redelijk filmpje op youtube bekijken zonder dat tie om de 5 a 10 sec hapert. Op het oude adres had ik hier nooit last van !
Uit de site gehaald:
"Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van mijn abonnement?
Heeft u een Snel Internet (ADSL Extra), Goedkoop Internet (ADSL Basis), Fiberfast of Fiberfast Ultra abonnement?
De eenmalige kosten voor het verhuizen van uw ADSL verbinding zijn dan € 50. Deze worden door Online in rekening gebracht op de eerste nota na uw verhuisdatum."
1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?
Zie bovenstaande, gevonden via klantenservice en het zoekveld.
[quote=mahadma schreef op maandag 23 jun 2014, 16:58]Uit de site gehaald:
"Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van mijn abonnement?
Heeft u een Snel Internet (ADSL Extra), Goedkoop Internet (ADSL Basis), Fiberfast of Fiberfast Ultra abonnement?
De eenmalige kosten voor het verhuizen van uw ADSL verbinding zijn dan € 50. Deze worden door Online in rekening gebracht op de eerste nota na uw verhuisdatum."
1. Mag Online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene Voorwaarden of op hun website?
Zie bovenstaande, gevonden via klantenservice en het zoekveld.
bedankt voor het antwoord! Ik had dit opgezocht en ik kon het zelf niet vinden.
Dat had ik vroeger ook bij wanadoo. Ik ben toen overgestapt naar de kabelboer toendertijd Casema nu ziggo. Ik ben er al sinds de start van Casema en moet zeggen sinds dien tevreden. Altijd volledige snelheid gehad...1 of 2 x per jaar kleine storingen maar na resetten van modem direct weer in orde. Dik tevreden.
Ik vind adsl en opvolgers niets aan. Mijn advies is overstappen. Ziggo en upc bied goede diensten ook al is het iets duurder. Je krijgt er wel wat meer voor terug dat is mijn mening
Heb je al eens een internetsnelheidstest gedaan? Als je youtube filmjes niet kan kijken, zit je waarschijnlijk lager dan 3,5 mb. Meet dat eens klik HIER
Als ik jou was zou ik nog eens een voorstel tot prijsvermindering doen van bijv. 20 of 30 procent. Niet gebaseerd op alleen bel en tv, maar gebaseerd op de lage snelheid die je hebt gemeten.
[quote=chakir31 schreef op maandag 23 jun 2014, 17:07]
Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij?
Wat is dat nu weer voor een rare gedachtengang? Dan moeten de mensen bij de provider maar voor niks werken omdat klanten willen verhuizen? Of moeten andere klanten die kosten maar ophoesten? Als ze dat doen krijgen we weer klachten daarover (want dan zijn de providers weer oplichters omdat ze veel meer geld rekenen voor iets wat je niet krijgt).
[quote=pieterwolters schreef op maandag 23 jun 2014, 20:57][quote=chakir31 schreef op maandag 23 jun 2014, 17:07]
Ik ben inderdaad degene die een wijziging aanbrengt in het contract door te verhuizen, maar goed het gaat om een verhuizing die ik niet heb kunnen voorzien. je kunt toch niet met nare gevolgen zitten omdat je nu eenmaal verhuisd bent. Mensen verhuizen toch continue, hier dient toch rekening mee gehouden te worden door de provider, lijkt mij?
Wat is dat nu weer voor een rare gedachtengang? Dan moeten de mensen bij de provider maar voor niks werken omdat klanten willen verhuizen? Of moeten andere klanten die kosten maar ophoesten? Als ze dat doen krijgen we weer klachten daarover (want dan zijn de providers weer oplichters omdat ze veel meer geld rekenen voor iets wat je niet krijgt).
Indien je geen constructief antwoord kunnen verstrekken, dan gelieve niet te reageren. Dit is geen forum over rechtvaardige verdienmodellen van commerciële bedrijven Bvd.
het laatste wat ik over je reactie kwijt wil, is dat verhuizen in de regel niet zo 1, 2, 3 gedaan is. Men besluit niet zomaar even te verhuizen om de provider "beet te nemen". Maar tegelijkertijd is iets wat kan gebeuren. Onvoorziene omstandigheden.
Bovendien duurt een contract bij een telecom of internetprovider maximaal 2 jaar. Dus de provider kan dit relatief lage "risico" inbouwen.
Je kunt ook in geval van twijfel je provider bellen vóór je verhuizing of je op dàt adres niet te ver van de wijkcentrale zit. Er zijn mensen die dit doen voor ze defintief gaan verhuizen en als het te zwak/traag wordt het niet doen. Je mag en kan niet verwachten dat iedereen een topsnelheid internet heeft op elke plaats/adres bij elke provider. Wat de abo's en contracten betreft, niemand kan 1 of 2 jaar vooruit kijken. En om eventuele mindere zaken en risico's (zoals verhuizen) op het bordje van de provider te leggen is ook niet fair te noemen. Dat kan natuurlijk wel, maar dan wordt het prijskaartje weer hoger, en dàt willen de consumenten weer niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer