Telefoon na 14 weken durende reparatie niet meer leverbaar
Beste,
Mijn vriendin heeft 14 weken geleden een nieuw abonnement aangeschaft bij the phonehouse in berkel en roderijs. Na 8 dagen reageerde het toutchscreen niet meer. Wij terug naar de winkel en het zou opgestuurd worden naar sony. Na 3x de telefoon opnieuw te hebben weg gebracht en 14 weken verder was ik het zat. Ik belde naar de desbetreffende winkel en heb mijn beklag gedaan. ik kreeg als antwoord dat als ik wat te zeiken had ik bij het hoofdkantoor moest zijn.... zo ga je niet met klanten om. Nu 15 weken verder heeft sony het toestel gecrediteerd volgens the phonehouse en mag ze een nieuwe komen halen... echter is de sony z1 compact volgens de winkel niet meer leverbaar!! en moet ze maar genoegen nemen met een telefoon die qua specificaties vele malen minder is. Mijn vraag is nu wat kunnen wij hier tegen doen?
Welk toestel krijg je dan aangeboden nu? Zoek anders een toestel uit wat qua prijs, want daar gaat het om, zo goed mogelijk in je plaatje past.
[quote=mahadma schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:26]Zoek anders een toestel uit wat qua prijs, want daar gaat het om, zo goed mogelijk in je plaatje past.
In principe dient TS een vervangend toestel te krijgen dat wel leverbaar is en met dezelfde specificaties, of beter. Of dat toestel duurder of goedkoper is doet daarbij niet zo ter zake. TS mag zich niet beroepen op onredelijke eisen als persoonlijke smaak.
Was het een combi-abonnement, dus een langzame afbetaling van de telefoon door middel van een abo? Als de telefoon gewoon los is betaald heeft uw vriendin recht op geld terug.
U vriendin hoeft geen ander merk of een telefoon met andere specificaties te accepteren. Uw vriendin moet een telefoon krijgen die voldoet aan de overeenkomst. Die overeenkomst houdt ook het merk in.
Dat heeft niets met smaak te maken.
[quote=zoekster schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:42]U vriendin hoeft geen ander merk of een telefoon met andere specificaties te accepteren.
Zo te lezen was het een combi-abo.
Ze moet natuurlijk wel een telefoon accepteren met andere specificaties, want geen 2 telefoons zijn exact gelijk in specificaties. Die specificaties moeten, algemeen aanvaard, beter zijn, tenzij ze met minder genoegen neemt.
Of ze hetzelfde merk kan eisen durf ik niet te stellen, ze mag natuurlijk wel een ander merk accepteren.
Simpel gezegd: het aanbod dient redelijk te zijn en als je al 15 weken zonder hebt gezeten, dan zou het van klantvriendelijkheid getuigen ook een behoorlijk goed aanbod te doen.
Beste allen
Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriendin heeft specifiek de z1 compact genomen om de zeer goede camera die het toestel bezit. Ik heb de phonehouse om een reeel alternatief gevraagd en ze vertelde mjj dat ze voor een bedrag van 415 euro een toestel mag uitzoeken. ... ik heb ook inderdaad aangegeven day ze 15 weken geen optimaal gebruikt heeft kunnen maken van haar 4g abonnement. Ook hebben we diverse dingen aangeschaft zoals hoesje en autolader. En nogmaals 15 weken moeten wachten...... dit alles lijkt mij genoeg om ons tegoed te komen in de vorm van misschien een iets duurder toestel.
[quote=jwbevelander schreef op donderdag 28 aug 2014, 22:15]Ik heb de phonehouse om een reeel alternatief gevraagd en ze vertelde mjj dat ze voor een bedrag van 415 euro een toestel mag uitzoeken.
Wel vreemd dat the Phonehouse hem niet meer kan leveren. Bij GSMweb kan ik 'm nog gewoon bestellen voor 419 euro KLIK
Misschien is het beste tegenvoorstel wel om die 415,- euro te ontvangen, zodat je 'm ergens anders nog kunt bestellen? Sommige aanbieders hebben nog voorraden liggen. Ik zie ze in Duitsland overigens tegen flink lagere prijzen liggen.
