Rekening Duits ziekenhuis maar ik ben hier nooit geweest
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem:
Een aantal maanden geleden ontving ik voor het eerst een rekening uit Duitsland, van de ambulance. Of ik even een paar 100 euro over wilde maken. Mijn naam en adres alles klopte, alleen ik heb nog nooit in Duitsland in de ambulance gelegen. Ik heb de post teruggestuurd, waarna ik nog 2 keer zo'n zelfde brief ontvangen heb. Alles heb ik teruggestuurd en uiteindelijk ontving ik geen brieven meer. Eind goed al goed zou je denken,
Toen ontving ik een rekening van een ziekenhuis, ook in Duitsland. Raaf eens.. Ik ben hier nooit geweest. Ik begrijp er niks van, waarom heeft iemand (want dat is volgens mij de enige logische verklaring) mijn gegevens op daar? Anyway ik dwaal af... De brief van het ziekenhuis heb ik ook teruggestuurd, de brief die daarop volgde ook, en de brief daarna ook. Toen ik weer een rekening/aanmaning ontving was het duidelijk dat terugsturen geen zin had; komen de brieven wel aan? Toen heb ik in mijn paniek een boze email gestuurd met het email adres van een vriend waarin ik verklaarde dat ik niet op dat adres woon en niet weet wie die persoon is. In de hoop dat ze me met rust zouden laten dacht ik dat dit een goed idee was. Mooi niet dus, gisteren lag weer een aanmaning op de mat.
Ik ben me heel bewust dat die email het stomste was dat ik kon doen. Maar wat zijn mijn opties nu? Gewoon die rekening maar betalen om er vanaf te zijn? Of is er iets anders dat ik kan doen om duidelijk te maken dat ik daar nooit ben geweest? Ik ben bang dat ik eerdaags een deurwaarder voor de deur heb staan. Ik ben ten einde raad
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dat was inderdaad een behoorlijk stomme actie met die e-mail, net als het terugsturen van de brieven waarvan kennelijk alle gegevens kloppen. Bent u het echt niet geweest dan is er sprake van identiteitsfraude. Begin met een melding doen daarvan. Stuur ook brieven naar die ziekenhuizen waarin u aangeeft daar niet te zijn geweest, dat er mogelijk sprake is van identiteitsfraude en dat u hen verzoekt bewijzen te overleggen van de gemaakte kosten. Informeer ook bij uw zorgverzekeraar of er mogelijk declaraties bekend zijn van kosten die u niet heeft gemaakt.
[quote=philip36 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 07:00]... Het kunnen namelijk ook nep-rekeningen zijn. Ja, dat is inderdaad ook mogelijk. Ga dat eerst na.
Wat hield de behandeling precies in? Daar zou ik namelijk naar kijken. Simpel gezegd: als ze een been hebben afgezet, maar u heeft beide benen nog, dan lijkt mij het tegendeel aantonen wel erg eenvoudig. U bent trouwens niet verplicht het tegendeel te bewijzen, maar als dat erg eenvoudig is, dan is dat de simpelste oplossing.
Ik kan me voorstellen dat als iemand acute zorg nodig heeft de prioriteit ligt bij de zorg en niet bij de controle van de persoonsgegevens. Misschien heeft iemand een kopie van uw identiteitsbewijs misbruikt. De zorgverleners moeten maar aantonen dat zij aan u zorg hebben verleend en niet aan iemand anders.
Betalen is natuurlijk onzin als u het niet bent geweest. Doe om te beginnen aangifte bij de politie. Brieven terug sturen lijkt mij zinloos. Controleer of de gegevens van de afzender op die brieven kloppen. Bel of mail met de zorgverleners om de juistheid van de facturen en de zorgverleners te controleren. Geef dan aan dat u nooit zorg door hen hebt ontvangen.
Voor de deurwaarder hoeft u niet bang te zijn. De procedure is als volgt: u woont in Nederland, u kunt volgens EU-regels alleen voor een Nederlandse rechtbank worden gedaagd. Alleen door een Nederlandse deurwaarder. Een evt. dagvaarding en rechtszaak zullen in het Nederlands moeten worden gevoerd en de Nederlandse rechter zal het Duitse recht moeten toepassen. Daarvoor zal de aanklager in beginsel alle vertaalkosten moeten financieren. Als de zorgverleners menen dat zij in hun recht staan, dan zal het zelfs nog vele maanden duren voordat ze een juridische procedure starten, dus het loopt allemaal niet zo'n vaart.
Staan er op de rekening gegevens zoals o.a. uw Burgerservicenummer, uw Zorgverzekeraar en het klantnummer, uw geboortedatum, de data waarop het vervoer per ambulance, de ingreep, het aantal ligdagen etc. heeft plaatsgevonden. Controleer ook of de adresgegeven en het opgegeven rekeningnummer wel degelijk van het ziekenhuis zijn. Als alleen maar uw adres gegevens kloppen lijkt mij de kans groot dat er sprake is van een poging tot oplichting. Valse facturen zijn er genoeg in omloop. IK zou aangifte of melding van de zaak bij de politie doen en mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor juridisch advies.
Waarom niet meteen even bellen met het ziekenhuis waar dit vandaan komt. Terugsturen is nooit een optie, gewoon even reageren door te bellen heel vaak een betere. Leg het verhaal uit!
Zowel Ambulance als Ziekenhuis, dat is meestal iemand die valse gegevens gebruikte en Asielzoeker of Daklozen doen dat wel meer als ze hulp nodig hebben.
Ergens gegevens gevonden en als U ongeveer even oud is en dan doen ze dat helaas. Bel en vertel dat er fraude is gepleegd en dat U daarom niets zult betalen. Mail negeren, als ze niet retour brieven reageren.....
Bij die eerste rekening had u eigenlijk al kunnen denken: €100,00 voor een ambulance, zo weinig? Dat Duitsland goedkoper is (lees dat vaak) kan wel waar zijn maar dit hele verhaal riekt zo naar oplichting. Dus, zoals al door velen aangeraden: aangifte doen. Zou banger zijn voor iemand die mijn gegevens heeft gejat dan de ziekenhuis rekening. Want dat was u niet.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 16:27]Een ambulance is in Nederland schrikbarend duur. Maar in de ons omringende landen van dat reuze mee.
En ik denk dat met een paar niet twee bedoeld wordt.
Wel een hele wonderlijke reactie van de Ts. Oftewel: "dan bel je toch even." Probleem opgelost.
Nee, tijger1, even bellen is te simpel.
Ambulance prijs verschilt onderling. GGD ambu is het goedkoopste, rond de 350,- voor een stadsritje. Vergeet niet dat er ook nog 2 broeders in zitten, die willen ook graag betaald worden.
Bewijzen verzamelen dat u dat niet geweest KUNT zijn en die aan de deurwaarder (ALS die komt) meegeven. Hopelijk heeft u wel copieën én bewijzen dat u de brieven terug gestuurd heeft.... Want wanneer u zo dom bent geweest die niet te hebben (gemaakt) dan ziet het er slechter voor u uit. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat de ambulance dienst/het ziekenhuis moet bewijzen dat ze inderdaad u behandeld hebben en niet iemand anders. Het is uw woord tegen het hunne.
Ik vind een rekening ontvangen van een ambulance in Duitsland helemaal vreemd want ik ben vorig jaar zelf door een ambulance in Duitsland geholpen en ze hoefden nog niet eens m'n naam te weten laat staan verzekeringsgegevens. Ook moesten we beslist weer bellen als het nogmaals nodig was.
Kijk eerst eens op internet of de naam adres en telefoonnummer klopt met wat er op de brief staat.
En dan EEN telefoontje met de administratie van dat ziekenhuis (telefoonnummer van internet en niet van de brief) en zeggen dat u het niet bent geweest en dat alles in het ronde archief verdwijnt.
[quote=flyingfrance schreef op maandag 1 sep 2014, 14:11]En dan EEN telefoontje met de administratie van dat ziekenhuis (telefoonnummer van internet en niet van de brief) en zeggen dat u het niet bent geweest en dat alles in het ronde archief verdwijnt. Als het zo gemakkelijk was, dan belt iedereen dat hij het niet was. Het weggooien van een factuur betekent niet dat je dan ook je betalingsverplichting weg gooit. Als je het niet was, ligt de bewijslast natuurlijk wel bij de leverancier, maar met een (vals) persoonsbewijs staat die best wel sterk. Dan moet je zelf het tegendeel gaan aantonen.
Ik weet niet of ik nog veel kan toevoegen bij alles wat al gezegd is, maar zoek uit - een alibi? Weet je waar je wel was en heb je daarvan getuigen? - weet je welke behandeling ze je in rekening brengen en kun je dat weerleggen? Kan je de huisarts bv vaststellen dat je zo'n behandeling helemaal niet hebt ondergaan? - heb je bij de administratie van het ziekenhuis (zoek gegevens op internet; niet wat hier in de nota's staat en is het rekeningnummer wel ècht van dat ziekenhuis & ambulancebedrijf? DAAR zou ik zelf mee begonnen zijn... - tja en jouw mail met ònware info blijft erg stom: waarom deed je zoiets? HOU JE HOOFD VOORAL KOEL! Nou, sterkte...
correctie Sorry, ik schreef: - heb je bij de administratie van het ziekenhuis *(zoek gegevens op internet; niet wat hier in de nota's staat en is het rekeningnummer wel ècht van dat ziekenhuis & ambulancebedrijf? DAAR zou ik zelf mee begonnen zijn...
Op de plaats van dat * is iets weggevallen: ...en ambulancebedrijf wel gecheckt of zij jou 1. überhaupt kènnen en 2. ooit een rekening gestuurd hebben.
Vreemd ; een bekende van mij in Duitsland ,per ambulance naar ziekenhuis. kreeg rekening van knappschaft ( Duitse ziekenverzekering ) op deze rekening was alleen een code nummer en een bedrag te betalen van ja ja 10 euro. Bekende van mij belde op met de vraag wat is dat ? kreeg antwoord van ; dat was voor het ambulance vervoer. Ze geven daar alleen een code op de rekening.en in een ziekenhuis, vragen ze toch om een ausweis, paspoort of id kaart.ze zien dan toch dat foto klopt. ik denk dat u met zwendelaars te maken hebt ? zo niet probeer iemand te vinden die goed Duits spreekt en neem contact op met dat ziekenhuis.
meestal vraag men eerst of later bij het ziekenhuis of later naar je Ziekenfonds kaart, en wordt de rit met het betreffende Krankenkasse verrekend en krijgt men thuis een bijbetaling rekening, ik zou informeren wanneer dat vervoer zou hebben plaatsgevonden, ik zou gewoon afwachten, en de rest steeds terugsturen, weet je geen advocaat of ben men je juridische bij verzekerd of kan je een consumentbond niet raadplegen, dit kan toch niet
En alweer zo'n vraag die nogal onlogisch is. Als ik een dergelijke rekening zou ontvangen dan zou ik die doorsturen naar mijn ziektenkostenverzekeringsmaatschappij (scrabble fanaten: onthouden he) Met de mededeling dat het een nep rekening is. En dan zal hun ziektenkostenverzekeringsmaatschappijmedewerker het echt wel voor u uitzoeken. Waar maakt u zich druk over ? U hebt toch verzekering ? Of bent u toevallig geen klant bij een ziektekostenverzekeringsmaatschappij ? Flutvraag.
Czar, u hebt volkomen gelijk. Mijn antwoord is niet geweldig. Het is supergeweldig ! Je verzekering betaalt alle rekeningen op het gebied van ziektenkosten. Ja Czar, even niet zeuren dat ik het eigen risico niet noem. Krijg je dus een onterechte rekening dan geef je die aan de verzekering, met de mededeling : dit is mij onbekend. En jouw verzekering heeft internationale contacten met alle ziekenhuizen. En die vragen dan aan dat ziekenhuis wat mankeerde onze verzekerde, en controleert verder alle gegevens. Want jouw verzekering moet anders die nep rekening betalen. En niet jij. Ik snap niet waar vraagsteller zich druk over maakt. ++++++++++++++++++++++=============
=czar schreef op maandag 1 sep 2014, 21:02: [ Het mag dus een flutvraag zijn, maar dit advies is ook niet geweldig :-)
Dus je zou een rekening van kosten die je niet gemaakt hebt doorsturen naar je zorgverzekeraar, denkende dat zij het wel voor je uitzoeken. Je bent weer helemaal terug wimmi20...
