jw
door jwbevelander Aug 28, 2014 om 20:43
Computers & telefonie

Telefoon na 14 weken durende reparatie niet meer leverbaar

Beste,

Mijn vriendin heeft 14 weken geleden een nieuw abonnement aangeschaft bij the phonehouse in berkel en roderijs. Na 8 dagen reageerde het toutchscreen niet meer. Wij terug naar de winkel en het zou opgestuurd worden naar sony. Na 3x de telefoon opnieuw te hebben weg gebracht en 14 weken verder was ik het zat. Ik belde naar de desbetreffende winkel en heb mijn beklag gedaan. ik kreeg als antwoord dat als ik wat te zeiken had ik bij het hoofdkantoor moest zijn.... zo ga je niet met klanten om. Nu 15 weken verder heeft sony het toestel gecrediteerd volgens the phonehouse en mag ze een nieuwe komen halen... echter is de sony z1 compact volgens de winkel niet meer leverbaar!! en moet ze maar genoegen nemen met een telefoon die qua specificaties vele malen minder is. Mijn vraag is nu wat kunnen wij hier tegen doen?

716 11 Rapporteer

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 21:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

De vraag is: wat ziet u zelf als gewenste oplossing?
Je kunt van the Phonehouse niet eisen dat ze toch iets gaan leveren dat niet meer leverbaar is, dat heet een onredelijke eis.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2014 om 21:26
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Welk toestel krijg je dan aangeboden nu? Zoek anders een toestel uit wat qua prijs, want daar gaat het om, zo goed mogelijk in je plaatje past.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 21:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:26]Zoek anders een toestel uit wat qua prijs, want daar gaat het om, zo goed mogelijk in je plaatje past.

In principe dient TS een vervangend toestel te krijgen dat wel leverbaar is en met dezelfde specificaties, of beter. Of dat toestel duurder of goedkoper is doet daarbij niet zo ter zake. TS mag zich niet beroepen op onredelijke eisen als persoonlijke smaak.

zoekster
door zoekster - Aug 28, 2014 om 21:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Was het een combi-abonnement, dus een langzame afbetaling van de telefoon door middel van een abo? Als de telefoon gewoon los is betaald heeft uw vriendin recht op geld terug.

U vriendin hoeft geen ander merk of een telefoon met andere specificaties te accepteren. Uw vriendin moet een telefoon krijgen die voldoet aan de overeenkomst. Die overeenkomst houdt ook het merk in.
Dat heeft niets met smaak te maken.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 21:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:42]U vriendin hoeft geen ander merk of een telefoon met andere specificaties te accepteren.
Zo te lezen was het een combi-abo.
Ze moet natuurlijk wel een telefoon accepteren met andere specificaties, want geen 2 telefoons zijn exact gelijk in specificaties. Die specificaties moeten, algemeen aanvaard, beter zijn, tenzij ze met minder genoegen neemt.
Of ze hetzelfde merk kan eisen durf ik niet te stellen, ze mag natuurlijk wel een ander merk accepteren.
Simpel gezegd: het aanbod dient redelijk te zijn en als je al 15 weken zonder hebt gezeten, dan zou het van klantvriendelijkheid getuigen ook een behoorlijk goed aanbod te doen.

jw
door jwbevelander - Aug 28, 2014 om 22:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allen

Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriendin heeft specifiek de z1 compact genomen om de zeer goede camera die het toestel bezit. Ik heb de phonehouse om een reeel alternatief gevraagd en ze vertelde mjj dat ze voor een bedrag van 415 euro een toestel mag uitzoeken. ... ik heb ook inderdaad aangegeven day ze 15 weken geen optimaal gebruikt heeft kunnen maken van haar 4g abonnement. Ook hebben we diverse dingen aangeschaft zoals hoesje en autolader. En nogmaals 15 weken moeten wachten...... dit alles lijkt mij genoeg om ons tegoed te komen in de vorm van misschien een iets duurder toestel.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 22:45
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=jwbevelander schreef op donderdag 28 aug 2014, 22:15]Ik heb de phonehouse om een reeel alternatief gevraagd en ze vertelde mjj dat ze voor een bedrag van 415 euro een toestel mag uitzoeken.

Wel vreemd dat the Phonehouse hem niet meer kan leveren. Bij GSMweb kan ik 'm nog gewoon bestellen voor 419 euro KLIK

Misschien is het beste tegenvoorstel wel om die 415,- euro te ontvangen, zodat je 'm ergens anders nog kunt bestellen? Sommige aanbieders hebben nog voorraden liggen. Ik zie ze in Duitsland overigens tegen flink lagere prijzen liggen.
Je kunt the Phonehouse uitleggen dat het toestel heel specifiek is uitgezocht i.v.m. de camera en je dolgraag juist dat toestel weer wilt hebben. Ook kun je aangeven dat je er al allemaal accessoires voor hebt aangeschaft. Misschien gaan ze overstag?

alfatrion
door alfatrion - Aug 28, 2014 om 23:40
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de overeenkomst in zijn geheel ontbinden.

