sp
door spool Nov 9, 2014 om 23:39
Huishouden & energie

Oxxio komt afspraken niet na én rekent opeens admin. kosten

Ik ben inmiddels 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar wilde minder betalen dus oxxio leek me wel wat. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op! Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl.
Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik.
Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch?
Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening af geschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving.
Dit is een maniertje om geld van mensen afhandig te maken waarvoor ze de overstap boete moeten betalen denk ik inmiddels.
Ik heb spijt dat ik ben overgestapt.
Ik ga de admin. kosten niet betalen, ik wacht namelijk al bijna drie maanden (!!) op €100, er stond geld op mijn rekening én ze hadden het moeten verrekenen.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met oxxio en wellicht een oplossing?

2195 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2014 om 00:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ben ook 1 keer veranderd, maar ik heb er zoveel van geleerd dat ik nooit meer dat doe. Alleen als ik ook zo als u in de maling wordt genomen. Zolang ik geen klachten heb blijf ik zitten waar ik zit. Ook met internet en zorgverzekeraar. Veranderen is meestal om problemen te krijgen, en als je dan na een poos is narekent wat je er mee opschiet dan zie je dat alle berekeningen niet uitkomen.

jantje7
door jantje7 - Nov 10, 2014 om 08:29
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Helaas ben ik het niet met u eens dat de € 100,- vergoeding met uw maandvoorschot verrekend moet worden. Dit zijn 2 verschillende geldstromen, als u zelf dit verrekend komen er geheid problemen van. Om € 40,- administratie kosten in rekening te mogen brengen dient Oxxio vooraf een melding te maken van uw openstaande factuur en u 10 dagen de tijd te geven om deze als nog te voldoen. Mocht u daarna in gebreken zijn gebleven is de € 40,- terecht.

zoekster
door zoekster - Nov 10, 2014 om 09:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jantje7 schreef op maandag 10 nov 2014, 08:29] Om € 40,- administratie kosten in rekening te mogen brengen dient Oxxio vooraf een melding te maken van uw openstaande factuur en u 10 dagen de tijd te geven om deze als nog te voldoen. Mocht u daarna in gebreken zijn gebleven is de € 40,- terecht.
Nee, dit klopt niet het is 14 dagen die u de tijd moeten worden gegeven.

Verder raad ik u aan dit op klacht.nl te zetten en de klachtenkompas.nl

sp
door spool - Nov 10, 2014 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

@ Jantje7: Dit ben ik niet met u eens. Bedrijven verrekenen geld wat ze een klant schuldig zijn altijd met nog openstaande bedragen. Als ik een brief krijg waarin staat dat het bedrijf mij nog geld verschuldigd is, staat er altijd het zinnetje vermeld "dit bedrag zal verrekend worden met nog openstaande bedragen"
Nu wacht ik ook al bijna drie maanden op meer geld dan dat ik hen verschuldigd ben dus hadden ze het gewoon moeten verrekenen. Daarnaast had ik genoeg geld op mijn rekening dus begrijp ik sowieso niet wat er fout is gegaan.

pe
door peterkeller - Nov 16, 2014 om 04:00
66 Antwoorden / 0 Vragen

Oxxio hoeft de incassokosten van € 40.00 helemaal niet kwijt te schelden. Oxxio mocht ze namelijk helemaal NIET in rekening brengen, omdat Oxxio over de hele linie niet voldoet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. En Oxxio kent die wet donders goed. Maar dan volgt verbale intimidatie van de consument met stupide smoezen en verzinsels.

En het scenario aan smoezen en bedenkelijke verzinsels om consumenten om de tuin te leiden en je er in te laten tuinen is groot. Oxxio heeft namelijk jarenlange ervaring met klanten op te lichten..

En uw opgestuurde formulier is echt niet zoekgeraakt. Dat hebben ze gewoon weggegooid. Uit de vele klachten kan je opmaken dat ze digitale en papieren post gewoon weggooien. En de klant komt er maar niet uit om zijn recht te halen. Trap niet in die ongebreidelde smoezen en let op je rechten!!!