Je kunt the Phonehouse uitleggen dat het toestel heel specifiek is uitgezocht i.v.m. de camera en je dolgraag juist dat toestel weer wilt hebben. Ook kun je aangeven dat je er al allemaal accessoires voor hebt aangeschaft. Misschien gaan ze overstag?
U kunt de overeenkomst in zijn geheel ontbinden.
=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:38: TS mag zich niet beroepen op onredelijke eisen als persoonlijke smaak.
=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:56: Ze moet natuurlijk wel een telefoon
accepteren met andere specificaties, want geen 2 telefoons zijn exact gelijk in specificaties. Die specificaties moeten, algemeen aanvaard, beter zijn, tenzij ze met minder genoegen neemt.
Goede kans dat die andere telefoon niet aan de conformiteitseis kan beantwoord. De overeenkomst verplicht de verkoper om een telefoon te leveren die de eigenschappen heeft die de koper mocht verwachten op basis van de overeenkomst. Eigenschappen zijn onder andere de kleur, het merk, het type, het model, ect. ect.
Het maakt niet uit of men de andere telefoon als beter beschouwd. TS heeft die andere telefoon niet besteld, dus zal levering van een andere telefoon altijd non-conformiteit opleveren.
Aangedwongen winkelnering doen we niet, dus kan de overeenkomst alleen worden aangepast indien TS daarmee instemt.
[quote=alfatrion schreef op donderdag 28 aug 2014, 23:40]Goede kans dat die andere telefoon niet aan de conformiteitseis kan beantwoord. De overeenkomst verplicht de verkoper om een telefoon te leveren die de eigenschappen heeft die de koper mocht verwachten op basis van de overeenkomst. Eigenschappen zijn onder andere de kleur, het merk, het type, het model, ect. ect.
Da's een prachtig verhaal, maar als die telefoon niet meer leverbaar is, dan gaat het dus niet op.
Dan dien je een redelijk alternatief te krijgen. Het is een combi-abo. Had TS de telefoon gewoon gekocht dan had TS zijn aankoopprijs terug kunnen eisen. In dit geval heeft TS een abo en die telefoon erbij gekregen. Je zult dan moeten spitten in de leveringsvoorwaarden hoe dat precies juridisch ligt, maar dat is eigenlijk niet echt in het belang van TS.
TS wil het liefst dezelfde telefoon en gewoon waar TS voor heeft gekozen. Misschien is dat met mijn bovenstaande informatie wel mogelijk.
[quote=alfatrion schreef op donderdag 28 aug 2014, 23:40]Aan gedwongen winkelnering doen we niet, dus kan de overeenkomst alleen worden aangepast indien TS daarmee instemt.
Daar zijn we het dan wel over eens. Maar gelijk hebben is nog altijd iets anders dan gelijk krijgen. Ik ga er niet vanuit dat TS van zins is een half jaar te procederen over een telefoontje. Die wil het liefst morgen een telefoontje ophalen waar z'n vriendin tevreden mee is en eindelijk gebruik maken van zijn bestelling en kunnen bellen.
Nou vandaag dus weer naar de phonehouse geweest..... de phonehouse kon dus echt niet meer aan de spny z1 compact komen terwijl in de retail handel er nog genoeg verkrijgbaar zijn.... dus wij vragen netjes om een goed alternatief dat te accepteren is. De samsung s4 werd aangeboden.... oke prima doe maar. Maar dan moesten we wel even 50 euro bij betalen!!!!! Maar bij t afsluiten van t abonnement konden we kiezen tussen de z1 compact en de s4. Die waren beide gratis bij dit abonnement. .. en nu ineens moeten we bij betalen.
Ze beweren steeds niks voor ons te kunnen doen en worden snel afgewimpeld. We moeten zelf maar even contact opnemen met het hoofdkantoor. .. dus wij als klant moeten kun werkgever gaan bellen voor een oplossing. . Lijkt mij dat dit juist de service is van een winkel anders kan je het net zo goed via internet bestellen.... help mensen wat kunnen en moeten we nu doen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer