he
door hermang Jul 24, 2013 om 11:33
Geldzaken & recht

Strafporto POSTNL

Beste mede-forum gebruikers.

Ik kom het volgende tegen van PostNL. Ik post dit om advies te vragen van
andere medeforumgebruikers of ze zoiets hebben ervaren en wat tegen te doen.
Het gaat niet om het gedrag, het gaat om het principe.

Ik kreeg gisteren een strafportobon binnen. Ik heb op de site van Postnl gekeken waar dit over gaat en volgens het systeem was de kaart die ik heb ontvangen onvoldoende gefrankeerd.
In deze gegevens stond ook nog een reken-fout.

Betaalde port: € A
Benodigde port: € B
Te betalen port: € A+B

Merkwaardig dat je dan € A+B moet betalen. Zou toch B-A zijn?

Ging dus met deze brief naar een postagentschap en deze agentschap zei tegen mijdat de kaart voldoende was gefrankeerd. Er is dus een fout gemaakt door de software waardoor een kaart onterecht als onvoldoende gefrankeerd wordt aangemerkt.

Nou komt de crux. Ik kan niet bij zo een agentschap de fout laten herstellen maar moet een 0900 nummer bellen voor € 0,10 per minuut. Geen mogelijkheden tot email.

Ik vind dit geen service, ze verschuilen zich achter websites, zijn alleen bereikbaar via dure nummers en ontvangen dan ook geen verbeterpunten op hun procedures. Bijvoorbeeld verbetering van hun software.

Enige suggesties iemand?

hermanG

48958 52 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 24, 2013 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postnl doet u middels de aangehechte kaart een verzoek om de verschuldigde porto alsnog te voldoen.
Als u dat niet wilt hoeft u aan dat verzoek niet te voldoen en heeft het verder geen conseqenties.
Ook de herinnering kunt u negeren.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de kliko met die kaart.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2013 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zeker weet dat er bgenoeg porto is betaald dan niet op reageren.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2013 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling.
En als er te weinig is betaald en u wilt het eerlijk doen dan alleen wat er te weinig is betalen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als PostNL het tekort aan porto wil vangen, moeten ze bij de afzender zijn, niet bij jou. Jij vraagt er toch niet om? Bovendien: het invullen en verzenden van die betalingsverzoeken en het verwerken van de eventueel alsnog betaalde porto, kost PostNL veel meer dan het oplevert. Dit is een al vele jaren bestaand systeem; hoe dom kun je zijn als bedrijf om ontvangers te vragen te betalen voor tekortkomingen van afzenders?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ik het helpen als de afzender onvoldoende heeft gefrankeerd? Ik gooi zo'n kaart altijd bij het oud papier. De herinnering ook en daarna is en blijft het stil!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft ik ook gehad drie postzegels opgeplakt ingestuurd brief waar het om ging nooit ontvangen
Melding van gemaakt zou 3 postzegels retour krijgen weken gewacht weer gemeld setje kaarten met postzegels gehad
Na weken weer kaart gehad voor porto kaart retour gestuurd met melding post bezorgen puinhoop
administratie ook puinhoop
Niets meer gehoord zal ook nooit meer port betalen
al meerdere malen port en bewuste post nooit ontvangen

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon negeren.Je bent gek als je hierop reageert.Laat ze dat ding retour afzender doen en daar hun 10 cent halen.Hoezo kosten maken.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg een kaart van POST NL om € 1,08 te betalen.
Om te kijken om welk poststuk het kun kon ik kijken op www.postnl.nl/betalen , niet dus.kon niet inloggen.
Als ik niet weet om welk poststuk het gaat betaal ik niet.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

POSTNL is wel lekker bezig zeg!!! Ik kreeg gisteren ook een kaart... Met postzegels, of even inloggen en €1,69 betalen, voor een tekort gefrankeerd poststuk... Welk poststuk??? Er zat helemaal geen (aangehecht)poststuk bij... Dus... moet je maar even betalen voor iets, waarvan je niet eens weet wat het is... Bovendien had ik niets besteld... De laatste tijd is POSTNL ook bijzonder slecht in het bezorgen van mijn wekelijkse TV gids, welke ik al een aantal malen, of gescheurd, of helemaal niet ontvangen heb... Het is er niet op vooruit gegaan sinds de ouderwetse postbode's zijn vervangen door ongescreende krachten met een veel te klein salaris... Ik heb mijn woede dus maar op de kaart afgereageerd... Deze ligt nu dus in stukjes in de vuilnisbak. Als ik een herhalingskaart krijg, gaat die er gewoon weer achteraan...