Er moet dus eerst een herinneringsbrief met heldere onderbouwing van het openstaande bedrag ontvangen worden, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen brief. Hierin moet vermeld worden dat binnen 14 dagen betaald moet zijn. Ook moet dan nadrukkelijk gewezen worden op de gevolgen van het niet betalen en hoeveel (dus pas daarna) de uiteindelijke incassokosten zullen gaan bedragen. Incassokosten komen dus pas véél later in beeld en niet bij het eerste stupide kattebelletje van Oxxio.

Waarschijnlijk is het computersysteem van Oxxio uit het Stenen Tijdperk niet eens in staat herinneringsbrieven conform de wet te genereren. Low-budget Energieleverancier noemen we dat. Vandaar ook die ontelbare fouten in jaarafrekeningen. Kijk jaarrekeningen goed na!

Gewoon niet betalen dus, de incasso’s storneren en verwijzen naar de bepalingen van die wet. Laat de zaak maar voor komen. Zelfs voor 30 piek durft Oxxio overigens een Kantonrechter lastig te vallen. Daar zijn Kantonrechters natuurlijk niet voor bedoeld. Ik zou me kapot schamen daar.

Gaat Oxxio gewoon door dan zal Oxxio vervolgens door de Kantonrechter gewoon flink om de oren geslagen worden om (wederom) haar huiswerk eens beter te doen, natuurlijk mét veroordeling tot het voldoen van de proceskosten.

En een vordering wordt natuurlijk nooit door de Kantonrechter toegekend als die niet voldoet aan de wet, of waar fouten en tegenstrijdigheden in staan en zeker niet als de vordering niet voldoende onderbouwd is. En natuurlijk al helemaal niet als u zelf zelfs een bedrag van Oxxio tegoed hebt. Oxxio is al vaak genoeg bij de Rechtbank door de Kantonrechters afgedroogd, met een simpel handgebaar weggewuifd en met de staart tussen de benen “via de achterdeur” de Rechtbank vertrokken.

Maar ja, Oxxio denkt de wijsheid in pacht te hebben. Met hun ongelooflijke halsstarrigheid, hufterige behandeling van de klanten, maandenlange achterstanden, domheid, traineren, puur liegen en bedriegen en diefstal van haar klanten, dan ook nog eens het hoogst aantal klachten op de klachtensites en met de duurste tarieven onderaan op de vergelijkingssites denkt Oxxio nummer één in energieland te worden.

Jawel, Oxxio sluit de vergelijkingslijst af met de nummers 129, 130 en 131 onderaan. Ik kan er echt niets anders van maken. De vergelijkingssites liegen echt niet, in tegenstelling tot ………………………..

ro
door ron530 - Nov 16, 2014 om 09:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarschijnlijk is er toch een achterstand in de betaling ontstaan want Oxxio stuurt als de afschrijving mislukt een betaalverzoek om het bedrag zelf over te schrijven, Oxxio doet dus geen poging om een tweede maal te incasseren. U zag dat er een voorschotbedrag was afgeschreven maar die zal een volgende termijn betreffen, er staat dus nog één maand open die met de administratiekosten wordt verhoogd. Wat de opzegvergoeding betreft die gaan ze niet betalen als er nog een bedrag van totaal €.101,90 openstaat.