waarom zoek je niet eens even contact met die firma die jou die rekeningen stuurt en leg dan gewoon even uit wat er aan de hand is !!! lijkt mij het logische en zeg dan dat je nooit in een ziekenauto of ziekenhuis heeft gelegen ?????
ja en neem even contact op met je zorgverzekeraar over die rekeningen want volgens mij moet je ziekefonds die rekeningen betalen ????? waar maak je jezelf zo druk om ??????
[quote=wimmi20 schreef op maandag 1 sep 2014, 21:26] En jouw verzekering heeft internationale contacten met alle ziekenhuizen.
Vergeet dat maar. Ik heb hier nog ruim 15.000 euro aan terechte declaraties liggen en denk maar niet dat de zorgverzekering ook maar 1 poging doet dat bij de zorgverleners te checken of aan hen uit te betalen. En dat gaat over hetzelfde land als bij TS en de zorgverzekeraar bezit alle originele facturen. Ik ben er inmiddels ruim een jaar mee bezig. De zorgverlener heeft een vordering op mij en ik mag zelf proberen dat vergoedt te krijgen bij mijn verzekeraar. Of mij dat lukt maakt voor de vordering op mij niet veel uit, er worden inmiddels juridische procedures opgestart. Niet door mij, niet door de verzekeraar, maar door de zorgverlener die nu eindelijk wel eens centjes wil zien. Dus ik kan uit ervaring spreken dat je ongelijk hebt.
[quote=diumenge schreef op maandag 1 sep 2014, 21:33]Dus je zou een rekening van kosten die je niet gemaakt hebt doorsturen naar je zorgverzekeraar, denkende dat zij het wel voor je uitzoeken Mijn verzekeraar wijst mijn declaratie dan gewoon af. Ze willen dan eerst een compleet medisch dossier ontvangen plus een verklaring van de huisarts. De rekening is mijn probleem, niet dat van hen. Ik moet aantonen dat zowel de rekening als mijn declaratie terecht zijn.
En dat gaat dan, als je andere post mag geloven, om een terechte declaratie. Met een onterechte declaratie of valse doen ze dan natuurlijk ook niet meer dan afwijzen. Behalve wimmi's verzekeraar natuurlijk...
[quote=diumenge schreef op maandag 1 sep 2014, 22:13]En dat gaat dan, als je andere post mag geloven, om een terechte declaratie. Met een onterechte declaratie of valse doen ze dan natuurlijk ook niet meer dan afwijzen. Behalve wimmi's verzekeraar natuurlijk... Volkomen terecht, dat wordt ook niet betwist door de verzekeraar. De verzekeraar is zelfs van te voren ingelicht en heeft toegezegd dat het onder de verzekering valt. Zelfs tijdens de behandeling is er meermalen contact geweest. Met een onterechte claim doen ze niets anders dan afwijzen of om meer bewijs vragen. Dat is feitelijk hetzelfde: ze wijzen het af op basis van de aangeleverde gegevens en vragen om meer bewijs zodat ze het opnieuw kunnen beoordelen. Zelf iets checken beginnen ze niet aan. Verzekeraars hebben zeker geen wereldwijde contacten met alle ziekenhuizen en ook niet met alle zorgverleners. Ik werd nota bene 30 km over de grens behandeld en het ziekenhuis zat niet in hun systeem.
TS zal het dus zelf moeten oplossen met de vermeende zorgaanbieder. Als het een nep-factuur is, dan is dat gewoon een kwestie van niet betalen. De kans dat de zorgverlener je voor een rechter daagt is overigens ook niet heel groot als je in Nederland woont. Doen ze het wel, dan heb je alsnog de gelegenheid aan te tonen dat jij het niet was. De zorgverzekeraar kun je natuurlijk wel om advies vragen, maar aan de meeste helpdesk-medewerkers heb je niet zoveel.