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik nooit gehad,maar ik zou het ook nooit betalen,ze moeten eerst hun eigen fouten maar eens oplossen of betere bezorgers aannemen,ik krijg veel verkeerde post in de brievenbus,soms wel 5 tegelijk,en ik mist ook af en toe post.ik zie mijn verwenen post nooit terug,dus ga ik ook niet meer met post van een ander lopen slepen,ik heb hier al meerdere keren over gebeld,maar het helpt niets,kost je alleen maar geld aan telefoontjes,doe ik dus ook niet meer,gooi verkeerde post gelijk bij het oud papier ,wat het ook is,jammer dan,moeten ze maar beter pesoneel aannemen of anders leesbrillen uitdelen

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij doen allang geen "zaken" meer met Post.nl; concurrenten genoeg die het heel wat beter doen!!!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

DE sneue kneusjes van "tane Pos" kunnen inderdaad niet rekenen.

NIET aan het verzoek voldoen is slechts een verzoek en "down the drain" met die kaart!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon negeren, Post.nl gaat echt geen incassobureau inschakelen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hermang,
Ik kan volmondig beamen dat op dit moment PostNL een bedrijf is dat zich opstelt als weinig klantvriendelijk. Ik heb kort geleden een brief geschreven. Ook nooit wat op teruggehoord.

Officieel behoren ze een klachtenregeling te hebben. Jij hebt hem nog niet gevonden begrijp ik. Kijk maar hier. Kijk bij paragraaf 2.2 art. 7.

Met enig listig zoekwerk kan je (jawel - op internet) een procedure vinden. Is dat iets voor je? Ik zou het liefst een POST adres voor klachten gebruiken, dan komt er een geschreven brief terug, maar ja.
Klik hier.

Succes en laat weten wat er van komt!

Erky.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site www.antwoordnummer.nl kan je de gratis 0800 nummers opzoeken in plaats van de dure 0900 nummers ook kan daar antwoordnummers vinden zodat je geen postzegel nodig heb.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op reageren en zeker niet gaan betalen!!! Laat post-nl maar doen wat ze moeten doen post berzorgen. Pakket bezorgers bellen, als je op etage woont, bij je aan dat ze een pakket hebben als je wel even naar beneden wilt komen, als je dan slecht te been bent brengen ze het wel maar met grote tegenzin en een zaggarijnige kop.
(Gelukkig zijn er goede pakketbezorgers) en klagen bij post-nl hoeft ook niet ze doen er gewoon niets aan.
Maar ze maar strafporto kunnen binnenhalen dan zijn ze wel ineens actief.
Wat wil je ook als Post-nl net zo corrupt is en graaiers 1e klas zijn als onze regering.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ongefrankeerd retour afzender !

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat deed ik voorheen altijd,maar ik zie zelf nooit wat terug en ze doen er zelf ook geen moeite voor,dus waarom zou ik het dan wel doen,in de zak met oud papier,kost het minste moeite,sorry

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig. U krijgt een kaart van een kennis. Geen postzegel. Dus vraagt PostNL omdat als nog te betalen.
Dan ontstaat een trits berichten. Teneur: niet betalen, want het zijn schurken.

De oplossing was natuurlijk uw kennis te bellen en te melden dat u 1,08 moet betalen omdat de kennis geen postzegel plakte (of te weinig plakte).

En het resultaat blijkt nu dat beschaving en eerlijkheid wordt gezien als ouwerwets en overbodig.
Als uw werkgever 100 euro teveel uitbetaald, schreeuwt u (terecht) moord en brand, maar als het om post gaat dan verdwijnt alle moraal.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jugendstil

Als uw werkgever 100 euro teveel uitbetaald, schreeuwt u (terecht) moord en brand, maar als het om post gaat dan verdwijnt alle moraal.