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 17:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heeft er iemand een fysiek adres van oxxio ??
ik ken ze niet bereiken op facebook ( geblockt ivm klachten over de app en het vastrecht)
ik ken ze niet telefonisch bereiken, ik krijg dan een doorkiesnummer naar een incasso bureau ??? had toen een brief gehad dat ik kon bellen naar het GRATIS NUMMER À 55 CT PER GESPREK ??? heb absoluut geen schuld integendeel ik betaal ca 100 extra als zijnde vakantie geld..alle bedragen en termijnen zijn netjes betaald en afgeschreven. ik ken niet op de website MIJN OXXIO ? ik mag en ken er niets invullen..ik heb geen emailadres van hun nergens te vinden, geen fysiek adres ... ik weet wel dat ze onderdeel zijn van eneco... ook die heb ik aangeschreven maar ook daar wordt niet gereageerd...
Ik vul nu mijn meterstanden wekelijks in op mijn oude MIJN NUON en met het vastrecht verrekenen en de 100 euro boete omdat ik ervan tussen ga kom ik op ca 900 euro moet nog wel de maand mei afwachten qua verbruik. let wel van het vastrecht bij oxxio wordt de ipad air betaald, een 3 jarig contract komt dan op 1068 euro . de normale vastrechten zijn vrijwel allemaal 3,50 tot 3,75 PP. behalve oxxio nu staan deze kosten prominent vermeldt op de eerste pagina van de open website . contract loopt van 31 mei 2014 tot 2017 maar op 3 JUNY ben ik weg .......nuon betaald de boete voor me.. dus heb de ipad air voor ca 220 euro. maar mijn grootste zorg is de teruggave als het al zo n smoezelig bedrijf is .. vandaar dat ik ze een aangetekende brief wil sturen... gr .

zoekster
door zoekster - May 5, 2015 om 18:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hebben een postadres

Postbus 1639
1200BP Hilversum

en een bezoekadres

Marathon 5
1213PC Hilversum

pe
door peterkeller - May 5, 2015 om 20:09
66 Antwoorden / 0 Vragen

Dus vooral geen aangetekende brief van € 7,95 sturen. Weggegooid geld!

Het gedrag van de medewerkers valt te omschrijven als halsstarrige agressief dictatoriaal intimiderend en inpalmen van de klant. Erger kan niet.

Mailen heeft geen zin. Op de klachtensites wordt door een medewerkster bevestigd, dat Oxxio mailberichten ongelezen weggooit. Ook papieren post en zelfs aangetekende brieven worden weggegooid of zelfs teruggestuurd.

Bellen kan ook niet. Dan krijg je na 3 kwartier wachten op jouw kosten zo’n agressief dictatoriaal intimiderend figuur aan de lijn die je met als zijn lange ervaring gewoon van tafel veegt en zelf bepaald wat u mag zeggen. Werkelijk geen land mee te bezeilen.

Dit zijn de mailadressen:

klantenservice@oxxio.nl

oxxio-btc-foreward@mailuk.custhelp.com

Bij de laatste ontvang je een ontvangstbevestiging. Klinkt leuk, maar als ze je bericht niet aanstaan of niet willen ontvangen vertellen ze gewoon glashard dat je bericht ontvangen is.

Kortom, een onneembare vesting, telefonisch onbereikbaar, post wordt massaal weggegooid, medewerkers die er niets van snappen en u kunt nog wel een half jaar wachten op de jaarafrekening. Ze hebben namelijk ook nog eens een half jaar verwerkingstijd. Zo kan je het eigenlijk niet moeten noemen; verprutsingstijd. Niet alles in één keer goed doen, welnee, alles in één keer fout doen.

Daarnaast zijn het grote fraudeur aan alle kanten. Te veel om hier te vermelden. Kijk eens bij netwerkkosten. Het wettelijk maximum was vorig 245 euro, Oxxio incasseert 248 euro. Dus 3 piek maal 200.000 klanten netto in de zaak en geen haan dier er aar kraait. Kijk maar eens op uw nota.

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 21:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 mei 2015, 18:36]Ze hebben een postadres

Postbus 1639
1200BP Hilversum

en een bezoekadres

Marathon 5
1213PC Hilversum

@ Dankjewel zoekster, is het nu handiger om een aangetekende brief naar een postbus te sturen ???

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 21:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=peterkeller schreef op dinsdag 5 mei 2015, 20:09]
Dus vooral geen aangetekende brief van € 7,95 sturen. Weggegooid geld!

Het gedrag van de medewerkers valt te omschrijven als halsstarrige agressief dictatoriaal intimiderend en inpalmen van de klant. Erger kan niet.

Mailen heeft geen zin. Op de klachtensites wordt door een medewerkster bevestigd, dat Oxxio mailberichten ongelezen weggooit. Ook papieren post en zelfs aangetekende brieven worden weggegooid of zelfs teruggestuurd.