Even aan czar, je lult uit je nek! Als je in Duitsland kosten hebt gemaakt kun je gewoon voor d duitse rechter worden gedaagd, ook als je in nederland woont. Het ziekenhuis zal bij wanbetalen naar de rechter gaan, de rechter zal een hoorzitting houden waar het ziekenhuis en persoon in kwestie hun visie op de zaak kunnen geven. Daar zal het ziekenhuis moeten aantonen dat u behandelt bent. Normaalgesproken gaat dat op de plastic verzekeringskaart. In Duitsland hebben alle kaarten een chip. Komt u uit Nederland, dan zal contact met uw NL verzekering worden opgenomen. Die zal de financiele afhandeling met u moeten doen. Wanneer u geen kaart heeft zijn uw persoonsgegevens opgenomen. In Duitsland heeft u namelijk altijd een identiteits bewijs nodig. Als u dat niet had dan wordt melding bij de politie gemaakt. Heeft u ooit een paspoort/rijbewijs verloren in Duitsland, of Nederland?
Op grond van uw paspoort of id kaart is uw adres opgespoord en de rekening bij u gekomen. DAt maakt de zaak lastig. Identiteitsfraude moet u dan aantonen want het is een civielrecherlijke zaak. Als de rechter een oordeel heeft geveld stuurt hij de Gerichtsvolzieher/gerechtsdeurwaarder op pad. Alleen heeft die geen jurisdictie in NL. MAar kan wel de zaak overdragen aan de NL rechtbank die dan de NL gerechtsdeurwaarders op u af stuurt. Dan moet u het met de NL rechter uitvechten.
Komt de oproep van de duitse rechtbank: altijd verschijnen anders heeft u bij voorbaat de zaak verloren! Als u de kosten niet heeft gemaakt, dan bewijzen dat u dat niet op het moment dat u in het ziekenhuis zou hebben gelegen er ook gelegen zou kunnen hebben.
Was u op dat moment in Duitsland? Waar was u dan wel? Die zaken tellen.
Anders heeft u pech gehad en bent slachtoffer van identiteitsfraude.
Momenteel eisen verzekeraars vele miljoenen terug van zorgverleners die onterechte rekeningen hebben ingediend. Miljoenen ! Dus dat verhaaltje van Czar dat verzekeraars rekeningen niet checken is een fabeltje. Je hebt een zorg verzekering. Dat houdt in dat jouw verzekering de afwikkeling van een rekening van jou overneemt. En als jij jouw verzekering meldt dat het een onterechte rekening is dan gaat jouw verzekering de rekening aanvechten. Want zij moeten betalen, en niet jij. Overigens : als je in Duitsland je verzekeringsbewijs toont dan gaat de rekening rechtstreeks naar jouw verzekering. En niet naar jou.
[quote=mof schreef op maandag 1 sep 2014, 23:19]Even aan czar, je lult uit je nek! Als je in Duitsland kosten hebt gemaakt kun je gewoon voor d duitse rechter worden gedaagd, ook als je in nederland woont. Dat is dus niet zo en ook dat heb ik al vaker aan de hand gehad. Onderstaande geldt uiteraard allen voor civiel-rechterlijke zaken. Geloof je me niet, vraag het een ter zake kundig advocaat.
Volgens EU-regels dien je een consument te dagen in zijn of haar woonland, voor de rechtbank in dat woonland, door de deurwaarder in dat woonland en de rechtbank in dat woonland dient dan het recht toe te passen dat geldig is volgens de overeenkomst. De rechtszaak dient ook gevoerd te worden in de taal van het woonland. Wil een Duitse leverancier dus een in Nederland woonachtige klant aanklagen, dan moet tie in Nederland zijn. Wil de Nederlandse klant de Duitse leverancier aanklagen, dan moet die in Duitsland zijn. MAAR, je kunt als Duitse leverancier iemand ook in Duitsland aanklagen als de gedaagde aangeeft daarmee akkoord te gaan. Dat gaat vrij impliciet. Wordt je in Duitsland aangeklaagd en voer je inhoudelijk verweer, dan wordt aangenomen dat je de Duitse rechter daarmee als bevoegd hebt geaccepteerd. Wordt je in Duitsland aangeklaagd als Nederlandse consument, dan moet je dus alleen aangeven dat die rechter niet bevoegd is.