Bedoelt u niet TE WEINIG?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ontving 11 juli straf porto, ik heb het kunnen nakijken op postnl/betalen.
26 gram en 1 postzegel. Of de kaart 26 gram weegt, kan ik niet meer nagaan,
maar okee ik wil dan best nog wel geloven dat postnl goede apparatuur heeft.
Maar wat ik van hun kant niet aardig vind en daarom reageren mensen boos, is
dat ik nu gevraagd wordt 1,62 euro te betalen ipv de extra 0,54 cent
Dat vind ik grof. Er is toch al 0,54 cent betaald?
Centjes weghalen bij de gewone man en zelf als bedrijf schaamteloos personeel
uitknijpen en bonussen (naast riant salaris) opstrijken omdat er weer winst
gemaakt is. Goed voorbeeld doet goed volgen. En dat is nu juist de crux.
Dit is geen eerlijkheid meer.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn kennissen sturen geen kaarten maar die bellen,wel zo fijn dus hoef ik voor hun ook geen postzegel te betalen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een heel oud probleem, je krijgt als afzender een kaart opgestuurd of je maar gelijk het volledige bedrag wilt dokken. Dat kan natuurlijk helemaal niet, want dan betaal je voor een deel dubbel. Dan staat er nooit het bestemmingsadres van het poststuk bij, zodat je helemaal niet weet over welk stuk het gaat en waar je dat heen had willen sturen. Op deze manier kun je niet eens proberen na te gaan of je mogelijk te weinig hebt geplakt en hoeveel dan wel. Die kaarten gaan bij ons standaard de versnipperaar in, het gewoon diefstal.

Verder is het belachelijk dat in korte tijd de postzegels zo veel duurder zijn geworden, dat het niet meer bij te houden is. Wij hebben met een kleine stichting ooit een rol zegels van 44 eurocent gekocht. Met die rol zijn we ook besodemieterd, want ineens waren er geen rollen van 100 meer, maar van 200, dus die krijgen we nooit meer op. Daarna zijn ze met dat systeem gekomen met zegels 1 en 2, dat heeft één groot voordeel: er staat geen prijs meer op. Als ze een prijsverhoging aankondigen, gauw een partijtje inslaan en je kunt vooruit voor de oude prijs. Voor de oude zegels van 44 cent moet je officieel dus bijplakken, maar dan moet je ook maar net de juiste waarde kunnen kopen! Wij versturen nauwelijks nog papieren post, veel te duur en e-mail is veel sneller. Het zou zeer hoffelijk zijn van PostNL als ik met mijn 100+ zegels van 44 cent naar een postkantoor zou kunnen gaan om die om te ruilen tegen een aantal zegels 1 en/of 2 onder teruggaaf van een eventueel restbedrag als wisselgeld en dan wel zonder afrondtrucs!