Bellen kan ook niet. Dan krijg je na 3 kwartier wachten op jouw kosten zo’n agressief dictatoriaal intimiderend figuur aan de lijn die je met als zijn lange ervaring gewoon van tafel veegt en zelf bepaald wat u mag zeggen. Werkelijk geen land mee te bezeilen.

Dit zijn de mailadressen:

klantenservice@oxxio.nl

oxxio-btc-foreward@mailuk.custhelp.com

Bij de laatste ontvang je een ontvangstbevestiging. Klinkt leuk, maar als ze je bericht niet aanstaan of niet willen ontvangen vertellen ze gewoon glashard dat je bericht ontvangen is.

Kortom, een onneembare vesting, telefonisch onbereikbaar, post wordt massaal weggegooid, medewerkers die er niets van snappen en u kunt nog wel een half jaar wachten op de jaarafrekening. Ze hebben namelijk ook nog eens een half jaar verwerkingstijd. Zo kan je het eigenlijk niet moeten noemen; verprutsingstijd. Niet alles in één keer goed doen, welnee, alles in één keer fout doen.

Daarnaast zijn het grote fraudeur aan alle kanten. Te veel om hier te vermelden. Kijk eens bij netwerkkosten. Het wettelijk maximum was vorig 245 euro, Oxxio incasseert 248 euro. Dus 3 piek maal 200.000 klanten netto in de zaak en geen haan dier er aar kraait. Kijk maar eens op uw nota.

@ Peter, die klantenservice heb ik al eens gedaan die komt gelijk terug van de postmaster
en als ik alles lees op google betreffende oxxio weet ik algenoeg he, maar ja ze kunnen mij geen inactiviteit verwijten, ik doe mn best om die gasten te bereiken , maar kom gewoon nergens doorheen, ik had in een ander topic over de ipad geschreven en de vastrechtkosten en zag hier de rest van hun handelen, en wilde graag adressen hebben, mja eentje in engeland ?? ... maar goed zal niet te lang schrijven anders komt er weer commentaar van tijger 1 en boller..

pe
door peterkeller - May 5, 2015 om 21:58
66 Antwoorden / 0 Vragen

@Eclipse

Die hufters van Oxxio lezen deze rubriek ook. Ze hebben inmiddels 970 klachten op de klachtensites en doen er werkelijk helemaal niets aan en ze leren er ook al helemaal niets van.

Een volkomen onterechte vordering van 177 euro sturen ze naar Das Incasso. Ik heb 5 verweren naar Oxxio gestuurd en 4 naar Das. Geen enkele reactie, want het is voor Oxxio nogal pijnlijk, dat frauderen over de hele linie, van links tot rechts bewezen is. Nou denken ze wat te kunnen bereiken met dreiging van een dagvaarding. Ik ben er helemaal klaar voor om de Kantonrechter precies uit te leggen hoe Oxxio echt werkt. Nou eigen meer heel druk met frauderen.

Ze mogen van harte naar de Kantonrechter gaan. Die veegt met Oxxio alle hoeken van de vloer aan om 177.00 euro niet zelf te kunnen ontvangen, maar al het duffe werk overlaat/doorschuift naar de Kantonrechters van onze Rechterlijke Macht. Daar is die Rechterlijke Macht bepaaldelijk niet voor bedoeld.

Dan mag de Kantonrechter ook gelijk oordelen over alle vastgestelde fraude, belastingontduiking, overtreden van diverse wetten en op grote schaal frauderen met de meterstanden.

bo
door boiler - May 6, 2015 om 00:03
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=peterkeller schreef op dinsdag 5 mei 2015, 21:58]

Dan mag de Kantonrechter ook gelijk oordelen over alle vastgestelde fraude, belastingontduiking, overtreden van diverse wetten en op grote schaal frauderen met de meterstanden.

Ken uw zaak niet en wil dat ook niet weten maar bovenstaande quote is natuurlijk onzin. Als een rechter zich over uw zaak buigt dan is dat ook alleen over uw zaak, alle overige door u genoemde (vermeende) strafbare feiten worden niet meegenomen.