=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:38: TS mag zich niet beroepen op onredelijke eisen als persoonlijke smaak.
=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 21:56: Ze moet natuurlijk wel een telefoon
accepteren met andere specificaties, want geen 2 telefoons zijn exact gelijk in specificaties. Die specificaties moeten, algemeen aanvaard, beter zijn, tenzij ze met minder genoegen neemt.

Goede kans dat die andere telefoon niet aan de conformiteitseis kan beantwoord. De overeenkomst verplicht de verkoper om een telefoon te leveren die de eigenschappen heeft die de koper mocht verwachten op basis van de overeenkomst. Eigenschappen zijn onder andere de kleur, het merk, het type, het model, ect. ect.

Het maakt niet uit of men de andere telefoon als beter beschouwd. TS heeft die andere telefoon niet besteld, dus zal levering van een andere telefoon altijd non-conformiteit opleveren.

Aangedwongen winkelnering doen we niet, dus kan de overeenkomst alleen worden aangepast indien TS daarmee instemt.

czar
door czar - Aug 29, 2014 om 00:24
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 28 aug 2014, 23:40]Goede kans dat die andere telefoon niet aan de conformiteitseis kan beantwoord. De overeenkomst verplicht de verkoper om een telefoon te leveren die de eigenschappen heeft die de koper mocht verwachten op basis van de overeenkomst. Eigenschappen zijn onder andere de kleur, het merk, het type, het model, ect. ect.

Da's een prachtig verhaal, maar als die telefoon niet meer leverbaar is, dan gaat het dus niet op.
Dan dien je een redelijk alternatief te krijgen. Het is een combi-abo. Had TS de telefoon gewoon gekocht dan had TS zijn aankoopprijs terug kunnen eisen. In dit geval heeft TS een abo en die telefoon erbij gekregen. Je zult dan moeten spitten in de leveringsvoorwaarden hoe dat precies juridisch ligt, maar dat is eigenlijk niet echt in het belang van TS.
TS wil het liefst dezelfde telefoon en gewoon waar TS voor heeft gekozen. Misschien is dat met mijn bovenstaande informatie wel mogelijk.

[quote=alfatrion schreef op donderdag 28 aug 2014, 23:40]Aan gedwongen winkelnering doen we niet, dus kan de overeenkomst alleen worden aangepast indien TS daarmee instemt.
Daar zijn we het dan wel over eens. Maar gelijk hebben is nog altijd iets anders dan gelijk krijgen. Ik ga er niet vanuit dat TS van zins is een half jaar te procederen over een telefoontje. Die wil het liefst morgen een telefoontje ophalen waar z'n vriendin tevreden mee is en eindelijk gebruik maken van zijn bestelling en kunnen bellen.

jw
door jwbevelander - Sep 6, 2014 om 15:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou vandaag dus weer naar de phonehouse geweest..... de phonehouse kon dus echt niet meer aan de spny z1 compact komen terwijl in de retail handel er nog genoeg verkrijgbaar zijn.... dus wij vragen netjes om een goed alternatief dat te accepteren is. De samsung s4 werd aangeboden.... oke prima doe maar. Maar dan moesten we wel even 50 euro bij betalen!!!!! Maar bij t afsluiten van t abonnement konden we kiezen tussen de z1 compact en de s4. Die waren beide gratis bij dit abonnement. .. en nu ineens moeten we bij betalen.
Ze beweren steeds niks voor ons te kunnen doen en worden snel afgewimpeld. We moeten zelf maar even contact opnemen met het hoofdkantoor. .. dus wij als klant moeten kun werkgever gaan bellen voor een oplossing. . Lijkt mij dat dit juist de service is van een winkel anders kan je het net zo goed via internet bestellen.... help mensen wat kunnen en moeten we nu doen

pino123
door pino123 - Sep 6, 2014 om 15:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jwbevelander schreef op zaterdag 6 sep 2014, 15:18]Nou vandaag dus weer naar de phonehouse geweest..... de phonehouse kon dus echt niet meer aan de spny z1 compact komen terwijl in de retail handel er nog genoeg verkrijgbaar zijn.... dus wij vragen netjes om een goed alternatief dat te accepteren is. De samsung s4 werd aangeboden.... oke prima doe maar. Maar dan moesten we wel even 50 euro bij betalen!!!!! Maar bij t afsluiten van t abonnement konden we kiezen tussen de z1 compact en de s4. Die waren beide gratis bij dit abonnement. .. en nu ineens moeten we bij betalen.
Ze beweren steeds niks voor ons te kunnen doen en worden snel afgewimpeld. We moeten zelf maar even contact opnemen met het hoofdkantoor. .. dus wij als klant moeten kun werkgever gaan bellen voor een oplossing. . Lijkt mij dat dit juist de service is van een winkel anders kan je het net zo goed via internet bestellen.... help mensen wat kunnen en moeten we nu doen

Nu doen wat Alfatrion aangeeft, formeel de aanschaf in zijn geheel ontbinden. Dus telefoon en abbo. Daarbij beklag doen over het handelen van PH bij deprovider.