PostNL is een dievenclub, geef mij maar weer gewoon de ouderwetse PTT in staatshanden, toen hadden we nooit problemen!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook al 2 keer meegemaakt. Gewoon negeren en weggooien. Tenslotte moeten ze bij de afzender zijn en bovendien bleek het nog reclame te zijn ook. Heeft echt geen consequenties. Immers staat er op het kaartje, om u snel de post te bezoergen of zoiets.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben het helemaal met je eens Boosje,mijn versnipperaar zit weer vol,dus ff legen en bij het oude papier,en inderdaad,met de ouderwetse ptt had je bijna nooit klachten,en als er al wat mis ging,dan was het ook zo opgelost,zo zie je maar iedere verandering is zeker geen verbetering.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het bij postnl niet goed gaat met de bezorging is bekend.Dat de huidige postbodes onopgeleid langs de huizen worden gestuurd en zonder acht te slaan op straatnaam of huisnummer de poststukken op verkeerde adressen in de bus droppen is foute boel.Maar als je als ontvanger van een niet voor jou bestemd poststuk dat zo maar in de vuilcontainer gooit benadeel je de persoon voor wie dat poststuk bestemd is,Ik begrijp dat je je woede op Postnl wilt luchten,maar die merkt niets van dat weggegooide poststuk.Je benadeelt op die manier dus een medeburgeer.Niet doen dus.
Die strafport kaarten is een andere kwestie.In die goeie ouwe tijd van de PTT kreeg je de voor jou bestemde post,die te laag gefrankeerd was, aangeboden door de postbode.Op de brief zaten strafportzegels.Die strafport moest je aan de postbode betalen.Later stapte tante Pos over op een nieuw systeem.Jouw brief werd gewoon doorgestuurd naar de geasresseerde en jij kreeg een kaartje met vermelding dat je brief naar mijnheer/mevrouw x was doorgezonden,maar dat er te weinig porto op zat.Via de kaart kon je de onjuiste frankering verrekenen door postzegels op de kaart te plakken.Had je 10 cent te weinig geplakt op je brief dan was de strafport 20 cent.Altijd het dubbele.het was immers strafport.Dat men tegenwoordig zonder tekst en uitleg kaarten verstuurt met het verzoek te betalen is natuurlijk onjuist.Het gaat niet lekker met en bij postnl,maar dat ze nog mensen (geschoolden?) beschikbaar hebben voor strafportzaken lijkt me eerder geldverslindend dan winstgevend.Laatst ontving ik een poststuk en een strookje.geplakt over de postzegels luidde PORTO GECONTROLEERD.
Zolang postnl nog niet in andere (buitenlandse) handen is overgegaan,zullen we met dit slecht functionerende vroegere staatsbedrijf moeten leven.Neelie Smit-Kroes had nooit tot privatisering moeten overgaan.Vroeger hadden we,wat de Amerikanen noemen,een dead letter office.Een afdeling die uitzocht waar GESTRANDE POST alsnog op het juiste adres bezorgd kon worden.Neen er is niet veel meer over van de voormalige PTT.Er zijn geen postkantoren meer,straatbrievenbussen worden in aantal gereduceerd,echte postbodes zijn verleden tijd,postzegels,die onbeperkt geldig waren verliezen op 1 november a.s. hun waarde zonder dat er ooit een dienstverlening tegenover stond,pakketpost is uit handen gegeven,kortom heel negatief en voor ons als publiek moeillijk te begrijpen.Ja,het enige smoesje is altijd en overal BEZUINIGEN.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@beloperator

Even een correctie. De te laag gefrankeerde post werd doorgestuurd naar de geadresseerde en aan DIE post zat een kaart geplakt met het verzoek de strafport te voldoen. Dus dat verzoek ging niet naar de afzender.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

is ook niet echt goed om post van een ander weg tegooien,maar ik mis al zoveel post ,waar is dat dan,zal ook wel weggegooit zijn,ik mis ook bankafschriften,maar ik was wel zo fatsoendelijk om die dicht af te gaan geven,maar ik zie de mijne nooit terug,dus gaan ze bij mij voortaan de versnipperaar in,jammer dan.ik weet ook wel dat postnl zich daar niets van aan trek,maar daar ben ik zelf ook mee opgehouden,niemand maalt ook niet om mijn post.
ik zie wel dat dit probleem erg leeft onder de mensen,ik heb nog nooit zoveel reacsies gezien bij kassa als op dit onderwerp,maar hier houd het voor mij ook op ,heb nog wel wat anders te doen ,groetjes allemaal!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

hartstikke bedankt voor jullie reacties en suggesties.
Als ik zo proef dan zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met de verminderde service van PostNL.

Een persoon heeft een bericht geplaatst waar je een link kan vinden hoe je via internet kan reageren. Deze link is niet makkelijk te vinden: https://informatie.postnl.nl/klantenservice/page/klantenservice-email/vraag-consument/form2?vkcs=Klacht

Een ander persoon had ook een reactie geplaatst waaruit naar voren komt dat het adres niet goed gelezen wordt en maar ergens in een bus wordt geplaatst. Dat viel mij ook een paar keer op maar ik veronderstelde dat dit te maken had met slecht scannende apparatuur.

Ik heb de link van deze originele posting naar de redactie van Vara Kassa gestuurd. Misschien kan die iets mee, een kort item aan wijden, zodat de problemen structureel aangepakt kunnen worden.