Ik weet het, het klinkt allemaal een beetje vreemd, maar zo zit het echt, behoudens dat ik misschien wat populaire taal gebruik en geen juridische taal. Vang me dus niet op de letter. TS kan dus wel worden aangeklaagd voor de Duitse rechtbank, maar kan dat simpelweg pareren met de mededeling dat hij de rechter niet bevoegd acht.
[quote=wimmi20 schreef op maandag 1 sep 2014, 23:22]Dus dat verhaaltje van Czar dat verzekeraars rekeningen niet checken is een fabeltje. Verzekeringen checken rekeningen juist heel goed. Als jij een declaratie indient die volgens de verzekering onvoldoende onderbouwd is, dan wordt die declaratie gewoon afgewezen. Je kunt dus best een rekening opsturen naar je verzekering, maar de declaratie wordt al afgewezen op basis van andere voorwaarden. De verzekering is immers geen gratis checkpunt van de facturen die jij indient. Als een verzekering dus de vergoeding van een factuur afwijst, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat die factuur onterecht was en dan heb jij het probleem dat de leverancier de centjes wel bij jou komt halen. De verzekering vind dan dat de factuur niet onder de dekking valt. Geloof het nu maar, verzekeringen zijn aartslui en ze lossen echt jouw probleem niet op, ze kijken alleen of zij zelf aansprakelijk zijn voor de kosten.
[quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 23:46]De Nederlandse verzekeraar schijnt niet te willen betalen "zonder dossier". Dat klopt, maar daar wilde ik eigenlijk niet weer over beginnen. Ik heb wel veel geleerd van het dispuut en die ervaring deel ik graag.
@wimmie Je zorgverzekering betaalt alleen datgene waarvoor je verzekerd bent. Ofwel datgene dat in je polis vermeld staat. Dat is punt 1.
Punt 2 : het ziekenhuis stuurt, als de zorgverzekering van een passant uit het buitenland bekend is, de nota direct door naar zijn verzekering. Op de nota staat precies vermeld voor welke DBC de patient behandeld is. Mogelijk zetten ze er gelijk bij wat deze DBC omvat. Is de patient niet verzekerd, gaat de nota direct naar het huisadres.
N.A.W. gegevens zijn heel vaak niet te controleren. En dat weten niet-verzekerden maar al te goed is mijn ervaring. Ziekenhuizen lopen daardoor miljoenen mis op jaarbasis. Er gaan stemmen op om passanten direct te laten afrekenen, want nu wordt door het mislopen van inkomsten het ziekenhuis (lees: wij allen) enorm benadeeld. Het laten zien van een zorgverzekeringsbewijs is daarom ook een grote farce. De praktijk is gewoon: iedere verzekerde moet zijn pas laten zien en iedere niet-verzekerde loopt op de spoed in het weekend bv. zo door en krijgt alles voor niets. Zolang we dit niet veranderen, zullen zorgkosten blijven oplopen. Vooral omdat met opengrenen en internet het zo bekend waar je makkelijk gratis binnenkomt.
Het lijkt er op dat dit in Duitsland niet anders is en iemand jouw adres heeft opgegeven.
"wimmi20 schreef op maandag 1 sep 2014, 20:41 ziektenkostenverzekeringsmaatschappij (scrabble fanaten: onthouden he)" Het is dan natuurlijk wel ziektekostenverzekeringsmaatschappij...
Neen, neen, en nog eens nee ! Tegen zorgen kan ik mij niet verzekeren. En wat u schrijft zal me een zorg zijn. En ik kan mij niet voor/tegen u laten verzekeren. ++++++++++++++++++++++++++++================
=manwijf schreef op zondag 7 sep 2014, 11:50: Ik was er al bang voor, want je kunt het met "zorgverzekeraar" ook af :)
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.