Goed weekend beste mensen,

Herman

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

via de site/klantenservice een klacht indienen. je wordt (mijn persoonlijke ervaring) binnen 2 dagen gebeld en dan kun je je hele verhaal doen, op kosten van de post.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal maar wordt ook verteld dat er niets mee gedaan wordt
Alleen inter en dat je niets meer hoort
conclusie wordt niets meegedaan spreek uit ervaring
Krijg wel eens post van andere zet er dan op gelieve te laten bezorgen
door iemand die kan lezen kan de juiste persoon waar de post voor is
wat voor rommeltje het bij de post is

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hermang schreef op woensdag 24 jul 2013, 11:33: Beste mede-forum gebruikers.

Ik kom het volgende tegen van PostNL. Ik post dit om advies te vragen van
andere medeforumgebruikers of ze zoiets hebben ervaren en wat tegen te doen.
Het gaat niet om het gedrag, het gaat om het principe.

Ik kreeg gisteren een strafportobon binnen. Ik heb op de site van Postnl gekeken waar dit over gaat en volgens het systeem was de kaart die ik heb ontvangen onvoldoende gefrankeerd.
In deze gegevens stond ook nog een reken-fout.

Betaalde port: € A
Benodigde port: € B
Te betalen port: € A+B

Merkwaardig dat je dan € A+B moet betalen. Zou toch B-A zijn?

Ging dus met deze brief naar een postagentschap en deze agentschap zei tegen mijdat de kaart voldoende was gefrankeerd. Er is dus een fout gemaakt door de software waardoor een kaart onterecht als onvoldoende gefrankeerd wordt aangemerkt.

Nou komt de crux. Ik kan niet bij zo een agentschap de fout laten herstellen maar moet een 0900 nummer bellen voor € 0,10 per minuut. Geen mogelijkheden tot email.

Ik vind dit geen service, ze verschuilen zich achter websites, zijn alleen bereikbaar via dure nummers en ontvangen dan ook geen verbeterpunten op hun procedures. Bijvoorbeeld verbetering van hun software.

Enige suggesties iemand?

hermanG

Ook ik kreeg en verzoek om € 1,08 port te betalen, dit heb ik gedaan maar de betreffende brief nooit ontvangen.
Hier over geklaagd bij Postnl.
De brief was en bleef zoek, misschien kon ik zelf aan het handschrift achterhalen wie mij een brief gestuurd had.
Ik zou als compensatie een setje postzegels ontvangen.
Na enige tijd kreeg ik 2 (twee) postzegels ter waarde van € 1,08!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2013 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk niet betalen! Waar ze maar geld ruiken zijn ze present terwijl het personeel zwaar onderbetaald wordt. Wat een naar bedrijf is dit. Alle risico's worden op het personeel afgewenteld.
Laat ze eerst maar eens service leveren en bereikbaar zijn voor klachten dan zien we nog wel eens verder.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2013 om 01:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop mijn postzegels voor biefpakjes van

ve
door verwijderd - Jul 27, 2013 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

flappy888 schreef op vrijdag 26 jul 2013, 11:33: POSTNL is wel lekker bezig zeg!!! Ik kreeg gisteren ook een kaart... Met postzegels, of even inloggen en €1,69 betalen, voor een tekort gefrankeerd poststuk... Welk poststuk??? Er zat helemaal geen (aangehecht)poststuk bij... Dus... moet je maar even betalen voor iets, waarvan je niet eens weet wat het is... Bovendien had ik niets besteld... De laatste tijd is POSTNL ook bijzonder slecht in het bezorgen van mijn wekelijkse TV gids, welke ik al een aantal malen, of gescheurd, of helemaal niet ontvangen heb... Het is er niet op vooruit gegaan sinds de ouderwetse postbode's zijn vervangen door ongescreende krachten met een veel te klein salaris... Ik heb mijn woede dus maar op de kaart afgereageerd... Deze ligt nu dus in stukjes in de vuilnisbak. Als ik een herhalingskaart krijg, gaat die er gewoon weer achteraan...

Even off-topic: wij hadden vorig jaar veel problemen met bezorging, dat merkte we vooral bij de TV Gids (van andere post merk je minder gauw dat het later is bezorgd). Wij hebben hier meerdere keren over geklaagd bij POSTNL én bij de EO (waar we ons gids hebben), bij de laatste om en een nieuwe gids te krijgen en om hen ook een signaal af te geven.
Vrij snel bleek dit te komen door de reorganisatie van de distributiecentra in de regio 's-Hertogenbosch (waar ik woon) en is deze gelukkig stopgezet.
Moraal: klagen helpt wel, alleen moet je het niet na 1 keer laten (en vriendelijk blijven, die call centre medewerkers kunnen er ook niets aan doen, krijgen waarschijnlijk de nodige ellende over zich heen - mogelijk terecht, maar ook dan: eer aan je zelf + aardig blijven)

ve
door verwijderd - Jul 27, 2013 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we even afwachten hoe de klantenservice reageert op het bericht van Herman.
Sta er wel van te kijken dat postnl zoveel tijd en geld aan zo`n apparaat voor strafporto kan besteden terwijl de bezorging hier en daar regelmatig hapert.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2013 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo een heb ik een paar keer gehad, ik heb er een smilie opgeplakt en deze weer in de brievenbus gedaan, retour afzender.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2013 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo dat als je niet reageert op zo'n kaartje waarin staat dat er te weinig porto is betaald dat je er niets meer van hoort. Ik heb onlangs ook een klacht ingediend bij Post.NL en moet zeggen dat deze wel goed is afgehandeld. Dit ging weliswaar ergens anders over (namelijk een klacht over de bezorger) maar zij hebben de betreffende bezorger wel op het matje geroepen. Wij konden merken dat hij goed pissig was maar dat is zijn zaak. Wat ik wilde zeggen dat Post.NL niet altijd fout reageert.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb veel ervaring met strafport,

Als je niet betaald, krijg je 1 keer een aanmaning en daarna nooit meer
jij hebt niet gevraagd om die brief of kaart zonder postzegel
Vroeger betaalde ik altijd, maar nu niet meer
Had zelfs op de brievenbus geschreven: GEEN POST ZONDER ZEGEL
En daarna deden ze het gewoon toch

Dus Niet betalen

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zou binnenkort moeten veranderen want men gaat voortaan de achterkant van de te laag gefrankeerde brief bekijken om te zien of er ene afzender op staat. Ja ja we leven in 2013 en men weet al dat de afzender meestal achterop staat.
Krijg je de kaart en is ie onterecht kun je bellen met 0900 0990 en aangeven dat je het niet betaalt. En volhouden. Je kan ook gewoon negeren. Er komt zelden een derde kaart.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontving een verjaardagskaart met postzegel. Kreeg vervolgens TWEE kaarten van Post nl. om € 1,62 portokosten te betalen. De kaart bleek nl. 25 gram te wegen.
Dat was maar liefst 5 gram te zwaar!
Natuurlijk heb ik 2 maal € 1,62 betaald. Post nl. moet namelijk de beleidsbepalende topmanagers straks toch hun welverdiende miljoenenbonus kunnen betalen?
Waarom is Postnl anders geprivatiseerd!
Of wacht even, heb ik de kaarten toch per ongeluk verscheurd?????

ve
door verwijderd - Nov 21, 2013 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hermang schreef op woensdag 24 jul 2013, 11:33: Beste mede-forum gebruikers.

Ik kom het volgende tegen van PostNL. Ik post dit om advies te vragen van
andere medeforumgebruikers of ze zoiets hebben ervaren en wat tegen te doen.
Het gaat niet om het gedrag, het gaat om het principe.

Ik kreeg gisteren een strafportobon binnen. Ik heb op de site van Postnl gekeken waar dit over gaat en volgens het systeem was de kaart die ik heb ontvangen onvoldoende gefrankeerd.
In deze gegevens stond ook nog een reken-fout.

Betaalde port: € A
Benodigde port: € B
Te betalen port: € A+B

Merkwaardig dat je dan € A+B moet betalen. Zou toch B-A zijn?

Ging dus met deze brief naar een postagentschap en deze agentschap zei tegen mijdat de kaart voldoende was gefrankeerd. Er is dus een fout gemaakt door de software waardoor een kaart onterecht als onvoldoende gefrankeerd wordt aangemerkt.

Nou komt de crux. Ik kan niet bij zo een agentschap de fout laten herstellen maar moet een 0900 nummer bellen voor € 0,10 per minuut. Geen mogelijkheden tot email.

Ik vind dit geen service, ze verschuilen zich achter websites, zijn alleen bereikbaar via dure nummers en ontvangen dan ook geen verbeterpunten op hun procedures. Bijvoorbeeld verbetering van hun software.

Enige suggesties iemand?

hermanG

ve
door verwijderd - Nov 21, 2013 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hermang schreef op woensdag 24 jul 2013, 11:33: Beste mede-forum gebruikers.

Ik kom het volgende tegen van PostNL. Ik post dit om advies te vragen van
andere medeforumgebruikers of ze zoiets hebben ervaren en wat tegen te doen.
Het gaat niet om het gedrag, het gaat om het principe.

Ik kreeg gisteren een strafportobon binnen. Ik heb op de site van Postnl gekeken waar dit over gaat en volgens het systeem was de kaart die ik heb ontvangen onvoldoende gefrankeerd.
In deze gegevens stond ook nog een reken-fout.

Betaalde port: € A
Benodigde port: € B
Te betalen port: € A+B

Merkwaardig dat je dan € A+B moet betalen. Zou toch B-A zijn?

Ging dus met deze brief naar een postagentschap en deze agentschap zei tegen mijdat de kaart voldoende was gefrankeerd. Er is dus een fout gemaakt door de software waardoor een kaart onterecht als onvoldoende gefrankeerd wordt aangemerkt.

Nou komt de crux. Ik kan niet bij zo een agentschap de fout laten herstellen maar moet een 0900 nummer bellen voor € 0,10 per minuut. Geen mogelijkheden tot email.

Ik vind dit geen service, ze verschuilen zich achter websites, zijn alleen bereikbaar via dure nummers en ontvangen dan ook geen verbeterpunten op hun procedures. Bijvoorbeeld verbetering van hun software.

Enige suggesties iemand?

hermanG

Ik kreeg vandaag ook een briefkaart met het verzoek €1,80 te betalen voor te weinig porto? Ook ik heb het dure service nr gebeld. Het ging om de brief die ik inderdaad had verstuurd naar de belastingdienst.En hierop een postzegel nr 1 geplakt. Mijn brief was 7 gram te zwaar? Dat kan ik nu dus niet meer uitvinden of afwegen. En wie zegt mij niet dat zij een goede weegschaal gebruiken. De waarde van de postzegel is ook niet te vinden op de zegels zelf en €1,80 ik zou zo niet weten hoeveel postzegels dit zijn?. Dit blijkt dan weer op de side van post nl te vinden. Ik stuur de briefkaart maar op met € 1,20 aan boete betaling en € 0,60 echte betalingen. Voor de volgende keer zal ik deze gewoon weggooien. Ik vind dit een enorm gebrek aan service.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2013 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb problemen met PostNL. Vorige maand moest ik strafporto betalen omdat ik op brief van 30 gram naar Italië te weinig postzegels zou hebben geplakt, dwz. Euro 1,92 i.p.v. Euro 2,88.
Deze maand heb ik de bestelde en betaalde kerstzegels niet ontvangen, omdat ik een niet-bestaand adres zou hebben opgegeven (stad niet correct aangegeven), hoewel PostNL bevestigde dat opgegeven huisnummer en postcode correct zijn. Ik voel me twee keer bestolen door PostNL

ve
door verwijderd - Dec 25, 2013 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al zo vaak een kaart met strafport gehad, maar nog nooit op gereageerd en strafport betaald, de post bekijkt het maar. Je hoort er gewoon niets van weer.
Ook de post bezorging is toch een puinhoop: Bussen die al ver voor buslichting geleegt worden.;
poststukken wat regelmatig verkeerd bezorgd worden; en poststukken soms weken onderweg zijn.
Dit laatste is dan wel lokaal, Poststukken verstuurd vanuit limburg worden overal binnen 2 dagen ontvangen maar hier in de regio soms 1 a 2 weken later (DIT GEBEURT ECHT!! en ook niet 1 x)
als je dan belt zegt post nl ja dit ligt aan de postsortering in Limburg dus vegen nog dood leuk hun straatje schoon.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2013 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot voor kort hadden we dit netjes betaald, maar toen we een uitnodiging pas 12 dagen na de party hadden ontvangen ging er weer een principe overboord.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2014 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

krijg ook om de haverklap aanmangen van post.nl. met elke keer een weer hogere boete.
de postbode hier zegt "je kan beter betalen hoor ! want ze blijven maar doorgaan en op een gegeven moment staat er een deurwaarder aan je deur !"

ik heb geen zin me te laten intimideren.
bovendien ging het ws om verjaardagspost. (2 mndn terug.)
want zelf had ik rond die dagen net toevallig geen post verstuurd.

maar wat kan een deurwaarder mij doen ?

ve
door verwijderd - Sep 19, 2014 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

blok schreef op vrijdag 19 sep 2014, 13:52: krijg ook om de haverklap aanmangen van post.nl. met elke keer een weer hogere boete.
de postbode hier zegt "je kan beter betalen hoor ! want ze blijven maar doorgaan en op een gegeven moment staat er een deurwaarder aan je deur !"

ik heb geen zin me te laten intimideren.
bovendien ging het ws om verjaardagspost. (2 mndn terug.)
want zelf had ik rond die dagen net toevallig geen post verstuurd.

maar wat kan een deurwaarder mij doen ?

@blok,

Als u de reeds gegeven reacties had doorgelezen had u dit topic niet hoeven heropenen.
U hoeft niets te doen met een verzoek van POSTNL.
U krijgt tweemaal een verzoek tot betaling van het strafport voor een reeds bij u afgeleverd poststuk en daarna niet meer.
U heeft niet te weinig betaald, maar de verzender van het poststuk en POSTNL bezorgd dit poststuk als service en verzoekt u achteraf om een, niet verplichte, betaling van strafport.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2014 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt mein33.

echter mijn postbode liegt niet, hij heeft ervaring ermee, dat de deurwaarder idd aan de deur komt.
en in dat geval, wat moet ik dan ?

overigens heb ik niet 2 x maar wel 5 x een aanmaning gehad. vandeweek opnieuw, en de week er voor ook weer. (na enige weken dus.)

ve
door verwijderd - Sep 21, 2014 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

blok schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:20: bedankt mein33.

echter mijn postbode liegt niet, hij heeft ervaring ermee, dat de deurwaarder idd aan de deur komt.
en in dat geval, wat moet ik dan ?

overigens heb ik niet 2 x maar wel 5 x een aanmaning gehad. vandeweek opnieuw, en de week er voor ook weer. (na enige weken dus.)

@blok,

Uw postbode kletst uit z'n nek dat er een deurwaarder aan de deur komt.
U heeft namelijk niets fout gedaan maar, zoals ik al eerder aangaf, de verzender van het poststuk wel.
POSTNL levert de brief nu, onder het mom van service, ongevraagd bij u af en stuurt u achteraf een verzoek tot betaling van een verhoogd tarief (strafport). Waarom zou u iets moeten betalen voor iets wat u niet heeft gedaan en waar u ook niet om heeft gevraagd.

Mogelijk krijgt u meerdere aanmaningen omdat er bij verschillende poststukken te weinig is gefrankeerd.
Controleer de poststukken die u binnenkrijgt of er een foutmelding op de enveloppe staat en bewaar deze enveloppe om deze te vergelijken met het verzoek tot betalen van strafport, mogelijk gaat het telkens om dezelfde afzender en zo ja, verwittig deze hier dan van.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2014 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reageer wel heel erg laat. Maar ik kreeg gisteren dus een kaart van postnl in de bus. Moest dus €1,92 overmaken. Op de kaart staat: Wilt u het poststuk eerst bekijken. Ga dan naar postnl.nl/betalen. Dus braaf gedaan, naam en adres ingevuld, ook naam van de ontvanger, (gegokt), maar verder kwam ik niet. Kreeg geen inzage of het om die ontvanger ging. Heb contactformulier vanmorgen ingevuld en wat schetst mijn verbazing: gelijk antwoord dat post.nl een fout heeft gemaakt en dat ik hun kaart terug kan sturen met "afgeboekt in overleg met Klantenservice Post NL". Zouden ze dan toch een ietsie pietsie meer service gaan verlenen. Ik was n.l. wel van plan om te betalen, maar ja, als je niet weet aan wie ik te weinig had geplakt (had meerdere brieven), dan stopt het daar.